Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Street Triple 765RS, verder hoef je in mijn ogen niet te zoeken. Ben gek op mijn 07'tje....maar dat ding, ongelooflijk hoeveel grip, vertrouwen, controle en beleving je daarop hebt!
 
Om eerlijk te zijn kijk ik wel eens naar een opvolger maar ik ben erg verknocht aan het 2 cilinder concept.
Heb op een nieuwe street triple gereden, de 765, street twin en de mt 09.
Maar is het allemaal net niet, de street twin is me net weer niet sportief genoeg want ik vindt het leuk om af en toe een circuit te bezoeken.
Afgelopen donderdag viel op zandvoort mijn oog op een ducati 796, ongeveer even zwaar maar zo'n 10 pk meer als mijn mt.
Alleen is dat model er maar tot 2014 dus zou ik niet echt een nieuwe motor kunnen kopen, moet dat dan zegt er al iemand? nee maar is wel mooi meegenomen toch.
De opvolger, de 797, is zwaarder en heeft hetzelfde vermogen als de mt waardoor ik even verder heb gekeken bij ducati, dat zou dan de monster 821 worden omdat ik geen 1000cc of meer wil.
Of een andere mogelijkheid is de nieuwe ktm duke 790, een 2 cilinder in lijn die volgend jaar komt.
Der mut alleen altied zo'n bult geld bie...

Der mut alleen altied zo'n bult geld bie... Grappig!
Als Limbo begrijp ik jou wel maar kan mij voorstellen dat het gros je niet begrijpt:)

Maar dat klopt en zeker als je over gaat naar KTM.
KTM is wel op de goede weg want ze zien er gelikt uit!
Heb in afgelopen februari op de motorbeurs ook al zitten kwijlen op die 2 cilinder KTM.
ktm-790-duke-prototype-ab9t1158.jpg


Ik vond dit ook wel mooi voor het oog en de minimalistische insteek.
Maar helaas zie ik een 1 klapper niet zitten.
http://www.sportrider.com/image-gallery-husqvarna-vitpilen-701-concept
2016-husqvarna-701-vitpilen4.jpg


Heb vandaag even tijd gemaakt om de Rizoma knippers een eeuwige rustplaats te geven.
Er zit nu dit op en ben behoorlijk zichtbaar nu:)
178741-5.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=9CoiCM42tfc
 
Al die Street Triple's zijn ijzersterk op het circuit. Zat toevallig zelf laatst voor zo een Street Triple RX te kijken. Wat een fantastisch mooie motor is dat. Zilver met rood. Die zijn alleen in 2015 gemaakt en daarom vrij pittig te vinden. Maar ik ga er één vinden hoor. Komt goed.

Holy shit die knipperlichten zijn geen knipperlichten maar Strobe lichten man :'D
 
Ik kan niet over de rijkwaliteit van de motor oordelen heb ik nog nooit een gereden.
Maar ik hoor er veel goede verhalen over dus het zal dan ook wel een prima motor zijn.
Smaken verschillen nou eenmaal en ik vind het hele voorstuk ronduit lelijk.
Zou je die modificeren dan heb ik er wel een oogje op;)
streettripleducati-1.jpg
 
Ja dat kan ik mij voorstellen. Meer mensen hebben dat probleem, waaronder ik zelf ook. Ronduit lelijk dan niet, maar in het scenario dat ik mijn kamera er bij pak dan ben ik vooral aan de achterzijde van de motor bezig zeg maar. Motodemic maakt mooie conversies er voor.

Triumph-Street-Triple-RX-1-620x414.jpg


Dat subframe op dat ding. Holy smackers.

Sorry jongens. Ik stop al.
 
Zal me meteen ook maar eens even voorstellen, long time lurker...Sinds mei eigenaar van een MT07 in Deep Armour, met daarop de carbon Akra en Powercommander en nog wat kleine opties! Plannen voor deze winter: Andere achterveer (Öhlins, K-tech of Hyperpro), Quickshifter en ander stuur!
 
Misschien voor degene wie al een keer een MT hebben verkocht, is het wel het geld waard om het op marktplaats te zetten?
Of zijn er betere alternatieven (gratis :P )

Ben van plan de MT-07 te verkopen en een 09 aan te schaffen.
In ieder geval, na de winter een ander aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
De ene is sneller verkocht als de andere, maar volgens mij staat een MT er niet echt langer op dan een maand. Dan is het nog wel het overwegen waard (al wordt het op die site steeds gekker, voor een set autovelgen moet je tegenwoordig ook al dokken). Verder kan je 'm ook nog gratis hier op MF (motorshopper) en speurders plempen. En wellicht zijn er nog wat meer sites waar je op kan adverteren.
 
Laatst bewerkt:
Moet eerlijk zeggen dat ik particulier verkopen vanwege het geleur al niet zo een leuk idee vind, maar scheelt vaak wel tegenover inruil.
Met de auto kan je nog meerijden, met de motor is t toch vaak anders.
Of ik moet achterop klimmen, maarja wie doet dat _O-
 
Laatst bewerkt:
Dat schiet op Henk er is al €4000 geboden.
Als je dat bod zou accepteren staat hij er niet lang op;)

Zie dat je er mooie opties op hebt zitten.
Iemand die dit kan waarderen zal hier dan ook een goede koop mee doen.
De prijs is prima!

@Surferboy was de aanschaf van jou powercommander de moeite waard?
 
Moet eerlijk zeggen dat ik particulier verkopen vanwege het geleur al niet zo een leuk idee vind, maar scheelt vaak wel tegenover inruil.
Met de auto kan je nog meerijden, met de motor is t toch vaak anders.
Of ik moet achterop klimmen, maarja wie doet dat _O-
Kun je mij een prive berichtje sturen met een omschrijving? Ik wil je een bod doen. Vanzelfsprekend kan ik niks beloven of het goed gaat zijn, maar dan heb je een idee.

Ik heb zelf ook altijd ingeruild. Geen zin in allerlei leipe mocro flavours aan de telefoon en deur en wat nog meer wel niet. Dan is het maar meteen geregeld. Scheelt me een boel hoofdpijn.
 
~
Dat schiet op Henk er is al €4000 geboden.
Als je dat bod zou accepteren staat hij er niet lang op;)

Zie dat je er mooie opties op hebt zitten.
Iemand die dit kan waarderen zal hier dan ook een goede koop mee doen.
De prijs is prima!

Weet je, de mt hoeft niet weg als de geboden prijs me niet aanstaat, dat scheelt natuurlijk wel weer.
 
Dat schiet op Henk er is al €4000 geboden.
Als je dat bod zou accepteren staat hij er niet lang op;)

Zie dat je er mooie opties op hebt zitten.
Iemand die dit kan waarderen zal hier dan ook een goede koop mee doen.
De prijs is prima!

@Surferboy was de aanschaf van jou powercommander de moeite waard?

Ik heb hem er niet zelf op gezet, maar heb de fiets overgekocht van mijn broertje die hem erop gezet heeft. Het verschil was levensgroot na installatie. Hij gaat nu in zijn drie zonder koppeling ook op het achterwiel! Dit is met een gedownloade mapping van Powercommander zelf. Hij moet nog een keer echt afgesteld worden, dan denk ik dat er nog wel een paar procent winst te maken is.
 
Ik heb hem er niet zelf op gezet, maar heb de fiets overgekocht van mijn broertje die hem erop gezet heeft. Het verschil was levensgroot na installatie. Hij gaat nu in zijn drie zonder koppeling ook op het achterwiel! Dit is met een gedownloade mapping van Powercommander zelf. Hij moet nog een keer echt afgesteld worden, dan denk ik dat er nog wel een paar procent winst te maken is.


ooit op de dynobank gestaan om het verschil te meten?
 
Al die Street Triple's zijn ijzersterk op het circuit. Zat toevallig zelf laatst voor zo een Street Triple RX te kijken. Wat een fantastisch mooie motor is dat. Zilver met rood. Die zijn alleen in 2015 gemaakt en daarom vrij pittig te vinden. Maar ik ga er één vinden hoor. Komt goed.

Holy shit die knipperlichten zijn geen knipperlichten maar Strobe lichten man :'D

Er staat een rx in eibergen op je te wachten, haha
 
Kun je mij een prive berichtje sturen met een omschrijving? Ik wil je een bod doen. Vanzelfsprekend kan ik niks beloven of het goed gaat zijn, maar dan heb je een idee.

Ik heb zelf ook altijd ingeruild. Geen zin in allerlei leipe mocro flavours aan de telefoon en deur en wat nog meer wel niet. Dan is het maar meteen geregeld. Scheelt me een boel hoofdpijn.

U heeft een PM. Inderdaad, rare fratsen aan de deur.
Heb het wel met auto's gedaan, maar dan waren het ook goedkope meuk dingen.
Zou het met mijn huidige auto ook niet doen, moet er al niet aan denken dat er een ander in rijdt, zelfs geen familie oid, haha. Met de motor is dat nog tikje erger... _O-
 
ooit op de dynobank gestaan om het verschil te meten?

Nee ook niet, maar zoals het op het fz07 forum omschreven werd door de eerste die zijn fiets had uitgeleend aan Powercommander om de eerste mappings etc te maken:

Tis niet zozeer het gewonnen topvermogen of topkoppel, maar vooral de enorme toename in de oppervlakte onder de vermogen en koppelkromme, en die voel je elke keer dat je het gas opendraait.
 
Ik twijfel erg tussen de MT-03 of MT-07.

Ik denk dat de 03 iets te weinig heeft om met vertrouwen wat snelweg te pakken.
Aan andere kant lijkt me het lichtere gewicht in de stad en B wegen vd MT-03 weer fijner.

Is er veel verschil met optrekken en in de stad rijden?

Heeft iemand van jullie op beide gereden en kan er iets over zeggen?

bvd Relic
 
Van welk bouwjaar zou jij willen gaan kijken, en gaat het om vol vermogen of 35kw?
De eerste types hebben een 660 cc 1 cilinder, de nieuwere types hebben een 300 cc parallel twin. Ik zou iig voor een 07 gaan, wat extra vermogen is wel lekker en vind het net ff wat meer een motor.
 
Kan over de MT-03 niets oordelen.
De MT-07 doet het prima in druk verkeer.
Erg wendbaar en op de snelweg kan hij ook mee.
The best of both worlds?

MT-03 is een 1 klapper
MT-07 is een 2 klapper

Het is maar wat je voorkeur is.
 
Van welk bouwjaar zou jij willen gaan kijken, en gaat het om vol vermogen of 35kw?
De eerste types hebben een 660 cc 1 cilinder, de nieuwere types hebben een 300 cc parallel twin. Ik zou iig voor een 07 gaan, wat extra vermogen is wel lekker en vind het net ff wat meer een motor.

Bedankt voor je reactie!
Nieuw dus Parallel twin id en vol vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Kan over de MT-03 niets oordelen.
De MT-07 doet het prima in druk verkeer.
Erg wendbaar en op de snelweg kan hij ook mee.
The best of both worlds?

MT-03 is een 1 klapper
MT-07 is een 2 klapper

Het is maar wat je voorkeur is.

Bedankt voor je reactie!
Merkbaar verschil in gewicht?, ik weet het is maar 14 kg maar...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan