De Nieuwe Ducati Scrambler

Je bedoelt zeker een Shark uitlaat? Die zit er bij mij ook onder. Shark DSX-10. Maakt inderdaad nogal wat "herrie"ook met Db killer. En knalt ook (soms) bij het gas afsluiten.Ik draag in ieder geval gehoorbescherming. (maar dat is sowieso aan te raden).
Welkom Kenny! Ben benieuwd naar de Ducabike spulletjes op je Scrambler want die maken altijd mooi spul.
Ik heb zelf de Termignoni Race einddemper met bijbehorende mapping en die knalt ook aardig met het sluiten van het gas.
Ik vermoed dat jou uitlaat knalt door te arm mengsel(aangezien alles tegenwoordig heel arm staat afgesteld ). Ook kan valse lucht nog voor meer ploffen zorgen dus dat zou je nog kunnen checken.
Je zou een andere mapping kunnen overwegen (Rexxer tune) om een en ander wat rijker te maken maar helemaal van die knallen zul je dan denk ik ook nog niet af zijn.
Hoop dat je wat leuke foto's hebt van je Scrambler en deze wil posten.
 
Je bedoelt zeker een Shark uitlaat? Die zit er bij mij ook onder. Shark DSX-10. Maakt inderdaad nogal wat "herrie"ook met Db killer. En knalt ook (soms) bij het gas afsluiten.Ik draag in ieder geval gehoorbescherming. (maar dat is sowieso aan te raden).

Nee die bedoel ik zeker niet ;) .
Leuk om te zien dat iedereen hier een andere aftermarket uitlaat heeft.
Ik heb dus de Termignoni Sportline Race demper.
Ik draag alleen oordoppen tijdens lange snelweg ritten en dan alleen tegen het windgeruis. De uitlaat is alleen goed hoorbaar bij snelheden onder de 120 maar niet dusdanig hard dat ik daar oordoppen voor zou willen dragen.
Deze heb ik dus:
20170203_144537.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi, het is van mij wel en Spark hoor.
Ik probeer straks een pic op te plaatsen. Eerst eens uitzoeken hoe ik dit doe.
 
@skippy valt mee hoor. Denk dat die diameter niet groter is dan een termignoni.

Hier wat pics. Close van de kleine prullekes volgen.

full


full


full
 
Mooie fiets.
Heb destijds getwijfeld om voor dit model te kiezen.
Zwart / geel blijft een leuke kleurcombinatie.
 
Dat is een hele mooie fiets! En een bijzondere uitlaat, die heb ik nog niet eerder gezien ondanks dat ik een kleine studie van scrambler uitlaten gemaakt heb.
 
@skippy valt mee hoor. Denk dat die diameter niet groter is dan een termignoni.

Hier wat pics. Close van de kleine prullekes volgen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf ding! Ziet er goed uit met dat Rizoma schermpje in het zwart.
Het zou inderdaad kunnen dat de uitlaat zo op foto onder die hoek groter lijkt want van de zijkant oogt het een stuk minder groot. De lijn is in ieder geval met de rest van de motor.
Ben benieuwd naar de rest. Blijft leuk om te zien hoeveel verschillende spullen er zijn voor de Scrambler.
 
Hoi, alvast bedankt voor de leuke reactie's.

Hier nog de kleine dingen.

Hendels van cnc racing:
full


Kleine pinkers:
full


Valdoppen:
full


Kettingkapje ducabike:
full
 
Zit te denken om er een ander luchtfilter in te zetten.
Mijn keuze is gevallen op een K&N.
Heeft iemand hier ook al het filter vervangen?
Ik dacht dat Adspeed er een andere in heeft, maar weet niet welke...
Hoor het graag.
 
Zit te denken om er een ander luchtfilter in te zetten.
Mijn keuze is gevallen op een K&N.
Heeft iemand hier ook al het filter vervangen?
Ik dacht dat Adspeed er een andere in heeft, maar weet niet welke...
Hoor het graag.

Welk doel heb je voor ogen met betrekking tot een ander luchtfilter als ik vragen mag?
Ik heb alleen een instructie filmpje voor je(mocht je die zelf al niet gezien hebben).

 
Laatst bewerkt:
Ik houdt van filters die uit te wassen zijn.
Vroeger had ik in mijn auto ook een K&N filter.
Ik heb wat tegen papier, met name in combinatie met vocht (regen, wassen etc.)
De opbouw van een K&N filter is zo, dat het filteroppervlak veel groter is dan orgineel.
Luchtweerstand (aanzuiglucht) is lager.
Daarnaast houdt ik wel van een beetje experimenteren en kijken wat het doet in combinatie met mijn uitlaat.

Heb van de week gebeld met HK suspension in Tiel.
Zit er aan te denken om mijn achter-shock te vervangen door een Ohlins DU505.
Ook hier ben ik eigenlijk wel heel benieuwd wat het brengt.
En dan wellicht volgend seizoen een Andreani update van de voorvork.
Je kunt dan de voorvork redelijk instellen.

De tijd zal het leren.
 
Laatst bewerkt:
Ik houdt van filters die uit te wassen zijn.
Vroeger had ik in mijn auto ook een K&N filter.
Ik heb wat tegen papier, met name in combinatie met vocht (regen, wassen etc.)
De opbouw van een K&N filter is zo, dat het filteroppervlak veel groter is dan orgineel.
Luchtweerstand (aanzuiglucht) is lager.
Daarnaast houdt ik wel van een beetje experimenteren en kijken wat het doet in combinatie met mijn uitlaat.

Heb van de week gebeld met HK suspension in Tiel.
Zit er aan te denken om mijn achter-shock te vervangen door een Ohlins DU505.
Ook hier ben ik eigenlijk wel heel benieuwd wat het brengt.
En dan wellicht volgend seizoen een Andreani update van de voorvork.
Je kunt dan de voorvork redelijk instellen.

De tijd zal het leren.

Vermogenswinst met een ander luchtfilter is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Het praktische aspect kan ik wel volgen. Ik denk dat er een aanpassing van de airbox nodig is om de Scrambler echt wat makkelijker te laten ademen maar wat ik daar tot nu toe over gelezen heb bracht ook niet zo heel veel(en dat was dan icm een speciale mapping).

Een Öhlins update achter is nooit verkeerd. Als je voor wat zachter wil zijn er nog wel wat trucjes met het inkorten van de spacer in de rechter(als ik het goed heb) vorkpoot en een andere olie en olie niveau. Die Andreani cartridge ziet er ook goed uit maar is wel een flinke klus om te monteren.
Ik ben zelf erg tevreden over de standaard vering, omdat ik zwaar ben is bij een hoop motoren de standaard vering vaak aan de slappe kant maar op de Scrambler is hier geen sprake van.

Binnenkort ga ik ook nog een paar kleine dingetjes aan mijn Scrambler doen(olie koeler protector en nog wat andere spulletjes zijn onderweg). Maar eerst van het weekend nog lekker wat rijden want het word lekker weer. Ga morgen denk ik even kijken bij Goedhart op de mega motor markt.
 
Daar ga ik ook naar toe.
Misschien tref ik je daar.
Ben voornemens de Street te pakken.
Dus wellicht zie je die dan ook.
Zit nu nog in Noordwijk (vakantiepark), maar rijd morgen terug.
Afhankelijk van hoe e.e.a. loopt ben ik er denk ik rond 13.00 uur (hopelijk).

Als ik besluit de Andreani begin volgend seizoen te willen aanschaffen, dan laat ik deze monteren. Ben redelijk handig, maar hier heb ik gewoon de kennis en het gereedschap niet voor. Afhankelijk van prijs neem ik dan een beslissing ja of nee.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat het effect van een andere luchtfilter zal zijn.

Mochten jullie aanstaande zondag nog in de buurt van Rotterdam zijn, de Distinguished Gentlemen Ride 2017 wordt dan weer gehouden.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Je kunt mij full-pull in pak op de Scrambler zien rijden. En Irene rijdt stijlvol gekleed op de Monster mee. Vorig jaar waren er ongeveer 300 rijders. De verwachting is dat er dit jaar dat meer zullen zijn.

Dit is een video van de start bij de Van Nelle fabriek. Je ziet mij op 1:57 voorbij komen.

En hier vanuit een andere hoek:
 
Ja, dat weet ik nog van vorig jaar.
Toen heb ik dat filmpje inderdaad ook bekeken.
Ik heb geen net pak, maar ik vindt het er leuk uitzien, met een nog veel beter goed doel...👍
Zondag zit ik in het stadion van Ajax, anders was ik misschien wel ff komen kijken.
Wordt hele weekend mooi weer.
Veel plezier bij de rit.
 
...
Afhankelijk van hoe e.e.a. loopt ben ik er denk ik rond 13.00 uur (hopelijk).

Als ik besluit de Andreani begin volgend seizoen te willen aanschaffen, dan laat ik deze monteren. Ben redelijk handig, maar hier heb ik gewoon de kennis en het gereedschap niet voor. Afhankelijk van prijs neem ik dan een beslissing ja of nee.

Dan zie ik je misschien morgen.

Laten monteren is inderdaad wel zo verstandig denk ik.
 
Ben benieuwd wat het effect van een andere luchtfilter zal zijn.

Mochten jullie aanstaande zondag nog in de buurt van Rotterdam zijn, de Distinguished Gentlemen Ride 2017 wordt dan weer gehouden.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Je kunt mij full-pull in pak op de Scrambler zien rijden. En Irene rijdt stijlvol gekleed op de Monster mee. Vorig jaar waren er ongeveer 300 rijders. De verwachting is dat er dit jaar dat meer zullen zijn.

Dit is een video van de start bij de Van Nelle fabriek. Je ziet mij op 1:57 voorbij komen.

En hier vanuit een andere hoek:

Lijkt me een heel leuk evenement en sowieso voor het goede doel.
Ik ga er even over nadenken. Eerst had ik wat andere verplichtingen maar daar is wat ruimte in gekomen. Moet vooral even kijken hoe ik het kleding technisch aan kan pakken. Ik heb geen zin om de hele weg in een colbertje naar Rotterdam te rijden vanuit Zeeland. Vind het wel een gaaf gezicht om iedereen zo op de motor te zien.
 
En, hoe bevallen de handschoentjes...😊

Hahaha...nou tot de eerste tankstop prima...
Toen bleek er aan de zijkant waar duim en wijsvinger samenkomen een naadje los te zijn waardoor er een gaatje onstaat B|
Het speciale stukje bij de wijsvingers werkt overigens prima om de smartphone te bedienen dus dat is top.
Helaas moet ik dus terug met de handschoenen. Ga eerst maar even mailen of bellen aangezien dit het laatste paar was in die maat.

Verder was de mega motor markt bij Goedhart wel leuk en er kwam flink veel volk op af met de meest uiteenlopende motoren. Buiten nog wat fraaie dingen gezien en toen ik vertrok zag ik nog een fraaie klassieke racer can MV Agusta voorbij komen.
Thuis weer even de ketting gesmeerd en de Scrambler schoon gemaakt. Voor het Metal Polish van AutoSol gebruikt en dat is echt het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb om RVS en aluminium te poetsen. Absolute aanrader, gebruik voortaan niks anders meer.

Mooi spul op de parking vandaag:
20170923_154314.jpg

Mooie BMW met de gewilde "toaster" tank:
20170923_133338.jpg

En de resultaten met Autosol:
20170923_192225.jpg

20170923_192206.jpg

20170923_192121.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, da's balen.
Ik dacht dat we ze toch goed gecontroleerd hadden...
Misschien als je belt kun je ze opsturen.
Het is voor jou niet naast de deur...
Soms lijkt het alsof er niks meer in 1 keer goed is... zucht...

Mooi resultaat met AutoSol.
Dat is echt goed spul, en nee ik heb geen aandeeltjes.
Zelf gebruik ik de Metal Polish en de Blueing Remover.
Die laatste is gemeen spul en moet je echt met handschoenen aan verwerken.

Mooie foto's weer.
Is die eerste een Moto Guzzi?
Alles chroom, ook apart en een hoop poetswerk...
 
Ja, Ik heb er een BMC-filter in zitten. Vergelijkbaar met K&N. Belangrijkste voordeel: werkt levenslang; hoogstens een keer schoonmaken na duizenden km. En daarnaast is het ding totaal ongevoelig voor vocht, dat de doorlaatbaarheid behoorlijk kan beïnvloeden, zeker in ons klimaat.
Zit te denken om er een ander luchtfilter in te zetten.
Mijn keuze is gevallen op een K&N.
Heeft iemand hier ook al het filter vervangen?
Ik dacht dat Adspeed er een andere in heeft, maar weet niet welke...
Hoor het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan