Banden PCX 150

Jan048

MF'er
12 sep 2017
38
9
In het zuiden van Nederland
Ook hier een PCX 150, ik lees op het forum veel over de banden, moet ik mij nu zorgen maken met de originele banden? De PCX is niet voor dagelijks gebruik, maar voor te toeren als het goed weer is, maar ook dan kan het zijn dat er een regenbui kan komen, dus volgens velen hier moet ik dan heel goed opletten, aangezien ik deze PCX pas van 01-08-2017 heb zou ik het jammer vinden om de nagenoeg nieuwe banden te vervangen, mijn PCX had 2500 km gelopen toen ik hen kocht en hij is uit 2017 met nog 2 jaar garantie, dus hoor ik graag of de bandenwissel zeker onder deze omstandigheden nodig zou zijn.

Gr. Jan
 
Niet iedereen heeft dezelfde ervaringen. Zoals geschreven heb ik de voorband preventief gewisseld. De achterband was na 8000km toch versleten. Een nieuw setje banden is niet de hoofdprijs en ik vind voorkomen beter dan genezen.
Heb zelf in de 8000km, slechts 1x een hachelijk moment meegemaakt, maar die kan en wil ik de bandjes niet aanrekenen. Was toen donker, regen, modder en een bocht. In de bocht was een in/uitrit van een akker waar overdag de mais was weggereden. Helaas had de boer het te druk om even de modder van de weg te vegen. Ben niet gevallen, maar had niet veel gescheeld.
Dit filmpje, gemaakt door iemand van het forum, was voor mij de redenen om voor Citygrips te kiezen.
 
Bedankt voor de reactie, maar eigenlijk wilde ik dit bericht in het "Honda PCX 125/150 deel 5 " zetten, maar dat lukt mij om en of andere reden niet, misschien een tip hoe?
Gr Jan
 
Ik rijd nu 10.000 km met de originele banden zonder problemen. Bij droog weer zijn ze heel goed.
Bij regen rijd ik voorzichtig, dus niet een flinke stoot gas in de bocht en ruim op tijd rustig remmen. Of de banden bij regen echt slecht zijn weet ik dus niet, want ik rijd defensief door de slechte berichten hier.
Ik weet wel dat IRC goede banden maakt en dat emoties een grote rol spelen.
 
Als je bijna alleen met mooi weer rijd zou ik ze niet omwisselen.
Ik rijd weer en wind dus heb andere (heidenau) mede na een glijpartijtje.
 
"Bertus op de Honda en Tinus op de Kymco er achteraan, maar zoals altijd komt aan al dat gejakker een keer een end..."

Zoals ik het begrijp bevallen de standaard banden jou prima. Als je het hele jaar door weer en wind rijdt is natuurlijk anders dan hoe jij de scooter gebruikt. Een zomers regenbuitje is ook iets anders dan regen op een koude winterse ondergrond. Zelf heb ik nooit met standaard banden gereden onder mijn scooters, zaten er gewoon niet onder toen ik ze kocht. Maar ook met echte winterbanden pas ik mijn rijstijl aan als het regent of de weersomstandigheden op andere wijze veranderen.
 
Ooit een Burgman 200 gehD met IRC banden, drama bij nat weer. Pas bij de bandenwissel kwam ik erachter hoe gigantisch het verschil was. Dat had ik 7000km eerder moeten doen.

Zeker bij deze maten kost het bijna niks. Gewoon doen.

Voor mijn gevoel kan je met goede banden 2x zo hard door de bocht in de regen. En geeft veel meer vertrouwen bij hard remmen.

Het zijn die 100euro meer dan waard.
 
Ach Jan, zo veel banden, zo veel meningen.....

Ik heb klanten die zweren bij model A banden, terwijl andere klanten met dezelfde motor en dezelfde rijstijl beweren dat het de slechtste banden zijn waar ze ooit op gereden hebben.

Als jij een normaal tempo aanhoudt waar jij je prettig bij voelt, dan laten jouw banden je snel genoeg voelen wanneer dat teveel is. Maar hoogst zelden is de eerste waarschuwing ook meteen degene die je op het asfalt werpt.....
Gewoon rijden, ervaring krijgen met band en scooter, en je kan dan zelf beoordelen of een bandenwissel voor jou gewenst is.
 
@ Super Blackbird, je heb het bij het goede eind, daarom laat ik deze banden er ook op, als ik eens voel dat die niet meer voldoen, dan ga ik deze wisselen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.

Gr. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan