Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

pff die route is maar liefst 1446 km en simpel zoeken op paal nummer 31 leverd niks op.....maar even terzijde hoe komen jullie op spanje met die ene foto,ik zie toch helemaal geen aanwijzingen?????
 
Waarschijnlijk omdat velen 'm hebben gereden (en ik ook meerdere malen). Erg bekend weggetje, vele motoren zijn hier voor de pers geïntroduceerd. En als je een beetje gereisd hebt herken je ook vegetatie en steensoorten in bepaalde gebieden. Tel daar mijn 400 kilometer hemelsbreed van de Bonette bij op...
 
:)

full



:]
 
Laatst bewerkt:
:} :} :}

Wat je nodig had was dat je wist dat de foto was genomen langs 'La voi de la liberté'. Langs die route staat om de kilometer zo'n paaltje. Dat was al redelijk snel geraden.

De tweede aanwijzing was dat het ging om een D9xx weg. Op de Franse wiki pagina is de route beschreven, ook aan de hand van wegnummers. Voie de la Liberté — Wikipédia
En daar staat D963. Op de kaart kun je aan het bebouwde gedeelte zien waar je ongeveer moet zijn. Maar over de hele lengte was D963 niet heel erg lang, een paar kilometer. En het grootste deel weiland langs de weg, dus daar hoef je niet te zoeken. Probleem was nog wel die geparkeerde auto. Je kon het paaltje van beide kanten zien, maar vanaf de kant van de rijrichting was ie een beetje verscholen en voor de helft zichtbaar. Maar toch goed identificeerbaar. Kijk maar: Google Maps

Maar het beste is de positie die Ronnie heeft gevonden: Google Maps

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de eerste D9xx op die wikipagina over het hoofd heb gezien, namelijk D972. Dat zag ik gisteravond pas. En omdat de route al was geraden, heb ik de onbewerkte foto geplaatst waarop D963 was te zien.

:] :]

Doe ook wel eens een poging om een fotootje te raden, meestal zeg ik maar niks omdat
ik het niet kan vinden maar, hier bemoei ik me niet mee....

Nou, je bent al die slimmerds hier toch mooi te snel af geweest!

*D *D
 
Laatst bewerkt:
Goede uitleg .
Ik had inderdaad ook gevonden dat ze om de km inderdaad staan.
en de kaart ook, maar kon zo vlug daarop toch niet d963 zien staan .
zal wel verkeerd hebben gekeken.
En via Google zag ik hem wel..en inderdaad rijweg gedaan....niks gezien

Nou dadelijk als support met brandweer mee naar zaandijk voor landskampioenschap.
Kijken of we die titel weer mee kunnen bemachtigen.

Groetjes Karin
 
Laatst bewerkt:
Ondanks het gekriebel op de eerste foto kwam ik toch telkens tot de conclusie dat het D963 moest zijn. Had de route in BC maar kon daar de weg niet vinden..

Dus geconcludeerd dat D963 dan waarschijnlijk niet klopte.....

Vanmorgen toch bevestigd door foto 2

Nogmaals" D963 voie de la liberté " in googol ingetikt en via frans forum de plaatsnaam gevonden dat viel niet mee ik ben de franse taal niet machtig...

Nu eerst naar de eerste helft van de tweede wedstrijd
 
Ik heb deze route, gecombineerd met een aantal dagen Normandie, een paar jaar geleden gereden. Ik vind het een aanrader. Hier is een mooi reisverslag van Dirk Jan Onrust: De weg naar de vrijheid

Das ook toevalig daar heb ik op zitrwn kijken..
Wij wilde deze zomer ook normandie doen en daarna naar franse Alpen...maar de route is toch veranderd in overleg met manlief...
Nu nadenken over volgend jaar mischien na jaren twijfelen toch schotland?...
Groetjes Karin
 
Das ook toevalig daar heb ik op zitrwn kijken..
Wij wilde deze zomer ook normandie doen en daarna naar franse Alpen...maar de route is toch veranderd in overleg met manlief...
Nu nadenken over volgend jaar mischien na jaren twijfelen toch schotland?...
Groetjes Karin
Eind April weekje Schotland, en dan in September naar de Franse Alpen.. is dat een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan