Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Nee, nooit. Maar ik was met 1 andere kerel de enige op een Naked (hij op een street ralley MT 09) kon goed meekomen in de 1 en 1 + groep, we hebben de wereldschokkende tijd van 2:42 neergezet (achter de voorrijder aan). Denk dat het zelf richting de 2:30 had kunnen worden. (We deden hier en daar het gas dicht om niet op de voorgaande groep in te lopen en om het groepje zelf bij elkaar te houden).

Mijn grootste uitdaging was het feit dat ik elke keer (ondanks mijn, voor mijn gevoel, enorm doorhangen) de steppen aan de grond reed. Daardoor kon ik niet harder (voor mijn gevoel in die bocht). Terwijl het helemaal niet zo rap ging, voelde het....
 
Andy, dacht dat je het wel goed vond zo?

Hi Kees, na 1 seizoen gereden te hebben met de Akra ben ik er nog steeds erg blij mee en is het verslavend naar het geluid te luisteren en de harde plof op te wekken :) Ik vind de motor prima rijden met de open buis maar moet wel eerlijk bekennen dat ik het gevoel heb dat er meer uit te halen valt. Voel het zeker niet als gebrek maar meer uit nieuwsgierigheid of er met een aangepaste mapping nog meer uit te halen valt. Zo niet kan ik er ook heel goed mee leven. :) Ik was vandaag bij Goedhart motoren in Bodegraven en daar stond een MT-09 voor de deur met een open systeem van Arrow eronder en originele mapping. De eigenaar was ook een medewerker daar en hij heeft de MT op de rollerbank gehad welke er volgens hem 125 pk uitperste. Over de vermogensafgifte hebben we het niet gehad maar klinkt wel gezond.
 
Wat mij opvalt is dat het re-mappen in NL een stuk duurder is dan in Engeland bijvoorbeeld, hier in NL kost het zo'n €400 terwijl je UK ongeveer €250 kwijt bent.
WIZ Performance kost re-mappen €165, dat is ruim de helft goedkoper, vind het nogal een behoorlijk verschil.
 
Hi Kees, na 1 seizoen gereden te hebben met de Akra ben ik er nog steeds erg blij mee en is het verslavend naar het geluid te luisteren en de harde plof op te wekken :) Ik vind de motor prima rijden met de open buis maar moet wel eerlijk bekennen dat ik het gevoel heb dat er meer uit te halen valt. Voel het zeker niet als gebrek maar meer uit nieuwsgierigheid of er met een aangepaste mapping nog meer uit te halen valt. Zo niet kan ik er ook heel goed mee leven. :) Ik was vandaag bij Goedhart motoren in Bodegraven en daar stond een MT-09 voor de deur met een open systeem van Arrow eronder en originele mapping. De eigenaar was ook een medewerker daar en hij heeft de MT op de rollerbank gehad welke er volgens hem 125 pk uitperste. Over de vermogensafgifte hebben we het niet gehad maar klinkt wel gezond.

Die persoon bij Goedhart was ik :)
Ik werk bij een leverancier van Goedhart en de MT is voorzien van een volledig Remus systeem.

Afgelopen weekend heb ik erg veel positieve reacties gehad op de Remus uitlaat en zijn er ontzettend veel foto’s en filmpjes van gemaakt. Ik ben al jaren niet meer op MF geweest dus ik dacht; maar eens kijken of het nog voorbij komt op MF.

De MT is voorzien van een volledig open Remus uitlaat systeem met rvs bochtenset en connector en een titanium Hypercone demper.
Werkend bij de importeur heb ik natuurlijk een ietwat gekleurde bril op maar ik vind de uitlaat erg goed staan en hij oogt erg ‘clean’. Van bochten tot demper een mooie rechte lijn met een conische demper. Geen rare kronkels nog onder het blok zoals je ook wel ziet. Veel MT eigenaren die ik dit weekend gesproken hadden vak dezelfde reactie *D

Ik zal nog wat detail foto’s plaatsen van de uitlaat want volgens mij is de Remus niet zo goed bekend hier…
Vermogensmeting is ook gemaakt en zal ik ook nog posten.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Die persoon bij Goedhart was ik :)
Ik werk bij een leverancier van Goedhart en de MT is voorzien van een volledig Remus systeem.

Afgelopen weekend heb ik erg veel positieve reacties gehad op de Remus uitlaat en zijn er ontzettend veel foto’s en filmpjes van gemaakt. Ik ben al jaren niet meer op MF geweest dus ik dacht; maar eens kijken of het nog voorbij komt op MF.

De MT is voorzien van een volledig open Remus uitlaat systeem met rvs bochtenset en connector en een titanium Hypercone demper.
Werkend bij de importeur heb ik natuurlijk een ietwat gekleurde bril op maar ik vind de uitlaat erg goed staan en hij oogt erg ‘clean’. Van bochten tot demper een mooie rechte lijn met een conische demper. Geen rare kronkels nog onder het blok zoals je ook wel ziet. Veel MT eigenaren die ik dit weekend gesproken hadden vak dezelfde reactie *D

Ik zal nog wat detail foto’s plaatsen van de uitlaat want volgens mij is de Remus niet zo goed bekend hier…
Vermogensmeting is ook gemaakt en zal ik ook nog posten.

[afbeelding]
[afbeelding]

Excuus geen Arrow maar Remus inderdaad :Y
Klonk best hard zonder db-killer :)
Ik ben benieuwd naar je vermogensafgifte!
Die Mercedes zat ook een gaaf geluid in.
 
Laatst bewerkt:
Die persoon bij Goedhart was ik :)
Ik werk bij een leverancier van Goedhart en de MT is voorzien van een volledig Remus systeem.

Afgelopen weekend heb ik erg veel positieve reacties gehad op de Remus uitlaat en zijn er ontzettend veel foto’s en filmpjes van gemaakt. Ik ben al jaren niet meer op MF geweest dus ik dacht; maar eens kijken of het nog voorbij komt op MF.

De MT is voorzien van een volledig open Remus uitlaat systeem met rvs bochtenset en connector en een titanium Hypercone demper.
Werkend bij de importeur heb ik natuurlijk een ietwat gekleurde bril op maar ik vind de uitlaat erg goed staan en hij oogt erg ‘clean’. Van bochten tot demper een mooie rechte lijn met een conische demper. Geen rare kronkels nog onder het blok zoals je ook wel ziet. Veel MT eigenaren die ik dit weekend gesproken hadden vak dezelfde reactie *D

Ik zal nog wat detail foto’s plaatsen van de uitlaat want volgens mij is de Remus niet zo goed bekend hier…
Vermogensmeting is ook gemaakt en zal ik ook nog posten.

[afbeelding]
[afbeelding]


Laat me raden... je werkt bij Hocoparts?

Heb je de originele mapping nog actief?
 
Laatst bewerkt:
Hi Kees, na 1 seizoen gereden te hebben met de Akra ben ik er nog steeds erg blij mee en is het verslavend naar het geluid te luisteren en de harde plof op te wekken :) Ik vind de motor prima rijden met de open buis maar moet wel eerlijk bekennen dat ik het gevoel heb dat er meer uit te halen valt. Voel het zeker niet als gebrek maar meer uit nieuwsgierigheid of er met een aangepaste mapping nog meer uit te halen valt. Zo niet kan ik er ook heel goed mee leven. :) Ik was vandaag bij Goedhart motoren in Bodegraven en daar stond een MT-09 voor de deur met een open systeem van Arrow eronder en originele mapping. De eigenaar was ook een medewerker daar en hij heeft de MT op de rollerbank gehad welke er volgens hem 125 pk uitperste. Over de vermogensafgifte hebben we het niet gehad maar klinkt wel gezond.

Ik herken je ervaring wel. Heb zelf de toevoerslang naar de AIS-klep afgedopt (en natuurlijk op de luchtfilterkast), en daarmee is het ploffen wel wat minder. Heb namelijk het idee dat de uitlaatdemper dit niet fijn vind..

Nadeel van orignele ECU rempappen vind ik dat je hem niet makkelijk (zelf) weer origineel kunt maken.... niet fijn mocht je de motor weer willen verkopen.
 
''de AIS-klep afgedopt (en natuurlijk op de luchtfilterkast) Wat is AIS klep?'' en wat op de luchtfilterkast?

Wie hebben er ervaring met ECU flash en waar? Ik heb een Akra titanium liggen die er onder gaat, eerst de kath er zien uit te draaien. Had ook al een K&N filter liggen maar dan mag hij zeker wel een reflash gebruiken vermoed ik. Heb er al eens een Laser GP systeem opgehad die klonk en liep echt van geen meter.

125pk krukas neem ik aan trouwens bij een systeem en verder orgineel, dat zou best eens kunnen interessanter is echter het verschil tussen voor en na en of hij door het gehele toerenbereik sterker en accurater is geworden. Verschil tussen de ene originele en de andere mbt afwijkingen in toleraties en manier van inrijden kan ook al zomaar 8% meer of minder zijn dan fabrieksopgave.
 
AIS staat voor air induction system en is een systeem dat verse lucht vanaf de luchtfilterkast in de uitlaatpoorten injecteert dmv een magneetklepje. Hierdoor krijg je naverbranding van onverbrande brandstof en kan de cat zijn werk doen (komt op temperatuur). Mijn uitlaat systeem heeft geen cat meer, en ik wilde graag van de ploffen af.

Door de slang van de AIS af te doppen komt er geen verse lucht meer in het uitlaatsysteem, en zijn de ploffen en stuk minder. Verder rijd ik met dB-killer, dus dat zal ook een stukje helpen.
 
Laatst bewerkt:
Niet echt ontopic, maar kan iemand het verschil uitleggen tussen een powercommander installeren of een ecu reflashen?
Stel dat ik een andere luchtfilter steek en een redelijk open uitlaatlijn, welke is dan aangeraden?
 
Niet echt ontopic, maar kan iemand het verschil uitleggen tussen een powercommander installeren of een ecu reflashen?
Stel dat ik een andere luchtfilter steek en een redelijk open uitlaatlijn, welke is dan aangeraden?
Pc vertaalt de signalen van de ecu naar iets andere waarden.
Flashen zorgt ervoor dat de ecu die signalen zelf al aangepast zijn.
Denk een beetje als een tolk gebruiken of als zelf een taal leren....
Uiteraard kan je hier hele dikke boeken over vol tiepen, maar dit is het in het kort.
Wat is beter... ohje, nog meer dikke boeken. Hangt af van je wensen, je budget etc.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag. Ik zal mij hier ook eens melden. Ik ben sinds twee maanden in het bezit van een MT-09 uit 2014. En wat een geweldige machine is het toch! Hij is ook al meegegaan naar de Eifel en wat een genot om daar met de MT te rijden. Hierbij ook een foto:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan