Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb even jullie advies nodig. Ben namelijk aan het rondneuzen voor mijn eerste A-motor (nu nog A2) en de MT-07 is een goede kandidaat. Ik heb er nu een gevonden die er netjes uitziet en voor volgens mij een mooie prijs erop staat. Nu is mijn vraag aan jullie het volgende.
Op wat voor prijs zouden jullie een MT-07 inschatten met deze eigenschappen:

- Donkergrijs
- 05/2016
- 12.000km
- valdoppen
- Yamaha handvatverwarming
- korte kentekenplaathouder
- LED koplamp

Zet expres geen foto of link naar de advertentie erbij natuurlijk om het objectief te houden :)
 
Dat gok ik ook wel, al vermoed ik dat de vraagprijzen meer richting de €7000 gaan. Zou je denk ik nog wel wat ruimte hebben om te bieden.

Edit:

Deze zijn allemaal een beetje rond boven omschreven prijzen, 2016 rond de 20.000 km gelopen, wel met Akra lijn er onder :9

http://link.marktplaats.nl/m1195274817

http://link.marktplaats.nl/m1204903945

Deze is van 2014, met wat extra's voor een mooie prijs...

http://link.marktplaats.nl/m1197062904

En nog een mooie met blauw frame en wielen met aardig wat extra's. Staat me bij dat deze ook van een MF-er is?

http://link.marktplaats.nl/m1206322392

Staat een hoop moois te koop op het moment...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb led knippers binnengekregen en wil ik voor gaan monteren, maar ik heb zo'n idee dat ik iets van adapterplaatjes nodig ga hebben.
Heeft iemand hier de knippers voor al vervangen door led? Wat ga ik nodig hebben om ze mooi gemonteerd te kunnen krijgen?
 
Ik heb led knippers binnengekregen en wil ik voor gaan monteren, maar ik heb zo'n idee dat ik iets van adapterplaatjes nodig ga hebben.
Heeft iemand hier de knippers voor al vervangen door led? Wat ga ik nodig hebben om ze mooi gemonteerd te kunnen krijgen?

Je heb zoiets nodig
tsa-y01.jpg


Ik had zelf gladde plaatjes.

Ebay
 
Laatst bewerkt:
6600 oplopend tot 6900.


Thanks man! Hij staat erop voor 6950, dus dat is eigenlijk al een nette prijs en met afdingen misschien een beetje lager te krijgen.

Bedankt in ieder geval :)

Dat gok ik ook wel, al vermoed ik dat de vraagprijzen meer richting de €7000 gaan. Zou je denk ik nog wel wat ruimte hebben om te bieden.

Edit:

Deze zijn allemaal een beetje rond boven omschreven prijzen, 2016 rond de 20.000 km gelopen, wel met Akra lijn er onder :9

...

Staat een hoop moois te koop op het moment...

Ook jij bedankt voor de hulp. Had eerlijk gezegd nog helemaal niet op marktplaats gekeken, alleen autoscout |( (geen idee waarom eigenlijk). Is inderdaad flink wat te vinden opeens. Zal wel te maken hebben met dat het seizoen voorbij is :+
 
Jullie geloven het vast niet maar eind 2015 kocht ik een 2014 met 23000km voor €4900. begin 2016 een begin2015 met 3000km voor €5300. En die stonden gek genoeg nog wekenlang te koop zelfs. Kun je nagaan hoe populair ze zijn geworden want daar zijn ze er nu echt niet meer voor.
 
In 2016 zijn de nieuwe modellen ook met €1000,- omhoog gegaan. Verkopers houden nu ook die hogere verkoopprijs aan met de verkoop van hun 2014-2015 MT. Dat verklaart ook wel de prijsstijging van 2e hands MT's. En het is zeker een erg populair model... :9
 
Laatst bewerkt:
In 2016 zijn de nieuwe modellen ook met €1000,- omhoog gegaan. Verkopers houden nu ook die hogere verkoopprijs aan met de verkoop van hun 2014-2015 MT. Dat verklaart ook wel de prijsstijging van 2e hands MT's. En het is zeker een erg populair model... :9

Vanwaar die prijsstijging dan? Tussen die jaren zijn er toch geen grote veranderingen geweest?
 
Denk dat het eerder komt door de verhouding vraag en aanbod. Ben vanochtend bij Van Meel motoren geweest in Made en die zei dat elke MT-07 die hij binnen krijgt, binnen 1 a 2 dagen verkocht is.

Het is natuurlijk logisch als Yamaha zijnde dat wanneer je een topmodel hebt en de vraag is mega, dat je de prijs op kunt schroeven. Mensen kopen het dan waarschijnlijk nog steeds. En met een prijsstijging van 1000,- heb je per 8 verkochte motors er 'gratis' nog eentje verkocht ten opzichte van het jaar ervoor dat hij nog 7000 was. Op een afzet van 400 a 500 mt-07's in 1 jaar is dat toch ±60.000€ extra door alleen maar de prijs te verhogen.
 
wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor een witte mt 07 uit 2014 met akra titanium uitlaat, hyper pro street box en 37000km op de teller?
netjes zijn beurten gehad, set banden met 5000km achter de kiezen en niet te vergeten de orginele uitlaat en de orginele rode kappenset.
 
Inclusief die kuipen zou ik tussen de 6250,- a 6500,- bieden. De MT (ook 2014 met 25k op de teller) van mijn vrouw hebben we een maandje terug voor 6000 gekocht. Zat ook een Akra lijn op en nog wat kleine extra's.

Hyperpro setje is leuk, maar is waarschijnlijk op gewicht van de eigenaar afgesteld (veer op schokdemper). Het is mooi meegenomen als je dan ook dat gewicht hebt.
 
wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor een witte mt 07 uit 2014 met akra titanium uitlaat, hyper pro street box en 37000km op de teller?
netjes zijn beurten gehad, set banden met 5000km achter de kiezen en niet te vergeten de orginele uitlaat en de orginele rode kappenset.

Doe je hem weg? En zo ja wat komt ervoor terug ?

Ik heb ook een 2014 van 1 augustus met 8725 Km erop, lol en full Akra.
 
Laatst bewerkt:
Precies, zat ook ff te kijken. Ik dacht dat ze per 2 verkocht werden. Ze zijn vandaag de deur uitgegaan, kan niet wachten tot ze op de deurmat vallen, vind het leuk om er aan te sleutelen :)
 
Gisteren eindelijk de dag, eindelijk na 17weken wachten (!) de akra mogen ophalen.
Had hem nog nooit in het echt gehoord (gek genoeg nog nooit een aftermarket uitlaat), maar uiteraard wel 1000 youtube filmpjes bekeken.

Geen van de filmpjes geeft het geluid weer zoals het is, de 07 is veranderd van een brommer naar een beest. *O*

blij mens!

2ev5c3l.jpg

351sw7p.jpg


Ook donderdag op het laatst nog even R6 gashendel besteld, zou gisteren binnenkomen maar was nog niet geleverd.
Van Meel had er nog nooit van gehoord, keken me erg vreemd aan maar waren toch wel nieuwsgierig,
hebben dus een gashendel van r6 uit de winkel gehaald en erop gezet. (top bedrijf!)

Slag is inderdaad net wat korter, geen wereld van verschil maar maakt het wel gelijk een stuk comfortabeler en iets directer.

Vandaag nog maar eens lekker knallen in het mooie brabantse met dit weer :] :+
 
Mooie set, hebben 'm hier ook. Vind er al aardig wat herrie uit komen met db killer er in, van de week maar eens kijken hoe die klinkt zonder killer :9
 
Oee zonder dbkiller is het volgens mij echt heel luid. Merk nu al dat ik af en toe mensen irriteer :p
 
Vind dat ie met killer wel een beschaafd geluid heeft als je in lagere/normale toeren rijd, wordt lekker luid zodra het gas open gegooid wordt :P :]
 
Doe je hem weg? En zo ja wat komt ervoor terug ?

Ik heb ook een 2014 van 1 augustus met 8725 Km erop, lol en full Akra.

Om eerlijk te zijn kijk ik wel eens naar een opvolger maar ik ben erg verknocht aan het 2 cilinder concept.
Heb op een nieuwe street triple gereden, de 765, street twin en de mt 09.
Maar is het allemaal net niet, de street twin is me net weer niet sportief genoeg want ik vindt het leuk om af en toe een circuit te bezoeken.
Afgelopen donderdag viel op zandvoort mijn oog op een ducati 796, ongeveer even zwaar maar zo'n 10 pk meer als mijn mt.
Alleen is dat model er maar tot 2014 dus zou ik niet echt een nieuwe motor kunnen kopen, moet dat dan zegt er al iemand? nee maar is wel mooi meegenomen toch.
De opvolger, de 797, is zwaarder en heeft hetzelfde vermogen als de mt waardoor ik even verder heb gekeken bij ducati, dat zou dan de monster 821 worden omdat ik geen 1000cc of meer wil.
Of een andere mogelijkheid is de nieuwe ktm duke 790, een 2 cilinder in lijn die volgend jaar komt.
Der mut alleen altied zo'n bult geld bie...
 
Om eerlijk te zijn kijk ik wel eens naar een opvolger maar ik ben erg verknocht aan het 2 cilinder concept.
Heb op een nieuwe street triple gereden, de 765, street twin en de mt 09.
Maar is het allemaal net niet, de street twin is me net weer niet sportief genoeg want ik vindt het leuk om af en toe een circuit te bezoeken.
Afgelopen donderdag viel op zandvoort mijn oog op een ducati 796, ongeveer even zwaar maar zo'n 10 pk meer als mijn mt.
Alleen is dat model er maar tot 2014 dus zou ik niet echt een nieuwe motor kunnen kopen, moet dat dan zegt er al iemand? nee maar is wel mooi meegenomen toch.
De opvolger, de 797, is zwaarder en heeft hetzelfde vermogen als de mt waardoor ik even verder heb gekeken bij ducati, dat zou dan de monster 821 worden omdat ik geen 1000cc of meer wil.
Of een andere mogelijkheid is de nieuwe ktm duke 790, een 2 cilinder in lijn die volgend jaar komt.
Der mut alleen altied zo'n bult geld bie...

Voordat ik de MT in ontvangst mocht nemen zat ik tijdelijk zonder motor omdat de oude al verkocht was. Toevallig had ik net in die periode een bezoek Eiffel gepland. Dealer heeft me toen een monster 821 ter beschikking gesteld (huurfiets). De Monster heeft een hele sterke indruk achtergelaten. Meer dan genoeg vermogen, fijn sturend, echt een hele fijne fiets.

Zie ik als een waardige opvolger van de MT als je een 2-cilinder wil onder de 1000CC. Een after market uitlaat is overbodig, wat een heerlijk geluid maakt dat ding! 1 minpunt, de versnellinsbak. Zo nu en dan kwam ik tussen de versnellingen terecht, maatje die een stukje heeft gereden viel het ook op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan