[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Alleen de leidingen van de tank naar kraan is aftermarket, die van het kraantje naar de carbs is nog orgineel uit 1995 en helemaal niks mis mee.
 
7mm moet je hebben. Ik heb ze laatst nog vervangen. Als je lagedruk leidingen pakt hoef je ook niet moeilijk te doen om ze erop te proppen. Gaat makkelijk.
 
7mm slangen inderdaad. beetje vaseline op de nippel, glijdt ze er zo om.

8mm kan ook, maar dan zou ik wel slangklemmen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Whats_App_Image_2017_09_18_at_13_50_00.jpg


Dankzij deze eindbaas heb ik op dit moment een rijdende motor!
Hij had nog (werkende) carburateurs van een GS500 donorfiets liggen die ik wel even mocht halen.

Direct even een schouderklopje voor mezelf; mijn kennis houdt op bij het zadel er af halen. Toch heb ik vanochtend de carburateurs uit mijn motor kunnen halen, en die van de donorfiets er op kunnen zetten. De motor rijdt! Na wat verstellen van de stationairsschroef en de gaskabel goed gezet (eerste testritje met de "nieuwe" carbs gaf de motor volgas als ik het stuur naar rechts draaide) werkt de motor prima. op dit moment begint de motor alleen wat in te houden boven de 7k toeren als ik volgas optrek.

Dat probleem zal wel te maken hebben met de afstelling, dat laat ik lekker zo aangezien ik toch mijn oude carburateurs er weer in wil.

Vanavond ga ik kijken naar wat er mis is met mijn carburateurs. De carbs die er nu in zitten zijn tijdelijk. Mijn motor is mijn enige vervoersmiddel dus wat fijn dat ik nu rustig kan uitzoeken en leren hoe de carbs in elkaar zitten, terwijl ik ook nog een rijdende motor heb.

Bestaat er toevallig ook een kapiteinkoek's how-to voor het uit en in elkaar halen van carburateurs? Die tutorials van hem zijn gvd goud waard!
 
7mm slangen inderdaad. beetje vaseline op de nippel, glijdt ze er zo om.

8mm kan ook, maar dan zou ik wel slangklemmen gebruiken.

Capture.png


En is de vacuumslang van de carburateurs naar de benzinekraan ook 7mm? Ik heb het dan over nummer 26 op het plaatje. Er staat als beschrijving bij 26 "vacuum hose".

Een ongerelateerde vraag over nummer 23 (beschrijving "air vent hose"). Op dit moment hangt deze los bij mij. Is dat wel de bedoeling of moet die ergens op?
 
[afbeelding]

Dankzij deze eindbaas heb ik op dit moment een rijdende motor!
Hij had nog (werkende) carburateurs van een GS500 donorfiets liggen die ik wel even mocht halen.

Direct even een schouderklopje voor mezelf; mijn kennis houdt op bij het zadel er af halen. Toch heb ik vanochtend de carburateurs uit mijn motor kunnen halen, en die van de donorfiets er op kunnen zetten. De motor rijdt! Na wat verstellen van de stationairsschroef en de gaskabel goed gezet (eerste testritje met de "nieuwe" carbs gaf de motor volgas als ik het stuur naar rechts draaide) werkt de motor prima. op dit moment begint de motor alleen wat in te houden boven de 7k toeren als ik volgas optrek.

Dat probleem zal wel te maken hebben met de afstelling, dat laat ik lekker zo aangezien ik toch mijn oude carburateurs er weer in wil.

Vanavond ga ik kijken naar wat er mis is met mijn carburateurs. De carbs die er nu in zitten zijn tijdelijk. Mijn motor is mijn enige vervoersmiddel dus wat fijn dat ik nu rustig kan uitzoeken en leren hoe de carbs in elkaar zitten, terwijl ik ook nog een rijdende motor heb.

Bestaat er toevallig ook een kapiteinkoek's how-to voor het uit en in elkaar halen van carburateurs? Die tutorials van hem zijn gvd goud waard!


1. *O* *O* *O*

2. Niet dat ik weet. deze had ik ook wel kunnen gebruiken destijds :+ (Dank Here koek voor zijn kleppenstel how-to)

in de groepsapp kunnen we je live ondersteuningen bieden wanneer je aan het zwoegen bent aan de carburateurs! (gaat soms wat sneller als over het forum)


[afbeelding]

En is de vacuumslang van de carburateurs naar de benzinekraan ook 7mm? Ik heb het dan over nummer 26 op het plaatje. Er staat als beschrijving bij 26 "vacuum hose".

Een ongerelateerde vraag over nummer 23 (beschrijving "air vent hose"). Op dit moment hangt deze los bij mij. Is dat wel de bedoeling of moet die ergens op?

23 is de 'overloop' van de vlotterkamers. deze hoort los te hangen richting de grond.

26 is geen 7mm, ik gok 3 of 4, maar zekerweten doe ik het niet. dit is inderdaad de vacuumslang.
 
Laatst bewerkt:
Nogsteeds problemen met m'n GS na italie..

€400 carbs reviseren in italie.. garage 1 in nederland kon er niks mee, garage 2 hier €130 betaald voor afstellen. Na de laatste €130 heeft de motor 300-500km goed gereden, en nu weer helemaal ruk. Motor rijdt prima van 1 tot 3000 toeren, daarboven houdt hij in. Als ik in 1 ruk volgas geef duurt het ook tot drie seconden voordat de toeren gaan klimmen. Terug geweest naar de garage maar die zit tot eind oktober vol, en het valt ook niet onder garantie.. wel hetzelfde probleem maargoed.

Heb nu zelf maar alles open liggen, tank er af, benzinekraantje vervangen (stond toch op de planning want pri probleempje). Ik ben het nu dus zelf maar aan het uitzoeken omdat garages blijkbaar niet kunnen helpen.

Ik heb onderhand €532 in de carbs gestoken maar ben nog geen stap verder. Wat kan ik zelf doen?

Oh wat vervelend voor je :/

Ik heb mijn carbs ultrasoon laten reinigen + reviseren door franksmotorservice.nl.
Zelf had ik de revisiekitjes al bij louis gekocht, maar uiteindelijk toch aan hem gegeven om het helemaal door hem te laten doen (weinig tijd O-) geen zin). Voor €45 (+ verzendkosten) na een paar dagen kreeg ik 'm weer geleverd per post. Sinds ik bij hem dit heb laten doen weet ik één ding, NOOIT meer naar een garage, betaal je altijd 3x te veel - of meer.

€400 + €130 , ook een bom geld :r
 
Echt absoluut niet lang. Ik vond het stomme circlipje van het voortandwiel het meeste werk, daarna was de rest zo gebeurd. Denk dat ik twee uurtjes bezig ben geweest, inclusief breken en klinken van de ketting.

Circlip tangetje koop je voor 2 euro bij Aliexpress, hoef je nooit meer te klooien :).

Breken van de ketting ging bij mij ook snel, klinken was iets anders, hangt van je gereedschap af.

Ik had zo'n AFAM ketting klink dingetje voor 25 euro gekocht. Prul ding gaf aan niet harder dan x nm aan te draaien. Keurig aan gehouden totdat ie PATS zei. Uiteindelijk bij de dealer laten klinken EN zelf de achterbrug moeten loshalen. Als het klinken je lukt, krijg je het wel snel gedaan.
 
Benzinefilter heb ik liggen voor tussen de carbs en benzinekraantje in. Dat kan ik doen dus. Maar nu een benzinefilter ertussen zetten, wat zou dat oplossen? Ga je er dan van uit dat er teringzooi vanuit de tank naar de carbs gaat? Heb de tank al leeggehaald en een litertje verse benzine in gegooid

Waarom niet de tank effe weghalen? Gewoon een fles of iets anders waar je de benzine in hebt met slang en trechter. Halfuur laten draaien en kijken hoe ie het doet. Als je nog problemen hebt, dan weet je zeker dat het sowieso niet de tank is.
 
Ik heb geloof ik uit mijn hoofd 6 of 7mm benzine slang, moet je wel moeite doen om ze om de nippels te krijgen overigens.

7mm gingen bij mij nog moeilijk erop, vooral de tank ging gewoon niet. Maar met een beetje uitsnijden met aardappel mesje en haardroger krijg je ze wel erop hoor ;)

[afbeelding]

Dankzij deze eindbaas heb ik op dit moment een rijdende motor!

Is dat martijnmoi?

Ik heet ook Martijn

Tjonge nog zo eentje })
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet de tank effe weghalen? Gewoon een fles of iets anders waar je de benzine in hebt met slang en trechter. Halfuur laten draaien en kijken hoe ie het doet. Als je nog problemen hebt, dan weet je zeker dat het sowieso niet de tank is.


Onderhand weet ik zeker dat het niet de tank is. Andere carburateurs er op gezet en het probleem is nu opgelost. Ik ga de carbs vanavond uit elkaar halen en schoonmaken
 
7mm gingen bij mij nog moeilijk erop, vooral de tank ging gewoon niet. Maar met een beetje uitsnijden met aardappel mesje en haardroger krijg je ze wel erop hoor ;)Is dat martijnmoi?Tjonge nog zo eentje })


martijnmoi waagt zich niet in de buurt van Rotterdam
 
Heeft er iemand toevallig nog een mooiwindscherm liggen voor mijn GS500 uit 1991?

Mijn kawa is gisteren officieel officieel total loss verklaard, en ik wil eigenlijk even gaan proberen of ik de GS500 de komende tijd niet gewoon in kan zetten als dagelijks vervoer. Qua vermogen/trillingen vind ik de GS500 prima, maar na een half uurtje vind ik de wind nogal irritant worden.
 
Voor degene die zondag naar Arnhem wilde gaan voor MFMM.
Deze gaat niet door.
Het mag niet van de gemeente.
:( :( :( Nou heb eens een keer tijd om te gaan. :( :(

en wat houdt je tegen? we hebben besloten om gewoon te gaan :Y

als het echt niet gaat/mag zoeken we met de gs'ers wel een leuke plek in de buurt
 
Laatst bewerkt:
Hallo forumleden... Ik ben nieuw hier en weet daarom niet zeker of mijn vraag hier al eens gesteld is.

Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een '92 GS500E. Het is een leuke motor die hier en daar wel z'n mankementjes heeft (sommige bouten ontbraken, versleten remblokjes, uitgedroogde brandstofslangen... ga zo nog maar even door). Het meeste is ondertussen al verholpen, in nauwe samenwerking met het Haynes werkplaatshandboek.

Onlangs was ik bij een vriend om de carburateurs te synchroniseren, hij heeft zo'n fancy buismeter. Nadat we de slangetjes aangesloten hadden op de meetpoortjes aan de bovenkant van elke carburateur en de motor stationair op 1700 toeren lieten draaien, merken we dat er aan rechter carburateur geen vacuum te meten was. (Ik heb begrepen dat de zwarte schuifjes aan de lucht-kant van de carb omhoog gaan door het vacuum, dit is wel het geval wanneer ik gas geef.)
Nu vraag ik me dus af of jullie me kunnen vertellen waarop ik moet gaan letten zodra ik de rechter carburateur uit elkaar ga halen om er achter te komen waarom we geen vacuum konden meten.

Zodra ik weer wil gaan meten zal ik het instrument van Kapiteinkoek gaan gebruiken ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan