XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie uitlaten, zowel de Pro d'Or als een Nikko. Zit ik ook wel eens naar te zoeken. Maar voorlopig blij met mijn Delkevic, klinken heerlijk. Zou nog plaatje posten, vanmiddag eindelijk weer stukje wezen rijden en fotootje gemaakt.
full
 
Ziet er netjes uit hoor :t

Kwam afgelopen maandag met een ritje hier nog een Kenny tegen tussen Oostvoorne en Rockanje
 
Ik vind de xjr prachtig maar het allermooist met de buddy van 2017 op een oudere xjr van rond 2005. Is dat gemakkelijk te doen? Hebben mensen het hier al gedaan of ben ik de enige die dat nieuwe 2017 kontje mooier vind 😎
 
Ik vind de xjr prachtig maar het allermooist met de buddy van 2017 op een oudere xjr van rond 2005. Is dat gemakkelijk te doen? Hebben mensen het hier al gedaan of ben ik de enige die dat nieuwe 2017 kontje mooier vind 😎


Om op je eerste vraag te antwoorden ,Nee ,Daar komt wat zaag en laswerk bij kijken

Hier ken ik eigenlijk niemand die dat al gedaan hebben ,behalve Bas Kolber maar die zit volgens mij niet op MF (wel op FB)
Mooier ? Ach ,Het is wat anders maar degene die ik ken met die ombouw vertelde ons dat het zeker geen verbetering wat zit comfort is
 
Tja ik vind deze die Mogas postte echt prachtig. Kan me toch niet voorstellen dat dat minder comfortabel is.

full
 
Laatst bewerkt:
Het nieuwe zadel is veel te zacht... (is al vanaf 2007 minder geworden) ...en dus, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, minder comfortabel....
 
Mijn XJR moet een grote beurt hebben voor de motorvakantie, maar er moet nogal wat gebeuren;

- balhoofdlagers (voel het stuur knakken bij drempels tijdens het rijden)
- ketting en tandwielen
- Er zit ook een irritante speling in de gashandle. (In het handvat zelf)
- Nieuwe stalen remleidingen. (na 17 jaar toch wel nodig)
- carburateur rubbers zijn uitgedroogd, gelijk schoon laten maken / checken.

Motor stinkt naar benzine.
Banden zijn niet top, maar denk dat bovenstaande wel weer rihting de 1000,- gaat lopen? B|

Ik speel steeds meer met de gedachte om een motor te huren ipv bezit.

"Gewoon" de hele zomer niet gereden en geen motorvakantie gevierd.
Traditie van 20 jaar doorbroken.

Ik ben emotioneel al aardig losgeweken van mijn motorfiets. (Dit weekend maar foto's maken voor de verkoop)

VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Advies nodig

Heb een nieuwe xjr1300 gekocht ben er erg blij mee maar tussen 3000 en 5000 toeren loopt die niet mooi rond zit een sc-project open uitlaat onder. Nu wil ik de ECU laten flashen of een power commander laten plaatsen wat kan ik het beste doen.
 
En de garage heeft hem toen niet gelijk daarop afgesteld? Ik zou dan toch eerst eens even daar gaan vragen wat ze er aan kunnen doen. Zeker gezien de waarde van dat ding lijkt me dat toch wel even netjes :Y Daarnaast ben ik dan (maar dat ben ik) benieuwd of die wel goed liep met originele pijpen.

Maar inhoudelijk op je vraag dan: ECU flashen is vaak wat goedkoper dan een PC laten plaatsen, PC bied alleen meer mogelijkheden. Met de PC kan je dan wat meer 'spelen' afhankelijk van je rijgedrag.
 
Toevallig deze zomer met de eigenaar van deze

full


Staan praten ,Kwam ongeveer met dezelfde klacht als de jouwe
Heeft hem ook bij de dealer laten afstellen
 
Laatst bewerkt:
He, een XJR topic (en ondertussen helemaal doorgelezen). De XJR staat op mijn lijstje voor potentiële nieuwe motor.
Ook op het xjrcafe forum aangemeld, maar dat is een beetje dood (maarja, begrijpelijk, de XJR is een relatief oude motor :P)
 
He, een XJR topic (en ondertussen helemaal doorgelezen). De XJR staat op mijn lijstje voor potentiële nieuwe motor.
Ook op het xjrcafe forum aangemeld, maar dat is een beetje dood (maarja, begrijpelijk, de XJR is een relatief oude motor :P)
Is wat vers bloed nodig .... zeer welkom Tom!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan