KTM RC8 topic deel 4

Superuitgebreid antwoord, dank!

Just curious: de witte 'wangstickers' op de -R, naast de koplamp: zijn dat inderdaad stickers en zijn die te verwijderen? Of is het meegelakt, of spuitwerk.

Het zijn allemaal wel stickers, ik weet niet of ze zijn meegespoten en of ze er makkelijk af gaan. Als je over het randje voelt, voelt het wel anders aan dan je alledaagse stickers van de stickerboer. Loopt heel geleidelijk over. Voor die overgespoten rc8r weet ik het al helemaal niet helaas. Hopelijk weet iemand anders hier daar meer over :)
 
Laatst bewerkt:
Die stickers zitten onder de lak en kunnen niet verwijderd worden. Het zijn geen gespoten kappen, alleen een laag lak zit erop. Kappen komen dus al in een bepaalde kleur (wit of zwart), daar worden de stickers op geplakt en daarna gaat er blanke lak overheen.
 
Afgelopen donderdag voor de eerste keer het circuit op geweest met de rc8 wat een beest!! Je moet er wel echt op werken vind ik maar dat maakt het ook zo leuk! Nou ben ik van plan om volgend seizoen meerdere circuit dagen tepakken en denk ik toch dat ik een quickshifter prettiger ga vinden want het schakelen blijft een dingetje zowel op straat als circuit, ene keer geen problemen andere keer gaat het niet geheel lekker.. nou is mijn vraag welke raden jullie aan en/of heeft iemand er misschien één liggen? Mijn rc8 komt uit 2008.

Gr Bjorn
 
Afgelopen donderdag voor de eerste keer het circuit op geweest met de rc8 wat een beest!! Je moet er wel echt op werken vind ik maar dat maakt het ook zo leuk! Nou ben ik van plan om volgend seizoen meerdere circuit dagen tepakken en denk ik toch dat ik een quickshifter prettiger ga vinden want het schakelen blijft een dingetje zowel op straat als circuit, ene keer geen problemen andere keer gaat het niet geheel lekker.. nou is mijn vraag welke raden jullie aan en/of heeft iemand er misschien één liggen? Mijn rc8 komt uit 2008.

Gr Bjorn

Koop in ieder geval geen KLS QS. Die heb ik onder mijn fiets liggen. Na heel veel afstellen gaat van 1 naar 4 nu iedere goed. Gaat dan ook wel prima en vloeiend. Vooral van 1 naar 2 is naadloos, veel beter dan op een nieuwe SuperDuke GT bijvoorbeeld. Nadeel is naar de 5 en 6. Ik krijg het niet voor elkaar om die ook goed te krijgen. De KLS is niet per versnelling in te stellen en dat is gewoon ruk. Opzich ben ik er nog wel blij mee omdat ik op straat toch nooit verder dan de 4 kom. Alleen voor op het circuit wil je deze gewoon echt niet hebben. Van wat ik gelezen heb zou een Translogic goed moeten zijn.
 
Sinds 1 jaar heb ik nu een Healtech iqse quickshifter op mijn 2008 RC8. Deze bevalt nu erg goed. Het afstellen vergde wat trial-en-error tijd, mede door de hoeveelheid in te stellen parameters, maar nu schakelt het beter dan ik ooit met de hand zou kunnen :t .
Makkelijk onderweg in te stellen via bluetooth en een app op je smartphone. Eenmaal goed ingesteld gebruik ik het echter nooit meer.
 
Thnx voor de tips @pilatus23 @aircooled!! Toevallig gister avond deze 2 merken al tegen gekomen en best goede dingen over gelezen. Nou nog een keuze maken haha
 
Van wat ik over de Translogic gelezen heb is deze al volledig ingestelt. Je kan als je zou willen nog dingen gaan aanpassen, maar nodig zou het niet moeten zijn. Er staat een filmpje van een RC8R op YouTube en dat ziet er goed uit en klinkt ook goed :)

Ik hou mijn KLS nog wel even, ook al is het eigenlijk bagger. Maarja 1 t/m 4 werken nu prima en het schakelt zo vloeiend als boter. Dus maar even nog zonder 5 en 6 en dan verder prima dus :)
 
Jep, in principe werkt alles out of the box al prima.
Het zou zo'n zelf lerend systeem moeten zijn dat zich aanpast aan de motor en je rijstijl. (niet dat ik daar iets van gemerkt heb, maargoed.)
Je kan ook niet de exacte killtime aanpassen, alleen de waarde van waaruit ie 'leert'.
En aan de hand van je toerental en versnelling past hij ook de killtime aan.

Het enige wat ik nog aangepast heb, is in de 2e en 3e (misschien ook 4e, weet ik niet meer) de basis killtime wat korter gemaakt.
En daarnaast de gevoeligheid van de druksensor verhoogd, zodat ik minder hard tegen m'n pookje aan hoef te drukken voor hij geactiveerd wordt.

Werkt prima. Van 1 t/m de 6e versnelling.

Oh, enige nadeel is trouwens dat je voor een normale of raceshift pattern moet kiezen. Je kan niet de unit omdraaien of iets dergelijks om dan van normaal naar racepattern te wijzigen.
Als je wilt kunnen switchen moet je bij een ander merk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo KTM deskundigen,

Jl. maandag problemen gehad met mijn alarm, Ding bleef maar gaan en s' avond de accu eruit gehaald want die was bijna leeg getrokken. Ik heb geprobeerd alarm uit te krijgen via het stekkertje onder de buddy-sit maar op de een en ander manier kreeg ik de zwarte knoppen bovenop de boddy sit niet los ;-( en daarom maar deur dicht gedaan van de schuur ;-( Kan mij iemand vertellen hoe deze zwarte doppen werken, want als ik ze er nu weer indruk zitten ze niet vast !!
Vandaag alles weer in elkaar gezet, maar er zitten zoveel losse kabels in dat ik niet precies weet wat wat is. Probleem wat er nu is dat mijn linker richting aanwijzer voor .....en rechter richting aanwijzer achter niet meer doen !! Vraagje weet iemand wat dit kan zijn ? iets met massa, verkeerd aangesloten ? graag reactie en ja ik ben inderdaad geen techneut ;-)
 
Hi Jabo,

Knoppen bovenop de buddy zitten erin geschroefd. Je kan ze naar boven toe verwijderen door een grote schroevendraaier of een puntbektangetje te gebruiken: bekjes van binnenuit naar buiten drukken, en dan draaien. Let op bij het verwijderen van de achterzijkappen: deze moet je exact dwars op de lengterichting van de motor verwijderen (klikverbindingen op een uitstulping van het achterlicht) -> niet wrikken!

Mbt storingsdiagnose van de electriciteit kan ik je niet verder helpen, maar anderen op dit forum waarschijnlijk wel.

Succes!
 
Thanks Woody88,

Knoppen had ik er wel af, maar schuiven ga ik vanavond opnieuw proberen.
Ik zag gisteren toen de alarm af ging dat mijn rechter richting aanwijzer achter het niet deed.
Hoop ik met het vervangen van de achterlicht dat linksvoor het ook weer doet.
Bij alarm doet voor links de richting aanwijzer namelijk wel.
Maar mochten nog experts zijn die mij kunnen helpen graag !!

Bij normaal richting aangeven doet rechts achter en links voor het niet ??

shoot please !!!
 
Iemand interesse in 2x beachflag KTM Zgan?
4x gebruikt met stokken en foudraal.
Heb ook nog 2 zware metalen voeten erbij. Waar ik later 1 wat aangepast heb voor in de pitbox,
Maar hij voldoet nog prima.

Bij interesse even een app 06-41018828.

2j19yrc.jpg

2lcrcpx.jpg

2qsnoqp.jpg
 
Ik heb binnenkort een set

Marchesini Forged velgen te koop

Dat zijn de lichte en dure velgen
Kosten destijds drie mille nieuw

Pb bij intresse

Gr Jorgosssss
 
Hier nog volgende onderdelen te koop:
- Set regenvelgen (gewone Marchesini) compleet met schijven en gebruikte regenbanden + tandwieldrager
- RC8R frame (geen documenten, wel registratie vorige eigenaar bij KTM)
- WP track shockbreker, volledig regelbaar.
- Volledige JVP kuipset, track gespoten en bestickerd, geleverd met witte tank met benzinepomp en reservetank.
- 2 sets nieuwe remblokken dual carbon Lucas TRW
- Remschijf voor (1x), remschijf achter.

Interesse, stuur maar PB.
 
ik heb nog 1 geheel nieuw titanium systeem met de carbon eindkap liggen, is voorlopig het laatste systeem wat er verkocht gaat worden.

mag weg voor een ZEER voordelig herfst prijsje :Y

full
 
wat wil je voor de schokbreker hebben? mag via PB

Hier nog volgende onderdelen te koop:
- Set regenvelgen (gewone Marchesini) compleet met schijven en gebruikte regenbanden + tandwieldrager
- RC8R frame (geen documenten, wel registratie vorige eigenaar bij KTM)
- WP track shockbreker, volledig regelbaar.
- Volledige JVP kuipset, track gespoten en bestickerd, geleverd met witte tank met benzinepomp en reservetank.
- 2 sets nieuwe remblokken dual carbon Lucas TRW
- Remschijf voor (1x), remschijf achter.

Interesse, stuur maar PB.
 
Ik wil naar deze motor gaan kijken. Toevallig van iemand hier, of kent iemand 'm?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=3

Ik heb het vermoeden dat hij gecrashed is, gezien de carbon topkuip en nieuwe koplamp. En ik vroeg me af: kwam die oranje striping niet alleen op de carbon uitvoering van KTM? Of zien we verder nog opvallende dingen? Dank *O*

Lo,

Die carbon stickering kun/kon je gewoon bestellen bij KTM voor ong. 100,-, dus het kan dat iemand dat zelf heeft gedaan of laten doen natuurlijk. Maar er mist wel een deel van de stickerset op de topkuip en zitten de "KTM powerparts" stickers op de onderkuip ipv zijkuip zoals het hoort. Lijkt er op de voorkuip vervangen is nadat de carbon stickerset is geplakt.

Verder is er eigenlijk maar weinig carbon, voorkuip, achterspatbord en valblokken. Alleen het achterspatbord is KTM origineel.

Lijkt mij dat het gewoon een Black edition RC8 is met carbon kuipjes en de stickerset voor 75% erop. Tank is vgm ook standaart mat op die editie.

Wil natuurlijk allemaal niks zeggen over schade het is een motor die vaak die iedereen naar zijn eigen smaak gemaakt wordt en daardoor dingen erop gezet/verandert worden. Op mijn rc8r red bull zit ook een Led koplamp wat std. niet is en die was ook geleverd en in onderhoud bij KTM Verpalen.
 
Laatst bewerkt:
Dank!

Lo,

Die carbon stickering kun/kon je gewoon bestellen bij KTM voor ong. 100,-, dus het kan dat iemand dat zelf heeft gedaan of laten doen natuurlijk. Maar er mist wel een deel van de stickerset op de topkuip en zitten de "KTM powerparts" stickers op de onderkuip ipv zijkuip zoals het hoort. Lijkt er op de voorkuip vervangen is nadat de carbon stickerset is geplakt.

Verder is er eigenlijk maar weinig carbon, voorkuip, achterspatbord en valblokken. Alleen het achterspatbord is KTM origineel.

Lijkt mij dat het gewoon een Black edition RC8 is met carbon kuipjes en de stickerset voor 75% erop. Tank is vgm ook standaart mat op die editie.

Wil natuurlijk allemaal niks zeggen over schade het is een motor die vaak die iedereen naar zijn eigen smaak gemaakt wordt en daardoor dingen erop gezet/verandert worden. Op mijn rc8r red bull zit ook een Led koplamp wat std. niet is en die kwam en ook levert en in onderhoud bij KTM Verpalen.
 
Morge Heren
Ik heb er een superduke R bij gekocht en die kan ik zowel op straat als op t circuit gaan gebruiken

Zijn er hier mensen die intresse hebben in een
Rc8 circuitmotor zonder kenteken met framenummers en drie sleutels en de keycard? 2008. 6000 !!!!

Accosato rempomp
Waveschijven voor
Dynojet quickshifter
Powercommander
Uiteraard circuitkuipwerk
Oberon clutchslave
SUTER slipperclutch
Evt met marchesini forged wielen
En dan dus set reservewielen op regenbanden
Race clipons
Div tandwielen
Tankcover
Extra voorspatbord

Gr Jorgossss. 0653403145
 
Terug
Bovenaan Onderaan