Honda Integra scooter-motor

Dankjewel Mario! En jazeker ferry...spuugzat hahaha! Vanaf nu ben ik liever lui dan moe. Alleen t zadel nog eens aanpakken. Ik wil een hogere ruggesteun en liefst een eindje naar voren. Zodat ik fijntjes achterover kan leunen en toch een beetje gebogen armen houd. Suggesties iemand? Eeeh...een beetje betaalbare suggestie dan he
 
Zeker niet ontevreden met de Integra :] maar meer door mijn power hungry aandoening ben ik sterk aan het overwegen om volgend jaar de overstap te gaan maken naar een Ducati Multistrada 950, mede ook omdat ik in de toekomst grote buitenlandse toertochten wil gaan doen :Y
 
Hey Mario als je naar dat straatje gaat, check dan ook de Africa Twin 1000 en dan voor de lol met DCT
 
Laatst bewerkt:
Zeker een mooie fiets Jan maar wat te veel off road georienteerd, wil op de Multistrada 950 proefrijden en de Triumph Tiger 1050, qua looks heeft de Duc alvast de meeste punten.
 
Hoi Gerard, de rit op die VFR 800 was er een om niet snel te vergeten, vooral als de Vtec er in kwam was het feest!! wel is het een fiets die nu voor mij een wat te sportieve houding vraagt, iig veel sportiever als dat ik hem van vroeger kan herinneren, zal de leeftijd wel zijn ;)
 

Dag kan je eens meten hoe ver de bevestigings punten van mekaar staan.
Als het kan ook hoeveel lager de voetsteun zelf komt.
Ik zou deze op men x-adv willen plaatsen, omdat die voor de x-adv veel te kollosaal/te groot en te opvallend zijn.
Volgens mij moeten ze passen.

Alvast bedankt.
 
Even dit topic weer tot leven wekken.
Na een aantal reviews en dit forumtopic helemaal gelezen te hebben, heb ik afgelopen week ook een Integra gekocht in de kleur Mat Gunpowder Black Metallic. Blind gekocht, zonder proefrit. Gisteren, na aflevering, de eerste kilometers gemaakt en daarbij merkte ik, zoals anderen ook al hebben ervaren, dat het zadel niet helemaal lekker zit. Nu kan ik twee dingen doen, het zadel door een zadelmakerij laten verbouwen of een Shad zadel kopen.
Is iedereen nog tevreden met zijn zitpositie? En, Mario in het bijzonder, is de Shad upgrade nog steeds een aanrader?
Verder wil ik ook mijn navigatie op mijn "smooter" knopen middels de originele kit: 08B70-MJL-D70. Past die ook op de 2016+ modellen? Ik zie ze in de accessoire folder niet terug van het huidige model. En wat is de breedte van de Garmin houder? Ik heb een ander merk en probeer uit te vinden of mijn Becker Mamba 4 houder niet te breed is.
 
Beetje late reactie omdat ik met deze temperaturen qua motorrijden in een winterslaap hang ;)

Maar bij deze nog gefeliciteerd met je Integra!!

Zadelpijn herken ik maar zal per persoon verschillen, denk zelf des te langer de benen des te rotter het wordt, in mijn geval is een Shad zadel zeker een verbetering maar nog steeds niet optimaal helaas met mn schijnbaar lange benen.

Wat betreft de NAV, ik heb zelf ook de 08B70-MJL-D70 kit aangeschaft en met volle tevredenheid :) na wat DIY aanpassingen geschikt gemaakt voor mn TT450, of jouw Becker Mamba 4 hierop gaat passen, geen idee.











Even dit topic weer tot leven wekken.
Na een aantal reviews en dit forumtopic helemaal gelezen te hebben, heb ik afgelopen week ook een Integra gekocht in de kleur Mat Gunpowder Black Metallic. Blind gekocht, zonder proefrit. Gisteren, na aflevering, de eerste kilometers gemaakt en daarbij merkte ik, zoals anderen ook al hebben ervaren, dat het zadel niet helemaal lekker zit. Nu kan ik twee dingen doen, het zadel door een zadelmakerij laten verbouwen of een Shad zadel kopen.
Is iedereen nog tevreden met zijn zitpositie? En, Mario in het bijzonder, is de Shad upgrade nog steeds een aanrader?
Verder wil ik ook mijn navigatie op mijn "smooter" knopen middels de originele kit: 08B70-MJL-D70. Past die ook op de 2016+ modellen? Ik zie ze in de accessoire folder niet terug van het huidige model. En wat is de breedte van de Garmin houder? Ik heb een ander merk en probeer uit te vinden of mijn Becker Mamba 4 houder niet te breed is.
 
Mijn lengte is 1.96 m. Op mijn Integra zat ik te ver naar voren. Het rugsteuntje in de vorm van een oplopend zadel zat duidelijk voor mijn lengte iets te ver naar voren. Heb een Shad zadel gekocht maar na 3 rondjes alweer eraf gehaald en door verkocht. De eerste en belangrijkste reden was dat hij veel te zacht was. Ik had het gevoel van links naar rechts te zweven. Omdat een Integra, zonder tank, geen steun geeft tussen je benen wordt je hele stabiliteit door het zadel bepaald. Dus een instabiel zadel moet je juist niet hebben. Daarnaast, dacht ik dat de Shad meer ruimte naar achteren gaf, maar dat bleek niet zo aan te voelen. Heb toen bij het originele zadel een stuk schuimrubber eruit laten halen waardoor ik zon 3-4 cm verder naar achteren zat. Aan het zadel is niets te zien. Een wereld van verschil en heb nooit meer aan het zadel gedacht. Kosten 35 euro.
 
De Multistrada 950 gaat nu toch serieus worden, de Integra levert €8000 op bij inruil in de staat zoals hij nu is dus als iemand interesse heeft mag hij daarvoor weg, eenmaal bij de dealer zal hij denk ik naar €8500 gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan