De Nieuwe Ducati Scrambler

Nou, da's balen.
Ik dacht dat we ze toch goed gecontroleerd hadden...
Misschien als je belt kun je ze opsturen.
Het is voor jou niet naast de deur...
Soms lijkt het alsof er niks meer in 1 keer goed is... zucht...

Mooi resultaat met AutoSol.
Dat is echt goed spul, en nee ik heb geen aandeeltjes.
Zelf gebruik ik de Metal Polish en de Blueing Remover.
Die laatste is gemeen spul en moet je echt met handschoenen aan verwerken.

Mooie foto's weer.
Is die eerste een Moto Guzzi?
Alles chroom, ook apart en een hoop poetswerk...

Ja dat dacht ik ook. Het werd pas zichtbaar bij een gebalde vuist...
Ik heb ze een mailtje gestuurd, nu maar even afwachten hoe we het gaan oplossen.
Hoop wel dat het volgende paar steviger in elkaar zit. Toch wel belangrijk dat de naden stevig zijn bij een kledingstuk dat je draagt voor de veligheid.

Ja dat AutoSol doet het echt goed. Ik heb de blanke aluminium delen op het motorblok, koplampring en deksel van het voorremvloeistof reservoir gepoetst met het zwarte restant van het poetsmiddel op de poetsdoek en dat ging perfect. Op deze manier komt er bijna geen overtollig poetsmiddel op de niet gepolijste delen.

Die eerste is inderdaad een Moto Guzzi. Blijft fraai zo'n gepolijste aluminium tank.

Heb je al wat vet op het schoefdraad van je ventielen gedaan?
 
Ja, vet er op en nu loopt het goed.
Ik kreeg ze thuis ook niet los, dus moest toch sleutel 10 ff pakken.
Wel goed tegen grijpgrage vingertjes, maar als je ze zelf ook niet meer los krijgt is ook niet goed.
Had 2 setjes besteld, ook voor de Street, en deze lopen nu ook goed.
Nogmaals thx voor de tip.

Denk dat het zeker wel netjes wordt opgelost met je handschoenen.
En inderdaad, dit mag bij een veiligheidsartikel en een merk als AlpineStars niet voorkomen.

Zat trouwens gisteren ook nog te denken aan die rode moeren voor het achter kettingwiel.
Die zijn ook van Ergal 7075 T6, dus dat wordt ook invetten geblazen.
Anders heb je een probleem bij een eventuele tandwielwissel.
 
Laatst bewerkt:
...
Zat trouwens gisteren ook nog te denken aan die rode moeren voor het achter kettingwiel.
Die zijn ook van Ergal 7075 T6, dus dat wordt ook invetten geblazen.
Anders heb je een probleem bij een eventuele tandwielwissel.

Ja staal/rvs en aluminium is altijd een gevoelige situatie. Absoluut goed invetten al zijn de meningen verdeeld over wat het beste werkt.

Ik heb ook nog wat over de voorvering gelezen en als je een zachter voorkant wil hebben veel mensen goede resultaten met het verlagen van het vloeistof niveau in de vorkpoten met ongeveer 20mm(dit zou overeen moeten komen met ongeveer 5cc) en bet inkorten van de witte preload spacer met ongeveer een cm(in de link die ik bijvoeg doen ze overigens maar 5mm). Dan wordt er verder ook vaak nog iets lichtere vorkolie(5 wt) gebruikt maar dat is ook heel erg afhankelijk van het gewicht van de rijder.
Misschien iets om mee te nemen als je bij de mensen van HK suspension bent. Een goedkope oplossing die in ieder geval de vering zachter maakt en die ook volledig omkeerbaar is als het niet bevalt.
Ik lees namelijk dat de Adreani cartridge niet of nauwelijks zachter is dan de originele vering.
Een andere optie is een voorvork cartridge van het Engelse Maxton. Deze kan simpelweg verwisseld worden met de originele cartridge en is van een bedrijf dat zeer ervaren is op het gebied van vering.

Aanpassing spacer en vloeistof:
Ducati Scrambler Forum

Maxton cartridge:
[DIY] How to mount a Maxton cartridge in a fork
 
Laatst bewerkt:
Zo zo, flink bezig met spulletjes! Ik kan niet eens 2 weken naar Italië of je hebt je Scrambler al weer onherkenbaar gemaakt. Gelukkig nog wel te herkennen aan de eeuwige uitlaatglans.
Vandaag een pakketje van G&G shop binnengekregen.

In het doosje zaten de volgende spullen:
- CNC Racing achterrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing voorrem vloeistof cover rood.
- CNC Racing framedopset Scrambler rood.
- CNC Racing olievuldop rood.
- CNC Racing ventieldopjes rood (2 setjes, ook voor de Triumph).
Het zijn de details die het 'm doen.

En dan had ik eerder deze week al de RaceFoxx kettingbeschermer gehad.
Dit is dezelfde als Skippy ook heeft, ik vindt 'm erg mooi.
Dus ik heb 1 dezer dagen ff wat te doen.
 
Jaja, ik ben lekker bezig...😊
Wil nog een paar mods en dan zal hij over een paar weekjes wel op stal gaan.

@Skippy: Zo, je bent er lekker ingedoken.
Ik ga morgen denk ik even kijken naar de achtershock.
De voorkant ga ik dit seizoen zeker niet meer aanpassen.
Dan heb ik de winter om te overdenken of ik jou suggesties ga proberen of voor een Andreani vulling kies. Ik zal vragen wat deze aanpassing kost inclusief montage en afstelling.
De set zelf kost ca. € 650,- niet goedkoop dus.
De achtershock van Ohlins kost € 605,- en dan monteren ze hem ook voor dat geld.
Het zijn keuzes waar ik nog ff de tijd voor kan nemen.

Zie net op Facebook dat het vandaag nog drukker was dan gisteren in Bodegraven...😳
Daar zullen ze wel goede zaken hebben gedaan.

Kunnen we nog wat pics van iemand verwachten van de Gentlemans Ride?
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling voor wat betreft de luchtfilter: Vermogen krijg je echt niet méér, maar onderhoud des te minder. Je voorkomt vervuiling en nat worden van de standaardfilter. Verschil in vermogen heb ik bij jarenlang gerbuik in verschillende motoren nooit echt gemerkt. Bij auto's ligt dat anders. Mijn vorige 2 Saabs (zonder turbo) gebruikten 7% minder brandstof met een K&N-filter omdat weersinvloeden geen rol spelen met zo'n filter (en er nogal wat lucht doorheen moet). De Saab die ik nu heb heeft er minder voordeel van omdat het een motor met turbo is. De invloed van het functioneren van de turbo bepaalt dan veel meer het brandstofverbruik.
Ja, Ik heb er een BMC-filter in zitten. Vergelijkbaar met K&N. Belangrijkste voordeel: werkt levenslang; hoogstens een keer schoonmaken na duizenden km. En daarnaast is het ding totaal ongevoelig voor vocht, dat de doorlaatbaarheid behoorlijk kan beïnvloeden, zeker in ons klimaat.
 
Jaja, ik ben lekker bezig...😊
...
@Skippy: Zo, je bent er lekker ingedoken.
Ik ga morgen denk ik even kijken naar de achtershock.
De voorkant ga ik dit seizoen zeker niet meer aanpassen.
Dan heb ik de winter om te overdenken of ik jou suggesties ga proberen of voor een Andreani vulling kies. Ik zal vragen wat deze aanpassing kost inclusief montage en afstelling.
De set zelf kost ca. € 650,- niet goedkoop dus.
De achtershock van Ohlins kost € 605,- en dan monteren ze hem ook voor dat geld.
Het zijn keuzes waar ik nog ff de tijd voor kan nemen.

Zie net op Facebook dat het vandaag nog drukker was dan gisteren in Bodegraven...😳
Daar zullen ze wel goede zaken hebben gedaan...

Ik had al een hoop over de vering gelezen toen d'r tijd ik nog tot aanschaf van een Scrambler moest overgaan. Ik moest alleen even de links erbij zoeken.
Er werd veel gesproken over de vering in de reviews en ook op forums maar persoonlijk viel het me allemaal best mee. We hebben hier natuurlijk in Nederland over het algemeen ook vrij mooi wegdek.Ik heb liever een wat stugge vering dan een vering die vrij gemakkelijk doorslaat of deint.
Het olie niveau verlagen is juist een mooi winter projectje ;) Dit alleen zou al redelijk wat verschil kunnen maken door de grotere luchtkamer die er in de vorkpoot ontstaat. De spacer inkorten is wat meer werk.
Ik zou ook zeker naar de Maxton optie kijken. Deze worden gemaakt op gewicht van de rijder,rijstijl en inzet gebied. Heel veel Engelse Scrambler eigenaren zijn je al voorgegaan en in 2016 was dit de motor die ze het meest aangepakt hebben samen met de MT-09.Ook is de installatie een stuk eenvoudiger en het geheel hierdoor een stuk voordeliger.
Met een Öhlins achterschokbreker achter kun je nauwelijks mis, deze zal het stukken beter doen dan het origineel.

Het verbaast me niks dat het weer onwijs druk was, het was vandaag ook weer top weer. De DGR heb ik helaas voorbij laten gaan.
 
Eerste filmpjes van de DGR 2017 druppelen al binnen. Kwaliteit is nog niet echt top maar toch leuk.
Een aantal Scramblers en een wel heel bekend gezicht vanaf 5:43
Hoe klonk die hoge Termignoni Kees-Jan? ;)
 
Laatst bewerkt:
Eerste filmpjes van de DGR 2017 druppelen al binnen. Kwaliteit is nog niet echt top maar toch leuk.
Een aantal Scramblers en een wel heel bekend gezicht vanaf 5:43
Hoe klonk die hoge Termignoni Kees-Jan? ;)

Je hebt me snel gevonden :) Het is een beetje onhandige camera hoek waaronder dit gefilmd is, maar toch leuk dat ik op 5:43 even moest stil staan. Irene staat trouwens naast me op de monster en heeft mijn zwart/witte scramber bell op.

Ik zal nog eens kijken naar een paar leuke foto's.
 
Ja, in principe leuk filmpje, maar je ziet alleen de motoren snel door het beeld schieten.
Enne...
@Kees-Jan: Je zag er weer goed uit op de scrambler.
Volgens mij zag ik eerder nog een stuk of 2 rode exemplaren voorbij komen.

Net bij HK-suspension in Tiel geweest.
Mooie zaak met erg deskundig personeel, hetgeen ik ook al op internet had gelezen.
Ze staan ook regelmatig in Assen bij races en circuitdagen.
Heb de Ohlins DU505 achterdemper besteld.
Als die binnen is een afspraakje maken voor de montage.
Ze hebben me een soortgelijke demper laten zien, maar wat een verschil qua looks en kwaliteitsbeleving alleen al met de standaard demper.

Ik heb het ook over de Andreani voorvork aanpassing gehad.
Ook hiervan heb ik een soortgelijke set voor een Monster in mijn handen gehad.
Wederom mooi spul met erg mooie doppen bovenaan.
Op beide poten kun je de veerspanning regelen en op 1 poot de demping en op de andere de rebound.
Deze set kost €749,- inclusief montage.
De kans is groot dat die er in het voorjaar in gaat.
Is gelijk de olie ververst en staat hij er als het goed is weer fris bij.
In een standaard voorvork (is van Kayaba) zit maar aan 1 kant een veer, de andere is 'hol' met een beetje olie.
Dat blijf ik een beetje een rare constructie vinden, alhoewel het wel werkt natuurlijk.

Daarna ga ik nog een keer langs met de Street om die lekker in te regelen, maar dit zal wel pas volgend voorjaar zijn.
Tot zover de update mijnerzijds...
 
Laatst bewerkt:
Je hebt me snel gevonden :) Het is een beetje onhandige camera hoek waaronder dit gefilmd is, maar toch leuk dat ik op 5:43 even moest stil staan. Irene staat trouwens naast me op de monster en heeft mijn zwart/witte scramber bell op.

Ik zal nog eens kijken naar een paar leuke foto's.

Was puur toeval, was het eerste filmpje wat ik tegenkwam uit Rotterdam. Ja het was niet het mooiste camera standpunt maar jullie stonden wel opvallend goed in beeld. Je Monster en Bell helm had ik inderdaad ook herkend. Er waren best nog een aantal andere Scramblers in beeld, zaten er ook nog mensen bij van hier?
Ben benieuwd naar de fotoos want het zag er kwa opkomst weer leuk uit.
 
...
Net bij HK-suspension in Tiel geweest.
Mooie zaak met erg deskundig personeel, hetgeen ik ook al op internet had gelezen.
Ze staan ook regelmatig in Assen bij races en circuitdagen.
Heb de Ohlins DU505 achterdemper besteld.
Als die binnen is een afspraakje maken voor de montage.
Ze hebben me een soortgelijke demper laten zien, maar wat een verschil qua looks en kwaliteitsbeleving alleen al met de standaard demper.

Ik heb het ook over de Andreani voorvork aanpassing gehad.
Ook hiervan heb ik een soortgelijke set voor een Monster in mijn handen gehad.
Wederom mooi spul met erg mooie doppen bovenaan.
Op beide poten kun je de veerspanning regelen en op 1 poot de demping en op de andere de rebound.
Deze set kost €749,- inclusief montage.
De kans is groot dat die er in het voorjaar in gaat.
Is gelijk de olie ververst en staat hij er als het goed is weer fris bij.
In een standaard voorvork (is van Kayaba) zit maar aan 1 kant een veer, de andere is 'hol' met een beetje olie.
Dat blijf ik een beetje een rare constructie vinden, alhoewel het wel werkt natuurlijk.

Daarna ga ik nog een keer langs met de Street om die lekker in te regelen, maar dit zal wel pas volgend voorjaar zijn.
Tot zover de update mijnerzijds...

Ja dat Öhlins spul ziet er goed uit en helemaal reviseerbaar.
Die Andreani kit is absoluut heel mooi afgewerkt en zal ook echt wel de voorkant transformeren. Op zich zijn de totale kosten nog wel te overzien want je trekt de motor kwa onderstel wel naar een veel hoger plan. Ben sowieso benieuwd naar je bevindingen als het erop zit.
 
Ja dat Öhlins spul ziet er goed uit en helemaal reviseerbaar.
Die Andreani kit is absoluut heel mooi afgewerkt en zal ook echt wel de voorkant transformeren. Op zich zijn de totale kosten nog wel te overzien want je trekt de motor kwa onderstel wel naar een veel hoger plan. Ben sowieso benieuwd naar je bevindingen als het erop zit.

Dat laat ik natuurlijk via dit kanaal weten.
Ga er van uit dat ze eind van deze of begin volgende week bellen.
De achterdemper is overigens €605,- en voor dat geld monteren ze hem ook.
Ze zijn er ongeveer 45 minuten tot een uurtje mee zoet.
Dus voor in totaal ca. €1350,- heb je de hele vering aangepast.
Dat is trouwens 1 van de redenen dat ik destijds voor de Icon gekozen heb.
Ik twijfelde tussen een Full Throtle en de Icon.
Prijsverschil was toen ca. €1800,-.
Daar kun je aardig wat spulletjes voor kopen en er aan hangen.
Die zijn nu onderhand wel meer dan op, hoewel ik me niet kan voorstellen dat ik de FT standaard had gelaten...😊

Daarom vindt ik het alleszins acceptabel.

In het voorjaar ook maar eens mijn remvloeistof vervangen.
Dat moet elke 2 jaar, maar ik vindt hem nu ook wel donker worden.
Remvloeistof neemt extreem makkelijk water op.
Daardoor gaat de kwaliteit (en ook het kookpunt) sterk naar beneden.
Hierdoor kan de boel weer sponzig gaan aanvoelen.
De temperatuur in een caliper kan behoorlijk oplopen en daarmee (plaatselijk) ook de temperatuur van de remolie.

@Adspeed: bedankt voor de reactie betreffende het filter.
Hetgeen je daar uiteenzet is precies de reden om er 1 te kopen.
De kosten vallen mee, en het wordt geen 'papier-maché' in je luchtfilterhuis...😊
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn jullie lekker actief hier! Stuk actiever dan op het Hyperstrada forum ;)
Lekker veel modificaties ook allemaal. Past ook goed bij de Scrambler natuurlijk.

Ik zag dat mijn Scrambler inmiddels verkocht is bij Startwin dus hoop dat de nieuwe koper er veel plezier van heeft!

@ Macjunk
Ik wil het Scrambler forum niet bevuilen maar hoe bevalt de Street Triple RS?
 
Hoi Andrew,

Alles goed?
Je had een erg mooi exemplaar, dus die nieuwe eigenaar zal er best lol van hebben.
Ja, ik kijk ook wel eens op andere modellen, en bij de ene wordt meer gepost dan de andere.

Ja, de RS bevalt goed, hoewel ik wel wat aanloopprobleempjes heb gehad. Na een ritje een grote plas er onder is niet best. Lekke waterslang, kan gebeuren en natuurlijk vervangen onder garantie.

Je kunt eigenlijk niet fout gaan met de spullen die er op en aan hangen. Op YouTube staan eigenlijk alleen maar lovende recensies, en daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Als je alleen op straat rijdt heb je aan de R ook genoeg. Tenzij je daarna nog opties besteld die al standaard op de RS zitten, dan wordt het prijsverschil een stuk kleiner.

De RS is vrij tam tot circa 7000 toeren, daarna begint hij te janken en wordt het een beest. Je gaat gierend door de versnellingen m.b.v. de QS. De kenmerken van een artikel 5 fiets zeg maar. De R is wat tammer en verdeeld zijn vermogen / koppel over een wat breder toerenbereik. Ik moest in het begin wel wat wennen aan de licht voorovergebogen zitpositie en had wat last van mijn polsen. Kwestie van wennen, want nu gaat het goed en heb ik er geen last meer van.

Als ik een nadeel zou moeten noemen dan zijn het de banden. Er zitten standaard SuperCorsaSP's op. Als het droog is op strak asfalt helemaal top. Maar mijn eerste servicebeurt was op een regenachtige dag, geen doen met die banden. Als ze op zijn vervangen door iets met meer profiel dat bestand is tegen ons klimaat.
 
Laatst bewerkt:
Een actie foto van de Gentleman Ride Rotterdam. Irene op de Monster en ik op de Scrambler.

2017-09-24.jpg


@MacJunk
Er reden overigens twee rode Icons, 1 Oranje Classic en mijn icon mee. Dat was wel grappig. Voor de rest een behoorlijke variatie aan motoren zoals je hier kunt zien.

Aanmelden of registreren om te bekijken

Een andere sfeer impressie:

In Rotterdam hebben uiteindelijk 373 motoren meegereden. In Amsterdam schijnen het ruim 700 motoren geweest te zijn. Dat zijn er echt veel.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf...👌
Ik zag je ook al langskomen op een filmpje op YT.
Strak in het pak op de motor met mooi weer.
Leuk hoor.
 
Wat zijn jullie lekker actief hier! Stuk actiever dan op het Hyperstrada forum ;)
Lekker veel modificaties ook allemaal. Past ook goed bij de Scrambler natuurlijk.

Ik zag dat mijn Scrambler inmiddels verkocht is bij Startwin dus hoop dat de nieuwe koper er veel plezier van heeft!

@ Macjunk
Ik wil het Scrambler forum niet bevuilen maar hoe bevalt de Street Triple RS?

Hallo Andrew! Leuk om je weer hier te zien. Hoe bevalt de Hyperstrada zo na een paar maanden?
 
@Kees-Jan: Ja, ik heb een paar filmpjes gekeken.
Inderdaad, in Amsterdam kwam er geen einde aan.
Volgend jaar eens kijken of ik ook mee ga doen, en zo niet, dan ga ik op z'n minst kijken.
Zag later trouwens dat er in Utrecht ook een opstap-plek was.
Mooi evenement.
 
@Skippy: Nog gelukt met de handschoenen?

Ik ga morgen langs om ze om te ruilen.Ik moet dan toch in Den Haag zijn dus dat is redelijk in de buurt. Ze hebben al een paar apart gelegd al overweeg ik eventueel toch nog om dat andere model te nemen(die SP-1) want daar blijkt ook een speciial stukje op de wijsvinger te zitten voor je smartphone. Het zit daar alleen echt op de punt en is het zwart dus daardoor viel dat niet op.
 
Mooi geregeld. Nee, als het echt op de punt zit en mooi zwart is valt het niet op. Neem gewoon je telefoon mee, kun je dat ook gelijk in de winkel testen. Succes.
 
Mooi geregeld. Nee, als het echt op de punt zit en mooi zwart is valt het niet op. Neem gewoon je telefoon mee, kun je dat ook gelijk in de winkel testen. Succes.

Handschoenen zijn omgeruild en deze zijn nog steeds heel ;). Lagen keurig klaar dus prima service.
Toch weer voor hetzelfde model gegaan. Deze zitten heerlijk en het touchscreen deel op de wijsvinger is toch bruikbaarder door het grotere formaat.
 
Laatst bewerkt:
Gaat goed hier. Sinds de geboorte van mijn dochtertje nu 9 maanden geleden merk ik wel dat ik een stuk minder rijd. Maar dat komt vanaf volgend jaar wel weer.

Mooi dat de TST RS je bevalt MacJunk. En ja kinderziektes zijn er altijd bij de eerste modellen. Als ze maar netjes opgelost worden.

Ik zie dat ik volgend jaar prima mee kan doen aan de GR KeesJan. Er staat iemand met precies mijn fiets achter jullie! :t Ik heb alleen een schermpje erop zitten.
Hyper bevalt mij heel goed. Erg blij mee. Veel aanspraak want je ziet hem niet vaak. Qua karakter en rijden precies wat bij mijn eigen karakter past, inclusief nukkigheden _O-

Hoop alleen ooit wel net als MacJunk meerdere fietsen in de stal te hebben staan. Voor verschillende gelegenheden verschillende fietsen. Mijn eigen Hyper voor in de bergen en bochten, een retro voor een relaxt weekendritje en een pk beul voor even de snelweg op en neer naar een afspraak aan de andere kant vh land :P

Ach ja, een mens moet altijd blijven dromen. Zonder dromen geen doelen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan