Trial

OMA ophoeren!! :P

Onderstaand berichtje kwam langes via FB. Als je erbij wil horen of meer info wil, geef ff je mail-adres door via een PB'tje ofzo aan mij en ik geef het door aan Robert.

full
 
Zag gisteren dit filmpje ook ergens voorbij komen, moest wel lachen.

Morgen hebben we(vrouw en ik) een trialclinic,had ik geregeld voor haar verjaardag.
Ben erg benieuwd, maar heb er zin an :t
Volgend jaar hopelijk een eigen motor.
 
Zag gisteren dit filmpje ook ergens voorbij komen, moest wel lachen.

Morgen hebben we(vrouw en ik) een trialclinic,had ik geregeld voor haar verjaardag.
Ben erg benieuwd, maar heb er zin an :t
Volgend jaar hopelijk een eigen motor.

Leuk! Waar?
 
trialvereniging MSC breda gelegen aan het Vaartwegje.
Onze zoon rijd hier nu een jaar, dus het terrein is mij wel bekend.
Voor morgen geven ze hier droog weer op, en dat is mooi.
 
https://photos.app.goo.gl/fZmn54lgpteARGLs1

Verbluffend leuk en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Ondanks mijn rugklachten is het goed te doen dat trialrijden.
De clinic was een verjaardagscadeau voor de vrouw. Zij heeft echter minstens net zoveel "talent" als mij, en dat was een verassing.
Bielzen, boomstammen, halve draai op een vierkante centimeter,slalommen, en achtje draaien allemaal hartstikke mooi. Ook de meest nauwe paadjes bijvoorbeeld haaks linksom, dat gaat gewoon met zo'n motor 👍. De trialmotor gaat er begin volgend jaar zeker komen.
Tijdens de Trialclub-bbq werd ik aangesproken door iemand die zit in het organiseren van clinics voor de jeugd, en we zijn uitgenodigd om met onze zoon op diverse plaatsen in Nederland te gaan rijden. Apeldoorn staat binnenkort op het menu. Kan wel zeggen dat wij als gezin er helemaal in mee worden getrokken, en dat is erg leuk 👍 .
Nu gaan we dus kijken naar kleding, aanhanger en aanschaf motor.
Hieronder volgen nog 2 kleine filmpjes van de clinic.

Ikzelf

De vrouw

Dat word dus vechten wie er gaat rijden })
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.

Dat worden twee trialbrommerkes zo te zien ;)

Weet niet wat je budget is maar ik weet een fraaie te koop. (mijn vorige Sherco)
 
@harry,

Die sherco s rijden hier ook rond heb ik al gezien.
Maar... ik heb 0,0 verstand van welk model/merk voor mij het beste is.
Ik heb op 2 verschillende gereden waaronder montesa honda 4t.
Vond het een prettig rijdend apparaat, mijn houding was direct in de goede richting volgens de kenners. Maar het voelde voor mij teveel voorover op het stuur.
De andere motor[weet even niet meer welk model], daarvan was de achterkant[stepjes] een stuk lager.
Dit voelde wel fijner aan, maar zorgt weer voor een verkeerde houding.
Hierbij had ik het gevoel meer controle over de motor te hebben tijdens kort draaiwerk.
Hier op de vereniging zal ik vast wel proef kunnen rijden op vanalles en nog wat.
Een aanhanger moet er ook nog komen, want de trialmotor van de zoon moet ook altijd mee.
En dan nog, 2 of 4 takt.. ik zou het niet weten, onderhoud doen we overigens altijd zelf.
Budget is 1700, maar van het voorjaar gaan we pas over tot aanschaf.
Voor nu is het kijken naar kleding/aanhanger ed, en informatie inwinnen over welke trialmotor het moet worden.

Zat al een berekening te maken hoeveel mijn honda vtr op zou moeten brengen, want rijden op de openbare weg geeft niet veel voldoening meer :z
Of toch maar de triumph 675 van de vrouw verkopen :+

edit,

is dit iets om mee te beginnen?

https://link.marktplaats.nl/m1196789160
gasgas txt300 ?
 
Laatst bewerkt:
Kick,

Vh weekend kijken naar een gasgas txt280 bj 2000.
:)
 
Kick,

Vh weekend kijken naar een gasgas txt280 bj 2000.
:)

Niet de 300 die je eerder vermelde?

4-takt / 2 takt is een kwestie van persoonlijke smaak/gevoel.

Gewoon proefrijden en ondervinden of je je direct "thuis voelt" op het brommerke.

Succes!
 
full

Txt280 gasgas.
Moet nog wel het een en ander aan gebeuren, maar de basis is al jaren goed.
Eerst morgen rijden samen met de zoon.
Hij op zijn 16inch Oset en ik op de GasGas.
:t
 
Morgen gewoon op het terrein in Breda waar we ook lid zijn. De aanhanger hebben we gisteren gekocht, zat wel een klote storing in de bedrading. Dat is iets wat ik nog aan moet pakken,nu een tijdelijke oplossing gebeund :9~
Voor de rest de koppelingshandel wat minder speling geven/morgen afstellen naar wens tijdens het rijden.
De ketting zal ik nog ff goed schoonmaken en opnieuw in de olie zetten. Vorige eigenaar had het een x met kettingvet gedaan...
Er zit een kleine slag in het voorwiel, dat haal ik er nog uit. Het irriteert me, ook al merk je het niet. Voor de rest eerst de fiets leren rijden/kennen. Maar het voelt al goed aan. Lekkere knetters uit de knalpijp :9

Wat voor iets rijd jijzelf harry,en waar?
 
Laatst bewerkt:
Morgen gewoon op het terrein in Breda waar we ook lid zijn. De aanhanger hebben we gisteren gekocht, zat wel een klote storing in de bedrading. Dat is iets wat ik nog aan moet pakken,nu een tijdelijke oplossing gebeund :9~
Voor de rest de koppelingshandel wat minder speling geven/morgen afstellen naar wens tijdens het rijden.
De ketting zal ik nog ff goed schoonmaken en opnieuw in de olie zetten. Vorige eigenaar had het een x met kettingvet gedaan...
Er zit een kleine slag in het voorwiel, dat haal ik er nog uit. Het irriteert me, ook al merk je het niet. Voor de rest eerst de fiets leren rijden/kennen. Maar het voelt al goed aan. Lekkere knetters uit de knalpijp :9

Wat voor iets rijd jijzelf harry,en waar?

Hoe ging het vandaag?

Ik heb een Scorpa Factory. (omdat die het meest op een KTM leek haha)
Rij bij de Wheelie in Europoort.
 
Hoe ging het vandaag?

Ik heb een Scorpa Factory. (omdat die het meest op een KTM leek haha)
Rij bij de Wheelie in Europoort.


Heb ff op de Wheelie in Europoort website gekeken, maar zag tussen de clubtrialfoto s al een aantal bekende gezichten.[mensen die ik bij msc breda dus ook welleens zie, namen ben ik erg slecht in]

Mbt het rijden,
Die txt280 uit 2000 start lekker, remt goed.
Ik rijd in zijn 2 over het terrein, en de koppeling is goed te doseren.
Kan er ook goed mijn balans op vinden.
Heb zo n 2,5 uur gereden, en toen moest hij op reserve[ikzelf ook ;) ]
We hebben een mooie baan, met veel mogelijkheden dus de combinaties zijn eindeloos.
Het was gisteren erg rustig op de vereniging, dus weinig aanspraak.
En ja, we hebben al behoorlijk wat grenzen weten te verleggen.
Voorlopig nog wat vrij rijden, en in de toekomst eens kijken of ik wat extra lessen neem.
Ook eens kijken naar het onderhoud vd gasgas, het luchtfilterelement zag er nogal vuil uit.
Deze is inmiddels besteld, alsmede nieuwe handvatjes. Ook zal er nog een benzinefilter tussen moeten, deze ontbreekt.
Waar halen/bestellen jullie je onderdelen?
 
Laatst bewerkt:
Feli met de aankoop Basman!

Ook maar weer eens melden in het trial gebeuren. Veel te lang niet meer gereden. Ga ik binnenkort eens anders doen. De Beta heeft nog een klein beetje liefde nodig en dan maar kijken of ik Nunspeet nog kan vinden... ;)
 
@harry,
Zag toevallig John vandaag met een jongedame op de vereniging.
Hij wist gelijk wie ik bedoelde met HarryKTM.

@tosie,
dankje :)

Nu ik dus nog geen lessen neem, vond ik wel dit filmpje op youtube.
Een leerzaam filmpie voor mij.
 
@harry,
Zag toevallig John vandaag met een jongedame op de vereniging.
Hij wist gelijk wie ik bedoelde met HarryKTM.

@tosie,
dankje :)

Nu ik dus nog geen lessen neem, vond ik wel dit filmpje op youtube.
Een leerzaam filmpie voor mij.

Adresje voor onderdelen dus gevonden ;)
 
Zou ook weer eens moeten gaan rijden komt er niet van...
Afgelopen maand is hij 1 keer uit de garage geweest om de hond mee uit te laten 😂
Maar hij is wel netjes gepoets 😌
 
Zo.. ff een goed filterhuis, filter en filterolie bemachtigd. Brandstofsysteem geheel schoongemaakt en nog ff wachten op het rubber tussen filterbox en carb. De gasgas kan nu al een merkbaar beter ademen. Gearoil ook vervangen, krijg hem nu makkelijker in zijn vrij.
Juist een oud beestje heeft extra aandacht nodig.
Morgen weer lekker samen met de zoon rijden.
:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan