Honda SH150i deel2

Optimate reeds aangekoppeld

Oude benzine vanavond eruit en rap Forte II scoren en met nieuwe benzine erin.

THX voor de Forte II tip !
 
Vanavond wat voorbereidingen gedaan voor de Quadlock (scooter) houder voor de mobiele telefoon.
QxbyleMN9PlgkAmFTpZnFKotbytSRItQ3gc5pXXDa7ewTsCQ_OHibRpLmDhnV7jlj-FUg9OQY_2P9k63BZ4Zh9ErhD5PyZIv4j1hPL8AMN-0B1AANsCAZrzIf8DYILKb2vUjl4fOocchZlgkh6gQLwwiyjQ5m68qeFx-jsld0o3-KFtGjwF48MG4lPVeP1vIEydLMAArDE-h8Rcjgh826JAlWO2ZaG4p3wAzcPKIp4M3U7oWK-XDslr2Byib1a-VKvUWV69Xgk4UmoGMJmr7PW3_AACsWCm-7w4e4BPCm5gOOrn6Yvv1O7Lbj54Ij4TWOY-B5SeUeFHEbaxxKHVlIPATbcsDAa2uFnWjMdIZuw4SjePqjs4evkF6wXyq85OTa4ntWiv-0nlFl7vuI9xqHTmhHGBHXFJXWQwG3mHWETljLtS24iQr0x4xsDtNk8_ded_YnaGM3HXORVG8SOMeRUigfESHUFeJf6yD76FS2K6oo3CZXRDfsrDvKz03SUew7Hx9SQi4zb927VYLUDDFvD3n1leDMB8ue-qEdknI55Ej5-ulAwH1v1kckXIgUdCT-CBNoRUSe6-Kcel1sPl7NvIecHZegblDoTtwfWqkJCLJzlcex4imIXeiMYX_V0bqkJgVjLbrQRfubimcHQKFPFVJjTp2Jctm6nE=w1378-h775-no

Ik gebruik het beugeltje van het scherm. Gaatje erin geboord en daar kan een staafje van een spiegel door. Het moet nog even gelast worden, daarna ga ik het bevestigen. Zodra het klaar is post ik een foto.
 
Het geheel is klaar.. Kleine modificering aangebracht aan het steuntje.
LL1yt5LJaVyHKszMxkXQ5yVrQ161iiZn0QsXNd9HKtPuFON_XVUnuCVtX0qilKUlonajAqIGOP0nOJ1RttZYi4ugVv_f5F20RavVnJnNdKNCmoR2nTDYGD1cHyO3kFkMmAmVVAJf1ywURAzZZIJlfElSuechLe5Us3lwF2CyPK-vpaOMYfZ_u6RFlCif4kBIA9xal0UYnQ10jolMg5_Xfrt3QKMW4s-1A_0B0m7TBA62cCyfA7E5fNlH1qK55nEYuDssnidOIQqhIV4vB3wYUnAkOck3QV_5FaBnMu9Re5JUwthFgK4w7_sg0S-Ujz62p1Q0bnUqOV1StXSBldPmCkRTXHJIZ-KuvfZz1Kjidzuj63J4VTeMvzEvxvCMOLaVpe1g4OaeWilQJRnslCjh0SDtkzz2k4kYY0j6rlth4vxTjMnJpPT0x0V9Q2H42JWGQzP9T6nuLGlgVPjj9IMb02mt16pWTaD3AHjvtVPZCha06x78x6RS2TIShorKMYROc7rZwK4JEBjWUNgQjFMmWQVrxNzmmayFqD4KXWwhcxijSkV9MXfni4kDwIT0pTcMGGFi4jDq4SsaK-eKldeTDk2MN2GKqvC27EpazscQLpSS_eROe1rSdPUixTtKZ3sLuyv2xVIhwPELOAbK2HUNMMqCW2CqndYI3qQ=w1213-h682-no

Blij mee, vervolgprojectje zal wel een 12V aansluiting worden voor langer navigeren op de scoot.
 
heeft er al eens iemand de cockpit verlichting vernieuwd?

bij mij is er 1 lampje stuk en wil deze binnenkort gaan vervangen ( doe ze natuurlijk alle 2 vervangen)
wat voor lampjes zitten er in?
 
vanmiddag aan de slag gegaan, er zitten steeklampjes in van 12v 1,7w nu zit er 1,9 w in. enigste wat moeilijk ging zijn de rubberen lamphouders om die uit de cockpit te trekken
 
was klaar maar opzich stelt het niet veel voor plastic kappen er af koplamp los en je kunt er bij. De rubberenlamphouders moet je er ECHT uit pulken en das het meeste werk
 
Weet niet of ik er overheen heb gekeken maar ik heb een vraagje mbt de beurtjes. Als de SH een beurt nodig heeft geeft hij dit dan aan middels een lampje? Ik heb de 2013 uitvoering :)

Wat kost een kleine beurt en wat kost een grote beurt bij jullie dealer?

Ik heb nu bijna 9000 op de teller staan en volgens mij moet er toch om de 4000 een beurt gedaan worden toch?

Ik rij trouwens al sinds vorig jaar herfst op wintersloffen (dus ook de zomer door) en dat bevalt mij uitstekend! Neem denk ik nooit meer "gewone" banden!
Wat mij betreft een aanrader.
 
kleine beurt doe ik zelf das alleen maar olie aftappen en weer vullen met 900cc olie
2x een grote beurt gedaan bij mijn monteur en die was telkens € 165
( de snaar is nog niet vervangen die laat ik wel doen bij 32.000km )
Heb er nu bijna 26.000km opstaan
 
Met een lampje 'oil change' wordt aangegeven dat je olie moet wisselen. Eerst bij 1000, dan volgens mij bij 8000, 16000 enzo. Ikzelf wissel elke 4 duizend. Lekker warm rijden, aftappen, filter schoonmaken en nieuwe er in. Wat een kleine en grote beurt kost, geen idee.. Half uur werk en 800cc olie voor een kleine beurt.
Ik zit zelf ook aan winterbanden te denken. Nog een paar duizend dan ben ik er ook weer aan toe.
 
Volgens boekje dacht ik 900 cc en lampje gaat bij mij om de 4000km branden
 
Dank voor jullie bericht! Kleppen stellen hebben jullie dat al gedaan of laten doen? Was vandaag even bij een dealer en die vroeg 450 a 500 euro voor de beurt. :o

Ikrijgoedkoop, Ik heb er Heidenau's onder zitten en slijt niet meer - voor het blote oog - dan de "normale" banden maar zoveel meer grip en vertrouwen! Merk niet meer dat ik over witte vlakken rij of een tramspoor over ga. Vorige winter ook met de sneeuw doorgereden :)
 
Die banden leg ik er ook onder denk ik. Heb tot nu toe een standaard IRC banden gehad (snel vervangen), Michelin City Grip en nu rijd ik op Pirelli Scooter Diablo. Allebei ook goed.

Ik betaal voor een klep controle beurt 30 euro, het is een half uur werk.. Bij de officiële Honda dealer. Wat doen ze bij jou voor de grote beurt aan extra dan.
 
Die banden leg ik er ook onder denk ik. Heb tot nu toe een standaard IRC banden gehad (snel vervangen), Michelin City Grip en nu rijd ik op Pirelli Scooter Diablo. Allebei ook goed.

Ik betaal voor een klep controle beurt 30 euro, het is een half uur werk.. Bij de officiële Honda dealer. Wat doen ze bij jou voor de grote beurt aan extra dan.

Dat heb ik geeneens meer gevraagd! :+

Ik ben maar weggegaan.... ik bedoel kom op 450 a 500 euro voor een beurt!!!
 
Ik heb hier nog een splinternieuw uitlaatsysteem liggen van mijn SH150 (2013)
Systeem is meteen gedemonteerd toen ik de scoot nieuw kocht. ;)
Reactie's graag via pb..

etti0w.jpg


2vmsz14.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan