Yamaha X-max

hoi dylan.
mijn eerste scootertje was een yamaha 150 cc samen met een gilera dna daar zette ik meer dan 10.000 km op in een jaar.
2de was een yamaha majesty 400 1 cillinder daar zette ik in minder dan een jaar 40.000 km erop gezet.
ingeruild voor een burgman 650 2 cllinder die heb ik na meer dan 100.000 km weer weg gedaan.
nu rijd ik weer op een gillera gp 1000 rond
 
Zoooooooooooo, jij rijdt ook flinke stukken.
Daar steek ik met mijn 24K per jaar schril bij af. ha ha ha ha
Ik hoop dat het bij jouw scooters met al die vele kilometers zonder al teveel mechanische problemen is verlopen.
Zelf hoop ik met de Xmax een goeie slag te hebben gemaakt.
Pas na een ton en dan bewezen goed, wil ik de laatste versie Xmax250 aanschaffen.
Vind dat model net weer iets gelikter en mooier.
Dromen moet je hebben, dan blijft het leuk.
Vr gr
 
Met een ton kom je de volgens mij op de langste proefrit ooit :)

Moderne eencylinder motorblokken moeten in principe makkelijk een ton aankunnen, zeker zoals je hem gebruikt. Rustig warmdraaien, langere afstanden en niet continue vol vermogen vragen. Mits normaal onderhouden. Dat onderhoud is natuurlijk niet alleen het motorblok. Je moet met alles ook een beetje geluk hebben. Ook de beste machines kunnen een keer een fabricage fout hebben. Als je dat wilt voorkomen moet je niets rijden en gaan lopen. Overigens heeft Yamaha in de scooterwereld op technisch vlak een goede reputatie en staat op dat vlak bekend als de top.

Zelf heb ik een 250cc eencylinder Yamha blokje met 60k gereviseerd, maar dat is een luchtgekoeld blokje uit 1982 zonder behandelde cylinderwand matige koeling/smeeing in de kop etc. Voor deze specifieke blokjes zijn dat geen uitzonderlijke kilometerstanden voor revisie bij normaal straatgebruik maar moderne blokken gaan veel langer mee heb ik begrepen van monteurs die jarenlang revisie en tuning werk hebben gedaan aan eencylinders voor straat en circuit gebruik.

Ik heb ook wel eens van een dealer gehoord dat een klant na 35k met zijn Yamaha eencylinder scooter kwam met de mededeling dat hij niet meer deed. De beste man heeft zijn scooter bij de afleverbeurt opgehaald en alleen benzine getankt en geen idee dat je naar de olie moet kijken. Daar kwam dus na 35k de hoeveelheid van een koffiekopje aan inloop olie uit. Tsja dat blok was dus vastgelopen, maar bij een dergelijk gebruik is 35k alsnog een bijzondere prestatie. Om maar aan te geven dat er een grote bandbreedte zit tussen helemaal nergens naar kijken en er edn studie van maken welke olie en brandstof het beste is etc.

Kortom gewoon normaal met je spullen omgaan zoals jij doet en je niet te druk maken. Nog vele plezierige en veilige kilometers gewenst. En we zijn natuurlijk allemaal wel benieuwd wat je zoal gaat tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je verhaal en ik zal jullie zekers op de hoogte houden.
Hou wel van een beetje schrijfwerk, dus komt wel goed.
Ben in elk geval wel zo eerlijk dat ik zowel de positieve als ook de negatieve punten zal benoemen van deze Xmax gaandeweg tegenkomend.
Daarnet na warmgereden blok de scooter 10 minuten op de middenbok en vlakke ondergrond laten staan.
Toen de olie gepeild, want dat was alweer dikke week geleden en 1000km terug.
Ik ben nogal van het regelmatig oliepeil controleren, want rij dus ook met die 1200cc Boxer en die heeft als kenmerk olie te gebruiken.
Mede daarom ben ik wel een pietje precies en een blokje met te weinig aan olie door nalatigheid van controle zal mij nimmer gebeuren.
Overigens net na controle merkte ik dat mijn Xmax250 geen spoortje aan olie verbruikt.
Het stond nog netjes op exact het juiste peil van 1000km terug.
Ben er wel blij om en die Japanners hebben er toch vaak een handje van om GEEN tot weinig olie te verbruiken.
Dat is bij de BMW motorfietsen helaas wel anders.
Maar dat komt mede ook doordat de Boxer olie/luchtgekoeld is.

Morgen weer een lange rit naar het zuiden op bezoek bij een kennis en pak zekers de Xmax weer mee.
Volgende week de hogere ruit erop en dan eens kieken hoe ze zich op dat gebied houdt.
Wat het onderhoud betreft zal ik zekers de intervallen om de 6000km aanhouden.
Ben zeer content met de motorzaak en de monteurs waar de scooter vandaan komt en kan me eigenlijk geen betere mannen bedenken die mijn scooter mogen onderhouden.
Ik heb er wat dat betreft meer dan 100% vertrouwen in.
Wat ze doen dat doen ze goed weet ik uit ervaring en helaas verschilt dat wel eens per motorzaak en dienstdoende monteur.
Ik ben ook van plan om de originele banden die er nu onderliggen tzt bij vervanging weer te nemen.
Ze voldoen goed bij droog en nat weer.
Wens ik jullie allemaal voor straks een behouden en fijne werkweek.
Voor degenen die net als ik ook met de scootert gaan rijden: veel veilige kilometers gewenst.
Vr gr
 
Wanneer moeten de kleppen gecontroleerd worden en de vario riem vervangen als een interval van 6k wordt voorgeschreven?

Met jouw gebruik van langere afstanden kan de olie er ook wel 10k in blijven zitten hoor. Er zijn ook merkdealers die bij een nieuwe motor een langere interval als het fabrieksvoorschrift adviseren als iemand voornamelijk langere afstanden rijdt. Zelf hanteer ik met mijn Taiwanees 10k ipv de voorgeschreven 5k. Daarbij gebruik ik goedkope volsynyhetische olie, maar dan zijn al vele topics over volgeschreven.

Het is jouw scooter en 6k zal hij natuurlijk ook niet slechter van worden. Dingen als banden en remmen moet je natuurlijk ook in de gaten blijven houden maar dat zit bij jou wel goed als ik het zo hoor.

Iets anders. Waarvoor gebruik je de BMW nog?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ja Erwin, je wilt op mij inlopen, daarom pak je elke keer de xmax O-) O-)

Maar je schrijft altijd lekker enthousiast, leuk te lezen, ga zo door :t :t

Heb je vandaag gemist, maar zie je vast weer binnenkort eneh.... :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Hoi Martin.
Je was druk gisteren dus vandaar liep het langs elkaar heen.
Spreek je binnenkort weer.
En inderdaad, ik probeer flink op je in te lopen en straks voel jij de hete adem van miene Xmax in je nekje.ha ha ha ha ha

Mojave, bedankt voor de adviezen, maar ik hou het toch maar bij de intervallen om de 6000km aan hoor.
Weet dat ik dan wel met regelmaat bij de dealer sta en dat de olie het best wel 10K aan zou kunnen, maar ik wil het graag volgens het boekje doen.
Mede omdat ik ook graag zoveel mogelijk wil uitsluiten om stil te komen staan met de Xmax laat ik haar netjes of desnoods extra in de watten leggen door de monteurs.
Zij geeft mij veel, dus dan geef ik haar de maximale verwennerij terug op onderhouds-intervallen.

Wat de BMW R1200RT betreft, die had ik al eerder dan de Xmax 250.
Eigenlijk zat die Xmax 250 helemaal niet in de planning en reed ik woon-werk met de auto en de R1200RT.
Maar omdat met name de RT zo goed bevalt en nog vrij weinig kilometers heeft gelopen ben ik daar erg zuunig op.
Ben ook wel zuunig met de Xmax hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar de Xmax gaat door wind en wind, door slagregen en pekel.
En dat gaat met de R1200RT niet gebeuren.
Buiten dat om kost de R1200RT een flinke duit meer in onderhoud en verbruik.
Is ze ook nog eens een stuk vetter en is het file rijden ermee een lastigere opgave dan met de Xmax.
Om nou 24K met de RT te gaan rijden jaarlijks vind ik echt zonde.
Op die manier staat er zo een ton op.
Om dan op jouw vraag terug te komen: de BMW gebruik ik alleen maar voor de lange ritten.
Zit regelmatig in Friesland en dat is een stukkie rijden vanaf waar ik woon.
Kan uiteraard ook met de Xmax, maar geloof me: een lange rit met de R1200Rt of met de Xmax is het verschil tussen een Fiat Panda en een dikke Mercedes.
Ik heb mogen proeven van de luxe en rijgenot van de RT en eenmaal verslaafd blijft verslaafd.ha ha ha ha ha
De RT is er dus echt voor het mooie weer en lange ritten en/of vakantie.

Niets ten nadele van de Xmax, maar de RT doet het allemaal op de lange rit net effe wat prettiger.
Dus die blijft er zeker bij.
Moet ik er wel bijzeggen dat de Xmax vele malen praktischer is dan de RT ooit zal worden.
Maar dat behoeft hier vast geen uitleg.
Tot later mannen en kalm an met alles.
Vr gr
 
Hoi Martin.
Je was druk gisteren dus vandaar liep het langs elkaar heen.
Spreek je binnenkort weer.
En inderdaad, ik probeer flink op je in te lopen en straks voel jij de hete adem van miene Xmax in je nekje.ha ha ha ha ha

Mojave, bedankt voor de adviezen, maar ik hou het toch maar bij de intervallen om de 6000km aan hoor.
Weet dat ik dan wel met regelmaat bij de dealer sta en dat de olie het best wel 10K aan zou kunnen, maar ik wil het graag volgens het boekje doen.
Mede omdat ik ook graag zoveel mogelijk wil uitsluiten om stil te komen staan met de Xmax laat ik haar netjes of desnoods extra in de watten leggen door de monteurs.
Zij geeft mij veel, dus dan geef ik haar de maximale verwennerij terug op onderhouds-intervallen.

Wat de BMW R1200RT betreft, die had ik al eerder dan de Xmax 250.
Eigenlijk zat die Xmax 250 helemaal niet in de planning en reed ik woon-werk met de auto en de R1200RT.
Maar omdat met name de RT zo goed bevalt en nog vrij weinig kilometers heeft gelopen ben ik daar erg zuunig op.
Ben ook wel zuunig met de Xmax hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar de Xmax gaat door wind en wind, door slagregen en pekel.
En dat gaat met de R1200RT niet gebeuren.
Buiten dat om kost de R1200RT een flinke duit meer in onderhoud en verbruik.
Is ze ook nog eens een stuk vetter en is het file rijden ermee een lastigere opgave dan met de Xmax.
Om nou 24K met de RT te gaan rijden jaarlijks vind ik echt zonde.
Op die manier staat er zo een ton op.
Om dan op jouw vraag terug te komen: de BMW gebruik ik alleen maar voor de lange ritten.
Zit regelmatig in Friesland en dat is een stukkie rijden vanaf waar ik woon.
Kan uiteraard ook met de Xmax, maar geloof me: een lange rit met de R1200Rt of met de Xmax is het verschil tussen een Fiat Panda en een dikke Mercedes.
Ik heb mogen proeven van de luxe en rijgenot van de RT en eenmaal verslaafd blijft verslaafd.ha ha ha ha ha
De RT is er dus echt voor het mooie weer en lange ritten en/of vakantie.

Niets ten nadele van de Xmax, maar de RT doet het allemaal op de lange rit net effe wat prettiger.
Dus die blijft er zeker bij.
Moet ik er wel bijzeggen dat de Xmax vele malen praktischer is dan de RT ooit zal worden.
Maar dat behoeft hier vast geen uitleg.
Tot later mannen en kalm an met alles.
Vr gr
over 4 jaar trap je die rt er uit en neem je alleen nog een zware scoot voor alles net als ik,scooter kan alles maar dan veel relaxter dan motor.ik ga niet meer terug ik heb tegenwoordig genoeg aan 400cc kan daar alles mee en in de eifel kom ik er ook leuk mee weg.
 
Heeeeeeeeeeeeee.
Spreek je geheid over 4 jaar weer.
Maar vooralsnog genoeg aan 250cc hoor.
Net terug van lange ruit uit zuiden des land.
Xmax gaf weer geen klap verkeerd.
Vlotjes inhalen met dik 120 geen enkel probleem.
Tijdje terug nog lichtelijk gedacht aan een Tmax vrij recent model.
Maar als ik daar de revieuws over lees, dan heeft het weinig meerwaarde ten opzichte van mijn Xmax.
Oke, een gelikter uiterlijk met de Tmax en meer vermogen.
Maar ook veel hoger verbruik van benzine en onderhoud kost ook een bak meer.
Die Tmax, waarvan ik er ooit een 2010 model van heb gehad, ben ik eigenlijk ook wel klaar mee.
Met name daarom heb ik de R1200RT erbij.
Die gaat dan toch echt dienen voor ritjes zoals naar de Eifel en verder weg.
Neemt niet weg dat ik jouw insteek en mening ook wel begrijp hoor met je 400cc motorscooter.
Maar voor mijn gebruik en doeleinden zet het geen echte zoden aan de dijk ten opzichte van mijn Xmax250 die super presteert en functioneert.
Maar........ik laat het je weten over 4 jaar met leven en welzijn.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik op een gegeven moment alleen nog maar me scooter pakte en een gs adv in de schuur had staan.op een gegeven moment wou ik ook niet anders meer,ook met lange ritten ik kwam veel uitgeruster aan.
kijk een 2 cilinder is verschrikkelijk duur met 20000km per jaar.
denk aan een grote en kleine beurt per jaar en 2 setjes banden per jaar.
400cc is compromis harder dan 140 rij ik zelden en op me ritjes in het buitenland zit ik de hele dag lachend op me scooter terwijl me vrienden de hele dag klagen over pijn overal. zeker met hoog windscherm.bagage probleem heb ik ook niet meer.
 
Wat maakt het onderhoud van een T-max of RT duurder dan een X-max 250?
 
Laatst bewerkt:
t.o.v. de RT in elk geval de banden.

Op de x city heb ik michelin Citty Grip's liggen, zit achter nu richting vervanging, kan nog net ff, ligt er een kleine 30K op, bandje kost rond de 100,-- euro, lukt dat met de RT ook? Beide dus, km en prijs.

tov tmax zullen de banden niet de kwestie zijn, overig onderhoud niet mee bekend.
 
Wat maakt het onderhoud van een T-max of RT duurder dan een X-max 250?
een 20000km beurt van een bmw c650 is rond de 1000 euro t max waarschijnlijk iets minder.
20000km beurt van een x max 250 rond de 400 euro.dat herhaald zich met de banden en de kleine beurtjes.
nou zit er een hoop verschil per scooter hoe makelijk ze ergens bij kunnen komen.
service interval is ook bij alle scooters anders piaggio Beverly heeft bv die tussentijdse olie wissels niet om de 5000km .
 
Laatst bewerkt:
Banden snap ik. Doe je 30k met een achterband?

Mijn voorband ligt er ook minimaal 28k om. Hoelang de vorige eigenaar met die banden heeft gereden weet ik niet. Maar de achterband heb ik ondertussen wel vervangen. Ik heb een 300cc scooter. Ik heb hem gekocht met voor en achter Citry Grip Winter. Als je het mij vraagt hebben die banden niets met winterbanden te maken, maar dat terzijde. Ik vind het overigens prima banden, net als Heidenau die bevalt mij ook hoor.
 
Laatst bewerkt:
banden??? op wat voor scooter ik ook rij met 10000km is me band kaal merk maakt ook niet uit. voorband 5000km meer.
de bmw scoot reed de diablo banden binnen 8000km kaal.
me ktm 990 deed er 6000km over en dan was het over.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu op de kymco city grip winter die gaan langer dan normaal mee en in de zomer ook mee gereden,ik vind buiten het comfort van de gewone city grip er niet veel verschil in zitten ik ga ze der ook niet weer op zetten ik ga voor een all wheater band.
 
een 20000km beurt van een bmw c650 is rond de 1000 euro t max waarschijnlijk iets minder.
20000km beurt van een x max 250 rond de 400 euro.dat herhaald zich met de banden en de kleine beurtjes.
nou zit er een hoop verschil per scooter hoe makelijk ze ergens bij kunnen komen.
service interval is ook bij alle scooters anders piaggio Beverly heeft bv die tussentijdse olie wissels niet om de 5000km .
Dat ze 600 euro meer rekenen geloof ik wel, maar waarom is dat en is dat terecht?

Hiermee doel ik op de prijs/kwaliteit verhouding. De ketting en tandwielen van de BMW scooter zijn daar een voorbeeld van. Ik heb vaak het idee dat de prijs niet wordt bepaald door de kwaliteit, maar door het budget van de 'doelgroep'. Net als dat ik een keer een vloerenzaak binnenstapte. De eerste vraag was niet wat ik zocht, maar hoeveel ik te besteden had.
 
ik heb nu op de kymco city grip winter die gaan langer dan normaal mee en in de zomer ook mee gereden,ik vind buiten het comfort van de gewone city grip er niet veel verschil in zitten ik ga ze der ook niet weer op zetten ik ga voor een all wheater band.
Dit onderschrijf ik na ervaring met zowel winter als zomer uitvoering van de City Grip. De winter uitvoering zie ik als een all wheather band, dat Michelin er winter op heeft gezet moeten zij weten. Ik heb een keer Sava gehad, dat waren wel echte winterbanden en met geen enkele zomer of all wheather band te vergelijken. Met de City Grip Winter rij ik ook in de zomer en die ligt er vooraan dus minimaal 28k om. Maar ikke rustige rijder :)
 
Laatst bewerkt:
over 4 jaar trap je die rt er uit en neem je alleen nog een zware scoot voor alles net als ik,scooter kan alles maar dan veel relaxter dan motor.ik ga niet meer terug ik heb tegenwoordig genoeg aan 400cc kan daar alles mee en in de eifel kom ik er ook leuk mee weg.


:^
 
Vandaag voor het eerst een beetje kunnen rijden met de X-Max.
Heb nu 9,5 grams rolletjes en pakt veel sneller op.
Scooter is bedoelt voor woon/werk en een boodschapje/bezoekje etc.
Wat is scooterrijden eigenlijk leuk. haha
Heb 3 Aeroxen 50CC (woon/werk)gehad maar had achteraf meteen een motorscooter moeten kopen. :+
 
Fijn dat ook jij content bent met je Xmax.
Welk bouwjaar heb jij en hoeveel op de teller?

Ik heb inmiddels bijna 2000km gereden met miene Tmax de afgelopen 2.5 week.
Ze verbruikt werkelijk geen druppel olie dus dat is wel prettig en had het eigenlijk al verwacht.
Wat het benzine verbruik betreft: dikke tien met een griffel.
Met snelweg gebruik rond de 100km per uur draait ze dus rond de 6000 toeren per minuut.
Ze verbruikt dan 1 liter op 30.56km.
Lekker zuunig dus.

De laatste paar dagen eens flink aan het gas lopen lurken.
Stadswerk gecombineert met vlotte snelweg ritten.
Zat dan op minimaal 110km per uur met vaak krap 120.
Daarnet afgetankt en met zulk rijgedrag verbruikt ze 1 liter op 26.44km.
Kortom ook hele nette waardes en ben nog zeer in mijn nopjes met deze parel.
Zit met smart te wachten op de vervangende verhoogde ruit.
Ook loopt de Xmax super fijn met Shell V-power Euro 98.
Ik ben wel klaar met die Euro 95.
Dat goedje gaat alleen nog maar in mijn auto, want daar maal ik toch niet om.
Is maar een koekblik waar ik niet warm voor loop.
De motoren krijgen echt het beste op benzine-gebied, want die verdienen het echt.
Nu eerst eens flink van het weekend genieten.
Vandaag nog lekker rondknallen op de Xmax en morgen de R1200RT pakken.
Fijn weekend allemaal.
Vr gr
 
Fijn dat ook jij content bent met je Xmax.
Welk bouwjaar heb jij en hoeveel op de teller?

Zit met smart te wachten op de vervangende verhoogde ruit.
Ook loopt de Xmax super fijn met Shell V-power Euro 98.

Vr gr

Heb een tweedehands gekocht van 2016 met 500 KM op de teller.

Ik heb juist een lage ruit geplaatst. Geen last meer van wervelingen en in de wind zitten vind ik niet erg.

Heb nog maar één keer getankt. (Euro 95)
Ga nu ook V-power tanken, bedankt voor de tip.
 
Zoooooooooo........een 2016 met 500km.
Dat is praktisch een nieuwe Xmax man.
Ik heb een 2012 met 11K op de teller.
Is een oudje vergeleken met die van jou.
Hierna zou ik ook wel het laatste type willen net als jij. ( als die van 2016 dat is )
Maar eerst deze van 2012 even volrijden met de nodige kilometers.
Jij hebt dus een lagere ruit gemonteerd.
Ik heb gegokt op een juist hogere ruit van wat ik las via Forums.
Maar kom er vandaag achter of het de juiste keuze is, want ga vanmiddag de ruit laten monteren.

Wat het rijden op Euro 98 betreft ben je goed bezig.
Ik zou het dan ook niet afwisselen hoor met Euro 95.
Gewoon alleen nog maar 98 tanken en dan heb je op benzine keuze bijna het maximale gedaan.
Blijft er alleen nog Euro 102 over, maar die is helaas niet zo gangbaar en overal te krijgen.
Ik merk echt een flink verschil met rijden op 98 of 95.
Heb de eerste tank leeggereden op 95, maar alle tanks erna tjokte ik Shell V-power 98 erin.
Ze snort als een jonge poes en ook het verbruik daalde na overstappen van 95 naar 98.
Omdat ze best wel zuinig is met verbruik, merk ik niet eens het prijsverschil met Euro 95.
En ik rijd per week toch best wel veel. ( rond de 7 a 800km per week met de weekenden erbij )
Lekker genieten dus van je mooie Xmax, want dat doe ik ook.
Vr gr
 
Goed..............afgelopen middag de verhoogde ruit van het merk Puig laten monteren op miene Xmax.
Had lichte wijfel over mijn keuze, omdat Harry schreef:

Ik heb juist een lage ruit geplaatst. Geen last meer van wervelingen en in de wind zitten vind ik niet erg.

Maar toen de ruit werd geplaatst door de monteur werd ik al blij van het veel optisch mooiere effect dat de ruit teweeg bracht.
Vond de originele ruit qua vorm toch al niet zo mooi en die functioneerde ook nog eens bagger slecht.
Toen de montage gedaan was, werd het tijd om de ruit uit te proberen.
En potdomme mijne dames en heren........wat een meer dan goede keuze die verhoogde Puig ruit.
Het gebulder van de wind was nagenoeg weg op elke snelheid.
Ik reed met de testrit met helmpotje en zonder doppen en verbaasde me over hoe stil het was geworden.
Iets licht windgeruis, maar dat hoort erbij en is normaal.
Maar totaal, ik herhaal: totaal het tegenovergestelde van wat de originele ruit deed.

Dus ik heb nu niet alleen een optisch mooiere ruit die super strak staat op mijn Xmax, maar het heeft ook nog eens goed uitgepakt met de keuze hierin.
Nou had ik mijn informatie van het Forum, dus kwam niet helemaal onbeslagen ten ijs, maar had wel lichte twijfel omdat de ene persoon net iets korter of langer dan de andere is.
Moet ik er wel bijzeggen, dat ik met mijn 1 meter en 83 centimeter precies goed achter deze Puig ruit zit.
Was ik 10 centimeter langer geweest, dan had ik weer last gehad van wervelingen en gebulder.
Tijdens de testrit afgelopen middag toch af en toe paar keer wezen verzitten, in de zin van wegkruipen achter de ruit en iets erboven uitsteken.
Nou.......met iets erboven uitsteken van mijn hoofd was het gebulder spontaan weer terug als het was met de originele ruit.
Wat een gebulder en drama zeg.
Vermoeiend gewoon die wind.

Maar mijn keuze in deze Puig ruit heeft dus flink vruchten afgeworpen en het is nu gewoon stil tijdens de rit.
Sterker nog: het begint qua stilheid verdomd veel te lijken als op mijn BMW R1200RT.
Wat een andere ruit al niet kan doen.
Ben helemaal in mijn nopjes, want de afgelopen 2000km op de Xmax waren door dat gebulder en die knake originele ruit best wel een straf om mee te rijden.
Zonder oordoppen was het binnen de bebouwde kom al klote, laat staan boven de 80km per uur.
Ik wens jullie allemaal een super fijne zondag toe.
Het wordt met recht heerlijk zonnig en strak nazomer weer.
Ideaal om eens heerlijk te gaan sturen op een motofiets of motorscootert.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan