Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand ervaring met de quickshifter icm de 2017 Tracer?

Ik snap best dat het kicken is om voluit te accelereren, maar werkt het ook als je rustig (ja - dat doe ik wel eens!) door het spitsverkeer laveert?

Als je bij lagere toerentallen de koppeling toch gebruikt, wordt dan toch het gas onderbroken?

Kortom, is het een zinnige toevoeging in woon-werk verkeer? Of is het alleen leuk om te knallen op de autobahn?


Ik heb hem en ben erg tevreden (kan niet meer zonder). Ook als je rustig rijdt heb je er voordeel bij maar als je snel rijdt is het nog leuker :+
 
Als je bij lagere toerentallen de koppeling toch gebruikt, wordt dan toch het gas onderbroken?

Geen antwoord op jouw vraag, maar volgens mij onderbreekt de quickshifter niet het gas maar de ontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Ja,ik een overjaarse 2016,maar de eerste eigenaar heeft er voor gezorgd dat ik er nog eerst wat werk aan heb. ;)
Ik hoop er begin oktober mee te kunnen rijden.

Een schade gevalletje dus , ga je er nog een eigen touch aan geven ? wel even laten zien dan hé :)
 
Als je bij lagere toerentallen de koppeling toch gebruikt, wordt dan toch het gas onderbroken?
Meestal werken quickshifters prettiger (of beter) bij wat hogere toerentallen. Maar als ie goed door de ECU aangestuurd is zou je denken dat het bij lagere toerentallen ook zal werken. Maar dat ligt er allemaal maar net aan hoe het is ingesteld/afgesteld.

Ik heb bijvoorbeeld een Healtech quickshifter erop zitten. Die wordt niet aangestuurd door de ECU, dus kan ik alleen maar gebruiken boven half gas en bij hogere toerentallen. Anders voelt het niet erg soepeltjes :).

Verder kun je met een quickshifter ook gewoon zelf de koppeling gebruiken en zou de ontsteking niet (mogen) onderbreken. Dus je kunt ook nog gewoon rijden zonder de quickshifter te gebruiken.

Ik weet wel dat mijn volgende motor 100% zeker weer een quickshifter krijgt. Echt fantastisch die dingen, wat een uitvinding :+
 
Meestal werken quickshifters prettiger (of beter) bij wat hogere toerentallen. Maar als ie goed door de ECU aangestuurd is zou je denken dat het bij lagere toerentallen ook zal werken. Maar dat ligt er allemaal maar net aan hoe het is ingesteld/afgesteld.

Ik heb bijvoorbeeld een Healtech quickshifter erop zitten. Die wordt niet aangestuurd door de ECU, dus kan ik alleen maar gebruiken boven half gas en bij hogere toerentallen. Anders voelt het niet erg soepeltjes :).

Verder kun je met een quickshifter ook gewoon zelf de koppeling gebruiken en zou de ontsteking niet (mogen) onderbreken. Dus je kunt ook nog gewoon rijden zonder de quickshifter te gebruiken.

Ik weet wel dat mijn volgende motor 100% zeker weer een quickshifter krijgt. Echt fantastisch die dingen, wat een uitvinding :+

Beetje hoog in de toeren is inderdaad prettiger. Als je van 1 naar 2 schakelt en je doet dit wat langzaam wil hij wel eens in zijn 'neutraal' terecht komen. Als ik rustig rij en wil opschakelen van 1 naar 2 doe ik dat dan ook met koppeling. Tip is dan ook om lekker door te rijden :+
 
Hoi,

Heb je een link waar je die quickshifter vandaan hebt?

Groet

Doc


Beetje hoog in de toeren is inderdaad prettiger. Als je van 1 naar 2 schakelt en je doet dit wat langzaam wil hij wel eens in zijn 'neutraal' terecht komen. Als ik rustig rij en wil opschakelen van 1 naar 2 doe ik dat dan ook met koppeling. Tip is dan ook om lekker door te rijden :+
 
Een quickshifter is echt wel gaaf.
Als eens op een MV gereden waar die standaard op zat.
En het wordt pas echt interessant als ie ook even zo goed werkt met het terug schakelen !
Heerlijk zo,n ding !
En het werkt ook gewoon bij lagere toeren.

Maar of de aftermarketspulletjes zo aan te raden zijn...?
 
Een quickshifter is echt wel gaaf.
Als eens op een MV gereden waar die standaard op zat.
En het wordt pas echt interessant als ie ook even zo goed werkt met het terug schakelen !
Heerlijk zo,n ding !
En het werkt ook gewoon bij lagere toeren.

Maar of de aftermarketspulletjes zo aan te raden zijn...?

Het is gewoon een origineel Yamaha onderdeel.
 
Het is gewoon een origineel Yamaha onderdeel.

Ik doelde eigenlijk op de andere merken zoals :
Healtech, Dyno.
Die hebben ook quickshifters in hun programma voor de Tracer.
Yamaha zelf heeft hem ook idd. ( alleen vanaf model 2017 ??? )
Snel terugschakelen via de QS is er met geen enkel merk mogelijk bij de Tracer denk ik....
 
Jullie doen net of je steeds de snelste ronde op een circuit moet rijden :+

Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk zelf schakelen en dat kan zeker met opschakelen, heel goed zonder koppeling, alleen moet je wel gevoel hebben voor toerental en belasting.

Als je het over gadgets / handige dingen hebt, zijn traction control en ABS stukken nuttiger.
Goede banden en remmen trouwens ook. :+
 
Jullie doen net of je steeds de snelste ronde op een circuit moet rijden :+

Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk zelf schakelen en dat kan zeker met opschakelen, heel goed zonder koppeling, alleen moet je wel gevoel hebben voor toerental en belasting.

Als je het over gadgets / handige dingen hebt, zijn traction control en ABS stukken nuttiger.
Goede banden en remmen trouwens ook. :+

Het ABS en TC op deze fiets zijn eigenlijk een beetje gedateerd qua rekensnelheid = snelheid van reageren. En schakelen zonder koppeling doe ik nu ook maar als ik een QS op de ECU van mijn 2015 fiets kon inpluggen dan zat ie er al op ;)
 
Een schade gevalletje dus , ga je er nog een eigen touch aan geven ? wel even laten zien dan hé :)
Ja maar de schade is heel beperkt,hele grote veranderingen zijn dus niet gepland.

Zijn er hier mensen met aftermarket handkappen?
De mijne zijn beschadigd en ik vind de originele eigenlijk ook niet zo mooi.
Ik kan ze er natuurlijk gewoon af laten,maar bij wat kouder weer lijkt het mij wel prettig.
 
Ik heb al 15.000km de healtech, werkt perfect en niet te duur ook. Niet te 'zacht' af stellen echter, je wilt met wat meer kracht hem in de volgende versnelling trappen als het ware (klinkt lomper dan het is :+ ). Want wat je niet wilt is dat hij tussen de versnellingen in komt met een false neutral. Zeker niet bij vol gas :X

Maar ik lees dat dit ook kan gebeuren met de officiële QS als je waarschijnlijk bij te laag toeren te zacht opschakelt. Ondanks dat die ECU gestuurd is dus..

Maar bij zoiets als een aftermarket QS kun je veel meer verknallen dan bij een officiële accessoire. Want je moet die aftermarket zelf instellen (die zijn doorgaans gemaakt voor meerdere motoren). Gebruik je de verkeerde instellingen en weet je niet waar je mee bezig bent.. dan gaat de boel stuk eh :)

Jammer dat de officiële QS alleen vanaf het 2017 model gebruikt kan worden.. alhoewel ik het dus prima red met die van mij, daar niet van.
 
Ja maar de schade is heel beperkt,hele grote veranderingen zijn dus niet gepland.

Zijn er hier mensen met aftermarket handkappen?
De mijne zijn beschadigd en ik vind de originele eigenlijk ook niet zo mooi.
Ik kan ze er natuurlijk gewoon af laten,maar bij wat kouder weer lijkt het mij wel prettig.

Ik heb er al wat zien passeren met handkappen van ktm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan