~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Veel plezier. Pas op voor overstekende greppels van rechts, ga je hard van vliegen 😁
Ik ben van plan daar zo langzaam overheen te rijden, dat ik net niet omval. Ik ga niet weer au doen.

Al was het wel gezellig in het ziekenhuis. Maar toen was ik al platgespoten en voelde ik niets meer.
full
 
Laatst bewerkt:
Hee allen,

Ik ben opzoek naar een straalbox waar ik mijn alu blokdelen kan stralen. Ben regelmatig in den haag en arnhem te vinden. Iemand toevallig een tip waar ik zoiets kan doen voor een oké prijsje?

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal, even mijn motor voorstellen. Ik heb sinds iets meer dan een jaar een XT600e uit 2000. (de linker is van mij, blauwe is van een maatje).

15mcvph.png


Erg leuk om af en toe een van de vele zandpaden hier in de buurt mee te pakken, maar met deze wielen ook vooral geschikt om bochtenweggetjes te rijden. *O*

De vorige eigenaar heeft er SM wielen op gemaakt, en zelf heb ik nog wat dingen aangepast, vooral aan het uiterlijk. Zou eventueel nog wel eens de remmen aan willen pakken omdat die niet heel geweldig zijn. Verder is 'ie voorlopig wel af denk ik.


Een probleempje wat ik heb is dat de moer van het voorste tandwiel steeds los trilt. Die kan dan nergens heen door de borgring maar ik vind het niet prettig vooral omdat je het soms ook hoort trillen (denk ik). Is dit normaal, of weet iemand misschien een oplossing?
Tandwiel en borgring zijn vernieuwd, en heb later nog locktite gebruikt. Wel steeds met de hand aangedraaid, voor mijn gevoel erg strak maar dus niet met een luchtsleutel.
 
Vreemd, bij mijn XT600e gaat er zo'n ring achter de moer van het voorkettingwiel die je aan twee kanten om de moer heen buigd. Die moet je eigenlijk wel iedere keer vervangen maar dat is verreweg de beste borging naar mijn idee. Je zou is zo'n ring kunnen bestellen (www.motorcyclespareparts.eu) en kijken of het past. Kost niet veel.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, die ring heb ik ook. Maar de moer trilt dan toch los en kan dan een millimeter op en neer bewegen omdat de ring niet 100% perfect over de moer heen buigt zonder tussenruimte.

Hier een filmpje van iemand anders die exact het zelfde heeft:
 
Ja dat klopt, die ring heb ik ook. Maar de moer trilt dan toch los en kan dan een millimeter op en neer bewegen omdat de ring niet 100% perfect over de moer heen buigt zonder tussenruimte.

Hier een filmpje van iemand anders die exact het zelfde heeft:
Vreemd, maar dit kan geen kwaad lijkt me.
 
Ja dat klopt, die ring heb ik ook. Maar de moer trilt dan toch los en kan dan een millimeter op en neer bewegen omdat de ring niet 100% perfect over de moer heen buigt zonder tussenruimte.

Hier een filmpje van iemand anders die exact het zelfde heeft:
Ik denk dat je gewoon dat borgplaatje even recht moet slaan, moer weer opnieuw goed aandraaien en dan weer je borgmoer strak er omheen moet buigen. Als er speling zit tussen die borgring en de as moet je even een nieuwe kopen.
 
Rondje knallen met een een vriend :]

Hoort het dat de tellers van een 2kf niet verlicht zijn?
full
 
inmiddels al weer een paar maanden de xt600 in bezit. Zoals eerder aangegeven heb ik wat probleempjes met de motor. Zodra ik een constante snelheid aanhoud van ongeveer 120 km begint de motor te stotteren, hij verliest steeds meer vermogen en ik zodra ik stil sta valt deze uit zodra ik gas geef. Start wel weer gelijk daarna en na een minuutje is het weer weg. Als ik op die snelheid blijf spelen met het gas gaat het wel goed. Ik heb inmiddels vervangen: Luchtfilter, bougie, en inlaatrubbers. Ook heb ik een reiniger door de benzine gedaan. Helaas zonder resultaat. De carburateur is enorm vervuilt aan de buitenkant dus ik verwacht dat deze ook aan de binnenkant vies is. Op MP iemand gevonden die deze Ultrasoon kan reinigingen dus ga dat maar even proberen. Een ander gek dingetje. Als ik de motor start werkt alleen mijn stadslicht. De koplamp zelf doet het niet maat het groot licht indicatie lampje brand wel. Maakt niet uit of ik de schakelaar om zet. hij blijft branden. Als ik de volledige verlichting uit zet gaat deze wel uit. Na een minuut of 10 rijden springt het indicatie lampje uit en werkt mijn koplamp zoals het hoort. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
 
Geeft je kraantje wel voldoende benzine door? Trek het slangetje er eens af en kijk of hij goed doorloopt. Daarna pas je carb geheel demonteren en reinigen.

Je dop laat wel voldoende lucht door?
 
We zijn weer heelhuids terug gekomen uit Spanje. Niemand gevallen, geen pech, veel lol, mooi weer, mooie routes, lekker gegeten. Alleen de 1VJ start niet meer elektrisch, zal wel een los stekkertje zijn, maar we hadden de kracht niet meer om de zijkap er af te halen.
full
 
Geeft je kraantje wel voldoende benzine door? Trek het slangetje er eens af en kijk of hij goed doorloopt. Daarna pas je carb geheel demonteren en reinigen.

Je dop laat wel voldoende lucht door?

Als ik hem doortrek gaat het goed, pas als ik constant rij begint het stotteren. lijkt wel of hij geen vonk meer krijgt. Heb ook al de standaard switch doorgelust.
Hoe bedoel je lucht door dop? Het is een standaard dop met sleutel. 2001 model. Geen mogelijkheid voor een slang.
Ik zal eerst even de benzine doorvoer testen. Dank je wel.
 
full

full

full

full

full

full


Met dochter:
full


Dochter en schoonzoon:
full

full


Filmpje volgt.
 
Laatst bewerkt:
Als ik hem doortrek gaat het goed, pas als ik constant rij begint het stotteren. lijkt wel of hij geen vonk meer krijgt. Heb ook al de standaard switch doorgelust.
Hoe bedoel je lucht door dop? Het is een standaard dop met sleutel. 2001 model. Geen mogelijkheid voor een slang.
Ik zal eerst even de benzine doorvoer testen. Dank je wel.
Probeer een stuk te rijden zonder tankdop
 
...Als ik de motor start werkt alleen mijn stadslicht. De koplamp zelf doet het niet maat het groot licht indicatie lampje brand wel. Maakt niet uit of ik de schakelaar om zet. hij blijft branden. Als ik de volledige verlichting uit zet gaat deze wel uit. Na een minuut of 10 rijden springt het indicatie lampje uit en werkt mijn koplamp zoals het hoort. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Heb je al een ander peertje geprobeerd?
Ik had iets soortgelijks. De eerste paar minuten deed mijn koplamp het zoals het hoorde, daarna sprong t groot licht indicatie lampje aan en dimde de koplamp.
Uiteindelijk gevonden dat het in het peertje zat..
https://i.imgur.com/pDt9eeY.jpg
https://i.imgur.com/zxyjnaO.jpg
 
Weet iemand hier toevallig waar en welke kettingrol voor mijn xt600e uit 98 nodig heb. De onderste die aan het frame zit.

Ketting wisselen en valt een vergaan stuk rubber onder de motor uit. Is 24 mm breed maar vindt niet hem niet op cmsnl of kedo.

Ik zal wel niet goed zoeken denk ik..
 
Weet iemand hier toevallig waar en welke kettingrol voor mijn xt600e uit 98 nodig heb. De onderste die aan het frame zit.

Ketting wisselen en valt een vergaan stuk rubber onder de motor uit. Is 24 mm breed maar vindt niet hem niet op cmsnl of kedo.

Ik zal wel niet goed zoeken denk ik..


Volgens mij zit dat ding over/ bij een lager ergens bij je achterbrug...
 
Zit om een kunststof bus zonder lagers met een m8 bout vast. Heb wel foto's maar op telefoon en te groot voor mf.
Vind op cmsnl het goede bouwjaar niet en bij de oude bouwjaren is dat schijnbaar een spanner.
 
hoi ik ben Jan , ik heb vandaag een XT 350 opgehaald,kan en mag hier?
nu staat hij op volle cross banden ,ik wil eigenlijk iets ertussen in ,dus goed door de bos kunnen en redelijk op de weg,wat raden jullie aan? alvast mijn dank!grt Jan

Plaatje
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan