Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Ik had de spanwijdte van mijn achterbrug gemeten, zo goed en kwaad als dat kon. Dat is ongeveer 30cm. Dan zou het toch moeten lukken met instelbare breedte van 27,5 - 35cm.


Voor achterzijde en voorzijde gewoon de bikelift aanschaffen werkt perfect op mijn Bol, ZRX en SV.
 
Ik zou een paddockstand voor de voor- en achterkant willen aanschaffen omdat mij dat handig lijkt om de moto te poetsen en ook om eraan te werken. Nu kwam ik deze tegen voor de voorkant en deze voor de achterkant.

Iemand ervaring mee of (betere) alternatieven?

De binnendiameter van de buis van het balhoofd is 22mm. Die maat zit niet bij meegeleverde adapters. (Wel 20 en 24mm) Hoe precies hoort dat te passen? Kan ik bijvoorbeeld 20mm gebruiken of eventueel de 24mm wat dunner laten maken op een draaibank?
Die voor achter heb ik ook ,bij een nieuwe band dan loopt je wiel niet vrij van de grond klosje onder het handvat en dan draait hij net vrij, voor de voorkant ,daar heb ik inderdaad een adapter voor laten draaien die van mij zijn van HBM machines, goed spul voor weinig.
 
Die voor achter heb ik ook ,bij een nieuwe band dan loopt je wiel niet vrij van de grond klosje onder het handvat en dan draait hij net vrij, voor de voorkant ,daar heb ik inderdaad een adapter voor laten draaien die van mij zijn van HBM machines, goed spul voor weinig.

Is die niet te smal dan Theo? Ik lees in de details, geschikt voor wielen van 20 tot 27cm. Of heb je niet deze?
 
Ik heb deze al 8 jaar en die zie ik nu niet meer bij HBM
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze al 8 jaar en die zie ik nu niet meer bij HBM [afbeelding]

Ik kan moeilijk op de foto zien hoe de paddockstand precies aan je achterbrug bevestigd is. Het zijn niet de gewone rechte hoeken die bedoeld zijn voor een achterbrug van rechthoekige buis. Dat lijkt me ook niet goed te werken op een achterbrug met ronde buizen. Hoe werkt dat bij jou precies Theo?
 
Vreemd die foto's, als ik erop klik krijg ik hem in een nieuw tabblad wel gewoon recht te zien ipv gedraaid.
:?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch door de jaren heen veel foto's geplaatst, zelfde telefoontje, ging altijd goed, staan thuis ook goed op de pc, tablet en telefoon en toch gedraaid op het forum 😠
 
Hi, hi, binnenpretje...

Ik krijg je slot aan je achterwiel in de gaten Theo. Tot vorig jaar had ik er net zo een. Van ABUS niet?
Probleem was, ik had er maar 1 sleutel van en bleek niet bij te maken. Dus ik altijd extra voorzichtig met die ene sleutel, en jawel hoor op een keer, die ene sleutel kwijt. Gezocht als een gek, maar niet meer te vinden. Er zat niks anders op dan de beugel door te slijpen. Bleek best een goed slot te zijn. Ik had er flink mijn handen aan vol.

Nu kan ik ermee lachen, toen veel minder...
 
Heren (en dames?),

Ik heb een vraagje waarop de kenners hier vast het antwoord wel weten;

Ik heb een Bol D'or CB900F2C (SC09) projectje staat waarvoor ik (o.a.) "halve maantjes" (collar pipe joints) nodig heb voor tussen het uitlaatspuitstuk en de cilinderkop.

Als ik op CMSNL.COM kijk bij een F2C dan krijg ik deze te zien.

Degene die ik van de motor heb afgehaald zien er echter zo uit;

full


Hier is de "flens" wat langer.

Heeft iemand een idee of ik die op CMSNL daadwerkelijk moet hebben voor mijn motor? Wellicht hebben deze ooit degene die nog op mijn motor zitten vervangen oid?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan