KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ging 'm lekker zelf halen.. Belgie is om de hoek. Alstie nou in Spanje lag was 't een ander verhaal.
Dan zou ik een auto moeten huren plus aanhanger. Kan de motor niet rollen voorvelg kapot.

En geen vervoer van en naar een huurdepot.
Naah teveel gedoe plus ik kan niet achteruit met een aanhanger denk ik :p

En nu gaat alles via de verzekering, berging en vervoer allemaal vergoed.
 
Hu werd ik rond 10.30 gebeld door de dealer ja gisteravond je motor ontvangen !!

Dus toch een meevaller!
 
Hu werd ik rond 10.30 gebeld door de dealer ja gisteravond je motor ontvangen !!

Dus toch een meevaller!

Toch een flinke klapper gemaakt dan...maar goed dat je zelf heel bent...gisteren nog in de Ardennen geweest, dacht nog even aan je...snap nog steeds niet hoe je het voor mekaar gekregen hebt maar goed...je bent er nog...
 
Toch een flinke klapper gemaakt dan...maar goed dat je zelf heel bent...gisteren nog in de Ardennen geweest, dacht nog even aan je...snap nog steeds niet hoe je het voor mekaar gekregen hebt maar goed...je bent er nog...
Ja zeg het maar...maja dan gaat het ineens zosnel.

Maandag melding inwerking gezet en donderdag motor bij dealer.

Schade weet ik nog niet kan morgen wel even bellen
 
Laatst bewerkt:
Gun die mensen toch ook eens tijd om te werken, je bent niet de enigste in Nederland met een motor :) .
 
als iemand dit misschien leuk vind, kwam de oproep tegen op feesboek :

GEZOCHT: LEZERSERVARINGEN KTM 1290 SUPER DUKE R
Binnenkort verschijnt in MotoPlus het eindverslag van de 50.000km-duurtest met de KTM 1290 Super Duke R. Dat verslag, waarin we bekijken hoe de brute naked de testkilometers inwendig heeft doorstaan, willen we graag voorzien van ervaringen van MotoPlus-lezers met de 1290 Super Duke R. Dus heb jij zo'n Oostenrijker op stal staan, deel dan jouw ervaringen met andere MotoPlus-lezers! Stuur je mail met je bevindingen, vergezeld van een high-res foto van jou en je motor, naar mail@motoplus.nl o.v.v. Duurtest KTM 1290 Super Duke R.

:t
 
Gun die mensen toch ook eens tijd om te werken, je bent niet de enigste in Nederland met een motor :) .

Dealer belde vannochtend, bel je verzekering rond 1500/1600 we gaan je eerst even wassen en dan schade rapport opmaken.

En dan ze de schade expert kunnen sturen.

Dus morgen wete ze wel wat de schade is
 
Dealer belde vannochtend, bel je verzekering rond 1500/1600 we gaan je eerst even wassen en dan schade rapport opmaken.

En dan ze de schade expert kunnen sturen.

Dus morgen wete ze wel wat de schade is

Bijzondere service hoor :Y
of gaat het toch over je brommerd 8-)
MotorBabe3_Wassen.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo ik heb net even het Powerparts zadel gemonteerd :t
wat een verschil, het originele zadel is gewoon mooi, maar is te smal, ik merkte bij het optrekken en afremmen dat ik niet lekker in de motor zat, met heftige acceleraties schuifde ik naar achteren.
Nu met het zadel heb je een veel beter gevoel met de fiets en meer grip!
wacht enkel nog op een setje voor de duosteunen want die gaan er toch af, ik zou het niemand aandoen om daarop achteraan te zitten.
Gelukkig nog een weekend mooi weer in zicht! :]
 
Laatst bewerkt:
Brokkenpiloten dien1290 rijders, moeten er geen rage van maken want ik zit er niet op te wachten.


Vandaag na lange tijd.... stukje gereden niet ver maar toch!
 
Hallo,

Ik rijd met de powerparts rearset maar mijn voeten glijden telkens naar voor bij het rijden en aanremmen. Zijn er nog mensen met dit probleem?
 
Zadel was net eerste wat ik heb vervangen ! Zoveel beter als orgineel

Goed doordacht van ktm, net als de rest alsof ze het extra doen ..... :r geldkloppers
 
Ik denk het is wel erg rustig op het Sd front, blijkt er een nieuwe topic te zijn. _O-
Mis een foto in de op, maar goed het hok van mij rijd toch niet, staat inmiddels alweer een p[aar weken bij de dealer, het enige wat het wel doet is de accu, voor de rest nix, hulde KTM. :}
 
Ik denk het is wel erg rustig op het Sd front, blijkt er een nieuwe topic te zijn. _O-
Mis een foto in de op, maar goed het hok van mij rijd toch niet, staat inmiddels alweer een p[aar weken bij de dealer, het enige wat het wel doet is de accu, voor de rest nix, hulde KTM. :}

Man man man wat een kutzooi....
 
Ik zit er steeds meer aan te denken om afscheid van de KTM te nemen en weer terug te gaan naar Yamaha.

Laats op een duits forum, nieuwe SD met 105km op de klok, was men ff vergeten bij KTM om een klepspie in de klep te monteren, gevolg blokschade, dit soort horror verhalen hoorde ik nooit bij mijn vorige merk.

Een bak geld voor het hok betaald met alle elektronica derop, waar eigenlijk de terugschakel functie nut heeft, het opschakel is ook bagger, de pc5 deed dat veel beter.
Keuze uit vrij mapping is ook b#lshit, krijg je een race, sport en street, ja die beide anderen had ik al, alleen de rain modus komt te vervallen, motorslip????waar bij te regelen, alleen TC is bij te regelen.LC,ga je ff volgas staan te draaien en met beleid dan de koppeling laten kome, doe je dat niet dan pleur je der af.

Zo, ik ben mijn frustratie weer ff kwijt. :+
 
Sja ik heb juist de gok beetje gewaagd, de foutjes zullen er nu wel uitzijn na een paar jaar.
Verder worden er natuurlijk, denk ik??? Veel minder ktms verkocht, dan yamaha honda etc.. dus zulke fouten vallen veel sneller op ?

Wat is pc5?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er steeds meer aan te denken om afscheid van de KTM te nemen en weer terug te gaan naar Yamaha.

Laats op een duits forum, nieuwe SD met 105km op de klok, was men ff vergeten bij KTM om een klepspie in de klep te monteren, gevolg blokschade, dit soort horror verhalen hoorde ik nooit bij mijn vorige merk.

Een bak geld voor het hok betaald met alle elektronica derop, waar eigenlijk de terugschakel functie nut heeft, het opschakel is ook bagger, de pc5 deed dat veel beter.
Keuze uit vrij mapping is ook b#lshit, krijg je een race, sport en street, ja die beide anderen had ik al, alleen de rain modus komt te vervallen, motorslip????waar bij te regelen, alleen TC is bij te regelen.LC,ga je ff volgas staan te draaien en met beleid dan de koppeling laten kome, doe je dat niet dan pleur je der af.

Zo, ik ben mijn frustratie weer ff kwijt. :+

De dealer is wel de laatste plek waar je dat soort shit hoort.
Ik kan niets zeggen over de betrouwbaarheid van ktm omdat ik er nog geen 1 heb maar ik weet wel dat een Yamaha R1 blok veel problemen heeft met de krukaslagers en de R6 met de versnellingsbakken.
Zo heeft elk merk zijn dingen, ja ook BMW.
Je komt er pas achter als je het zelf meemaakt.....
 
Laatst bewerkt:
krijgen ze hem niet meer aan de gang large?

Bike met maar paar km, kan toch nooit iets aan zijn? (wil je dan overstappen op een mt10? Vond die persoonlijk een heel stuk minder bruut)
 
Laatst bewerkt:
Tering dat is ook een beste klapper geweest, hopelijk ook goed afgelopen.
Daar nog 7K voor vragen hoe dan?

Kun je bijna nieuwe motor voor kopen.
 
jezus ..is gewoon niets meer goed aan, en wie moet er nou een 17 model kopen voor onderdelen ?

en ja alle merken hebben hun eigen fouten hoor, ik heb zelf gewoon slechte ervaring met BMW, ik vinnet gewoon rommel...ik heb een boxer gehad ..zuipt olie, slechte versnellingsbak, cardan ruk, abs stuk 2000 euro.
heb me toen maar eens een K1200S gekocht, dacht dat het aan de boxers lag ..nou die dingen zijn ook gewoon ruk..loopt niet onder de 3000RPM, kabelboom fikt uit..tanksensor 2 jaarlijks vervangen, koppeling rammelt als een Ducati..

maar de ktm is m'n eerste nieuwe fiets dus ik maak me geen zorgen, valt alles in brokken dan heb je gewoon garantie ..vinnik niet zo erg dan.

Mooi weer, rijden :]
 
krijgen ze hem niet meer aan de gang large?

Bike met maar paar km, kan toch nooit iets aan zijn? (wil je dan overstappen op een mt10? Vond die persoonlijk een heel stuk minder bruut)


Hij reageert nergens op, ze kunnen er ook niet inkomen, zelfs de importeur niet, men vermoed dat hij erg goed beveiligd is tegen diefstal nu. :+
 
ik weet wel dat een Yamaha R1 blok veel problemen heeft met de krukaslagers

Zo'n 1tje heb ik ook gehad, bigend in de puin gedraaid, natuurlijk weer als 1 van de eerste waarbij het gebeurde, net 2 weken buiten de garantie, gelukkig volledig door Yamaha vergoed, maar voordat alle onderdelen binnen zijn was het seizoen voorbij.
 
Dat is ook standaard l@lkoek
Je bent altijd de eerste en ze hebben het nog nooooit eerder meegemaakt maar ondertussen ligt de zolder vol met vergelijkbare gevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan