2012 bmw maxi scooter

Hier het verschil van lampen vanaf buiten gezien.
full
 
Ben nu in afwachting van K&N inleg filter en de J.Costa JC671FSC Evo4R setje. Hoop deze voor het einde van deze week binnen te krijgen...
 
@ Nul10

Complete gedetaileerde uitleg verdeelt over meerdere berichten t.b.v. CVT UIT/IN bouwen vindt je terug op pagina 69, maar misschien heb je dat al in je op genomen?

>>> CVT Uit-/Inbouwen of vervangen BMW C 600 sport

De BMW kan wel een sportvario gebruiken, ha ha een en al lol, kost je alleen zo nu en dan wel een slokkie extra brandstof })

Heb van de zomer op de 100 meter stoplichtsprintjes meerdere keren de BMW's simpelweg achter me gelaten met mijn 400cctje met Malossi vario en sportkoppeling in zijn lichtste stand, en dan als toetje er overheen mijn Brembo's pas vlak voor het stoplicht vol in de ankers.
Maar dat zal niet meer lukken als er een J-Costa aan te pas komt op de BMW sport :]

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jan,

Ja klopt, heb de complete gedetailleerde uitleg van jou vol belangstelling gelezen (denk al voor de 4x nu) en aan de hand daarvan nog zojuist de multi-blokkeer tool en Malossi 7.1 vet besteld.
Heb hier op de zaak een elektrische bouten tol en dop 34, moet alleen kijken of ik het red met de lengte van deze dop.
Mogen in onze handjes wrijven met zo een uitgebreide uitleg, gewoon TOP!

K&N filter zo juist ontvangen en J-Costa verwacht ik dan vrijdag binnen te krijgen.


Ben best benieuwd straks naar het resultaat...
 
Dat je het 4 keer hebt gelezen kan geen kwaad, dan kun je het straks bijna uit je hoofd doen.
Ik zelf heb als hobby het continue bestuderen van werkplaatshandboeken dan kan ik vaak snel paraat staan met een passend antwoord.

Overigens als je een paar pagina's verder bladerd kom je een bericht tegen van mij waarin je kunt zien dat het ook mogelijk is met een simple stukje hout om de vario te blokkeren... dat scheelt weer centen.
Zie hier voor de foto's uit het volgende bericht:
WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"

Succes gewenst, en in principe zou je bij J-Costa het Mallosi vet niet nodig moeten hebben, dat gebruik je meestal alleen voor de glijbus van de Malossi of Polini vario
De J-Costa wordt droog gemonteerd.
Dop 34 moet idd een diepe ofwel lange versie zijn anders drukt de krukas de ratel of momentsleutel van de dop af, of nog vervelender: de dop zelf is dan al te kort.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jan,

Vraagje over het vet, er wordt volgens mij een nieuwe glijbus / CVT afstandbus meegeleverd bij de J Costa set. Moet je deze dan niet voorzien van vet aan de binnenzijde van deze bus zoals beschreven in stap 7

Thnx..

Gr Fabian
 
De glijbus bij mijn J'Costa voor de Forza 300 was voorzien van gaten gevuld met grafiet, deze moet droog gemonteerd worden, wel ff om de +/- 3000km schoonmaken omdat deze wat aankoekt.
 
J-Costa zoals ik zij is droge montage. Er zit grafiet in zoals Mario zegt.
Vetkamer van de krukas naar OEM glijbus komt te vervallen

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag de J Costa vario en K&N filter gemonteerd en wat een verschil in trekkracht...
Dat maakt het rijden een stuk leuker zo.

Verder monteren van de vario met gebruik van Complete gedetailleerde uitleg van Jan is het goed zelf te doen. Loshalen van de grote moer van de vario met een elektrische boutentol zonder special tool van bmw. En met op moment zetten van de moer de multi-blokkeer tool gebruikt, werkt prima.

Was alleen een verrassing met uitpakken van de J Costa dat er witte stiften geleverd waren, was in de veronderstelling dat dit blauw/paarse hadden moeten zijn. Heb hiervoor een berichtje gestuurd naar J Costa of dit nu wel klopt met wat ik ontvangen heb.

Gr. Fabian
full
 
Toppie, Ha ha sportvario is een en al fun *O*

Nu nog een keer een andere koppeling ingesteld met de lichtste trek veertjes en de straattegels gaan er uit.

Veel plezier gewenst met het accelereren :]
 
@ Jan, wat betreft de koppeling wil ik me nog wel eens in verdiepen wat daarin de mogelijkheden zijn. Heb je daar toevallig ook al het één en ander over geschreven?

@ Mario de Roos, heb contact gehad met J Costa en inderdaad de nieuwe vario's worden alleen nog met de blauwe stiften geleverd. Verder heeft het geen verschil in materiaal of prestatie heeft J Costa mij verzekerd. Waarschijnlijk lag deze set al wat langer op de plank bij de leverancier.

@ MTeun-03, Wellicht voor andere berijders, ben zelf alleen een mooi weer rijder.
 
Ja hier en daar wat opmerkingen etc. maar weet niet meer precies waar.
Op pagina 97 leg ik ook nog uit hoe je zelf eenvoudig een clutch-compressor kunt maken

image.php


De BMW kan wel een betere koppeling gebruiken, de koppeling zit erg opgesloten en verliest best wel in kracht zodra hij warm is.
De standaard koppeling van BMW is geen echt hoogvlieger
Maatje van me in Taiwan (Tech Pulley) zou ook nog eens met de koppeling komen voor de BMW helaas is dat niet door gegaan, dus ben je aangewezen op de Dr. Pulley koppeling.
Je gasreactie wordt met een sportkoppeling veel en veel beter, daarnaast wordt je met een lichte trekveer setup flink achter in je zadel gezet, je kunt dan bijna je voorkant omhoog krijgen.
Koppeling tezamen met als laatste ook nog een zwaardere drukveer maakt het hele zaakje mooi af om echt een vliegende start te maken.

Voor de beste prijs kun je het beste even shoppen, het wordt dan of Nico Maksor hier in NL. of Dirk Diestel van de Duitse webshop.
 
Laatst bewerkt:
Nul10, ik kreeg ook in eerste instantie het oude model met de witte stiften, ben er toen ingedoken en het bleek dat juist de blauwe gemodificeerd zijn om een langer leven te hebben, boel omgeruild en bij de nieuwe vario zelf was de coating ook duidelijk veel beter, vooral de afwerking in de gaten van de stiften, deze waren duidelijk veel gladder.



 
@Mario, oke hmmm. We gaan het dan meemaken hoelang ze meegaan.
Zo ongeduldig als ik ben heb ik alles al gemonteerd. Veel km maak ik niet, scoot is puur voor de fun bij mooi weer.
 
hoi ik heb de gp1000.
leugenaars zijn ze bij de jcosta ze brengen niet voor niks een nieiwe uit.
de coathing laag is harder van de nieuwe waardoor die langer mee gaat dan de oude witte in theorie.
de witte stiften breken brokkellen af.
geen zorgen want die blauwe heeft zijn eigen eigenaardigheden.
die gaan ook helemaal plat de toppen.
ze breken niet af door de harde coatching maat plat worden ze wel.
ik heb nu die blauwe en had ook de witten
 
Vraagje?
Zit even rond te neuzen op het web voor een nieuwe Dr.Pulley HiT clutch en vraag me het volgende af:
Ik kom uit op de volgende koppeling HiT302002 V4 ( van een duitse site ) voor de C600 Sport.
En welke clutch springs en zitten erbij? Of moeten deze weer apart besteld worden?
Ook zie ik staan in de beschrijving -not too light vario weights is strongly recommended-.

Heb nu de J-Costa vario erop zitten, is dit qua gewicht goed of zijn deze stiften te licht in combinatie met deze Hitclutch?

Misschien kijk ik niet op de juiste websites, duidelijke info kan ik zo niet vinden...
 
Clutch spring (voor het katapult effect) zit er niet bij van Dr. Pulley, die moet je los kopen.
Ik wil je de witte Malossi (hardheid: 11,4K) adviseer, die zit namelijk ook bij de Malossi setup.

De hitclutch HiT302002 V4 is goedkoper in Nl bij Maksor:
Dr Pulley HiT CLUTCH 302002

Met een OEM vario en b.v. dr. pulley sliders adviseren ze om niet te laag in slider gewicht te gaan....b.v. 5% in plaats van de ge-eikte 10%
Met sportvario pakt het meestal wel goed uit is mijn ervaring.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Super! bedankt voor de info Jan..
Dit gaat hem dan worden verwacht ik :)

Wat ik verder wel merk tijdens het rijden met de J-Costa is dat boven de 150 km/h er een soort van resonantie / trilling optreed wat gevoelsmatig van de riem lijkt af te komen...
Mocht ik de koppeling gaan vervangen dan zal ik gelijk de J Costa ff bekijken of ik daar iets raars aan zie...

Gr Fabian
 
Wat is het verschil momenteel tussen max tpm met OEM vario en max tpm met J-Costa?

Mocht je de koppeling kopen dan zitten er diverse stijfheden bij aan trekveertjes.
Standaard staat hij meestal op de gulde middenweg ingesteld.
Wil je echt een krachtige take-off dan verwissel je ze voor lichtere trekveertjes uit de mee geleverde set.
Welke kleuren die hebben weet ik niet want ik heb enkel ervaring met de trekveren van de Tech Pulley koppeling, die maakte het extra makkelijk door op de trekveren het kilogram gewicht te printen.
Zo had ik ze van 15/20/30/40 kilogram.
Met 15 wordt je aardig achter in je zadel gedrukt bij take-off.

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan