Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Hoi, nieuw hier !

Dit is mijn fietsie
aprilia-rsv-4-r


Sinds 2 dagen in mijn bezit, ga er (voorlopig) nog geen circuit mee rijden maar voornamelijk recreatie ritjes. Houdoee :]
 
:^ Gefeliciteerd. *O*

Van welk bouwjaar is deze?
Voor op het circuit mogen er eventueel wat andere rubbers onder.
Op de openbare weg wel fijne bandjes.
 
Mooie fiets, vind het knap dat mensen er mee op de openbare weg kunnen rijden. Ik heb 1 keer test gereden op straat, dat geluid is zo verslavend en dat vermogen :9~ ik heb toen meer op het achterwiel gereden dan op 2 wielen. En dan ben ik eigenlijk helemaal geen stunter met motoren O-)
 
Mooie fiets, vind het knap dat mensen er mee op de openbare weg kunnen rijden. Ik heb 1 keer test gereden op straat, dat geluid is zo verslavend en dat vermogen :9~ ik heb toen meer op het achterwiel gereden dan op 2 wielen. En dan ben ik eigenlijk helemaal geen stunter met motoren O-)
Ik ben er wel een paar keer mee naar het werk geweest.
En dan in de avond terug rijden, twintig kilometer sukkelen door de file in de racemapping.
Niet ideaal, maar het kan. _O-
 
Kwam net op facebook een rsv4 racer uit 2011 voorbij met nog geen 2500km op de teller voor 6000 euro, het is wel een model zonder aprc.
 
Hier dan twee vluchtig geschoten foto's van mijn nieuwe 2016 RSV4. Nu opbouwen en daarna overwinning op overwinning boeken. :9

21557982_1633045296769701_6995665694563253351_n.jpg


21558931_1633045293436368_1117512173842951955_n.jpg


Zo mooi slank en klein. En prachtige materialen. Ik kan niet geloven dat dit bij mij in de garage staat!
 
Mooie fiets, vind het knap dat mensen er mee op de openbare weg kunnen rijden. Ik heb 1 keer test gereden op straat, dat geluid is zo verslavend en dat vermogen :9~ ik heb toen meer op het achterwiel gereden dan op 2 wielen. En dan ben ik eigenlijk helemaal geen stunter met motoren O-)

Snap ik ook niet. Heb er wel respect voor. Ik heb voor de openbare weg een KTM 1290 SA-S, maakt het leven een stuk comfortabeler, en ga er niet minder hard mee. Hij is wel wat minder mooi dan een RSV4.
 
Wat voor aanpassingen ben je van plan om te maken?
Alles voor de straat eraf misschien?
Ik ben benieuwd. :Y

En gefeliciteerd met deze bloedmooie 2016 RSV4 mijnheer Pippen. :}
Naamgenoot. :o
 
Laatst bewerkt:
Wat voor aanpassingen ben je van plan om te maken?

Inderdaad alles voor straat eraf en verder:
  • Aprilia Racing remschakelset op (GP-shift) zit er op
  • Volledig titanium Akropovic (is al binnen)
  • ABS verwijderen (winter)
  • CRC racekuip monteren (momenteel mee bezig)
  • Borgen ed. zodat aan alle reglementen wordt voldaan (OW/ZAC) (ZSM)
  • Vering/demping aanpassen (winter)
  • Van de winter zorgen dat het esthetisch allemaal klopt

Ik hou de bouw een beetje bij via: https://www.facebook.com/suplexracing/
Voor de mensen met facebook.
 
Hij is helemaal standaard ja, ga wel nog wat aanpassingen doen. Zit te denken aan een QS en ander uitlaatje. (SC Project of AR ?) en een andere kentekenplaat houder, die taartschep moet er z.s.m. vanaf haha !

Volgens mij valt er verder niet heel veel te verandere voor een straat fiets :?
Ben (voorlopig) nog niet van plan om circuit te gaan rijden, wellicht in de toekomst.

Echter als beginner, wellicht een iets te dure fiets om mee te starten haha :+

Keurig. Helemaal standaard?
Veel plezier ermee.


is tevens het 2010 model
 
Laatst bewerkt:
Hij is helemaal standaard ja, ga wel nog wat aanpassingen doen. Zit te denken aan een QS en ander uitlaatje. (SC Project of AR ?) en een andere kentekenplaat houder, die taartschep moet er z.s.m. vanaf haha !

Volgens mij valt er verder niet heel veel te verandere voor een straat fiets :?
Ben (voorlopig) nog niet van plan om circuit te gaan rijden, wellicht in de toekomst.

Echter als beginner, wellicht een iets te dure fiets om mee te starten haha :+

is tevens het 2010 model
Ik heb deze "Powershift" nog wel voor 75 euro.
RSV4 '09 2 setjes remblokken en Power Shift NRG-RSV4
Gebruiksaanwijzing: http://www.starlane.com/vedit/15/img_manuali/Power Shift NRG_RSV4.pdf
 
Hier een update:

Flink bezig geweest in de garage gisteren. De titanium borg boutjes waren binnen voor de voorvork, dus gelijk gemonteerd en geborgd.

IMG_4894.JPG


IMG_4896.JPG


Hierna de spanningsregelaar verplaatst, die had geen plekje meer na het verwijderen van de originele kuip. Heb een beugeltje gemaakt voor onder het T-stuk van de voorvork waar hij mooi in de rijwind zit. Stuur draaien gaat prima en de voorvork kan helemaal inveren zonder dat het spatbord de spanningsregelaar raakt.

IMG_4891.JPG


IMG_4897.JPG


IMG_4898.JPG


IMG_4917.JPG


Hierna het (CRC) kuipruitje gemonteerd, daar had ik nog geen boutjes en moertjes voor, maar die kwamen gisteren ook binnen (het was erg druk aan de deur).

IMG_4901.JPG


De rest van de kuip moest ook nog worden afgemonteerd (gaatjes boren, beugels monteren).
Ook het zijstandaard eraf geschroefd en daarvoor ook een overbruggingsstekkertje gemaakt.
Er moet nog veel worden aangepast, maar hij is nu rijdbaar! Shakedown volgt snel! (hoop ik). Hier enkele foto's waar ik 'svonds voor het slapen ga nog naar kijk om fijn te dromen. :9~

IMG_4906.JPG


IMG_4907.JPG


IMG_4909.JPG


IMG_4911.JPG


IMG_4922.JPG
 
super mooie machine, echt dik.
ben heel benieuwd hoe het 2016 model zich gaat uithouden!
ik heb een aprilia hard maar durfde het niet aan om een RSV4 voor het circuit te kopen.
nu een fireblade van ten kate. is mooi maar mis het V4 geluid van de Aprilia.
misschien volgend jaar of het jaar daarop toch maar de sprong wagen.
ik weet zeker dat het me niet gaat tegenvallen maar ik ben toch een klein beetje huiverig voor de betrouwbaarheid.

zal je volgen via Facebook.
 
Iemand een goed idee voor het degelijk borgen van de olievuldop? Zag dat er alternatieve aftappluggen te krijgen zijn in de USA, maar hier kan ik niets vinden.

DEM22x1.5.jpg

Zoiets zoek ik.
 
Handig systeem. Kan alleen niet zien hoe je kunt zien wat de metalen deeltjes zijn die blijven plakken en hoe je die kan verwijderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan