Camera op de motor

Als je goed oplet in mijn filmpje ( Ducati 1098 ) dan zie je vooral dat het beeld heftig begint te trillen tijdens erg harde rem acties , meteen in het begin van het filmpje is dat goed te zien .

Tijdens accelereren vanuit een lage snelheidsbocht in zijn 2 en laag in de toeren schut het beeld ook wat heen en weer , dat komt omdat Ducati"s laag in de toeren nogal bokkig rijden .

Rijden in deellast geeft een voor mijzelf wel een tevreden beeld .
Als ik in het begin van het filmpje volgas geeft blijft de beeldstabilisatie ook wel goed vind ik zelf,je ziet het dan niet noemenswaardig verslechteren denk ik .

Allen heel erg jammer dat youtube de beeld kwaliteit zo verslechterd , het beeld op de geheugenkaart is veel beter van scherpte
 
Je zegt nu weer iets heel anders.

Ten eerste kijk naar dat beeld en stel je voor dat het niet aan stond op die Duc.

Ten tweede zijn er meer cameras dan Sony cameras met stabilisatie.

Dat een goede mount of goede montage plek bijdraagt geloof ik best. Dat het beeldstabilisatie vervangt geloof ik dan weer niet.

Misschien tijd voor mij om met vakantie te gaan. :+
Er zijn idd meer camera's met stabilisatie, maar soms ook softwarematig. Heb toevallig nu een actioncam liggen met EIS, eens kijken wat dat doet.

Een goede mount zal idd bijdragen, maar niet zorgen dat stabilisatie onnodig is. Je hebt helemaal gelijk.


@Ducstile; Tja, die bitrate brengen ze omlaag, zodat er genoeg ruimte overblijft voor nutteloze vlogs van gamers en anderen die veel te veel geld verdienen met onzin (ben ik jaloers? Misschien ergens :+ )
 
Blijkbaar vangt het wel redelijk veel trillingen op, maar zit je toch met dat asfalt. Al heeft dat ook deels te maken met de lengte van je mount waar de gimbal weer op zit. Maar als je deze video ziet;
Dan zie je dat het allemaal geen zak uit maakt, zelfs niet als je 'm met chestmount gebruikt en je lichaam dus al de motortrillingen filtert, nog steeds teveel ellende van het asfalt zelf.

Van het weekend eens de stabilisatie proberen van mijn Drift Ghost 4K. Niet dat je daar veel bij voor moet stellen, want het is elektronisch, maar ben wel benieuwd naar het verschil, omdat ik voorheen altijd zonder reed, met een Ghost-S.
 
Vraag me af, kan een gimbal wel de trillingen opvangen van een motorblok?


De gimbal die ik een aantal maanden geleden wilde gaan kopen blijkt helaas niet meer geproduceerd te worden door de fabrikant .

De Feiyu Tech WG Lite ( 1 assige gimbal )



-------------------------------------------------------------------------------------------------



Er is ook een 1 assige gimbal die veelvuldig op motorfietsen wordt gebruikt , namelijk de Wenpod X1







a
 
Laatst bewerkt:
Die prijs valt nog wel mee. Feiyu Tech is trouwens ook niet alles. Heb er eentje voor mijn GoPro 4 en hoewel hij het best aardig doet, zitten er wel wat foutjes in en wat eigenaardigheden, ook met firmware updates.
 
Stabilisatie op de Ghost 4K is echt heel jammer, natuurlijk is het elektronisch, dus ze moeten al een uitsnede maken om te stabiliseren, maar ik had gedacht dat ze dan een hogere resolutie zouden pakken om vervolgens daar een 1080 uitsnede te maken die stabiel was. Helaas, helaas, 1080 zoomen ze in en je hebt al een kleine field of view van 140 graden, dus met stabilisatie aan zie je geen ene reet, blijft niets van over. Op de motor compleet waardeloos. Beeldkwaliteit van de Ghost 4K is erg goed, maar dat is ook het enige. Erg jammer, ik hoop dat ze snel een opvolger maken, waarbij ze wel aan de motorrijder denken, want het is wel heel erg duidelijk dat er tijdens de testfase nooit een motorrijder dit heeft getest en als dat wel zo is; direct ontslaan. Er zijn namelijk wel meer puntjes die 'm niet bruikbaar maken op de motor, maar die leg ik binnenkort wel uit in een testverslag.
 
Ik maak nu zo'n 1,5 jaar filmpjes van mijn reizen, met een Garmin Virb XE.
Ik heb de camera op m'n helm zitten, maar tevens m'n motor ook volgehangen met bevestigingspunten.

Hierbij wat filmpjes:


Sinds kort heb ik een Samsung Gear 360 bij, om 360 graden filmpjes te maken:
Helaas had ik toen nog geen adapter voor m'n helm kunnen maken, omdat ik de camera een paar dagen voor vertrek binnen heb gekregen.
 
Die Samsung Gear 360 kost tegenwoordig ook niet meer zoveel. 160 euro ofzo.
Ik wacht denk ik nog even op de 8K-360 camera's. Denk alleen wel dat je dan een monster van een computer moet hebben om de boel op te editten. ;)
 
Die Samsung Gear 360 kost tegenwoordig ook niet meer zoveel. 160 euro ofzo.
Ik wacht denk ik nog even op de 8K-360 camera's. Denk alleen wel dat je dan een monster van een computer moet hebben om de boel op te editten. ;)


Ik heb een laptop met snelle 1tb ssd, een 4gb grafische kaart en 64gb intern. Die kan de 5.2k die uit de DJI Inspire komt niet eens een heel klein beetje soepel afspelen. Laat staan bewerken.
 
Ik maak nu zo'n 1,5 jaar filmpjes van mijn reizen, met een Garmin Virb XE.
Ik heb de camera op m'n helm zitten, maar tevens m'n motor ook volgehangen met bevestigingspunten.

Hierbij wat filmpjes:

Wat me opvalt is dat dat de laatste film veel scherper is dan de eerste 2.
Heb je iets veranderd aan de instellingen oid? Software-update?


Laat maar, ik zie het al, de laatste is in 1080 en die andere in 720p
Scheelt dus aanzienlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat me opvalt is dat dat de laatste film veel scherper is dan de eerste 2.
Heb je iets veranderd aan de instellingen oid? Software-update?


Laat maar, ik zie het al, de laatste is in 1080 en die andere in 720p
Scheelt dus aanzienlijk

Klopt.
Ik heb de eerste twee filmpjes op een laptop ge-edit en die kon 1080 niet goed aan.
Nu gelukkig een PC tot m'n beschikking die een stuk meer geheugen heeft (*en een betere grafische kaart).
 
Net een firefly 6s besteld op gearbest. Van de budgetcams schijnt het toch een betere te zijn.

Om wat hobbies mee vast te leggen (motor, modelvliegen) moet het goed genoeg zijn.

Nu nog bedenken hoe ik het ga monteren. Een action cam op de helm vind ik verschrikkelijk om te zien.. Maarja als je hem zelf draagt zie je hem niet.
 
Ik krijg binnenkort de Firefly 8S binnen, is al onderweg, maar de boot of het vliegtuig is niet heel snel. :+ Ben er ook wel benieuwd naar. GoPro mounts passen, dus je nou nog een chestmount op de motor kunnen gebruiken.
 
Ik had geluk, er was een flash sale van de zwarte in het EU warehouse.

Ik denk toch dat het op de helm gaat. Vind het wel leuk dat als ik iets zie en ergens naar kijk dat het dan ook zichtbaar is op beeld. Maar een goed verkrijgbaar bevestigingssysteem gaat wel handig zijn.
 
Ik vind al die helmmounts debiel. Steekt veel te ver uit. Zowel van GoPro, Sony, Garmin, TomTom etc.
ik gebruik dus zelf veel een Drift Ghost-S en dan sinds kort een Drift Ghost 4K. beiden klik je redelijk dicht op de helm zelf. Dan steekt het allemaal niet zo ver uit. Mijn GoPro 4 Silver gebruik ik alleen in een chestmount, de FireFly 8S zal ik denk ik ook alleen daar in gebruiken.

Maar goed, die stuurde Gearbest mij toe om te testen. Dus even kijken of het wat is en als ik er geen nut in zie (heb al 3 action cams, 4 als ik nog een oude mee tel), geef ik 'm weg na de test.
 
Gewoon voor je kinstuk doen (gopro ed), valt niet echt uitsteken te noemen dan. :) (leukste POV vind ik ook)

Dat is inderdaad nog een optie. Alleen ik heb een systeemhelm en de knop om de boel omhoog te klappen zit dus aan de voorkant. Weet niet of dat lekker gaat. Anyway, de Ghost zit prima op de zijkant, steekt nauwelijks uit. Trekt ook niet aan de helm bij 200+.
 
Dat is inderdaad nog een optie. Alleen ik heb een systeemhelm en de knop om de boel omhoog te klappen zit dus aan de voorkant. Weet niet of dat lekker gaat. Anyway, de Ghost zit prima op de zijkant, steekt nauwelijks uit. Trekt ook niet aan de helm bij 200+.

Een Gopro trekt ook niet aan je helm dus dat scheelt.
 
Een Gopro trekt ook niet aan je helm dus dat scheelt.

Klopt, dat doet de wind...
Dat is inderdaad nog een optie. Alleen ik heb een systeemhelm en de knop om de boel omhoog te klappen zit dus aan de voorkant. Weet niet of dat lekker gaat. Anyway, de Ghost zit prima op de zijkant, steekt nauwelijks uit. Trekt ook niet aan de helm bij 200+.

Een Gopro trekt ook niet aan je helm dus dat scheelt.

Nee, dat doet de wind...
 
Terug
Bovenaan Onderaan