Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me toch wel eng. Je weet nooit hoe een huurder met je motor omgaat. Natuurlijk ben je verzekerd, maar dat iemand hem flink plat rijd of aftrapt, verkeerd schakelt etc heb je niet in de hand

Of klink ik nu als een doomdenker...

Ik heb er ook wel eens over na zitten denken, je hoort echter ook verhalen dat een motor of auto wordt gehuurd en het motorblok of andere onderdelen even omgewisseld worden met de eigen fiets :/.

Ben overigens wel benieuwd naar de ervaringen van motorshare verhuurders.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort eens test rijden op een gsx 1400.
Mis toch het koppel van mijn vorige motor onderin en mijn collega doet zijn 1400 weg.
Dus misschien staat mijne binnenkort ook te koop. 8-)

Ben benieuwd. Is een RSV4 tuono niets voor je of een Speed Triple 1050?
 
Ben benieuwd. Is een RSV4 tuono niets voor je of een Speed Triple 1050?

Die tuono is me iets te klein om met duo te rijden. En eerlijk denk k dat het iets te veel van het goede is voor op straat.
De triple zou een optie kunnen zijn. Maar misschien iets boven het budget welk ik wil uitgeven. De 1400 is ook enkel omdat k een mooie kans krijg echt zoeken deed k niet.
 
Ik heb er ook wel eens over na zitten denken, je hoort echter ook verhalen dat een motor of auto wordt gehuurd en het motorblok of andere onderdelen even omgewisseld worden met de eigen fiets :/.

Ben overigens wel benieuwd naar de ervaringen van motorshare verhuurders.

De meeste motorrijders zijn normalere mensen dan je denkt. Je kunt wel naar verhalen kijken maar er zijn ook verhalen dat je van je motor geschopt wordt. Ik begon mijn Magna te verhuren omdat ik soms iets heb van ik verkoop hem, maar wat hij oplevert wil ik hem absoluut niet voor wegdoen want er zit een hoop extra spul op wat geen meerwaarde betekend voor de meesten. Daarom was dit wel een leuke uitkomst, na 4 goede ervaringen op deze dacht ik laat ik gewoon alles erop zetten. Ik heb overigens liever iemand die hem warm rijd en lekker doortrekt en goed kan schakelen dan een beginner met klompvoeten die niet verder dan 4000tpm komt. Maargoed die paar hondend km dat dat voorkomt terwijl je er zelf ook nog mee rijd kan de motor prima hebben.

Alles werkt overigens heel goed en simpel, alles geregeld en je weet van te voren alles van een huurder, rijbewijs en adres. Ik maak ook even een foto van hun rijbewijs bij controle. Enige echte kritiekpunt vind ik dat de meerprijs per kilometer (over de 200km) voor elke motor hetzelfde is en niet zelf instelbaar; 0,19 waarvan 0,15 voor jezelf. Dat is natuurlijk idioot, bij een motor uit 1980 vind ik dat een goede prijs maar een bijna nieuwe motor of een exotisch pk beest met dure plakbanden staat het niet in verhouding met afschrijving en onderhoud.

Ook leuk om te weten, je verwacht dat iets als een Fazer1000 met 143pk veel gehuurd wordt. Dus niet, opstappers, middenklassers, toermotoren of choppers doen het vele malen beter. De enige tot nu was een man van in de 60 die twijfelde of hij zoeen kocht na zijn Bandit1250, die toch meer wat voor zijn smaak bleef.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd. Is een RSV4 tuono niets voor je of een Speed Triple 1050?

Qua koppel red de speed het niet tegen de FZS 1000 model 2002..

Ik heb zelf ook speed, de FZS is merkbaar sneller!

Mijn maat heeft ook speed, die keek zeer vreemd dat ik op de FZS kwam.

He zegt tie van wie is die stofzuiger? speed weg? ik Miss.

Dus wij Duitsland in, meerdere pogingen vanaf 100 km/pu in de 6

De FZS loopt gewoon weg!

Dus..
 
De FZS is één van de fijnst sturende motoren die ik heb gehad. Ik vond de FZ1 Fazer, lang niet zo fijn sturen. Nu heb ik de MT09 Tracer, stuurt net zo fijn als de FZS of nog fijner. Motor met de minste Pk's tot nu toe. Maar daar merk ik niets van. Hij heeft lekker veel koppel en dat rijdt zeker zo fijn.
 
Had je dezelfde banden en ben je de veerinstellingen nagegaan? Eigenlijk alleen dan kun je iets zeggen over de verschillen per motor, liefst om en om rijdend dezelfde dag. Dat kan natuurlijk haast niet maar je begrijpt wat ik bedoel, banden en vering betekenen alles. En zelfs een Mt-07 met de helft vermogen geeft meer speelplezier dan een Fazer, echter met een Fazer kun je weer vlug en vrolijk de wereld rond touren.
 
De FZS is één van de fijnst sturende motoren die ik heb gehad. Ik vond de FZ1 Fazer, lang niet zo fijn sturen. Nu heb ik de MT09 Tracer, stuurt net zo fijn als de FZS of nog fijner. Motor met de minste Pk's tot nu toe. Maar daar merk ik niets van. Hij heeft lekker veel koppel en dat rijdt zeker zo fijn.

Ik heb ze allemaal gehad, van de FZS zelfs 3. De FZ1 stuurde toch echt weer een stuk strakker.
De MT-10 is nog veeeeeeel beter. Maar dat is mijn bescheiden mening...
 
Ik heb ze allemaal gehad, van de FZS zelfs 3. De FZ1 stuurde toch echt weer een stuk strakker.
De MT-10 is nog veeeeeeel beter. Maar dat is mijn bescheiden mening...


Idd zuipt als een tempelier! MT 10 B|

Met de huidige techniek mag dat wel wat beter!

;)
 
Ik heb ze allemaal gehad, van de FZS zelfs 3. De FZ1 stuurde toch echt weer een stuk strakker.
De MT-10 is nog veeeeeeel beter. Maar dat is mijn bescheiden mening...

Het rijwielgedeelte van de MT10 is inderdaad top! Man wat lag die SP strak op de weg.
Verder vond ik de MT-10 motorisch erg tegenvallen. Het enige pluspunt vond ik eigenlijk het geluid.


De FZS is één van de fijnst sturende motoren die ik heb gehad. Ik vond de FZ1 Fazer, lang niet zo fijn sturen. Nu heb ik de MT09 Tracer, stuurt net zo fijn als de FZS of nog fijner. Motor met de minste Pk's tot nu toe. Maar daar merk ik niets van. Hij heeft lekker veel koppel en dat rijdt zeker zo fijn.

De ene motor is de ander niet, een klein verschil in de demping of bandenspanning kan al een wereld van verschil maken.

Ik weet niet of de MT09 Tracer dezelfde fietspomp vering heeft als de MT09 maar ik vind het een ware aanfluiting, dat Yamaha een motor zo durft af te leveren, wat is de achtervering slecht. :X.

Als je ook maar een klein beetje het gas erop zet bij bijv. bocht uit, krijg je enorm veel onrust in het rijwiel gedeelte.

De 3 cilinder van de MT09 vond ik dan wel weer zalig. Alleen die aan/uit gas reactie vond ik wat irritant hoewel dat lang niet zo erg was als bij de MT10.
 
Laatst bewerkt:
Het rijwielgedeelte van de MT10 is inderdaad top! Man wat lag die SP strak op de weg.
Verder vond ik de MT-10 motorisch erg tegenvallen. Het enige pluspunt vond ik eigenlijk het geluid.De ene motor is de ander niet, een klein verschil in de demping of bandenspanning kan al een wereld van verschil maken.

Ik weet niet of de MT09 Tracer dezelfde fietspomp vering heeft als de MT09 maar ik vind het een ware aanfluiting, dat Yamaha een motor zo durft af te leveren, wat is de achtervering slecht. :X.

Als je ook maar een klein beetje het gas erop zet bij bijv. bocht uit, krijg je enorm veel onrust in het rijwiel gedeelte.

Ik heb in de loop der jaren een uitgebreidt scala aan motoren gehad.
Als je het blok in B modus gebruikt, dan gaat ie als de brandweer. Wat is tegenvallen met 160pk?
Als je vergelijkingen leest, dan zijn ze het niet met je eens...
 
Laatst bewerkt:
De vering van de nieuwe mt09 en xsr900 is zoals ze zeggen een stuk beter als het om wegligging gaat op goed wegdek. Wordt het wegdek slechter krijg je weer rugpijn. Ze hebben gewoon kneiterharde veren erin gedaan dus echt goed is het nog steeds niet. Gelukkig liggen mijn Ohlins veren en Ohlins street schokbreker klaar.
 
Ik heb in de loop der jaren een uitgebreidt scala aan motoren gehad.
Als je het blok in B modus gebruikt, dan gaat ie als de brandweer. Wat is tegenvallen met 160pk?
Als je vergelijkingen leest, dan zijn ze het niet met je eens...

De grootste spoiler was de aan/uit reactie. Topvermogen viel erg tegen en voelde minder bruut aan dan bij mijn FZ1 (zal komen door de aangepaste vertanding van de FZ1).

Laag/middengebied was wel weer een BIG + :}

Het vergelijk is misschien ook niet eerlijk gezien ik een aangepaste FZ1 naast een standaard MT10 zet. Waarschijnlijk is de MT-10 stukken beter na een andere uitlaat, ECU kuurtje etc. Daarnaast vond ik zitpositie niet fijn (te passief) en is het zadel echt knetterhard.

De totale beleving van een nieuwe stock MT-10 vond ik gewoon minder dan mijn aangepaste FZ1. Al met al best een fiets met potentie maar waar ik weer behoorlijk wat aan moet versleutelen om hem naar mijn zin te maken. Ik geloof wel in de potentie want het geluid en het vermogen en in het lagen / middengebied zijn wel fenominaal.

Ik had gehoopt dat ik voor mijzelf een business case had kunnen maken om de FZ1 in te ruilen (na 7 jaar is iets anders ook wel weer leuk) maar helaas, de voorlopige conclusie was dat mijn 10 jaar oude FZ1 beter bevalt dan een nieuwe stock MT-10.

Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig hoe een unleashed MT-10 rijdt :P
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog opzoek naar een mooie, maar vooral complete fazer?
De mijne doe ik weg, omdat ik een moderne supersport/naked bike wil gaan kopen.
Prijs is evt te onderhandelen. Misschien in aanschaf niet de goedkoopste, maar wel al het onderhoud is gedaan + sport en originele demper.

Kilometerstand kan door de volgende eigenaar nog gemakkelijk verdubbeld worden :)

Te koop: Yamaha FZS Fazer 600 bj 2000 sportdemper - Motor-Forum
 
Iemand nog opzoek naar een mooie, maar vooral complete fazer?
De mijne doe ik weg, omdat ik een moderne supersport/naked bike wil gaan kopen.
Prijs is evt te onderhandelen. Misschien in aanschaf niet de goedkoopste, maar wel al het onderhoud is gedaan + sport en originele demper.

Kilometerstand kan door de volgende eigenaar nog gemakkelijk verdubbeld worden :)

Te koop: Yamaha FZS Fazer 600 bj 2000 sportdemper - Motor-Forum

Netjes! Succes met de verkoop! :)
Verkoop je die Takkoni demper toevallig ook los?
Ben al een poosje op zoek naar een sportdemper met uitneembare db killer.
 
Netjes! Succes met de verkoop! :)
Verkoop je die Takkoni demper toevallig ook los?
Ben al een poosje op zoek naar een sportdemper met uitneembare db killer.

Dat kan wel, maar voorlopig hou ik hem liever bij de motor, dan verkoop ik hem misschien iets makkelijker. Mocht iemand interesse hebben zal ik wel aangeven dat hij ook zonder Takkoni uitlaat verkocht kan worden.
 
Ik heb op m'n Fazer600 type '2000 een nogal recht superbikestuur gezet (Streetbar), en eigenlijk stuurt dit dus niet geweldig... te recht, te laag en te weinig zicht in de spiegels. Wie heeft er een sbk stuur gemonteerd, en welke?
Heb je nu nog genoeg ruimte tussen je handvat en spiegel? En een beetje zicht naar achteren? (hoe breed?)
Fotootje zou welkom zijn. *D
 
Laatst bewerkt:
87630334d2e5acdc369f3c580969e09281e041e91cc468e3ae6536fea0132ae85e76d979.jpg


Deze dus...
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik zat jullie topic te lezen over de Fazer
Heb er zelf ook 1 gekocht uit 1999
Ik heb de carburateurs laten synchroniseren en sproeiers schoon laten maken
motor loopt erg netjes en is erg snel vindt ikzelf voor een 600 cc
Ik hoop nog veel plezier aan de motor te hebben
mvg
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Ik zat jullie topic te lezen over de Fazer
Heb er zelf ook 1 gekocht uit 1999
Ik heb de carburateurs laten synchroniseren en sproeiers schoon laten maken
motor loopt erg netjes en is erg snel vindt ikzelf voor een 600 cc
Ik hoop nog veel plezier aan de motor te hebben
mvg

Ik rijd nu een paar jaar met mijn 2002 fazer FZS600, maar ben er nog steeds super blij mee. Iedere keer als ik rijd en de met hoge toeren over een dijkje rijd is het genieten. De lage versnellingen en hoge toeren icm de carbon laser uitlaat maken het nog steeds een enorm plezier om er mee rond te sturen.

Veel plezier met je Fazer en hopelijk kun je er nog een aantal jaar mee door!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan