Husqvarna TR650

Ik heb het luchtfilterhuis goed bekeken van binnen na 11.000 km en eigenlijk nauwelijks stof aangetroffen. Ik heb een Strada en kom niet veel in het terrein. De Europese wegen zijn ook niet zo stoffig en het standaard luchtfilter is ook weer niet zó slecht afdichtend. Stof is dus geen issue wat mij betreft. Was dit wel het geval geweest, had ik de airboxmod ook uitgevoerd.
 
@ dirk-jan

K#t om te lezen dat je gevallen bent man
Hopelijk geen persoonlijk letsel en heb je
er geen fysieke of physische bproblemen
eraan overgehouden.

Aan je gevraagde onderdelen kan ik je niet helpen
het enige wat ik hier nog heb liggen is een nieuwe
ongebruikte bagagedrager

@rexer
veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst

:]
 
Bedankt!

Heb ondertussen al een bagagedrager met topkoffer gemonteerd.

Deze morgen nog stroom voorzien voor de gps. We zijn er klaar voor 😀.
 
Hebben jullie ook een beetje last van de warmte aan je linker voet (warmte afkomstig van de uitlaat)? Verder een fantastische motorfiets.
 
Zo laat ik maar weer eens wat zeggen, ja die TR650 is gemaakt on lol te hebben, niet om over te lullen *D

Een warme voet is me niet opgevallen eigenlijk... tja je merkt dat het blok warm wordt.

Heb een ander universeel cross stuur gemonteerd, bleek dat je daar ook weer andere vibratiedempers voor nodig had. :(
Die zware jongens (280gr) zijn aftermarket lastig te krijgen, dus ik bij mijn vriend Louis een paar andere gekocht. Een stuk lichter, maar.... voldoen ook prima, misschien betere constructie? Geen idee.

Het grote voordeel is dat ik nu wat meer voorover leun, dus mocht ik op de snelweg komen, is dit een stuk beter vol te houden. Bijkomstig voordeel is dat de vrouw meer ruimte achterop heeft, het comfort om met een duo te rijden is aanzienlijk verbeterd. :]
 
Mijn TR650 Terra staat te koop, nu krijg ik wel af en toe wat reacties op mijn advertentie op marktplaats voor losse accessoires. Zijn er hier nog lui die wellicht wat in de lijst willen overnemen? Dan zal ik misschien wat accessoires los kunnen verkopen waardoor de motorfiets zelf wat aantrekkelijker geprijsd kan worden.


Advertentie
 
Je hebt veel geïnvesteerd, maar je kan niet verwachten dat je zoveel terugkrijgt voor accessoires. Ook je prijs zonder extra's van 5500 is erg veel. Wij hebben ze nieuw gekocht met garantie voor 6000euro destijds.
 
Het is altijd lastig als je je trouwe metgezel verkoopt waar je veel in hebt geïnvesteerd. Mensen geven niet veel terug voor accessoires helaas. Of sowieso, heb nog een kawa gpz500s, heb ik ook iets van 400 euro aan onderhoud aan gepleegd maar de restwaarde wordt niet hoger.... hij moet ook nog een keer op marktplaats eigenlijk.

Heb nu wel wat meer gemerkt dat je linker been warm wordt door de hitte van het blok. Verder, ben nog steeds blij met hem. Bij de volgende beurt wordt dat waarschijnlijk minder...
 
Laatst bewerkt:
Nee dat klopt, ben de motor nu ook wat competitiever aan het maken door de accessoires los te verkopen. Speaking of which, ik heb nog een handige en zeer stevige bagage opstelling te koop staan voor de TR650 als iemand geïnteresseerd is.

Link
 
Dag allemaal, ik heb de Terra van Cyntax gekocht en zo kwam ik op dit draadje terecht. Ik ben het meest actief op het BMW RS forum.
Ik heb vorig jaar een paar keer gereden bij de Motorclub Veghel en daar reed een Strada mee. Daar is het zaadje gekiemd zogezegd en toen iemand mijn BMW R65 wilde kopen kwam er ook ruimte voor wat anders. Ik ben ooit in 1977? weer begonnen met rijden op een off road motor, een tweetakt eencilinder Yamaha RT 360en heb de opvolger, de viertakt XT 500 zien komen. Een tijdlang heb ik alleen klassiekers gereden, waaronder ook 40 er jaren Harleys met tankschakeling en pas een jaar of vijf geleden door aankoop van die R65 wat vaker en ook wat langer gaan rijden. Ondertussen zijn er zes motoren, waarvan eentje nieuw gekocht in 2016, de Bonneville.

Ondanks dat Andy de motor gedeeltelijk van accessoires had ontdaan zit er nog genoeg leuk spul op. De motor loopt ook heel mooi en je kunt hem goed doorhalen tot 8000 toeren. Ik ga hem gebruiken bij groeps ritten op dijkjes en dergelijke, maar wil ook eens meerijden met off roaders in Oost Brabant en Noord Limburg. Eens kijken of ik dat fysiek nog aankan. Dat het leuk is weet ik al lang. In dat geval overweeg ik om een extra set straatwielen te kopen en de huidige wielen van noppen te voorzien. Eerst maar eens wachten tot het wat warmer wordt, want het comfort van de R100RT kan de Husky nu niet bieden en die RT schrikt ook niet van een paar bospaadjes.
Ik hoop hier wat ervaringen uit te kunnen wisselen, ik sleutel zelf en ben ook niet vies van wat experimenteren met injectie,vering en banden.
Groet,
PeterD
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal

ik heb dat originele bagagerek/handgrepen nog spliunternieuw liggen
(is nooit gemonteerd geweest ivm kofferrek)
Mag weg voor 15€ en dat is natuurlijk een schijntje vd nieuwprijs.

mvgr Rene
 
Ik heb mijn strada ingeruild voor een tiger 800. Heb nog 3 nieuwe uni luchtfilters liggen voor als je de luchtfilter pod mod hebt gedaan. Tevens nog 2 nieuwe denso iridium bougies. Interesse? Reageer, de overnameprijs komen we wel uit.
 
Ik heb de Zipty thermostate delete gemonteerd. Het eruit halen van de haperende was een hele klus. Het plaatsen van de Zipty een fluitje van een cent. Motor blijft beduidend koeler, 4 of 5 balkjes van de tempmeter. Waren er eerst 2 a 3 meer.Het duurt wel wat langer voordat de tempmeter iets aangeeft. Dus eerst even rustig warm rijden. Ik hoop dat ik nu een beetje klaar ben met de motorische wijzigingen. Heb een Wuka King en de airbox-modificatie, met nat unifilter en silicon intakes onderdelen. Motor rijdt heel soepel, trekt hard vanuit lage toeren en heeft heel weinig trillingen. Heb de oliepeilstok vervangen door de differentieeldop van een BMW-auto, deze van een peilstok voorzien. Draait heel soepeltjes in.
Het goed vullen van het koelsysteem vraagt veel geduld. Vaak in de slangen knijpen tot er geen luchtbellen meer omhoogkomen. Voorkant flink omhoog, zodat de aansluiting op de kop ook hoog komt, dan weer knijpen. Bij mij kwam er toen opnieuw lucht uit. Tankje tot bovenste streepje en karren maar.
Hee! Misschien kun je me helpen. Onderweg ben ik mijn oliedop verloren. Als de differentieeldop van een BMW past, kun je me specificaties geven zodat ik er eentje op de kop kan tikken? Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan