het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen. Ik probeer mijn blauwe tiger 1050 te verkopen maar het schiet niet echt op
Als ie niet verkoopt is ie te duur.

Klinkt hard maar zo is het meestal wel. Prijs 'm onder de 5 en dan verkoopt ie wel. Dat jij er een kapitaal in hebt gestopt kan een potentiële koper niet zoveel schelen. Wat hem/haar wel kan schelen: geen koffers, geen abs, geen garantie, 10 jaar oud, bijna halve ton op de klok.
 
Jongens wie had nou die handkappen erop met added plaatje? Zeg maar voor wel of geen woei erdoorheen? Kan Ze nergens vinden over 2 weken nog ff week dolomieten in is wel lekker tegen koude vingertjes!
 
Hey mannen.(en misch vrouwen)
Ik heb mijn tiger 1050 verkocht.
Ik heb nog wel een gel zadel/ergo seat/ comfort zadel over. Van model 2012 geloof ik.
Hij past op het model 2007.
Zit een beetje gel in en ziet er wat mooier uit.
Iemand intresse? Stuur ff een mailtje naar
Michaelvdlaan@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Thanx
Ik ga waarschijnlijk voor een yamaha mt09 tracer kijken. Eerst ff kijken tot hoever mijn budget rekt. Er is namelijk een kleine onderweg.
 
Heb je de beugel voor de Navigatie nog?

Aangezien de motor totalloss is heb ik wellicht nog wat interessante accesoire's/onderdelen voor jullie;

Mivv Suono full carbon demper met DB killer
SW-Motech navigatie beugel (voor bovenop de teller)
originele frame afdek dopjes(swingarm achterbrug)
Datatool Triumph alarm (S4C1, plug en play)
originele ongebruikte uitlaat beschermkap
originele ongebruikte handvaten

Alles is als nieuw en niet te zien dat het gebruikt is. Motor was ook pas enkele maanden oud uiteraard.
 
Mag ik jullie kennisbron aanspreken?
Ik heb het volgende en ik word er niet vrolijk van.
In de ochtend heeft de triumph soms best moeite met aanslaan alsof de accu het niet trekt,de boordcomputer reset zichzelf dan ook en de benzine meter moet ook opnieuw oplopen,de klok moet ik ook opnieuw instellen .
Nu het volgende,vanmiddag lekker gereden met de vrouw achterop
Moest door het spitsuur heen zeilen en de motor kwam goed op temperatuur
Ik ging tanken en moest de motor uitzetten maar na het tanken leek het alsof de accu leeg was en starten lukte totaal niet.
De startmotor kreeg hem niet rond geslingerd
Is dit normaal of is het nu echt raak en komen er onkosten aan
De accu die er nu in zit is geloof ik ook maar 10 amphere
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
Mijn garantie periode is net een maand verstreken
Mvg roy
 
Of je accu is echt te zwak of he startmotor koolborstels zijn op/versleten. Is een probleem wat vaker voorkomt vooral bij hot starts. Als hij dan afgekoelt is start hij weer.

Wellicht is het wel een combinatie van beide, een te zwakke accu en beginnende slijtage met de borstels waardoor hij zwaarder draait. Laat je accu om te beginnen eens doormeten op ampère afgifte of meet zelf het voltage eens na een rit en dan de volgende ochtend, en even de laadspanning meten.

Edit: dit is geschreven voor een tiger 800. Of de andere modellen ook last hebben van het startmotor "probleem" weet ik niet, zie nu pas dat ik niet in het 899 topic zit dus weet niet wat je rijd.
 
Laatst bewerkt:
Controleer voor de zekerheid de accuaansluitingen op de accu zelf. Bij sommige accu's zitten deze vast met schroefjes. Deze kunnen wel eens los trillen waardoor de accu af en toe wel en af en toe niet oplaadt.
Bij een 1050 kan je ook bij het linker koppelingshendel de kabel loshalen/trekken en daarna de puntjes van het binnenwerk wat naar buiten duwen. Daarna de kabel weer terugplaatsen.
 
Mijn tiger is net terug van reparatie. Ik dacht eerst dat het een accuprobleem was. Rijden tanken en starten niets. Wel heeeel even startmotor laten horen maar onvoldoende om te starten. Accu vervangen. Probleem nog steeds aanwezig. Bleek dat de wikkelingen van de dynamo waren doorgebrand en daarmee was de spanningsregelaar ook stuk gegaan. Dynamo opnieuw laten wikkelen. Vernieuwde spanningsregelaar gekocht. Materiaalkosten 354 euro. Geen leuke grap. Doet het nu weer prima.

Foto dynamo IMG-20170904-WA0000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te dubben. Zal ik valbeugels kopen voor mijn tiger 1050 2007. Kan ik ook mooi twee schijnwerpers monteren. Maar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan de beugels. Wie heeft er beugels en waarom.
 
Ik zit te dubben. Zal ik valbeugels kopen voor mijn tiger 1050 2007. Kan ik ook mooi twee schijnwerpers monteren. Maar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan de beugels. Wie heeft er beugels en waarom.

Ik heb op de Tiger 1050 GIVI valbeugels type TN225. 8-)
Ze kosten iets van € 104,05 bij RAD.eu, met gratis verzenden binnen NL en B.
Persoonlijk vind ik ze er ook nog eens helemaal niet onaardig uitzien :N , en al zeker t.o.v. een aantal andere merken. :t
Beide zijden zijn onder voor de uitlaatbochten door met elkaar verbonden, waardoor er extra sterkte ontstaat, mocht je op je snufferd gaan, en ze dus niet meteen weg "vouwen".
Voordeel van gemonteerde beugels is zeker dat, mocht je een schuiver(tje) maken :$ B| , je knieën er veel beter vanaf komen als zonder. :Y *O*
 
vZ7eKzH.jpg


Ook maar even melden, na het een en ander eerder meegelezen te hebben.
Bij deze mijn Tiger Sport uit '13. Een ietwat onorthodoxe opstapper maar soit.

Hier overigens een set knobbels van R&G eropgezet. Spindle sliders, forks, case L&R en de aero's die eigenlijk voor het '16 model waren maar prima paste. Tevens ook nog een uitlaat slider van hetzelfde merk. Zit precies op het arrow logo, mooi is anders. Zo'n fietsenrek is echter ook niet geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik jullie kennisbron aanspreken?
Ik heb het volgende en ik word er niet vrolijk van.
In de ochtend heeft de triumph soms best moeite met aanslaan alsof de accu het niet trekt,de boordcomputer reset zichzelf dan ook en de benzine meter moet ook opnieuw oplopen,de klok moet ik ook opnieuw instellen .
Nu het volgende,vanmiddag lekker gereden met de vrouw achterop
Moest door het spitsuur heen zeilen en de motor kwam goed op temperatuur
Ik ging tanken en moest de motor uitzetten maar na het tanken leek het alsof de accu leeg was en starten lukte totaal niet.
De startmotor kreeg hem niet rond geslingerd
Is dit normaal of is het nu echt raak en komen er onkosten aan
De accu die er nu in zit is geloof ik ook maar 10 amphere
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
Mijn garantie periode is net een maand verstreken
Mvg roy

Heb ik ook als de moto heel warm staat. Al een paar keer na het tanken een 5 a 10 min moeten wachten...bizar. Zou zelfs voorkomen op de nieuwste modellen. Zit nu aan 60.000km probleemloos. Koude start nooit een probleem
 
Ik heb er ook last van! 2012 SE model. Koude start altijd prima, maar als die heel heet is -> noppes.
Heel erg irritant, vooral als je bijv op een pondje staat :\

Heb heel erg lang naar het probleem lopen googlen, en ook mijn dealer er naar laten kijken. Die konden niks raars vinden. Zwaardere accu erin, met meer cca, mocht ook niet baten.

Het enige wat in de buurt kwam is van deze gast:
Zelfde probleem, en heeft het in de description over een nieuwe "starter kit". Maar mij te duur.

Wat mij nu vaak wel helpt, is de motor naar voren rollen, heel iets gas geven en dan starten.. dan slaat ie meestal wel aan. Maar het blijft een ramp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan