Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey het is al een tijdje geleden dat ik op t forum was,

ik les nog steeds bij de rijschool animo/nr.1 in Haarlem.
Heb een pakket van 25 lessen +avd en avb aangeschaft en heb nu 11 of 12 lessen opzitten.
Het is me gelukt om na 2x gezakt te zijn voor mijn theorie bij het 3e x te halen met 4 fouten! :-)
Ik moet morgen de rijschool bellen en gezamenlijk met de boekhouder een datum inplannen voor mijn avd en avb. (hebben jullie nog tips hierover?)

Nu maar hopen dat het bij de CBR geen belachelijke lange wachttijden zijn en dat ik niet zak
 
Veel gebeurt hier!

Alle die geslaagd zijn, van harte gefeliciteerd!
Degene die op moeten, heel veel succes!!

Inmiddels 2500Km verreden met m'n KTM,
kan me mijn eerste les nog goed herinneren.

Erg fijn om te rijden :]
 
full


kijk een skottelbraai ( en dus waardeloos )


full


en het betere werk een smoker


dit model kost 2100 dollar bij bbq pitboys in Amerika 600 + BBQ and Grilling Recipes Ideas Tips and Tricks by the BBQ Pit Boys
 
Hahaha ik leef hoor!!! Nou de rit van Amersfoort naar Amsterdam OMG! Vreselijk haha! Ging er pas s'avonds heen ( ivm koop avond en ik werk gewoon over dag ) . Maar hele dag Vrijdag was echt redelijk weer en droog! Maar zodra ik amper op de A1 was ging het natuurlijk kei en kei hard regenen! En werdt steeds donkerder maar goed maakt niet uit of het donker is of maar regen was echt paar stukken super glad op de A1 ..Ik merkte af en toe ik beetje weg gleed met mijn achter band. Maar goed heb het overleefd en ze staat zeerrrr braaf in mijn garage...Natuurlijk even zachtjes droog gepoetst haha!

Helaas kan ik niet thuis slapen ivm verbouwing in mijn huis dus ze staat nu thuis in garage met 5 sloten en alarm haha! Erg ben ik he maar ja die dingen zijn gewoon gewild helaas...

Ik hoop eind dit week thuis te slapen dan kan ik het makkelijker uit garage pakken en als het droog is lekker werk gaan..Eind Sept moet ik wel terug want krijg een nieuwe achterband...Mischien dat de reden dat ik voelde beetje weg glijden..Hoewel de profiel net zoals nieuw lijkt maar ja ik ben geen pro .....
 
Heeeeeey Lisa!!! Blij dat je er weer bent! Dat klinkt als een spannend ritje naar huis. Blij dat je nu eindelijk je motor thuis hebt. Hopelijk nog een paar mooie dagen om te rijden.

Ik vertrek zo op vakantie naar Portugal!
 
Ja ben ook echt vet blij! Heb aardig wat maandjes moeten wachten maar goed zoals ze in NL zeggen geduld is een schone zaak pff maar goed die van mij raakte echt serieus al bijna op haha!

Portugal lekker hoor!! Grappige is elke x als ik je naam zie denk ik altijd aan Cabo Verde daar komt ook mijn achter naam vandaan ( alleen te zien op FB haha ) mijn stief vader nou ja vader is Kaapverdiaans.. Dacht mischien komt daar je nick name vandaan?
 
Laatst bewerkt:
Portugal lekker hoor!! Grappige is elke x als ik je naam zie denk ik altijd aan Cabo Verde daar komt ook mijn achter naam vandaag ( alleen te zien op FB haha ) mijn stief vader nou ja vader is Kaapverdiaans.. Dacht mischien komt daar je nick name vandaan?

Yep, dat klopt! Mijn beide ouders komen van Cabo Verde.
 
Lisaaaaa war fijn dat je bent aangekomen en bagger van t weer en toch gevoel dat je achterkant weg slipt, akelig! Maar je kan nu gaan genieten!

Fijne vakantie Cabo, tis je gegunt? Is rug vAn je mannetje weer opgeknapt? Rustig aan doen en geniet er van
 
Hahaha zo grappig! Had het altijd gedacht van begin ik je nick name zag maar nooit gezegd. Ben er paar x geweest toen ik klein was en wilde toen niet meer terug naar Nederland haha vond het te leuk daar maar goed...

Yesssss eindelijk Smous!! Als het goed is slaap ik hopelijk vanaf as Donderdag weer thuis en als ik het weer zo bekijk heb ik mischien nog geluk om nog paar x lekker te gaan rijden! hihi
 
Dit is wel makkelijker,


Lessend rijbewijs: A1 :'(
Eerste rijles: 1 augustus 2017
Theorie: 1 september 2017 :)
AVB: 30 oktober 2017 :/
AVD: na het behalen van mijn AVB ga ik het inplannen zsm
Lesmotor: 125 cc Hyosung GT125 Naked (weet het niet meer zeker haha)
Gewenste datum voor het behalen van rijbewijs: voor eind november ( gaat m niet worden denk ik)

Gewenste Startersmotor: YAMAHA YZF R-125 ga ik 2e hands kopen (wat is het overpriced momenteel op MP !!)

Gelijk een vraagje erbij.
Ik ben momenteel de 1e in mijn vriendenclubje die zijn motor rijbewijs gaat halen.
Ik zou het leuk vinden om met andere gezellige personen samen te rijden en vroeg me af..
Hoe kan ik bevriend raken met andere motorrijders om samen wat te gaan rijden in de toekomst? (forum of een clubje?) Het moet dan wel om een clubje gaan die een 125cc'er verwelkomt. (omgeving amsterdam/haarlem woon ik))
 
Laatst bewerkt:
AVB: 30 oktober 2017 :/

Gewenste datum voor het behalen van rijbewijs: voor eind november ( gaat m niet worden denk ik

Waarom niet? je mag het AVD examen al inplannen voordat je AVB hebt gehaald hoor.
dit heb ik ook gedaan. eerst AVB en een paar weken later gelijk AVD erachteraan.dan heb je snel je rijbewijs.
 
Dit is wel makkelijker,


Lessend rijbewijs: A1 :'(
Eerste rijles: 1 augustus 2017
Theorie: 1 september 2017 :)
AVB: 30 oktober 2017 :/
AVD: na het behalen van mijn AVB ga ik het inplannen zsm
Lesmotor: 125 cc Hyosung GT125 Naked (weet het niet meer zeker haha)
Gewenste datum voor het behalen van rijbewijs: voor eind november ( gaat m niet worden denk ik)

Gewenste Startersmotor: YAMAHA YZF R-125 ga ik 2e hands kopen (wat is het overpriced momenteel op MP !!)

Gelijk een vraagje erbij.
Ik ben momenteel de 1e in mijn vriendenclubje die zijn motor rijbewijs gaat halen.
Ik zou het leuk vinden om met andere gezellige personen samen te rijden en vroeg me af..
Hoe kan ik bevriend raken met andere motorrijders om samen wat te gaan rijden in de toekomst? (forum of een clubje?) Het moet dan wel om een clubje gaan die een 125cc'er verwelkomt. (omgeving amsterdam/haarlem woon ik))

Mijn broertje heeft nog een blauwe YZF R125 staan. Die gaat er waarschijnlijk uit ivm halen volledig A rijbewijs in februari. Wat vind jij overpriced?

Verder kan je AVD al aanvragen. Rijschool kan m gewoon teruggeven aan het CBR als AVB niet haalt. Als dit niet kan ben je 108 euro kwijt van het CBR. De rest is van de rijschool en dat moet je terug kunnen krijgen normaal gesproken
 
Vandaag vanuit Alphen ( want daar logeer ik voorlopig ivm verbouwing eigen huisje ) snel naar mijn nieuwe huis en auto daar gedumpt en op mijn motor gestapt naar werk! Beetje saai op de A10 maar toch vond ik het eff lekker om te rijden! Merk inderdaad soms weer beetje weg glijd om glade stukken maar goed mischien omdat het een dikkere band is maar toen ik net keek zag ik toch een paar gladde stukjes....Dus die band is echt wel aan vernieuwing toe! Ze hadden het al besteld mr was niet op tijd binnen toen ik mijn bike ging ophalen dus pas eind Sept kan ik deze ruilen......Voorlopig maar voorzichtig en alleen met droog weer rijden hihi! Maar wat een geluid heb nu ook beetje last van mijn oortjes.....
 
Ja ik zit ook erg te twijfelen of ik AVD ook gelijk moet plannen. Maar ben bang dat ik AVB niet haal en veel kosten maak hierdoor. Kreeg van mijn rijschool te horen dat als ik AVD inplan en AVB niet haal het AVD niet doorgaat en opnieuw moet reserveren op eigen kosten. (Terwijl ik op CBR site lees dat ik 3 weken voor mijn AVD de tijd heb om mijn examen te annuleren of te verzetten???)
Ik zal eens binnenkort een goed gesprek met mijn rijschool voeren.. ik zit constant mijn eigen leerproces te bewaken lol..

Racebert,

De prijzen variëren al maanden tussen de 3200 en 4000 euro voor een r125 yamaha op MP.
Een voorbeeldje die momenteel op MP staat.
Yamaha uit 2012 met 10000+ km op telling vp: 3400 eu
Heeft gebruikssporen en geen onderhoudsboekje.
De dagwaarde check wat ik op dit motor heb uitgevoerd gaf een waarde van max 4100 euro aan.
Ik zie dan geen meerwaarde dan 2800 eu zeker omdat er kosten kunnen komen die je niet verwacht had bij de aankoop.

Maja je ziet dan ook dat de ze niet verkocht worden en de advertenties maanden lang op MP staan.
De vraag mag dan wel hoog zijn en de aanbod niet maar dit is wel overdreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan