BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Het verhaal rondom de Duitse R1200ST vordert gestaag :-)
Komende week ga ik op woensdag de motor ophalen in een busje.

Onderstaand de status van het invoeren, o.b.v. de checklist van Ron :-)

1 - karretje en/of busje regelen
CHECK - busje geregeld via http://www.mvmbestelautoverhuur.nl, inclusief accessoirepakket voor vervoeren van de motor (wielklem, oprijplaat, sjorbanden)

2 - motor ophalen
GEPLAND voor 27-09-2017

3 - zorg dat bij de motor de Duitse Brief deel 1, en deel 2 zit, en dat je de 'EG-übereinstimmungsbescheinigung' mee krijgt.
NOG TE DOEN - EU bewijs al in bezit, overige documenten krijg ik bij levering in Duitsland.

4 - afspraak voor keuring bij RDW
CHECK - In Den Bosch kan ik pas begin november terecht, dus afspraak online gemaakt voor 2 oktober in Rijen (bij Breda)

5 - via het RDW een 1 daags kenteken aanvragen, kost maar een paar euro
CHECK - zit al in m'n email.

6 - aanmelden van de motor bij verzekering
GEPLAND - telefonisch aanmelden aanstaande maandag bij KNMV Verzekeringen, met als ingangsdatum de datum van het transport.

7 - rest BPM berekening maken, of laten maken
NOG TE DOEN

8 - Daadwerkelijke keuring
NOG TE DOEN

9 - rest BPM betalen (verzoek tot betalen van de rest BPM volgt meestal 1 dag na schouwing per email)
NOG TE DOEN

10 - kentekenplaat laten maken o.b.v. gegevens te ontvangen van RDW
NOG TE DOEN

11 - definitieve kenteken melden bij KNMV Verzekeringen
NOG TE DOEN

Het kost wat, maar dan heb je ook wat....

Willem
 
En dan hier nog de beloofde foto's...

full

full

full


Willem
 
Weer problemen met remmen R1150rs met evo systeem.
Nu twee keer gehad dat de motor plotseling ging remmen. Motor stond gewoon vast. Lekker op de snelweg. Vol gas door zijn remmen heen naar de kant weten te krijgen. Contact af paar keer in remmen knijpen en toen ging het weer.Komt dit probleem meer voor? Ik vind het knap vervelend worden en zit niet echt lekker op de motor. Zie graag reacties tegemoet.

Rien
 
Weer problemen met remmen R1150rs met evo systeem.
Nu twee keer gehad dat de motor plotseling ging remmen. Motor stond gewoon vast. Lekker op de snelweg. Vol gas door zijn remmen heen naar de kant weten te krijgen. Contact af paar keer in remmen knijpen en toen ging het weer.Komt dit probleem meer voor? Ik vind het knap vervelend worden en zit niet echt lekker op de motor. Zie graag reacties tegemoet.

Rien
Knap irritant en gevaarlijk dit probleem, het zal je maar in een bocht overkomen, lig je net lekker op één oor......
Weet niet of het vaak voorkomt, bekend is dat het iABS-EVO systeem bij onregelmatig onderhoud storingen kan geven, maar dit probleem heb ik nog niet eerder gehoord. Stalen remleidingen en jaarlijks spoelen lijkt een goede remedie om storingen aan het ABS systeem te voorkomen. Dit lijkt echter een elektrische storing, de servo pomp wordt kennelijk 'zomaar' geactiveerd. Wellicht is het raadzaam om de remschakelaars te vervangen. Probleem is natuurlijk niet te reproduceren, dus testen is lastig. Hoe is de kilometerstand en de onderhoudssituatie?
 
Hoi Jan,

Is het goed dat ik morgen nog een vriend mee neem voor het toertje? Z'n naam is Rolf.

Ik heb er zin in, het wordt heerlijk weer en we hebben een prachtige route!

Tot morgen!

Léon
 
Weer problemen met remmen R1150rs met evo systeem.
Nu twee keer gehad dat de motor plotseling ging remmen. Motor stond gewoon vast. Lekker op de snelweg. Vol gas door zijn remmen heen naar de kant weten te krijgen. Contact af paar keer in remmen knijpen en toen ging het weer.Komt dit probleem meer voor? Ik vind het knap vervelend worden en zit niet echt lekker op de motor. Zie graag reacties tegemoet.

Rien

Heeeeeeel vervelend. Ik sluit me aan bij het vermoeden van Thijs, je remmerij wordt onterecht elektrisch geactiveerd... Enige tip die ik kan geven: naar Motor Service Amersfoort (zit in Ede), die zijn behoorlijk handig met EVO remmerij probleempjes oplossen en hebben een redelijke prijs.
 
Ook ik heb 'm vanmorgen nog even schoongemaakt. Was hard nodig na de regenachtige dagen van afgelopen tijd. Dus morgen allemaal gewassen motoren aan de start :)
 
Wordt een ritje ede denk ik. 115000km. Onderhoud??? Heb hem zelf twee jaar maar door ziekte weinig gereden.Heb ook remolie lekkage gehad uit 1 van de slangetjes aan de zijkant. Inderdaad lijkt het een elektrisch probleem te zijn. Bedankt voor de support.

Rien
 
Kijk, toch iets waar ik dan ff trots op kan zijn: morgen heb ik de RS wel 10 dagen en toch al een keertje (beetje) gewassen!

Maar de vorige RS heeft een jaar dienst gedaan en is in die tijd toch wel een keer of 5 door mijn vingers gegaan.... Niet zo nauwkeurig als ...Ron... en far dat doen, maar toch knapte de fiets er ernstig van op. En de Speed Wax van de Action.
 
Terug
Bovenaan Onderaan