Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat mijn Kawasaki Versys bij Goedhart is gekocht: Goedhart Mega Markt 2017. :9

Motorliefhebbers kunnen de mooiste collectie motorkleding, helmen, motoraccessoires en motoren voor mega lage prijzen verwachten op op zaterdag 23 en zondag 24 september 2017.

Leuk om even langs te gaan, toch ? al is het maar voor de gezelligheid en een broodje. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ieman nog interesse in een doubletronics module met deze kan je twee koplampen laten branden,de grootlicht koplamp wordt gedempt tot 40%.
70 euro incl 2x H7 led-lampen
 
ieman nog interesse in een doubletronics module met deze kan je twee koplampen laten branden,de grootlicht koplamp wordt gedempt tot 40%.
70 euro incl 2x H7 led-lampen
full
 
ieman nog interesse in een doubletronics module met deze kan je twee koplampen laten branden,de grootlicht koplamp wordt gedempt tot 40%.
70 euro incl 2x H7 led-lampen
full
[qu
ieman nog interesse in een doubletronics module met deze kan je twee koplampen laten branden,de grootlicht koplamp wordt gedempt tot 40%.
70 euro incl 2x H7 led-lampen
full
ote]snarf61 schreef op 09 september 2017 @ 18:41:[afbeelding]~[/quote]
full


mailen naar f.carvalho@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, heb voor de motor toch maar de knoop doorgehakt en een setje led lampen gekocht.

[img=445,447]https://www.linoled.nl/media/catalog/product/cache/5/image/7daf103fc46a63a6d64d2bee8a11b671/h/7/h7_25_watt-5_1.jpg[/img]

Inbouwruimte zeer beperkt maar met een beetje geluk heb ik straks de optie om de heatsink (passief) binnen en buiten de stofkap van de lampunit te verwerken.

Voordeel van binnen de kap is daarbij dat de heatsink volledig contact heeft met de Lamp base, en het geheel zoveel mogelijk van lekkage beschermd is. Nadeel is dat ik niet zo zie dat de heatsink veel verse lucht tot zich krijgt. Toch hoor ik dat dit zondermeer kan en word dit op grote schaal bij auto's toegepast, maar echte ervaring met en zonder kan ik nergens op het web herleiden.

Ik kan de heatsink ook buiten de stofkap plaatsen, de Lamp base steekt dan door het originele gat van de stofkap en hierop kan ik dan de heatsink draaien. Nadeel hiervan is dat de heatsink er maar voor de helft van het draad op kan omdat het rubber ertussen moet. Koeltechnisch beter als de geleiding van de helft van de draadgangen nog genoeg is, misschien iets minder lekvrij maar denk dat dit ook meevalt.

Iemand iets zinnigs hierop te melden?

Om de lampunit te bereiken moeten alle kappen van de voorzijde worden verwijderd.... Dus beter 1x goed en overdacht als........

Zal nog wel wat foto's en bevindingen posten als alles uitgevogeld is.

Het gaat om een 2012 model overigens
 
Iemand iets zinnigs hierop te melden?

Ik zou voor de optie gaan dat je betere koeling hebt, dus buiten de koplamp unit.
Als ze serieus warm worden (weet ik verder niet) lijkt me dat de beste keus.

Maar waarom LED ?
 
Vraagje, heb voor de motor toch maar de knoop doorgehakt en een setje led lampen gekocht.

[afbeelding]

Inbouwruimte zeer beperkt maar met een beetje geluk heb ik straks de optie om de heatsink (passief) binnen en buiten de stofkap van de lampunit te verwerken.

Voordeel van binnen de kap is daarbij dat de heatsink volledig contact heeft met de Lamp base, en het geheel zoveel mogelijk van lekkage beschermd is. Nadeel is dat ik niet zo zie dat de heatsink veel verse lucht tot zich krijgt. Toch hoor ik dat dit zondermeer kan en word dit op grote schaal bij auto's toegepast, maar echte ervaring met en zonder kan ik nergens op het web herleiden.

Ik kan de heatsink ook buiten de stofkap plaatsen, de Lamp base steekt dan door het originele gat van de stofkap en hierop kan ik dan de heatsink draaien. Nadeel hiervan is dat de heatsink er maar voor de helft van het draad op kan omdat het rubber ertussen moet. Koeltechnisch beter als de geleiding van de helft van de draadgangen nog genoeg is, misschien iets minder lekvrij maar denk dat dit ook meevalt.

Iemand iets zinnigs hierop te melden?

Om de lampunit te bereiken moeten alle kappen van de voorzijde worden verwijderd.... Dus beter 1x goed en overdacht als........

Zal nog wel wat foto's en bevindingen posten als alles uitgevogeld is.

Het gaat om een 2012 model overigens

Ik heb een led lamp laten plaatsen in het dimlicht. Deze was zonder stofkap, echter is deze vorige week "overleden" :(

Zit nu een set in (dim en grootlicht), deze zijn wel voorzien van een stofkap. Ik kan dus geen antwoord geven m.b.t warmte en/of lekkage.

Maar nog wel een tip neem gelijk je stadlichten mee, anders matchen deze niet met je led lampen.
 
Ik zou voor de optie gaan dat je betere koeling hebt, dus buiten de koplamp unit.
Als ze serieus warm worden (weet ik verder niet) lijkt me dat de beste keus.

Maar waarom LED ?

Betere koeling is ook kleiner contactvlak met de draad die op de lamp gesneden is om de heatsink (met inwendig draad) op te draaien. Blijft moeilijke afweging.

En waarom led, inmiddels lijken de lampen dezelfde puntbron en lichtbeeld te hebben als de halogeen en stuk hogere opbrengst icm lagere wattage. En kleuren beter bij toekomstige verstralers :)

En na een nachtelijke aankomst in Duitsland en 3 uur door duisternis kan wat meer lumen geen kwaad.
 
Ik heb een led lamp laten plaatsen in het dimlicht. Deze was zonder stofkap, echter is deze vorige week "overleden" :(

Zit nu een set in (dim en grootlicht), deze zijn wel voorzien van een stofkap. Ik kan dus geen antwoord geven m.b.t warmte en/of lekkage.

Maar nog wel een tip neem gelijk je stadlichten mee, anders matchen deze niet met je led lampen.

Interessant, welk type had je en welke zit er nu in? Heb je ze zelf in gezet of laten doen?
 
Ben ook wel geïnteresseerd in LED voor mijn Versys (2013) maar wat ik me afvraag en zo 1-2-3 niet kan vinden is of deze Kawa's een CanBus systeem hebben?
 
het is wel te doen maar het geeft heeeel veeeeel licht
ik heb nog 2x led lampen liggen en een dbl tronics module


[afbeelding]


Het lijkt wel of de ene lamp wat feller is dan de andere.
Zelf heb ik de extra lampen aan de voorzijde van de motor, dat zijn led lampen.
Wat ik graag zou willen zijn zodanige witte koplampen die nagenoeg het zelfde wiite licht geven als de led lampen.

Ik heb de doubletronics module er tussen met andere kleur (halogeen) lampen, maar die halen bij lange na niet het witte licht van de led's

Zelf had ik het probleem met de module dat de ene lamp feller brand dan de ander, ik heb dat opgelost om in de ene lamp een lamp te doen met een hogere kelvin.
In de ene zit zeg maar 5000K en in de ander zit 8000K of zo.
Ik heb het daardoor redelijk gelijk gekregen.
 
Dat zou volgens mij ook moeten kloppen, de doubletronics module laat je grootlicht met een percentage van vollast meebranden, bij volledig vollast zou deze verblinden. Als ik het goed begrijp werkt de parabool van de reflector pas bij een bepaalde hoeveelheid licht en zolang je daar dus onder blijft verblind hij niet.

Nogmaals geen ervaring maar heb dat zo begrepen.

Vraag me dan ook af of dit bij led lampen ook zou werken omdat daar (bij de lampen van mij in ieder geval) een soort "ballast" zit welke de juiste uitgangsspanning voor de lamp verzorgd (ingangsspanning mag volgens mij ook tussen de 12-24v zijn, dus die werkt misschien tegen de regelbaarheid?)
 
Ik heb ook led verlichting op mijn versys. En ze hebben allebei de zelfde hoeveelheid wit licht 6500k zelfs weinig verschil met de kawasaki verstralers. eerst geprobeerd met een xenon kit maar was een slechte licht straling scheen naar alle kanten en verblindend voor tegenliggers. Nu met de led's geen knipperende koekblikken meer.
 
@ Vincent, ik zat even te kijken naar de LED's welke je hebt gekocht. Op de site van de leverancier staat:
Worden geleverd met aparte balast voor iedere lamp. Deze H7 led lampen kunnen versteld worden voor een goed lichtbeeld.

Wat kun je hieraan verstellen dan?

Daarnaast nog een vraag pour toute la "Versys" famille. Heeft iemand ervaringen of een mening over onderstaande optie?

http://www.mlmparts.com/nl/led-verlichting-a959f8.html
 
@ Vincent, ik zat even te kijken naar de LED's welke je hebt gekocht. Op de site van de leverancier staat:
Worden geleverd met aparte balast voor iedere lamp. Deze H7 led lampen kunnen versteld worden voor een goed lichtbeeld.

Wat kun je hieraan verstellen dan?

Daarnaast nog een vraag pour toute la "Versys" famille. Heeft iemand ervaringen of een mening over onderstaande optie?

http://www.mlmparts.com/nl/led-verlichting-a959f8.html

hoi vincent,
deze lampen heb ik ook liggen en die kan je gewoon op de originele connectors aansluiten
 
@ Vincent, ik zat even te kijken naar de LED's welke je hebt gekocht. Op de site van de leverancier staat:
Worden geleverd met aparte balast voor iedere lamp. Deze H7 led lampen kunnen versteld worden voor een goed lichtbeeld.

Wat kun je hieraan verstellen dan?

Daarnaast nog een vraag pour toute la "Versys" famille. Heeft iemand ervaringen of een mening over onderstaande optie?

http://www.mlmparts.com/nl/led-verlichting-a959f8.html

De kraag van de lamp (die precies past in je koplamp) zit met 2 kleine imbusboutjes vast. Daarmee kun je dus de lamp zelf draaien en de kraag weer vastzetten.

Het zwarte stipje is de imbus:

h7_25_watt-5_1.jpg


En de andere lamp die je laat zien zal waarschijnlijk niet passen omdat de koeling achterop eraf moet kunnen om de bevestigingsclips vast te zetten. Hoewel hij misschien smal genoeg is als je hem een kwartslag draait om ze erlangs te laten gaan.

Bij gen1 versys heb je dan nog het probleem dat er een adapter op de lamp zit waar de clipjes op drukken. Ik ben hier nu voor mijn lampen iets aan het maken. Zie bijlage voor hoe het eruit ziet dat in de lamp zit.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan