Honda Nighthawk 650SC '84 (Natnek)

Natnek3

Rookie
21 apr 2017
9
0
Breda
Hi Allemaal,

Aangezien ik op hele korte termijn mijn rijbewijs zal halen heb ik onlangs mijn eerste motor gekocht.
Zoals de titel al aangeeft is het een Nighthawk uit 1984. Naar zeggen heeft de vorige eigenaar hem helemaal uit elkaar gehad en matzwart gemaakt.
Vind het ergens heel erg gaaf, maar ga wellicht nog wel wat "pure" Nighthawk elementen terugbrengen.

Vooralsnog zal het beginnen met sleutelen en ontdekken want er waren nogal wat (bekende) gebreken die nog verholpen moeten worden. Hopelijk kan ik op dit forum informatie inwinnen die me hierbij gaat helpen.

In dit topic zal ik de ontwikkelen ook elke keer delen en staat vrij voor tips, reacties en discussie :)

full
 
Het eerste jaar na aanschaf best veel mee lopen pielen, voornamelijk voor gebrek aan kennis wat ik ondertussen begin op te bouwen.

Initieel had hij een start probleem. Tijdens het ontdekken daarvan eenmaal vergeten de benzine kraan open te zetten en sindsdien lekte hij glorieus benzine uit alle carbs.

Uiteindelijk een gereinigde set gehaald. Na demonteren hiervan was starten heel lastig alsnog. Dacht initieel dat de startmotor het probleem was maar na veel zoeken was de accu gewoon niet goed genoeg. Dus nieuwe accu gehaald en toen waren de problemen over.

Paar keer op gereden om even een inventarisatie te doen. Remmen waren echt dramatisch slecht en hij liep stationair steeds verder op als de motor warmer werd. Dus moet de carbs nog een keer geheel afstellen echter heb ik daar nu de kennis nog niet voor.

Daarna vervelende handbreuk gehad waardoor hij een jaar stil heeft gestaan.
Dus nu accu opladen en het project verder oppakken.

Alle tips, hulp of extra onderdelen zijn welkom. Wil hem toch wat moderner proberen te maken en dingen te verbeteren.
 
Suc6!

Ik hoop dat je accu na 1+ jaar stilstand er nog zin in heeft om lading vast te houden :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan