RW RACING

Ik heb eens alle tot nu toe verreden Grand Prix uitslagen zitten te bekijken , maar wat moet je nou in hemelsnaam met Axel Pons .
Tot nu toe 55 punten , maar behaald in 4 races en de rest DNF of rond de 20e plaats , jaja ik weet wel dat dat makkelijk lullen is op het toetsenbord ....maar zal wel een flinke zak geld mee brengen maar ze zullen zeker niet gehaald hebben vanwege zijn prestaties .
 
Ik heb eens alle tot nu toe verreden Grand Prix uitslagen zitten te bekijken , maar wat moet je nou in hemelsnaam met Axel Pons .
Tot nu toe 55 punten , maar behaald in 4 races en de rest DNF of rond de 20e plaats , jaja ik weet wel dat dat makkelijk lullen is op het toetsenbord ....maar zal wel een flinke zak geld mee brengen maar ze zullen zeker niet gehaald hebben vanwege zijn prestaties .


Wie hadden ze dan moeten nemen? Alle toppers van de Moto2 zitten op een goed plekje of gaan naar de Motogp volgend jaar. Zal idd een berg met geld meenemen. Maar toch ook een berg met ervaring. En misschien dat papa Pons ook wel eens wat technische info door fluistert naar zoon lief. Wat RW natuurlijk goed kan gebruiken als nieuw team in de moto2.
 
Ik heb eens alle tot nu toe verreden Grand Prix uitslagen zitten te bekijken , maar wat moet je nou in hemelsnaam met Axel Pons .
Tot nu toe 55 punten , maar behaald in 4 races en de rest DNF of rond de 20e plaats , jaja ik weet wel dat dat makkelijk lullen is op het toetsenbord ....maar zal wel een flinke zak geld mee brengen maar ze zullen zeker niet gehaald hebben vanwege zijn prestaties .

:? 7 top 10 finishes dit seizoen en slechts 2 erbuiten. Valt alleen een beetje te veel voor het mooie.
 
O-) Misschien juist helemaal niet zo'n verkeerde zet.....
Hij heeft ervaring en kan het team wel opgang helpen, maar valt vaak en resultaten zijn er eigenlijk niet.
Maar een geblesseerde rijder moeten ze vervangen, misschien hebben ze al iemand in gedachten en op "reserve"..... O-) :)
 
Hoop voor het RW-team dat Pons niet zo vaak valt als in dit seizoen. Zou de Moto 3 Honda van het team ook in ons land blijven net als die van vorig jaar bij het DRT? Het kost veel geld maar het zou mooi zijn als bijvoorbeeld Steeman, Faber, Buis of een ander talent op die motor komt.
 
Jaloers! Ik rijd ook nu nog dagelijks naar het werk, maar een hellingshoek van meer dan een halve graad zit er deze dagen niet in. :+
 
Gezien de reacties op het nieuws van RW racing blijkt wel dat er (bijna) niemand geïnteresseerd is in dit team zolang er geen Nederlandse rijder bij rijdt.
 
Gezien de reacties op het nieuws van RW racing blijkt wel dat er (bijna) niemand geïnteresseerd is in dit team zolang er geen Nederlandse rijder bij rijdt.


Die conclusie kun je misschien wel trekken ja... Heb ze dit jaar ook niet echt gevolgd, sowieso geen grote fan van de Moto2... NTS zegt me niets, de rijders zijn me ook niet bekend...
 
Gezien de reacties op het nieuws van RW racing blijkt wel dat er (bijna) niemand geïnteresseerd is in dit team zolang er geen Nederlandse rijder bij rijdt.

Is er interessant nieuws rondom RW dan? Er zijn wat kleine nieuwtjes (NTS frame, niet eerder van gehoord) en geruchten, maar ik heb geen grote aankondigingen langs zien komen.
 

"RW Racing GP zal komend seizoen met twee rijders actief zijn in de Moto2 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap. De Zuid-Afrikaan Steven Odendaal en de Amerikaan Joe Roberts zijn aangetrokken als rijders, daarnaast heeft het Nederlandse Grand Prix Team een driejarige overeenkomst gesloten met het Japanse NTS als chassis leverancier."

Ik had de geruchten nog niet bevestigd gezien. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat werken, zulke 'onbekende' namen qua materiaal. Wel tof dat Roberts een zitje heeft, het kampioenschap is niet compleet zonder een Amerikaan op de grid. :Y
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Rtv Drenthe is een interview te horen met Waninge. De rijders zijn min of meer gedwongen als ik uit zijn woorden op maak. NTS had als eis dat Odendaal erbij moet en de Dorna heeft graag een Amerikaanse rijder in het GP circus. Dus eigenlijk heb je als team weinig te vertellen.
 
Op de site van Rtv Drenthe is een interview te horen met Waninge. De rijders zijn min of meer gedwongen als ik uit zijn woorden op maak. NTS had als eis dat Odendaal erbij moet en de Dorna heeft graag een Amerikaanse rijder in het GP circus. Dus eigenlijk heb je als team weinig te vertellen.


Tada! heb ik het niet gezegd... Die krijgen gewoon via Dorna rijders toegespeeld...
 
Tada! heb ik het niet gezegd... Die krijgen gewoon via Dorna rijders toegespeeld...

Het alternatief op toegespeelde frames/coureurs is dat het team de spullen/salarissen zelf betaalt. RW heeft nooit bekend gestaan om ruime budgetten, dan moet je het slim spelen.
 
Op de site van Rtv Drenthe is een interview te horen met Waninge. De rijders zijn min of meer gedwongen als ik uit zijn woorden op maak. NTS had als eis dat Odendaal erbij moet en de Dorna heeft graag een Amerikaanse rijder in het GP circus. Dus eigenlijk heb je als team weinig te vertellen.
Als ze als team genoeg centen hadden dan hadden ze het zelf kunnen bepalen. Als je als team niet sterk genoeg bent ben je afhankelijk van andere partijen.
 
Iedereen weet het allemaal zo goed hoe RW het allemaal moet doen. Ze hadden eigenlijk zus en ze moeten eigenlijk zo. Ze rijden met het verkeerde frame, ze moeten met Nederlanders rijden en ze moeten niet zo dansen naar de pijpen van Dorna. Maar wij hoeven geen raceteam in stand te houden op GP niveau in Nederland waar de sponsoring nou eenmaal niet voor het oprapen ligt. Leg als Nederlander even een paar ton neer en het gebeurt allemaal precies zo als jij het wilt. Dan gaan ze met een grote Nederlandse vlag op de kuip rijden als dat de wens is. Zolang dat niet gebeurt zijn ze dus afhankelijk van buitenlanders. Zo simpel is het.
 
Een paar ton?? Als ik kijk wat ik zelf al kwijt ben dan ben je in de GP's nergens met een paar ton.
 
Odendaal en Roberts, lijkt mij niet een verkeerd rijders duo voor een team hoor, ondanks dat ze door de Dorna zouden zijn aangewezen.

Odendaal is de CEV moto2 kampioen van 2016 en staat nu 3de in het kampioenschap.
Vergelijking, Remy Gardner werd 16de vorig jaar. Dus deze jongen kan wel gassen.

Het is voor Joe Robert jammer dat AGR zich per direct heeft terug getrokken uit de Gp's, was voor hem een stukje welkome ervaring om de laatste races nog mee te nemen naar volgend jaar.

Boys komen alle twee bij AGR vandaan en kennen elkaar, plus, alle 2 Engels sprekend is ook een voordeel.

Ik vind het tof dat er volgend jaar twee RW Racing machines aan de start staan, en ik heb er vertrouwen in dat beide heren in het komend seizoen richting de top 15 kunnen gaan.
 
Odendaal en Roberts, lijkt mij niet een verkeerd rijders duo voor een team hoor, ondanks dat ze door de Dorna zouden zijn aangewezen.

Odendaal is de CEV moto2 kampioen van 2016 en staat nu 3de in het kampioenschap.
Vergelijking, Remy Gardner werd 16de vorig jaar. Dus deze jongen kan wel gassen.

Het is voor Joe Robert jammer dat AGR zich per direct heeft terug getrokken uit de Gp's, was voor hem een stukje welkome ervaring om de laatste races nog mee te nemen naar volgend jaar.

Boys komen alle twee bij AGR vandaan en kennen elkaar, plus, alle 2 Engels sprekend is ook een voordeel.

Ik vind het tof dat er volgend jaar twee RW Racing machines aan de start staan, en ik heb er vertrouwen in dat beide heren in het komend seizoen richting de top 15 kunnen gaan.

De verbintenis die ze zijn aangegaan met Roberts (wel een handige naam als US coureur, maar geen familie) was zowiezo maar tot en met Aragon. Destijds was het nog niet zeker of hij mee zou gaan naar de overzeese races...nu is dat wel duidelijk.

Ik hoop dat beide heren regelmatig in punten rijden in 2018. In het CEV doet die NTS het niet slecht.
 
Laatst bewerkt:
Het alternatief op toegespeelde frames/coureurs is dat het team de spullen/salarissen zelf betaalt. RW heeft nooit bekend gestaan om ruime budgetten, dan moet je het slim spelen.

dat zeg ik ook maar dan met andere woorden. ;-)
 
Nu zeggen prestaties in het Moto 2 CEV niet zoveel meer tegenwoordig. Soms staan er maar 15 rijders aan de start waar onder een paar Stock 600 coureurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan