Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
De naaf blijft zitten in de bok. Het wiel komt los van de naaf nadat je de wielmoer hebt losgenomen.
En daarna zou je het wiel nog van die staaf af moeten zien te krijgen die aan beide kanten vastzit en de motor omhoog houdt. Have fun :P
 
Oftewel een middenbok nodig dan lijkt mij
Voor echt onderhoud is dat wel fijn idd. Maar voor ff je ketting smeren is een achterbok weer een stuk eenvoudiger en sneller :)

Dus hij kan beter ff naar G-jo in Lillytown rijden om beide daar op te halen ;)
 
Begin van de avond toch nog ff een klein ritje door Berg en Dal en de Ooijpolder gemaakt. Erg mooie omgeving en leuke weggetjes over de stuwwal en over dijkjes. Het was wel best fris!

Dit was trouwens één van mijn laatste ritjes met de Speed :o
Ik breng 'm deze maand nog weg naar de KTM-dealer.

full
 
Laatst bewerkt:
Begin van de avond toch nog ff een klein ritje door Berg en Dal en de Ooijpolder gemaakt. Erg mooie omgeving en leuke weggetjes over de stuwwal en over dijkjes. Het was wel best fris!

Dit was trouwens één van mijn laatste ritjes met de Speed :o
Ik breng 'm deze maand nog weg naar de KTM-dealer.

[afbeelding]

Dus toch de deal rond gemaakt, gefeliciteerd!
Wanneer Is de aflevering van de ktm verwacht?
 
Vandaag een proefrit gemaakt en meteen overstag gegaan. Ik ga voor een Honda. Naked, wendbaar en eh... voor erbij. Ik heb een CB500 uit ´96 gekocht als pekelfiets, de Speed Triple gaat helemaal nergens heen...
 
Laatst bewerkt:
Dus toch de deal rond gemaakt, gefeliciteerd!
Wanneer Is de aflevering van de ktm verwacht?
Thanks. Ja het was een goede inruilprijs nog bovenop de inruilbonus actie die ze nu hebben :)

Ik rijd in de winter niet, dus ik houd de verzekeringspremie in m'n zak tot ongeveer 1 maart (wanneer het weer lente wordt) :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefrit gemaakt en meteen overstag gegaan. Ik ga voor een Honda. Naked, wendbaar en eh... voor erbij. Ik heb een CB500 uit ´96 gekocht als pekelfiets, de Speed Triple gaat helemaal nergens heen...
Goede keuze :Y
M'n vriendin heeft ook zo'n type CB500 en dat rijdt prima :)
Ik heb er afgelopen zomer wel een net iets breder superbike stuur van Rizoma opgezet, dat rijdt nog lekkerder en geeft een meer ontspannen zithouding en geeft meer gevoel in de bochten :)
 
Goede keuze :Y
M'n vriendin heeft ook zo'n type CB500 en dat rijdt prima :)
Ik heb er afgelopen zomer wel een net iets breder superbike stuur van Rizoma opgezet, dat rijdt nog lekkerder en geeft een meer ontspannen zithouding en geeft meer gevoel in de bochten :)

Ja, dat stuur was wel meteen een aandachtspunt. Die mag inderdaad wel een maatje groter. En misschien een paar betere veren, maar op een fiets van zeshonderd euro ga je ook niet meteen duizend euro Hyperpro installeren.
 
Ja, dat stuur was wel meteen een aandachtspunt. Die mag inderdaad wel een maatje groter. En misschien een paar betere veren, maar op een fiets van zeshonderd euro ga je ook niet meteen duizend euro Hyperpro installeren.
Betere veren alleen als je er goedkoop aan kan komen idd.

Neem overigens niet een té breed stuur, want dan worden de kabels te kort ;)

Ik heb deze in het zwart erop gezet (type MA001):
Rizoma stuur rd 22mm MA001
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Ja het was een goede inruilprijs nog bovenop de inruilbonus actie die ze nu hebben :)

Ik rijd in de winter niet, dus ik houd de verzekeringspremie in m'n zak tot ongeveer 1 maart (wanneer het weer lente wordt) :)
Nice!! En toevallig in die streek onlangs geweest met de soes. Moest op housewarming in Beek zijn.

Nijmegen mijd ik verder zoveel mogelijk met eigen vervoer. Wat een autohatende schijtstad op dat onderdeel. Verder prima.
 
Nice!! En toevallig in die streek onlangs geweest met de soes. Moest op housewarming in Beek zijn.

Nijmegen mijd ik verder zoveel mogelijk met eigen vervoer. Wat een autohatende schijtstad op dat onderdeel. Verder prima.
Je kunt hier en net over de grens mooi rijden idd :)
In Nijmegen zelf moet je een beetje de weg kennen en weten wanneer het waar druk is (en Flitsmeister aanzetten of weten waar de palen staan!), dan kun je prima door de stad heen komen. Als je de alternatieve routes niet kent dan kan het tijdens spitsuur wat langer duren, vooral bij de oude Waalbrug. Bovendien was de Graafseweg over het spoor in de zomer dicht, dat hielp ook niet.
Ik woon er nu al meer dan 5 jaar en vind het eigenlijk wel meevallen.
 
Laatst bewerkt:
Op 3 oktober gaat Triumph een nieuwe Bonneville Speedmaster laten zien. Dus geen nieuwe Daytona, of Special Edition Speed of Street oid.
 
Laatst bewerkt:
wiP9Jin.jpg


Die haalt het niet bij de Triple qua rijwielgedeelte, wow-factor of vermogen. Maar ik denk zomaar dat we deze winter veel lol gaan hebben samen.
 
Laatst bewerkt:
Holy shit, met koffers en alles! _O- :] *D

Zo'n cb500 leent zich ook wel goed om een brat style café racer van te maken :)

Ja, heb er tot overmaat van ramp nog een topkoffer die al 8 jaar in de garage lag te niksen opgeschroefd. Snap ik ineens waarom ik die zooi heb bewaard.

Café racer is ook gaaf, misschien een zomerproject.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan