[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Dat kan alleen maar als ze heel erg a-synchroon staan.
Helemaal geen vacuum zou betekenen dat de slang helemaal leeg gezogen wordt door de linker kant.
Je kan als begin de gaskleppen (degene die draaien)beide zo afstellen dat er aan de onderzijde
een dun draadje past.
In ieder geval dat de luchtspleet bij beide kleppen net zo groot is.
Daarna kan je weer met de slang van koek gaan afstellen.
 
Zojuist even bij de carburateurs gekeken: de gaskleppen staan allebei even ver (op het oog), met een klein spleetje. Daarna haalde ik heel voorzichtig de plastic bovenkant van de rechter carburateur er af en zag gelijk dat er een o-ring mist bij de vacuum aansluiting.

Bij de linker carb zit hij er wel op, maar deze ga ik ook gelijk vervangen omdat hij niet meer in de beste staat is.


In de bovenstaande link vind je wat foto's van mijn verhaal.
 
Voor degene die zondag naar Arnhem wilde gaan voor MFMM.
Deze gaat niet door.
Het mag niet van de gemeente.
:( :( :( Nou heb eens een keer tijd om te gaan. :( :(

Ik denk dat we gewoon ergens in de buurt eerst afspreken met de gs500's en van daaruit een kijkje nemen (politie ;) ) bij de geplande MFMM plek.

We gaan sowieso samenkomen :t ..
 
Die o ring is belangrijk bij een juiste werking van de carburateur.
Die mag je absoluut niet missen.

Zit hij niet op het dekseltje vast ?

Vanmiddag heb ik op beide carburateurs nieuwe o ringetjes geplaatst bij het vacuumnippeltje. Daarna een slang van €2,49 gekocht en daarmee een sync-meter gemaakt, en deze gebruikt om de carburateurs te synchroniseren.

Resultaat: goede vacuumwerking op beide carburateurs, staan ook weer gesynchroniseerd.

Op naar de volgende klus, en bedankt voor de tips :)
 
Ik denk dat we gewoon ergens in de buurt eerst afspreken met de gs500's en van daaruit een kijkje nemen (politie ;) ) bij de geplande MFMM plek.

We gaan sowieso samenkomen :t ..

Heren, Nederland staat vol met MacDonalds vestigingen. Waarom maken we er geen
"Mega Motor Forum Rij Naar MacDonalds Dag" van?

De MMFRNMDD

Trek die brommer achter de trapfietsen in de schuur vandaan en spreek met een groep bij een MacDonalds ergens in Nederland af.
Ik stel de MacDonalds bij Nieuwegein voor voor de GS500/SV650/Fazer/ en dergelijke rijders.
 
Heren, Nederland staat vol met MacDonalds vestigingen. Waarom maken we er geen
"Mega Motor Forum Rij Naar MacDonalds Dag" van?

De MMFRNMDD

Trek die brommer achter de trapfietsen in de schuur vandaan en spreek met een groep bij een MacDonalds ergens in Nederland af.
Ik stel de MacDonalds bij Nieuwegein voor voor de GS500/SV650/Fazer/ en dergelijke rijders.

rondje veenendaal - arnhem - nieuwegein? :+
 
Of we accepteren met zn allen gewoon dat het niet mag.

De enige lui die je daar aan zult treffen is het type waar je het liefst niet mee geassocieerd wordt.

Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens.

We zouden beter ergens in de buurt met de GS rijders samenkomen en misschien daarna samen naar de Gelredome.

Gegarandeerd dat er politie gaat staan. Ze willen niet dat het doorgaat, dus nemen ze daar ook de nodige maatregelen voor.
 
Iemand nog een idee voor een voorvork rubber/hoes welke ik moet kopen en waar, Ik heb dit eerder gevraagd maar is zon rubber met een lengte van 250mm niet veelste lang. Ik weet dat die kleiner word sls je het in drukt maar alsnog lijkt mij dit veelste lang? Iemand idee is voor suzuki gs 500
 
Ik heb lekker met mijn zoon de dijk een stuk uitgereden.
En door de polder weer terug.
Gewoon een heerlijke rit gehad.

gelijk heb je. Ik heb met FoggyBanana een lekker stuk offroad gedaan met de GS, blijkt dus dat ze daar toch niet echt thuis horen _O-
 
Na het vervangen van de ketting met tandwielen gisteren, een mooi rondje gemaakt van 4 uurtjes.
Alles blijft het houden gelukkig, gezien ik de tandwielen heb gedaan en de dealer de ketting heeft geklonken.
 
gelijk heb je. Ik heb met FoggyBanana een lekker stuk offroad gedaan met de GS, blijkt dus dat ze daar toch niet echt thuis horen _O-

Ik heb daar toch een hele andere mening over. Laatst nog 2 dagen offroad gedaan samen met Joppe. Ging prima. Niet snel of comfortabel, maar dat is een ander dingetje.
 
Ik heb daar toch een hele andere mening over. Laatst nog 2 dagen offroad gedaan samen met Joppe. Ging prima. Niet snel of comfortabel, maar dat is een ander dingetje.

ik denk dat ik gisteravond mijn voorvork lam heb gereden op een vers omgeploegde akker _O-
 
hallo,

ik heb een probleem met mijn gs500. hij lekt namelijk nogal als de olie warm is. ik weet alleen niet hoe ik dit handig op kan lossen.
de lekkage zit onder het blok aan de linkerkant. ongeveer boven de linker uitlaatbuis. (zie foto)
vw4v6Fl.jpg

oHI8q6m.jpg


de lekkage komt niet bij de pakking vandaan die er nog meer links naast zit. deze is namelijk net nieuw en het blok is daar droog. ook bij de klep van het oliefilter is niks te vinden..

weet iemand waar het vandaan kan komen?

alvast bedankt
 
hallo,

ik heb een probleem met mijn gs500. hij lekt namelijk nogal als de olie warm is. ik weet alleen niet hoe ik dit handig op kan lossen.
de lekkage zit onder het blok aan de linkerkant. ongeveer boven de linker uitlaatbuis. (zie foto)
[afbeelding]
[afbeelding]

de lekkage komt niet bij de pakking vandaan die er nog meer links naast zit. deze is namelijk net nieuw en het blok is daar droog. ook bij de klep van het oliefilter is niks te vinden..

weet iemand waar het vandaan kan komen?

alvast bedankt

ik zou denken aan pakkingen.

pakking van de vliegwielkap, nummertje 15:
Suzuki GS500E 1997 (V) (E02 E04 E22 E24 E25 E34 E37) CRANKCASE COVER - buy original CRANKCASE COVER spares online

of de pakking van de carterpan (Deze lijkt me onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk). Nummertje 2:
Suzuki GS500E 1997 (V) (E02 E04 E22 E24 E25 E34 E37) OIL FILTER - OIL PUMP - buy original OIL FILTER - OIL PUMP spares online

je kan de precieze lekkage locatie het beste achterhalen wanneer je het blok brandschoon poetst.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reactie! nummer 15 is de pakking die ik al vervangen heb. de ander lijkt qua plek wel logisch. ik zal van de week het blok wel even wat schoonpoetsen voor ik weer dingen bestel en de boel uit elkaar haal haha.
bedankt voor de tip in ieder geval,

cheers!
 
bedankt voor je snelle reactie! nummer 15 is de pakking die ik al vervangen heb. de ander lijkt qua plek wel logisch. ik zal van de week het blok wel even wat schoonpoetsen voor ik weer dingen bestel en de boel uit elkaar haal haha.
bedankt voor de tip in ieder geval,

cheers!

heb je de oude pakking er netjes aan beide kanten afgeschraapt? en de boutjes goed (hand vast + een beetje) vastgezet? uit mijn hoofd moeten deze op 11nm, maar hiervoor zou je even in het handboek moeten kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan