Triumph Street Triple topic deel 24

Tsja wat is karakter dan hea... Ben bezig met het inrijden van de 765R dus kom nog niet in de fun zone, maar bij de proefrit op de demo :9~ het inlaatgeluid en de brul bij de hogere toeren en het sleuren door die versnellingen heen met chirurgische precisie is voor mij ook een mooi karakter hoor _O- Die fiets is zoals t hoort en t karakter komt dan van de berijder })

Geen karakter is ook een karakter...
Mijn andere fiets is een Ducati Scrambler.
Daar kun je veel over zeggen, maar niet dat het geen karakter heeft.
Hij is nukkig, gas aan / uit, een lekkere 2 cilinder plof en een lekker loskomend koppel.
Daarom heb ik de RS er bij genomen, wilde een 180graden tegenovergestelde fiets.
Daar voldoet de ST wel aan.

@Sub72 / Marcel: ik ben geen 100 kilo, maar voor de rest kan ik me wel vinden in je verhaal.
Met de SuperCorsas in de regen is niet fijn. Vooral niet als het een tijdje droog geweest is en dan na een regenbui het schuim op de straat staat...
 
Laatst bewerkt:

Da's nog best een verschil tussen de R en de RS dan, laatste heeft een hendel :P

Ik weet niet of je dit met tankpad al bedoelde, maar een grip pad, zoals een stomp grip, is echt een aanrader om te voorkomen dat je met de verkeerde delen een deuk in de tank remt... als je begrijpt wat ik bedoel :+ (klokkenspel, weet u wel)

Ik heb op de street "Eazi-Grip™ PRO Motorcycle Tank Grips Triumph 765 Street Triple RS 2017" en dat werkt wel goed. Ik had echter op m'n zwarte motor ook de zwarte plakkers kunnen nemen, want transparant is toch net wat minder mooi.

Qua pure grip werkt de stompgrip beter, maar dat zie je helaes ook weer terug aan je motorpak.
 
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds kort heb ik een Street Triple R uit 2013 aangeschaft na 9 jaar motorloos te zijn geweest. Uiteraard weer voorzichtig oppakken en rustig weer wennen aan het motorrijden. Een van de dingen die mij opviel, was dat het gas een beetje aan/uit gedrag vertoont bij bijna gas dicht. Rotonde rijden is daardoor wat lastiger omdat het gas vrij snel in zijn twee uit gaat. Als je daarna een beetje gas bijgeeft, dan krijg je regelmatig een schokje en trekt hij weer eigenlijk iets te hard. Op zich is hier goed mee om te gaan, maar het maakt het onderin rijden wat onrustig. Overigens heb ik 35mm speling op de ketting wat volgens mij normaal is.

Is dit een bekend fenomeen voor de Triple R? Hoe is normaal het gedrag van de motor als je net wat gas geeft: pakt hij netjes op of voel je meestal wel een schokje/aan-uit gedrag?

Nu ik toch bezig ben: Ik vind de koppeling vrij snel ontkoppelen (maw, hij grijpt laat aan). Is dit ook normaal? Het is 9 jaar geleden en ik kan me niet goed meer herinneren hoe dit zat met mijn GSXR600.

Alvast bedankt!
 
Aan-uitgedrag (lastwisselreacties) zou niet overdreven aanwezig moeten zijn bij de Striple. Kan zijn dat de motor flink is afgeragd in een vorig leven wat dit veroorzaakt. Andere optie is dat je door het jarenlang weinig rijden het fingerspitzengefühl wat bent verloren en misschien niet zo heel zeker op de motor zit, dan heb je inderdaad (psychisch) veel meer last van lastwisselreacties. Gelukkig is dat laatste goed te verhelpen door een motorvakantie naar de bergen en/of een rijvaardigheidstraining.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds kort heb ik een Street Triple R uit 2013 aangeschaft na 9 jaar motorloos te zijn geweest. Uiteraard weer voorzichtig oppakken en rustig weer wennen aan het motorrijden. Een van de dingen die mij opviel, was dat het gas een beetje aan/uit gedrag vertoont bij bijna gas dicht. Rotonde rijden is daardoor wat lastiger omdat het gas vrij snel in zijn twee uit gaat. Als je daarna een beetje gas bijgeeft, dan krijg je regelmatig een schokje en trekt hij weer eigenlijk iets te hard. Op zich is hier goed mee om te gaan, maar het maakt het onderin rijden wat onrustig. Overigens heb ik 35mm speling op de ketting wat volgens mij normaal is.

Is dit een bekend fenomeen voor de Triple R? Hoe is normaal het gedrag van de motor als je net wat gas geeft: pakt hij netjes op of voel je meestal wel een schokje/aan-uit gedrag?

Nu ik toch bezig ben: Ik vind de koppeling vrij snel ontkoppelen (maw, hij grijpt laat aan). Is dit ook normaal? Het is 9 jaar geleden en ik kan me niet goed meer herinneren hoe dit zat met mijn GSXR600.

Alvast bedankt!

Je moet even de speling uit je gashendel halen, zorgen dat daar bijna geen vrije slag inzit, dan heb je er geen last meer van
 
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds kort heb ik een Street Triple R uit 2013 aangeschaft na 9 jaar motorloos te zijn geweest. Uiteraard weer voorzichtig oppakken en rustig weer wennen aan het motorrijden. Een van de dingen die mij opviel, was dat het gas een beetje aan/uit gedrag vertoont bij bijna gas dicht. Rotonde rijden is daardoor wat lastiger omdat het gas vrij snel in zijn twee uit gaat. Als je daarna een beetje gas bijgeeft, dan krijg je regelmatig een schokje en trekt hij weer eigenlijk iets te hard. Op zich is hier goed mee om te gaan, maar het maakt het onderin rijden wat onrustig. Overigens heb ik 35mm speling op de ketting wat volgens mij normaal is.

Is dit een bekend fenomeen voor de Triple R? Hoe is normaal het gedrag van de motor als je net wat gas geeft: pakt hij netjes op of voel je meestal wel een schokje/aan-uit gedrag?

Nu ik toch bezig ben: Ik vind de koppeling vrij snel ontkoppelen (maw, hij grijpt laat aan). Is dit ook normaal? Het is 9 jaar geleden en ik kan me niet goed meer herinneren hoe dit zat met mijn GSXR600.

Alvast bedankt!

Misschien even synchroon laten stellen en de tune in de ecu laten checken? Slag in de gashendel heb ik bij de mijne nooit last van gehad. De eerdere generatie had dat in mijn beleving sterker. Even checken kan natuurlijk nooit kwaad.
 
Evberkel is je voor, mocht de koop niet doorgaan kom ik bij je terug :)

Ik heb ook nog een Cristal White seat cowel liggen voor de liefhebber.
Zitten wel een paar krasjes op.
Bij interesse kan ik er wel even een foto van maken.

Hey, van welk jaar is die seat-cowl? Stuur mij anders effe een reactie via PB. Heb wel interesse als de prijs ook interessant is :-)
Edit: is voor een Street van 2008 bedoeld... zo te zien had je er 1 die jonger is...
 
Laatst bewerkt:
vraagje, zijn er bij een street triple r uit 2016 nog aandachtspunten?
dan denk ik aan vering aanpassen of is deze standaard voldoende, luchtfilters, mapping en dat soort dingen?

groet henk
 
vraagje, zijn er bij een street triple r uit 2016 nog aandachtspunten?
dan denk ik aan vering aanpassen of is deze standaard voldoende, luchtfilters, mapping en dat soort dingen?

groet henk

Ga eens proefrijden zou ik zeggen, denk dat alleen jij kan beoordelen of de vering voor jou goed genoeg is. Ik heb in ieder geval nog niet de behoefte om die te vervangen, standaard vering is zeker op straat prima.

De ECU is volgens mij nog altijd gesloten en ik dacht dat je voor een andere mapping naar de dealer moet.

Luchtfilter: geen ervaring met een andere filter, dat kan iemand anders vast wel beantwoorden :)
 
Ik las dat de Arrow uitlaat bij Blom motoren in de aanbieding is voor € 375,=. Weten jullie wat de "normale" prijs is? Is het geluid niet te hard? (vraag van m'n vriendin)
Alvast bedankt.
 
Ik las dat de Arrow uitlaat bij Blom motoren in de aanbieding is voor € 375,=. Weten jullie wat de "normale" prijs is? Is het geluid niet te hard? (vraag van m'n vriendin)
Alvast bedankt.

Oorspronkelijk iets van 750,- euro. En ik heb begrepen dat alle dealers de Arrow in de aanbieding hebben. Geluid is zeer beschaafd, met DB killer niet eens gek veel harder dan de standaard demper.
 
Lex ik heb toevallig zelf net een SC-project conic voor mijn striple besteld en heb dus binnenkort een arrow uitlaat over voor een model vanaf 2013. Interesse misschien?
 
Hoi Timson, ik heb zeker interesse. Ik zit dan alleen met de montage en de aanpassing van het motormanagement. Stuur anders ff een prive bericht.
 
Hoi Timson, ik heb zeker interesse. Ik zit dan alleen met de montage en de aanpassing van het motormanagement. Stuur anders ff een prive bericht.

Montage kan je zelf, het is niet moeilijk. Handleiding is volgens mij zelfs te downloaden van de Triumph accessoire site.

Ik zou alleen even een nieuwe pakking bestellen bij de dealer. En bij de dealer kan ook de Arrow tune er in :)
 
Montage kan je zelf, het is niet moeilijk. Handleiding is volgens mij zelfs te downloaden van de Triumph accessoire site.

Ik zou alleen even een nieuwe pakking bestellen bij de dealer. En bij de dealer kan ook de Arrow tune er in :)

Inderdaad, de montage gaat prima zelf maar de mapping kun je helaas niet zelf..

Ik heb +-1,5 week geleden de sc-project conic besteld met een levertijd van 4-6 weken met kans op uitloop (de matzwarte worden op bestelling gemaakt, de rvs en de andere hebben ze gewoon liggen..). Ik ga er dus nog wel van uit dat het nog even duurt (paar weken) voordat mijn Arrow eraf komt. Hoe snel wil je een Arrow hebben? :+
 
Wegens aanschaf van andere motor heb ik een setje nieuwe remblokken over voor street triple R 2015.
Mocht er iemand interesse hebben stuur me maar een pb. Ik wil er €35,- voor. Heb er zelf het dubbele voor betaald.

full
 
Wegens aanschaf van andere motor heb ik een setje nieuwe remblokken over voor street triple R 2015.
Mocht er iemand interesse hebben stuur me maar een pb. Ik wil er €35,- voor. Heb er zelf het dubbele voor betaald.

[afbeelding]

Als het orginele blokken zijn dan heb ik wel interesse, wil je pb sturen maar die heb je niet aan staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan