KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

@gassie, @patatkoning, mocht het weer zo worden als de voorspellingen aangeven dan wil ik donderdag rond 12.30 via esneux/hamoir/fraitture ff naar Luxemburg, de drank is op. Ik hoor het wel mochten jullie mee willen...
 
Laatst bewerkt:
Volgende maand is de introductie van de 790 Duke/Scalpel straatversie volgens PS.
Hopelijk is dat een beetje een gaaf ding, is nog de enig overgebeleven optie die me wellicht kan overtuigen m'n 990SMT in te ruilen voor een nieuwe/andere KTM. Maar een 30ig duizend beurt voor de SMT (staat op bijna 33ig duizend) is veel waarschijnlijker 8-)
 
Volgende maand is de introductie van de 790 Duke/Scalpel straatversie volgens PS.
Hopelijk is dat een beetje een gaaf ding, is nog de enig overgebeleven optie die me wellicht kan overtuigen m'n 990SMT in te ruilen voor een nieuwe/andere KTM. Maar een 30ig duizend beurt voor de SMT (staat op bijna 33ig duizend) is veel waarschijnlijker 8-)

volgende maand al? Ik ken alleen nog het beeld van een half jaar oud alweer...
http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2017/february/ktm-790-scalpel/

Ben benieuwd! Maar als de 1290 te klein is, verwacht ik geen wonderen :)
 
Heb je nog een foto van voren. ?

Best haalbare op dit moment.

full
 
De 950SM van een Aliexpress deeltje voorzien, voor die paar euro een leuke toevoeging zo'n 'krukasdinggevalcentralemoerboutigiets'

IMG_6662.jpg


IMG_6663.jpg
 
Ik dacht altijd dat de plaats van mijn zadelslot standaard zo was op mijn 2007 KTM 950 SM, maar het blijkt een aftermarket/powerparts optie te zijn? Ik kon er niet veel over vinden dus hierbij wat foto's van hoe het bij mij zit:

IMG_6755.jpg


IMG_6756.jpg


IMG_6758.jpg
 
Ik dacht altijd dat de plaats van mijn zadelslot standaard zo was op mijn 2007 KTM 950 SM, maar het blijkt een aftermarket/powerparts optie te zijn? Ik kon er niet veel over vinden dus hierbij wat foto's van hoe het bij mij zit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


tail tidy!
Volgens mij door meneer 'Pretender' op een forum bedacht en verkocht en daarna opgepikt door andere bedrijven.
Had ik ook op de 950 smr, wel zo netjes.
Op de Husky hebben ze de hele onderkant van die taartschep gewoon afschroefbaar gemaakt, helemaal makkelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Allereerst mijn excuses dat ik zomaar in dit topic kom binnenvallen.
Mijn naam is Peter en kom uit het zonnige zuiden (Breda).

Ik kom binnenvallen, omdat ik een aantal vragen heb over de 990 SMT.
Op dit moment rijd ik een Kawasaki Z1000 uit 2005, welke ik nu zo'n 5 jaar in bezit heb. Dit jaar heb ik besloten meer woon-werk te rijden met de motor. Dat lukt aardig, maar nu ga je toch merken dat de Z niet helemaal geschikt is (Uiteindelijk kan je met elke motor woon-werk rijden, maar toch, iets met weer een excuus voor een andere motor).
Voor nu ben ik me vooral aan het verdiepen in de eventuele geschikte motoren en wil dit seizoen nog wat proefritjes maken, zodat ik volgend seizoen (of er moet iets moois voorbij komen) een nieuwe motor kan aanschaffen.

Echter in mijn zoektocht naar een vervanger ben ik spontaan verliefd geworden op de 990 SMT wat serieuze vormen begint aan te nemen.
Volgens diverse tests en reviews moet deze motor dit soort ritjes wel aankunnen en daarbij komt dat deze motor een hoge funfactor heeft, wat ik zeker niet kwijt wil. Uiteindelijk wil ik met de motor ook toertochten maken en gewoon even kunnen gummen.

Nu is mijn vraag:
- Vanaf welk bouwjaar kan ik het best kopen?
- Is het normaal dat 2e hands 990 SMT relatief veel kilometers hebben? Wat kunnen ze eigenlijk hebben?
- Iemand ervaringen met import van deze motoren?
- Ik lees veel over software aanpassing i.c.m. andere uitlaten. Is dat echt noodzakelijk? Zo ja, kan ik dus beter een exemplaar vinden waar al Akra's op gemonteerd zijn.

Verder bespaar ik jullie de vragen zoals: Hoe rijd ie, Windbescherming, onderhoudsintervallen, etc. Ik ga er vanuit dat ik dit hier wel ergens kan vinden, of iemand moet een site weten waar deze informatie staat opgesomd.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Ben vorige week weer met maatje een weekje naar de Dolomieten geweest. Kom je terug gelijk nieuw topic :P

full


full


full


full


Was weer super incl. in de sneeuw de Stelvio op 8-)

Misschien mag de laatste foto nog wel in de OP.
 
Laatst bewerkt:
Welke vond je fijner rijden?

De BMW is echt een vliegend tapijtje, soepel en comfortabel maar geen karakter naar mijn idee. De Superadventure reed prima, ook voor een hele dag, en de quickshifter werkt echt fantastisch maar ik miste wel iets 160pk heb ik niet veel van gemerkt. Had een sportief fietsje verwacht met dat vermogen maar ik vond het meer een toermotor.
De volgende dag hadden we een caponord 1200 en een multistrada 1200 mee en toen wist ik het wel.
De duc is waanzinnig snel klinkt en voelt meer sportief en rijdt echt kapotsnel!!

Voor een dagje stelvio en omstreken zou ik de multi kiezen.
 
Stelvio is leuk ja!! Was het te doen qua temperatuur? Dit is nieuwe sneeuw toch?

Vind je dat echt?
Voor mooie plaatjes zoals die van XR600SM wel, maar om te rijden ? Ik heb het ding 2 keer gedaan en vond eigelijk alleen die andere kant leuk rijden. Die 48 (dacht ik :? ) haarspeldbochten.....meeehhh na de 4e weet ik wel :Z ;)
 
Vind je dat echt?
Voor mooie plaatjes zoals die van XR600SM wel, maar om te rijden ? Ik heb het ding 2 keer gedaan en vond eigelijk alleen die andere kant leuk rijden. Die 48 (dacht ik :? ) haarspeldbochten.....meeehhh na de 4e weet ik wel :Z ;)

Inderdaad!

Vorig jaar ook de Stelvio gedaan, leuk om te rijden, maar hij wordt beschreven als de moeder der bochtenpas. Ik vind die pas die erachter ligt ook 100 keer gaver! Haarspeld en hoge snelheid bochten met nieuw asfalt, heerlijk!
 
Inderdaad!

Vorig jaar ook de Stelvio gedaan, leuk om te rijden, maar hij wordt beschreven als de moeder der bochtenpas. Ik vind die pas die erachter ligt ook 100 keer gaver! Haarspeld en hoge snelheid bochten met nieuw asfalt, heerlijk!

Mee eens de Stelvio is supertof, drijfnat van de regen weliswaar bij 3 graden. Capuccino met uitzicht op het dal echt genieten! De weg erna is ook gaaf lange strekken mooie bochten met goed zicht helemaal top. De tweede dag zijn we door italie zwitserland en liechtenstein gereden ook prachtig!moet je een keer gedaan hebben.
Wijn er met de auto heen gereden, 2 dagen motorhuur en toen weer terug, was met motorhuur eten benzine etc iets van 500 - 600 euro kwijt en dat was het geld zeker waard!
 
Laatst bewerkt:
Vind je dat echt?
Voor mooie plaatjes zoals die van XR600SM wel, maar om te rijden ? Ik heb het ding 2 keer gedaan en vond eigelijk alleen die andere kant leuk rijden. Die 48 (dacht ik :? ) haarspeldbochten.....meeehhh na de 4e weet ik wel :Z ;)

Ach, je moet hem eens gereden hebben, uitzichten zijn wel mooi maar ik ben ivm drukte wel eens halverwege omgedraaid, was gewoon niet leuk meer met al die bussen en campers...kruip door sluip door... :r
 
Vind je dat echt?
Voor mooie plaatjes zoals die van XR600SM wel, maar om te rijden ? Ik heb het ding 2 keer gedaan en vond eigelijk alleen die andere kant leuk rijden. Die 48 (dacht ik :? ) haarspeldbochten.....meeehhh na de 4e weet ik wel :Z ;)

:^

Andere kant is mooier
En ik vindt de passo di gavia (SP29) die start ook in Bormio leuker dus ik liet de laatste keren dat ik in die hoek ben geweest de stelvio links liggen
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar voor het 8e jaar een week in de Dolemieten rond gereden.
Ieder jaar moeten we toch ff over de Stelvio. Het blijft een machtige berg.
Half september is perfect. Is echt rustig dan ( niet verder vertellen ) en geen Camper te vinden.

2 jaar terug nog met de 690SMC omhoog gegaan en dan zijn die haarspelden echt leuk!
Nu weer via de andere kant en op tijd gestopt om van het uitzicht te genieten. Als je dat niet mooi vind moet je jezelf eens na laten kijken. Vrijwel alle passen in dat gebied wel een keer gedaan dachten we, maar dit jaar ook de Croce Dominii opgezocht. Dat is 21 km off road rijden op grote hoogte 8-) Enige nadeel is als je weer thuis bent valt het rijden hier een beetje tegen ;) .
 
Laatst bewerkt:
Enige nadeel is als je weer thuis bent valt het rijden hier een beestje tegen ;) .

Och alles is relatief.
Ik mag nog steeds graag gewoon een rondje in Nederland rijden.
Als je voor het eerst in de Eifel komt denk je 'zo dat is gaaf, NL is maar suf' kom je in de Alpen 'zo dat is gaaf, die Eifel is maar suf' kom je in de Himalaya denk je 'zo dit is echt supergaaf, die Alpen dat zijn maar suffe pukkeltjes' :P
;)

Dus komend weekend ga ik gewoon lekker een beetje in de buurt rijden, aangezien die irritante klote Italiaan zonodig weer op z'n eigen M1 mot rijden is die MotoGP ook zonde van m'n tijd 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan