Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meer rechts rijden, echt niet! Dan rijden ze je echt van de weg af, levens gevaarlijk.
Met de brommer rijd ik auto snelheid, laatste paar km sneller kost een fractie meer tijd dan een auto.

Met de motor altijd geleerd positie op de weg, doe het met de brommer niet anders.

En waarom RECHTS inhalen, als er LINKS 3x zoveel ruimte is. Bovendien beweeg ik altijd, als ik op dat moment wat bewogen had, had ik hem geraakt, en lag ik op m'n plaat.
Als je rechts wordt ingehaald, reed je onnodig links. Zo simpel is het. Jouw argument is dat in het midden rijden veiliger is, maar ik denk dat je eigen verhaal het tegendeel bewijst :X
Belangrijk onderdeel van motor- of brommerrijden (of aan het verkeer deelnemen in het algemeen) is ook ervoor zorgen dat anderen niet in de verleiding komen om jou in gevaar te brengen. Zeker als kwetsbare verkeersdeelnemer is het in je eigen belang om dat te doen.

Dus niet andere in de verleiding brengen jou op rare wijze in te halen, niet voor auto's gaan staan bij het stoplicht, niet te langzaam rijden, noem maar op. Op de tweewieler denk je voor jezelf èn voor anderen. En ga er niet vanuit dat anderen zich wel aan de regels zullen houden, want het zou zomaar kunnen dat ze dat niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat ik voorbij een Porsche SUV rijdt denkt die doos dat ze toch een plaats naar links wilt. Uiteraard vanuit het niets, geen knipper en niet gekeken in der spiegel.
Vanuit het niks kan het niet, kijk naar de voorwielen.
 
Zo te lezen zat hij er al naast dus denk niet dat het veel nut heeft om dan naar de voorwielen te kijken....
 
Blijkt maar weer uit bovenstaande verhalen dat je echt je ogen in je nek moet hebben om alle fratsen te ontwijken. Voor mij blijft gewoon dat als iedereen zich aan de regels houd en rekening houd met anderen het een stuk gezelliger word op de weg! Volgende week mag ik me weer in Engeland op de weg storten met de motor en vind het daar een stuk rustiger rijden. Zo en nu even rust....
 
En waarom RECHTS inhalen, als er LINKS 3x zoveel ruimte is. Bovendien beweeg ik altijd, als ik op dat moment wat bewogen had, had ik hem geraakt, en lag ik op m'n plaat.

Omdat er rechts blijkbaar genoeg ruimte was, dat jij nou schrok omdat je ook nog slecht in je spiegels kijkt....

En een motor is iets anders dan een brommer :t
 
Vanochtend een partij hout op de weg (stukken balk van een deurkozijn, panelen groter dan 1m), binnen de bebouwde kom. Ik was nog maar net van huis vertrokken, dus koude motor en banden, daarnaast zelf ook nog niet helemaal opgestart. Tegemoetkomende automobilist seinde, dus ik minderde mijn snelheid en was extra alert. Ligt die stapel hout gewoon midden op de weg, tussen een vluchtheuvel en een stoeprand in. Had weinig kans gemaakt om het fatsoenlijk te ontwijken als ik niet gewaarschuwd was. Heb direct de motor aan de kant gezet en het hout van de weg gehaald, waarbij de automobilist die mij achterop kwam rijden een helpende hand bood.

Dagen dat je blij bent met andere weggebruikers die wel opletten...
 
Een vriendelijke vrachtwagenchauffeur die blijkbaar dacht: er komt dan wel een motorrijder aan, en daarna verder niemand meer, maar dat bekent nog niet dat ik niet toch gewoon de straat in kan draaien.

Rare jongens die vrachtwagenchauffeurs :N
 
Een vriendelijke vrachtwagenchauffeur die blijkbaar dacht: er komt dan wel een motorrijder aan, en daarna verder niemand meer, maar dat bekent nog niet dat ik niet toch gewoon de straat in kan draaien.

Rare jongens die vrachtwagenchauffeurs :N
De meesten bedoelen het goed, net als wij motorrijders ;)
 
Vanochtend een partij hout op de weg (stukken balk van een deurkozijn, panelen groter dan 1m), binnen de bebouwde kom. Ik was nog maar net van huis vertrokken, dus koude motor en banden, daarnaast zelf ook nog niet helemaal opgestart. Tegemoetkomende automobilist seinde, dus ik minderde mijn snelheid en was extra alert. Ligt die stapel hout gewoon midden op de weg, tussen een vluchtheuvel en een stoeprand in. Had weinig kans gemaakt om het fatsoenlijk te ontwijken als ik niet gewaarschuwd was. Heb direct de motor aan de kant gezet en het hout van de weg gehaald, waarbij de automobilist die mij achterop kwam rijden een helpende hand bood.

Dagen dat je blij bent met andere weggebruikers die wel opletten...

Weg gelegd, naar huis gereden en auto gehaald en ingeladen??
 
Toen ik mijn motor wilde parkeren bij de klant vergeten de standaard uit te klappen. Zeer teleurstellend zeg maar. Schade valt gelukkig mee en is beperkt tot een stuurgewicht, wat kransjes op de spiegel en een plastic beschermkapje op het motorblok. Pfoe... maar voel me wel een kluns.
 
Kwam vanmorgen naast zo'n enorm verlengde motor te staan. Ik weet niet wat het was, misschien een hayabusa?? Behoorlijk nieuw ding in ieder geval. Er kon een zuinig knikje vanaf bij de berijder, maar goed, ik zou ook niet vrolijk worden van zo'n apparaat. Ik bereidde me voor op een leuke sprint, maar helaas wilde hij zelfs dat niet.
Saai verhaal, ik weet het. Maar aan wie ligt dat nou? Niet aan mij toch zeker :P
 
Kwam vanmorgen naast zo'n enorm verlengde motor te staan. Ik weet niet wat het was, misschien een hayabusa?? Behoorlijk nieuw ding in ieder geval. Er kon een zuinig knikje vanaf bij de berijder, maar goed, ik zou ook niet vrolijk worden van zo'n apparaat. Ik bereidde me voor op een leuke sprint, maar helaas wilde hij zelfs dat niet.
Saai verhaal, ik weet het. Maar aan wie ligt dat nou? Niet aan mij toch zeker :P
Zou hij het zelf ook niet prettig hebben gevonden daarop te moeten zitten ...? :?
 
Bij het filefilteren viel het me vanmorgen weer op dat het meestal vrouwen zijn die niet een beetje ruimte maken maar strak voor zich uit blijven kijken. Verder niks tegen vrouwen - integendeel! - maar in het verkeer ... goed, ik maak deze zin maar niet af. Jullie weten wel wat ik bedoel.
 
Kwam vanmorgen naast zo'n enorm verlengde motor te staan. Ik weet niet wat het was, misschien een hayabusa?? Behoorlijk nieuw ding in ieder geval. Er kon een zuinig knikje vanaf bij de berijder, maar goed, ik zou ook niet vrolijk worden van zo'n apparaat. Ik bereidde me voor op een leuke sprint, maar helaas wilde hij zelfs dat niet.
Saai verhaal, ik weet het. Maar aan wie ligt dat nou? Niet aan mij toch zeker :P

Je moet ook altijd eerst even goed "revven" om hem uit te dagen. Als je dat niet doet dan snapt hij niet dat je wil racen natuurlijk :X

Volgende keer dus even lekker in je helm geluidjes maken of een speakertje meenemen
 
Meneer in zijn blik die het niet eerlijk vond dat ik de file kon filteren en dus terwijl ik er al naast aan het rijden was zijn auto (in de rechter baan) naar links zette zodat ik er niet meer voorbij kon.
Vervolgens file stil, hij stilstaand met een halve auto ruimte voor hem, mij het pad blokkerend.

Klopje op 't raam (was niet nodig, hij was me van tijd tot tijd al aan aan het kijken), en een schouderophalend gebaar met 't wijzen naar 't pad, zo van, waar ben je mee bezig?
Een gebaar van als jij je auto iets naar rechts zet, kan ik er ook weer voorbij en zitten we niet te klungelen.

Kijkt ie me schaapachtig aan, file begint weer iets te rijden en hij ook, waarbij hij z'n auto nog verder naar links zet (waar geen ruimte was overigens) alleen om mijn pad te blokkeren.
 
Kwam vanmorgen naast zo'n enorm verlengde motor te staan. Ik weet niet wat het was, misschien een hayabusa?? Behoorlijk nieuw ding in ieder geval. Er kon een zuinig knikje vanaf bij de berijder, maar goed, ik zou ook niet vrolijk worden van zo'n apparaat. Ik bereidde me voor op een leuke sprint, maar helaas wilde hij zelfs dat niet.
Saai verhaal, ik weet het. Maar aan wie ligt dat nou? Niet aan mij toch zeker :P
Gebruiken ze die tegenwoordig ook al voor woon-werk verkeer? _O-
 
Meneer in zijn blik die het niet eerlijk vond dat ik de file kon filteren en dus terwijl ik er al naast aan het rijden was zijn auto (in de rechter baan) naar links zette zodat ik er niet meer voorbij kon.
Vervolgens file stil, hij stilstaand met een halve auto ruimte voor hem, mij het pad blokkerend.

Klopje op 't raam (was niet nodig, hij was me van tijd tot tijd al aan aan het kijken), en een schouderophalend gebaar met 't wijzen naar 't pad, zo van, waar ben je mee bezig?
Een gebaar van als jij je auto iets naar rechts zet, kan ik er ook weer voorbij en zitten we niet te klungelen.

Kijkt ie me schaapachtig aan, file begint weer iets te rijden en hij ook, waarbij hij z'n auto nog verder naar links zet (waar geen ruimte was overigens) alleen om mijn pad te blokkeren.

Adem in.... Adem uit...
 
Stukje achteruit rollen. Achter de auto langs naar de rechterkant. Langs de auto en reis vervolgen.
Nog geen 2 seconden tijd aan verspillen aan zulke klojo's.
 
Gisteren stukje van 460 km gereden, s'avonds file op de A13, A28 en A12. Het viel me op dat vooral vrouwen hun spiegels gebruiken en ruimte maakten.

Geen enkele automobilist heeft me geblokkeerd.

Topdag dus. :) :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan