Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren een motorrijder waarvan ik het vermoeden heb dat 'ie het niet leuk vond om rechts ingehaald te worden. :+

Op de A9 richting Alkmaar bleef ik in de drukte een beetje op de middenbaan omdat links toch niet opschoot. Een sportief ogende rode motorfiets ging wel naar links en kwam mij heel langzaam voorbij. Even vriendelijk gezwaaid. Tot zover niets aan de hand. Collega motorrijder reed op dat moment nog heel netjes.

Kort erna bleef het treintje op de linker- en middenbaan, maar rechts was helemaal vrij... dus ik manoeuvreer rustig naar de rechterbaan en rijd heel rustig een treintje van minsterns 5 of 6 auto's op de middenbaan voorbij en daarmee dus ook de 'motorvriend' die op de linkerbaan 'opgesloten' zat in het langzame treintje.

Na de Wijkertunnel schoot hij heel snel voor mij en een andere auto langs afslag Beverwijk (bij de Bazaar) op... maar die auto ging rechtdoor en ik nam ook de afslag dus ik zat gewoon weer achter hem, zonder gek te doen. Na de rotonde ging meneer nogal agressief de auto die voor ons zat over de doorgetrokken streep voorbij.

Kweenie. Kreeg er een beetje het gevoel van dat hij mijn actie niet zo lief vond. Misschien was hij wel gewoon opgefokt door het treintje rijden, kan ook. Ik vond 't wel bijzonder.
 
Reed op de snelweg met twee rijstroken waar in de verte boven de linkerstrook een verdrijfpijl stond. Op de motor blijf ik dan altijd zo lang mogelijk op die strook rijden. Als het kan iets harder dan rechts, zodat je (hopelijk) gezien wordt en niet in conflict komt met invoegende bestuurders.

Vandaag was anders. De pijl was voor een vrachtwagenchauffeur voor me het teken om naar links te gaan, en stapvoets naast een andere vrachtwagen te gaan rijden en dus de rijstrook compleet te blokkeren. Ik ben nog niet levensmoe, dus ben er maar achter gebleven en heb hem netjes ruimte gegeven toen hij pal voor het kruis naar rechts kwam. Mafkees.
 
Meneer in zijn blik die het niet eerlijk vond dat ik de file kon filteren en dus terwijl ik er al naast aan het rijden was zijn auto (in de rechter baan) naar links zette zodat ik er niet meer voorbij kon.
Vervolgens file stil, hij stilstaand met een halve auto ruimte voor hem, mij het pad blokkerend.

Klopje op 't raam (was niet nodig, hij was me van tijd tot tijd al aan aan het kijken), en een schouderophalend gebaar met 't wijzen naar 't pad, zo van, waar ben je mee bezig?
Een gebaar van als jij je auto iets naar rechts zet, kan ik er ook weer voorbij en zitten we niet te klungelen.

Kijkt ie me schaapachtig aan, file begint weer iets te rijden en hij ook, waarbij hij z'n auto nog verder naar links zet (waar geen ruimte was overigens) alleen om mijn pad te blokkeren.
Prachtig toneelstukje als je zelf geen haast hebt :]
 
zojuist alcoholcontrole in tilburg meegemaakt :Y , en bij thuiskomst gezien dat er een spijker in mijn achterband zit -O- :')
 
geven ze in plaats van bob sleutelhanger nu een spijker weg , steek hem maar in de band
dan vind hij hem zeker wel
 
Sta vanmiddag voor het stoplicht in Driebergen even te prutsen met navigatiesysteem rijd er gewoon een dame in bmw achterop. Wel stapvoets, was helemaal perplex, zat met mobiel te spelen. Ben niet eens afgestapt om er wat van te zeggen :)
 
Sta vanmiddag voor het stoplicht in Driebergen even te prutsen met navigatiesysteem rijd er gewoon een dame in bmw achterop. Wel stapvoets, was helemaal perplex, zat met mobiel te spelen. Ben niet eens afgestapt om er wat van te zeggen :)

Had je geen schade dan? Altijd nog wel handig om even informatie uit te wisselen indien je problemen krijgt achteraf :/
 
Nee, schoot alleen een stukje vooruit en hierna ging al vrij snel het stoplicht op groen. Stom genoeg was ik zo perplex dat ik door ben gereden :(
 
Asfalteczeem op m'n laars erbij... en mijn pannier...

Rij je lekker rustig na het ophalen van de petfles naar Knokke....
Rotonde 3 kwart rond met een verrassing "net om de 1e 'hoek'" die je niet gezien hebt vanwege de auto's die er reden.
Rijbaan vol onder de ?olie? en Okami Xci maakt een schuivertje, of nou ja net niet?
Van de 'binnenbocht' naar de buitenbocht geschoven over m'n laars (auw!) en m'n pannier... en toen ineens weer grip en m'n motor weer overeind. (en dus gewoon verder kunnen rijden)
 
Laatst bewerkt:
Met motorvriend tourtje gedaan in Luxemburg-Duitsland en België. Vanuit midden NL en terug.

Prima weer en heerlijk gereden. Route die we hebben gereden heb ik gehaald van gpstracks.nl. Mooie route met goede wegen en bochten dus lekker gestuurd.

Echter bij 1 bocht sloeg mij de schrik om het hart. heerlijk sturend zijn we bochtjes aan het doen in Luxemburg. Ineens grind in de bocht!!!!

Gas dicht en stevig in de remmen. Gehaald!!!

Later bij een stop vertelde mij maat die achter mij reed dat hij werd gewaarschuwd door mijn knipperende remlicht. De motor die ik rijd heeft zoals dat heet "Dynamic Braking Light" in combinatie met bochten ABS. Eerst een optie waarvan ik dacht is het het extra geld waard. Na de tourtocht kan ik zeggen dat het zijn geld heeft opgebracht in ieder geval voor mijn maat. Waarschijnlijk heeft het bochten ABS ook gewekt. Ik heb er alleen niets van gemerkt.
 
Echter bij 1 bocht sloeg mij de schrik om het hart. heerlijk sturend zijn we bochtjes aan het doen in Luxemburg. Ineens grind in de bocht!!!!

Gas dicht en stevig in de remmen. Gehaald!!!

Verkeerde reactie, op die manier ga je onderuit op het moment dat je het niet haalt. Zowel gas terug als remmen verhoogt de druk op je voorwiel zodat dat meer grip nodig heeft. Het beste is juist wat gas bij geven en zelf wat te gaan verzitten (of staan) om druk naar je achterwiel te verplaatsen. Of gewoon helemaal niets doen, hooguit wat gas terug, maar hou de motor wel trekken.

En in Luxemburg, België en Frankrijk is het heel normaal dat er grind in de bochten ligt, geen reden om paniekerig over te doen.
 
Met motorvriend tourtje gedaan in Luxemburg-Duitsland en België. Vanuit midden NL en terug.

Prima weer en heerlijk gereden. Route die we hebben gereden heb ik gehaald van gpstracks.nl. Mooie route met goede wegen en bochten dus lekker gestuurd.

Echter bij 1 bocht sloeg mij de schrik om het hart. heerlijk sturend zijn we bochtjes aan het doen in Luxemburg. Ineens grind in de bocht!!!!

Gas dicht en stevig in de remmen. Gehaald!!!

Later bij een stop vertelde mij maat die achter mij reed dat hij werd gewaarschuwd door mijn knipperende remlicht. De motor die ik rijd heeft zoals dat heet "Dynamic Braking Light" in combinatie met bochten ABS. Eerst een optie waarvan ik dacht is het het extra geld waard. Na de tourtocht kan ik zeggen dat het zijn geld heeft opgebracht in ieder geval voor mijn maat. Waarschijnlijk heeft het bochten ABS ook gewekt. Ik heb er alleen niets van gemerkt.


Heb ik ook elke keer als ik rem...wel fijn met LED.
 
Toen ik nog een offroad had gaf ik altijd vol gas als ik grind in een bocht zag. Lekker driften.
 
Verkeerde reactie, op die manier ga je onderuit op het moment dat je het niet haalt. Zowel gas terug als remmen verhoogt de druk op je voorwiel zodat dat meer grip nodig heeft. Het beste is juist wat gas bij geven en zelf wat te gaan verzitten (of staan) om druk naar je achterwiel te verplaatsen. Of gewoon helemaal niets doen, hooguit wat gas terug, maar hou de motor wel trekken.

En in Luxemburg, België en Frankrijk is het heel normaal dat er grind in de bochten ligt, geen reden om paniekerig over te doen.

Helemaal correct de handelingen die je beschrijft. Het stevig remmen was grotendeels voor de bocht en in de bocht was het remmen behoorlijk minder maar nog wel aanwezig.
 
Vandaag veel "zondagsrijders" die vreemde dingen doen, 1 van de meest typische was een Aygo, die de gehele linker rijbaan nodig had, om een bocht naar rechts te halen bij lage snelheid. Veel aarzelende rondkijkende, niet oplettende automobilisten. Veel bochten afsnijden en wegrijden vanaf de kant, zonder op te letten.
 
Vandaag veel "zondagsrijders" die vreemde dingen doen, 1 van de meest typische was een Aygo, die de gehele linker rijbaan nodig had, om een bocht naar rechts te halen bij lage snelheid. Veel aarzelende rondkijkende, niet oplettende automobilisten. Veel bochten afsnijden en wegrijden vanaf de kant, zonder op te letten.


T is toch ook zondag :?
 
Asfalteczeem op m'n laars erbij... en mijn pannier...

Rij je lekker rustig na het ophalen van de petfles naar Knokke....
Rotonde 3 kwart rond met een verrassing "net om de 1e 'hoek'" die je niet gezien hebt vanwege de auto's die er reden.
Rijbaan vol onder de ?olie? en Okami Xci maakt een schuivertje, of nou ja net niet?
Van de 'binnenbocht' naar de buitenbocht geschoven over m'n laars (auw!) en m'n pannier... en toen ineens weer grip en m'n motor weer overeind. (en dus gewoon verder kunnen rijden)

Gek gevoel hè, zo wegschuiven, genoeg om het gevoel te krijgen "fuckfuckfuck daar ga iiiiiik!" en dan opeens lost het zichzelf op... Mooi afgelopen dus. Schuifschade op laarzen = battle scars, niks mis mee. Op motor is zonde natuurlijk '(
 
3 weken terug een stuk offroad gepakt met de XR, de route die ik pakte telt ongeveer 40km legale overharde paden waar ik nauwelijks ander verkeer tegen kom omdat het toch redelijk drassig kan zijn.

Tijdstip van de dag was tegen de avond aan met neergaande zon.

Afijn ik reed met een gangetje van 40km per uur op een bocht af, krijg de zon in mn gezicht en rem wat af. Ik had al gezien dat er geen verkeer was door de open bomen maar op het laatste moment dacht ik toch iets te zien in mijn gezichtsveld dus toch maar op de rem stampen. Sta ik stil met een gespannen touw op ongeveer een meter afstand van mn helm.

Bleek dus dat een boer daar net zn koeien over had laten steken en daarom dat touw gespannen had :o . De beste man kwam er meteen aanrennen om het touw voor me weg te halen. Kan het de beste man ook niet kwalijk nemen, naast een enkele tractor komt daar weinig langs.

Echt wel weer zo'n momentje dat je realiseert hoe kwetsbaar je kan zijn, rit toch iets rustiger dan normaal afgemaakt :]
 
Heel raar. Ik wilde vandaag even naar de Mac bij het Geldredome, smoothie halen ofzo. Is heel het parkeerterrein én de Mac afgesloten voor motorrijders. :+

Ze zullen wel door hebben gehad dat mijn lichaamsgewicht niet laag blijft met de Mac. :o
 
3 weken terug een stuk offroad gepakt met de XR, de route die ik pakte telt ongeveer 40km legale overharde paden waar ik nauwelijks ander verkeer tegen kom omdat het toch redelijk drassig kan zijn.

Tijdstip van de dag was tegen de avond aan met neergaande zon.

Afijn ik reed met een gangetje van 40km per uur op een bocht af, krijg de zon in mn gezicht en rem wat af. Ik had al gezien dat er geen verkeer was door de open bomen maar op het laatste moment dacht ik toch iets te zien in mijn gezichtsveld dus toch maar op de rem stampen. Sta ik stil met een gespannen touw op ongeveer een meter afstand van mn helm.

Bleek dus dat een boer daar net zn koeien over had laten steken en daarom dat touw gespannen had :o . De beste man kwam er meteen aanrennen om het touw voor me weg te halen. Kan het de beste man ook niet kwalijk nemen, naast een enkele tractor komt daar weinig langs.

Echt wel weer zo'n momentje dat je realiseert hoe kwetsbaar je kan zijn, rit toch iets rustiger dan normaal afgemaakt :]
Ben wel eens met het koekblik door zo'n touw heen gereden '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan