xjr 1300 zijspan project

Bram de Viking

Die hard MF'er
16 jul 2014
541
0
zo.. vandaag is de dag aangebroken dat ik een nieuw projectje opstart. Ik heb laatst een xjr met een kleine voor schade op de kop kunnen tikken. eigenlijk wilde ik graag een cb 1300 als nieuwe zijspan trekker hebben maar deze vallen buiten mijn budget. mijn plan is om deze winter een nieuwe bak en voorwiel ophanging te maken. maar eerst ga ik de motor opbouwen zodat ik er gewoon op kan rijden. hier alvast een paar fotos
full
 
Leuk. Succes Bram. CB1300 lijkt mij ook een fijne trekker. Rood/wit met kuip en vierkante koplamp.

De XJR is top natuurlijk.
 
van.iddag een stukkie wezen rijden met de motor. rijd eigenlijk wel fantastisch zn xjr. hij is weer helemaal oké alleen de remmen voor voorzien van nieuw remvloeistof en ontvluchten. hierna gaan we maar eens nadenken over een degelijk subframe.
full
 
ontluchten.... jammer dat niet alle foto's in dit forum blijven staan. want volgens mij is er al een keer iemand geweest die een xjr omgebouwd heeft als zijspan trekker. waarom het wiel twee keer uitvinden.
full
 
zoiets had ik vernomen. is ook een mooi stuk om te lezen. maar zoals een man betaamt vindt ik plaatjes kijken ook mooi maar helaas zijn die foto's in een dropbox of zo iets gezet en dus nu weg. het komt denk ik wel goed.
 
Klopt, photobucket vond het nodig alle mogelijke fora te slopen. Zeer, zeer jammer. Maar die foto's hebben we nog wel hoor, dus als je eea nodig hebt..
 
Laatst bewerkt:
foto's zijn altijd welkom :t ben vooral benieuwd naar de bevestiging punten van het hulpfram. en foto's zijn natuurlijk altijd fijn voor een naslagwerk.
 
Klopt, photobucket vond het nodig alle mogelijke fora te slopen. Zeer, zeer jammer. Maar die foto's hebben we nog wel hoor, dus als je eea nodig hebt..

Ik vond het voordien al een ramp, zit je in mooie oude topics te kijken, zie je telkens alleen maar van die rotkruisjes ipv de foto's.... :(

Na het photobucket debacle is het helemaal erg. Gelukkig zijn er hier toch veel die uploaden naar de site. Ik kom ook wel eens op andere fora, waar je tot voor kort alleen maar via photobucket en consorten foto's kon plaatsen, dat is nu helemaal een ramp....
 
mooi filmpje. :t buizen buigen voor gevorderde, zeg ik dan. en wat een breed voorwiel lijkt breder dan het achterwiel.
 
Ik vond het voordien al een ramp, zit je in mooie oude topics te kijken, zie je telkens alleen maar van die rotkruisjes ipv de foto's.... :(

Dat komt voornamelijk door onkunde van de uploader. De naam van het album moet altijd het zelfde blijven, anders klopt de link niet meer.
 
Dat komt voornamelijk door onkunde van de uploader. De naam van het album moet altijd het zelfde blijven, anders klopt de link niet meer.
Nee, het komt voornamelijk door de fotosites. Die deleten na inactiviteit of veranderen hun policy op doorlinken. Als ze voldoende gebruikers hebben veranderen ze hun verdienmodel.
De enige oplossing is een eigen server.
 
Klopt, ik gebruikte 10 jaar lang PhotoBucket gratis en nu moet ik $399 betalen om mijn foto's zichtbaar te maken op fora.
Dat weiger ik uiteraard dus moet ik nu alle foto linkjes opnieuw maken naar mn betaalde (5,99 per jaar) OneDrive.
Dat is vervelend werk dus dat gaat niet snel. In mijn Schwenker topic ben ik vooraan begonnen, het vordert gestaag. In weken zoals deze gaat het sneller, ik zit 's avonds in het hotel op het gemak een uurtje lang te knippen en plakken en voor ik het weet, is er weer een avond voorbij.
 
Met Onedrive loop je ook weer het risico dat Microsoft doorlinken gaat blokkeren als het te populair wordt. Al je werk voor niets geweest -O-
 
Een NAS is ideaal. Maar je moet ook niet hebben dat anderen foto's vanuit jouw NAS bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan