Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Naar een reviseerbedrijf brengen en meteen op jouw gewicht en rijstijl laten aanpassen; dat heb ik ook nog steeds op mijn verlanglijstje.
b.v. HKsuspension De juiste instelling

HK levert goede spullen van oa Wilbers, hun service is uitstekend. Wilbers doet niet aan maatwerk, ze leveren standaard altijd een 280N/mm achterveer. Die is te zwaar voor de hawk, ze leveren als alternatief 250 of 220N/mm: daar moet je expliciet om vragen. Ik rijd zelf met 250N/mm (ik weeg met pak/helm 75kg). Per fabrikant (Penske/Nitron/Ohlins) worden verschillende adviezen gegeven op basis van gewicht voor de Hawk. 230N/mm wordt op het Hawk GT forum als een goed gemiddelde gezien. Tov 250N/mm betekent dit meer voorspanning op de veer. Maar voor maximaal veerbereik wil je de voorspanning minimaliseren (8mm). Vandaar dat ik koos voor 250N/mm. De 'Sag' klopt nu precies met mijn gewicht (de volgende stap is dan rebound balanceren, in de veronderstelling dat je voorveren ook lineair zijn).

Progressieve veren (Hyperpro) zijn een ok upgrade voor de Hawk tov standaard, maar dit is een one-size-fits-all oplossing. HK levert bv progressieve voorveren. Voor lineaire veren moet je naar www.racetech.com of www.ktechsuspension.com. Racetech goldvalve emulators zijn sowieso een goede upgrade.
 
Laatst bewerkt:
En zo is het geworden :]

hawktank.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee,mannen!
Heeft iemand interesse in een opknap Hawk?
Staat nu denk ik 3 of 4 jaar stil,lopend weggezet.
Staat nog op kenteken/wegenbelasting /verzekering.
Motor is voorzien van Hiperform rvs uitlaat (left side high),KN filter,stage 3 sproeiers,dubbele schijfrem voor, kuipje Suzuki Gsxr250,clipons,en originele onderdelen.
Hoef er niet te veel voor te hebben,moet weg uit de schuur waar hij nu staat.
Staat in Nieuw-Lekkerland (Zuid Holland )
Probeer nog wat foto's te plaatsen.
Geen twijfelaars/bandentrappers graag,ik moet uit Ridderkerk komen bij interesse en heb geen zin om nutteloos heen en weer te rijden. .

full

Het is de rode..
 
Hee,mannen!
Heeft iemand interesse in een opknap Hawk?
Staat nu denk ik 3 of 4 jaar stil,lopend weggezet.
Staat nog op kenteken/wegenbelasting /verzekering.
Motor is voorzien van Hiperform rvs uitlaat (left side high),KN filter,stage 3 sproeiers,dubbele schijfrem voor, kuipje Suzuki Gsxr250,clipons,en originele onderdelen.
Hoef er niet te veel voor te hebben,moet weg uit de schuur waar hij nu staat.
Staat in Nieuw-Lekkerland (Zuid Holland )
Probeer nog wat foto's te plaatsen.
Geen twijfelaars/bandentrappers graag,ik moet uit Ridderkerk komen bij interesse en heb geen zin om nutteloos heen en weer te rijden. .

[afbeelding]
Het is de rode..

Jammer voor mij net wat te ver weg.
 
Hallo allemaal,
Jullie hebben me al een paar keer goed geholpen en ik zou graag weer gebruik maken van de kennis die hier is verzameld.
Het betreft de benzinepomp die ik op mn NTV650 heb.
Als ik het goed begrepen heb doet ie het alleen als de motor draait. Ik ben nu bang dat als de tank leeg raakt en het me niet op tijd lukt de kraan op reserve te zetten dat ik stil sta langs de kant van de weg. Ik ben dus op zoek gegaan naar de bedrading die naar de pomp gaat. Daar zit een blauwe draad op (spanning voerende draad) en een groene (massa?). Het idee is dat ik een stekkertje maak vanaf de blauwe draad dat ik in geval van nood aan de accupluspool kan sluiten waardoor de benzine pomp weer draaid en ik weer verder kan.
Dit had ik ook gewoon gedaan waare het niet dat ik maar 8 volt op de blauwe draad meet als de motor loopt. Waarom is dit geen 13.8 volt die op de accu staat?
Hoe moet ik mn pomp nu aansluiten als het een keer misgaat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.
 
Hallo allemaal,
XXXXXXXXXXXXXXXX
Het idee is dat ik een stekkertje maak vanaf de blauwe draad dat ik in geval van nood aan de accupluspool kan sluiten waardoor de benzine pomp weer draaid en ik weer verder kan.
Dit had ik ook gewoon gedaan waare het niet dat ik maar 8 volt op de blauwe draad meet als de motor loopt. Waarom is dit geen 13.8 volt die op de accu staat?
Hoe moet ik mn pomp nu aansluiten als het een keer misgaat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.

Of de brandstofpomp draait, hangt af van het brandstofpomprelais. Dat relais geeft alleen stroom door, als het motorblok draait. Dat is bedoeld om te voorkomen dat de pomp doordraait na een crash o.i.d.
Dat zorgt er helaas ook voor dat je, als je eenmaal lege vlotterkamers hebt, een hele tijd moet starten voor de brandstof weer naar voren gepompt is.
Als je het relais loskoppelt,(rechts achter onder je zadel? de mijne is wat aangepast) kun je in het verbindingsstekkertje de zwarte en zwart-blauwe draad kortsluiten, dan gaat de pomp draaien zo gauw het contact ingeschakeld is. Ik draai al maanden zo met m'n NTV tje.
 
Misschien een tip voor mensen die problemen hebben met de brandstof pomp, ik heb een mikuni vacuüm brandstof pomp ipv de originele.
Voordeel : werkt altijd als de motor loopt en korte doorloop na droogstaan.
Nog een tip , altijd op reserve houden en rijden op de dagteller (100 miles max voor mij)

Mikuni vacuüm benzinepomp 35 l/uur
 
Of de brandstofpomp draait, hangt af van het brandstofpomprelais. Dat relais geeft alleen stroom door, als het motorblok draait. Dat is bedoeld om te voorkomen dat de pomp doordraait na een crash o.i.d.
Dat zorgt er helaas ook voor dat je, als je eenmaal lege vlotterkamers hebt, een hele tijd moet starten voor de brandstof weer naar voren gepompt is.
Als je het relais loskoppelt,(rechts achter onder je zadel? de mijne is wat aangepast) kun je in het verbindingsstekkertje de zwarte en zwart-blauwe draad kortsluiten, dan gaat de pomp draaien zo gauw het contact ingeschakeld is. Ik draai al maanden zo met m'n NTV tje.



Kijk dat is precies de kennis die ik zocht. Bij mijn NTV zit het relais rechts-voor maar dat was makkelijk te vinden.

Super bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.
 
Misschien een tip voor mensen die problemen hebben met de brandstof pomp, ik heb een mikuni vacuüm brandstof pomp ipv de originele.
Voordeel : werkt altijd als de motor loopt en korte doorloop na droogstaan.
Nog een tip , altijd op reserve houden en rijden op de dagteller (100 miles max voor mij)

Mikuni vacuüm benzinepomp 35 l/uur

Yes, daar heb ik er ook nog 3 van nieuw op de plank liggen. Die komt ook in de Hawk Scrambler
 
Hallo allemaal,
...
vraag over benzinepomp
...
Aad.

Heeft hier iemand stil gestaan omdat de pomp geen spanning kreeg?


Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat dat kan gebeuren. De standaard pomp gaat stuk omdat het mechaniekje dat honda gebruikt heeft een vonk veroorzaakt, waardoor er een contactpuntje verbrandt en niet meer goed zijn werk doet.

Hiervoor zijn er veel oplossingen, waarvan de beste (de mikuni pomp) al voorbij kwam. Verder kun je aan de slag met condensatoren of een optische sensor monteren (deze oplossing wordt voornamelijk gebruikt door eigenaren van KTM950's).

Kortom, zoek eerst uit waardoor het probleem dat je probeert te voorkomen wordt veroorzaakt. Ga dan pas op zoek naar een oplossing.


PS, de pomp "draait" niet maar pulseert....




Waarom je maar 8 volt meet weet ik niet, lijkt me ook vreemd, maar ik ken het electrtisch schema niet uit mijn hoofd.
 
Heeft hier iemand stil gestaan omdat de pomp geen spanning kreeg?

...

Toevalligerwijs heb ik nu een Revere die geen spanning op de pomp krijgt. De pomp is goed want die heeft een weekje dienst gedaan in m'n NTV. Het relais lijkt ook goed dus ik vermoed dat het bij mij nu in de computer zit.
 
Toevalligerwijs heb ik nu een Revere die geen spanning op de pomp krijgt. De pomp is goed want die heeft een weekje dienst gedaan in m'n NTV. Het relais lijkt ook goed dus ik vermoed dat het bij mij nu in de computer zit.

Precies dat was bij mij ook het geval! Eerst heb ik het relais, daarna de brandstofpomp vervangen, maar dat bleek niets op te lossen. Dus: de signaaldraad naar het relais gaf geen stroom. Kortsluiten van het relais bleek de oplossing.
Heeft volgens mij dus niks te maken met 'de computer'.
 
Vraagje, ik heb geen verlichting in m'n toerenteller (van de Hawk GT) en dacht even een lampje te vervangen...
Je raad t nooit; 3 afgeknipte draden en geen fitting :-(

Iemand toevallig zo'n fittingkje liggen? Om er nou een complete teller/draadboom voor op te scharrelen..
 
Vraagje, ik heb geen verlichting in m'n toerenteller (van de Hawk GT) en dacht even een lampje te vervangen...
Je raad t nooit; 3 afgeknipte draden en geen fitting :-(

Iemand toevallig zo'n fittingkje liggen? Om er nou een complete teller/draadboom voor op te scharrelen..
Heb ik nog wel liggen. PM me je adresgegevens maar.
 
Hallo allemaal,
Jullie hebben me al een paar keer goed geholpen en ik zou graag weer gebruik maken van de kennis die hier is verzameld.
(...)
Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.

Als je bang bent voor het falen van de pomp, bij wemoto.be verkopen ze een
revisie-setje voor het elektronische mechaniek.

full
 
Ooit wel groot probleem gehad met benzine pomp lag toch ws. wel in bedrading /aansluitingen/ computer..mocht ook wel na 2ton maar heb toen gewoon andere NTV aangeschaft 8-)
Maar die Mikuni pomp is wel een mooie, die ff onthouden mocht ik weer eens gezeik krijgen met pomp (is ook beetje een Honda euvel heb ik wel eens begrepen..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan