JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ik weet niet of je er echt vanaf wil, maar je kan hem ook bij mij stallen als je wil. Moet je alleen zorgen dat het span eraf is, anders past ie niet door de tuindeur... Dit kan bij mij ook, even sleutelen en klaar. Stuur maar Pb, mocht je een gratis stalling willen voor je Jawa. Kun je hem weer ophalen als je weer okee bent. En sterkte voor je oudelui.. :t

Dat is toch een prachtig aanbod! :t
 
Zo, wat tune/knutselideesels.. ik heb alleen het materiaal niet voor en wat angst dat ik ergens wat te veel weghaal of anderszijds verpruts..
 
Jawaparts.com moet echt eens stoppen met GLS. B|

Burning Rubber in "PAKKETDIENSTEN - hoe moeilijk kan het zi..."

Anyways. Gisteren in het pleurisweer naar huis gereden van school. Ik had heel slim m'n werkschoenen aan gehad. Vandaag de hele dag met natte poten gelopen, hoera.
Op weg naar huis ook nog m'n spiegelglas verloren. :t Motortje loopt wel goed maar tikt een beetje aan de linker kant. Morgen even het deksel van de koppeling los halen, kijken of alles daar onder nog wel vast zit. Volgens mij wil die centrale moer nog wel eens los gaan.
 
Als de cenrtrale moer van de koppeling losrolt merk je dat ook aan de koppeling.. hoeveel heeft hij gelopen? Misschien rammelt de prim. ketting?
 
Blok heeft misschien 200km gelopen. Ooit gereviseerd bij die gasten in de buurt van Nijmegen die ook enfields verkopen. Bonnetjes er bij en zo. Vent waar ik het spul van kocht had alleen interresse in het span wat er bij zat. Revisie was niet zo heel goed gebeurd, mistte wat onderdelen.

Tikken deed ie in het begin niet. Vandaar dat ik denk dat er iets is losgekomen. :)

Maar wat merk je dan aan de koppeling? Die van mij ging vrij zwaar, gisteren ineens niet meer. Ik heb al 2 nieuwe kabels besteld omdat de huidige aan het rafelen is.
 
Laatst bewerkt:
Wel, als die moer losloopt grijpt je koppeling later aan en zou je het spul dus moeten bijstellen.
Dat je kabel aan het rafelen is kan komen doordat het tonnetje niet vrij in het gat van de hendel kan scharnieren, of de hoek tussen de kabel en het stuk waar je buitenkabel tegen je hendel-houderding te groot is(kan het woord even niet vinden) dit kun je eenvoudig met een vijl bijwerken.
Maar als het blok onzorgvuldig 'gereviseerd'is, kun je misschien de gekste dingen verwachten..
Heb je soms een eh, exemplaar van Verstegen te Schaijk?
 
Wel, wij zijn moe, we loggen uit.. :Z
TQchxYq.jpg
 
Wel, als die moer losloopt grijpt je koppeling later aan en zou je het spul dus moeten bijstellen.
Dat je kabel aan het rafelen is kan komen doordat het tonnetje niet vrij in het gat van de hendel kan scharnieren, of de hoek tussen de kabel en het stuk waar je buitenkabel tegen je hendel-houderding te groot is(kan het woord even niet vinden) dit kun je eenvoudig met een vijl bijwerken.
Maar als het blok onzorgvuldig 'gereviseerd'is, kun je misschien de gekste dingen verwachten..
Heb je soms een eh, exemplaar van Verstegen te Schaijk?

Daar komt ie vandaan inderdaad. :Y
 
Hoi , ik zoek een motorblok 350 oud type rond model 360 of 354 .
Ook heb ik te koop een CZ 350 uit 1978 in origineel staat behalve de verf , iemand interesse?
 
Zo..
Naast dat de 638 een nieuwe accu moet krijgen, ben ik ook op zoek naar info voor de volgende banden.. Vooral de achterband wil ik op korte termijn vervangen- nu het natte seizoen er aan komt- omdat hij ondanks de aanbeveling hierin niet goed gript op nat wegdek. Ik heb me laten vertellen dat de jawa te licht is om deze band netjes warm te laten worden. Banden met een meer gesneden profiel zijn hier beter in- zo heb ik me laten vertellen.
Dus, de K65 er af.

Er is Heidenau K36
Pirelli city demon
Michelin city pro
Metzeler ME77

Het is best lastig info te vinden welke goed/het best zou grippen op nat wegdek.
Heeft iemand hier ervaring met 1 deze banden?
(en ja, er zijn ook de metzeler me22 en mitas banden, maar ivm grip laat ik die buiten beschouwing)
Of een andere bandentip?
 
De Metzeler ME77 heb ik vroeger onder de BMW R100 gereden. Prima band, ook met slecht weer maar mede door de middenstreep nogal snel versleten.
 
Dank voor je reactie.
Ik denk (misschien verkeerde aanname?) dat ik een band zoek in de sectie; geschikt voor lichte motoren'wellicht dat die beter op temperatuur komen en beter grippen. Het rubber voor een grote/zware motor is wellicht harder..?
Oeh, de ME 77;
Deze band is speciaal ontwikkeld voor motoren met een kleine of gemiddelde cilinderinhoud. De diepe groeven filteren doelmatig het..
bron;
Motorbanden - Metzeler - Perfect ME77 - Motorbandendiscounter.nl

Sleet dus hard op de r100?. hmm..
Middenstreep op een achterband.. ik wist niet dat dat ook kon/vookwam.. eigenlijk ook nooit echt op gelet..
 
Laatst bewerkt:
Hmm chips. :( Ijzerdeeltjes in de olie en het rammeltje was niet afkomstig van het primaire tandwiel/ketting of koppeling korf. Als ik aan de as draai waar de koppeling op zit dan hoor ik uit de bak een lager dat niet geweldig klinkt. Fijn zo'n gereviseerde motor. Kennelijk moet ik alles maar zelf doen. :+ Gelukkig worden de nachten langer..
 
Hmm chips. :( Ijzerdeeltjes in de olie en het rammeltje was niet afkomstig van het primaire tandwiel/ketting of koppeling korf. Als ik aan de as draai waar de koppeling op zit dan hoor ik uit de bak een lager dat niet geweldig klinkt. Fijn zo'n gereviseerde motor. Kennelijk moet ik alles maar zelf doen. :+ Gelukkig worden de nachten langer..
Ik voel met je mee. Moest vorige maand een blok splitsen omdat en stuk van een schakelvork afgebroken was :(
 
Dank voor je reactie.
Ik denk (misschien verkeerde aanname?) dat ik een band zoek in de sectie; geschikt voor lichte motoren'wellicht dat die beter op temperatuur komen en beter grippen. Het rubber voor een grote/zware motor is wellicht harder..?
Oeh, de ME 77;
Deze band is speciaal ontwikkeld voor motoren met een kleine of gemiddelde cilinderinhoud. De diepe groeven filteren doelmatig het..
bron;
Motorbanden - Metzeler - Perfect ME77 - Motorbandendiscounter.nl

Sleet dus hard op de r100?. hmm..
Middenstreep op een achterband.. ik wist niet dat dat ook kon/vookwam.. eigenlijk ook nooit echt op gelet..
Snelheidscodering: H, dat is 210km/h. Het is maar wat je klein of gemiddeld noemt.
 
Hmm chips. :( Ijzerdeeltjes in de olie en het rammeltje was niet afkomstig van het primaire tandwiel/ketting of koppeling korf. Als ik aan de as draai waar de koppeling op zit dan hoor ik uit de bak een lager dat niet geweldig klinkt. Fijn zo'n gereviseerde motor. Kennelijk moet ik alles maar zelf doen. :+ Gelukkig worden de nachten langer..
Waar was hij ook al weer gereviseerd?
Het lager achter de koppelingskorf is niet echt overbemeten en word aangeraden deze te vervangen als het blok open is.. maar er kan ook wat anders stuk zijn?
 
Ik voel met je mee. Moest vorige maand een blok splitsen omdat en stuk van een schakelvork afgebroken was :(

Kan het me nog herinneren inderdaad. Ook niet fijn. :N

Waar was hij ook al weer gereviseerd?
Het lager achter de koppelingskorf is niet echt overbemeten en word aangeraden deze te vervangen als het blok open is.. maar er kan ook wat anders stuk zijn?

Bij die enfield boer. ;)

Ik denk dat het dat lager is, maar 100% zeker weet ik het niet. Vervelende is dat de jawa momenteel de enige motor is van 3 die operationeel is/was. Auto is ingepikt door vrouwlief. 640 is m'n enige vervoer naar school, ik ga liever fietsen dan met de trein. (30km van huis naar school) Meh B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan