Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.075
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Zag vandaag bij de Action Valvoline motorolie 5W40 met JASO MA2 specificatie.
Daarnaast ook nog natuurlijk API: SL en ACEA A3/B4 en nog wat auto spcs.
De tegenstanders van olie bij de Action kopen kunnen zich dus niet meer beroepen op: Het is auto-olie.
Het is ook geen "ouwe troep" want er stond een productiedatum op : 08/09/2017

Ik ga dus binnenkort in mijn Honda voor de winter lekker met Valvoline 5W40 syntetiche motor(fiets)olie verversen van slechts 4,99 euro per liter.

Doe er uw voordeel mee!
:t
 
Hier gegevens van de site van Valvoline

0ded63df378d6b27e7ee12aee01aaa19
 
Ik zou graag de mening van onze oliedeskundige RSV31 willen weten.
Heeft deze olie echt wel de JASO MA2 spec.?
Als een A-merk bij de Action verkocht wordt, hoe betrouwbaar is dan de specificatie die op de fles staat?
Is deze olie prima te gebruiken in onze motorfiets?
Alvast bedankt RSV31
 
Laatst bewerkt:
De Procycle 10w40 van Louis.de heeft API SM en Jaso MA en kost in de 4 liter verpakking ook slechts 5 euro per liter.
Deze wordt in testen en reviews als erg goed ervaren.
Misschien ook een goed alternatief?
 
De Procycle 10w40 van Louis.de heeft API SM en Jaso MA en kost in de 4 liter verpakking ook slechts 5 euro per liter.
Deze wordt in testen en reviews als erg goed ervaren.
Misschien ook een goed alternatief?
Dat is inderdaad ook een hele goede olie. Alleen half synthetisch en 10W40.
API SM i.c.m. motorfietsen doen ook weer veel verhalen over de ronde.
Maar dat is met bepaalde zoetmakers ook, en daar is nog niemand gek van geworden. :+ :+

Ik heb de andere inmiddels in de BMW S1000R zitten, de Valvoline 5W40 volsyntheet met JASO MA2.
Beetje door een knutselfoutje met de vorige wissel / Fuchs 5W40 double ester / 10 km.

Maar goed, het is weer in orde voor de komende 3.000 km. :]
 
Dat is inderdaad ook een hele goede olie. Alleen half synthetisch en 10W40.
API SM i.c.m. motorfietsen doen ook weer veel verhalen over de ronde.
Maar dat is met bepaalde zoetmakers ook, en daar is nog niemand gek van geworden. :+ :+

Ik heb de andere inmiddels in de BMW S1000R zitten, de Valvoline 5W40 volsyntheet met JASO MA2.
Beetje door een knutselfoutje met de vorige wissel / Fuchs 5W40 double ester / 10 km.

Maar goed, het is weer in orde voor de komende 3.000 km. :]
Dat is inmiddels achterhaald, Ducati schrijft voor mijn Hyperstrada 939 JASO MA2 en API SM voor. En dat mag er 1 jaar of 15.000 km in blijven zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inmiddels achterhaald, Ducati schrijft voor mijn Hyperstrada 939 JASO MA2 en API SM voor.
En dat mag er 1 jaar of 15.000 km in blijven zitten.
Mooi, kunnen we die discussie ook afvinken. :+ (Voor moderne motorfietsen)
Lekker lange verversingstermijn ook.

Ik heb net mijn S1000R ververst, de 30.000 beurt met 5W40 is eigenlijk over 8.500 km.
De dealer had er 10W50 ingedaan bij de 20.000 beurt en veel te veel. (Peilglas altijd zwart, warm/koud/ motor schuin) :(
 
\
Ik denk vanaf de batch in september. :)

Gisteren vijf flessen 5W40 met JASO MA2 op het etiket gekocht, net zoals boven gepost.
Bij de 10W40 en 5W30 stond het er niet op in de winkel, maar die waren van juli 2017.

Dus aan iedereen: wel even het etiket controleren. :)

Trouwens ook van dezelfde fabriek uit Dordrecht.

full
 
Laatst bewerkt:
Tja, hoe betrouwbaar zijn de specs. op de fles???
Kan daar niet mee worden "gesjoemeld" ???
Lijk me niet dat daarmee gesjoemeld wordt.
Misschien is er aan de olie niets veranderd en hadtie altijd al JASO eigenschappen, maar heeft de certificering later plaatsgevonden.
Edit: ik denk niet dat deze olie gecertificeerd is, want dan stond er een speciaal merkje op.
De olie kan dan overigens wel aan de eisen voldoen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk vanaf de batch in september. :)

Gisteren vijf flessen 5W40 met JASO MA2 op het etiket gekocht, net zoals boven gepost.
Bij de 10W40 en 5W30 stond het er niet op in de winkel, maar die waren van juli 2017.

Dus aan iedereen: wel even het etiket controleren. :)

Trouwens ook van dezelfde fabriek uit Dordrecht.

[afbeelding]
.


Klopt idd MA2 olie! Dat is koopie dan! Vroeger ook al eens in de motor gehad, Valvoline voor motorfietsen! Liep die prima op!geen koppelings perikelen en geen olieverbruik! Dus op naar de Action!
 
Misschien is er aan de olie niets veranderd en hadtie altijd al JASO eigenschappen, maar heeft de certificering later plaatsgevonden.
Dat denk ik ook. Bij de gewone 5W40 in de gouden flessen van Techno ook nooit iets nadeligs ondervonden. :)
Edit: ik denk niet dat deze olie gecertificeerd is, want dan stond er een speciaal merkje op.
De olie kan dan overigens wel aan de eisen voldoen.
Castrol heeft verklaard dat ze er aan voldoen, maar ze zetten het niet op de fles.
Dus op de fles zetten zal ook niet zomaar kunnen?
 
Foto toegevoegd. :P

De eerste honderd kilometer zitten er weer op, het peilglas is nog helder.
Nog 2.900 te gaan voor de volgende wissel. :Y

Volgende week dinsdag even een circuitmiddag meepakken. :]
(Duimen voor droog weer)
 
Laatst bewerkt:
Ik had eens gehoord van iemand die oude motoren opknapt, dat in het soort jaren 80 motor die ik rijd, ik moet oppassen niet te moderne olie te doen. Toen had ik al Castrol Motorolie Power RS 4T 10W40 gevuld.

Maar, klopt dat? Ik rijd een Honda Sabre VF750S uit '82, kan daar betere andere olie in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan