Ducati Monster modellen v.a. 2009 "DE NUOVO MOSTRO" deel 6

Hallo Leden,
Vanwege tekort vrije tijd verkoop ik, met pijn in mijn hart, mijn prachtige witte Ducati Monster 796 inclusief paddockstand (zwenkbaar)

Merk: Ducati
Type: Monster 796
Bouwjaar: 04-05-2011
KM-stand: 13.950
Kleur: wit
Opties: zwart stuur (gepoedercoat), zwarte kroonplaat (gepoedercoat), zwarte koplampomranding (gepoedercoat), korte kentekenplaat, CNC gefreesde hi-tech hendels, 14-tands tandwiel, rizoma spiegels

Distributieriemen zijn gedaan, 1 tikkie en hij loopt en de remmen en vering staan super afgesteld

De motor is nog nooit in aanraking geweest met regen of pekel en er is dan ook geen oxidatie te zien

Onderhoudsboekje aanwezig

Sender, jullie wel bekend ,kent de motor en heeft er ook mee gereden. Je zou hem kunnen benaderen indien je een referentie wilt. Als er belangstelling is voor meerdere foto's hoor ik dat graag.

Bij interesse heb ik eventueel nog een helm en een acculader te koop[afbeelding]




Jammer te lezen dat je deze schoonheid nu al moet laten gaan.
Verkoop je soms de spiegels niet apart?,
 
monster rijders, ik denk er aan een monster 821 stripe te kopen van 2016.
ik ben een beetje aan het googlen natuurlijk maar wat adviseren jullie mij?
naast kopen natuurlijk.....
 
dat kan natuurlijk :-)
het gaat me meer om een idee te krijgen wat iemand die een 821 heeft er van vindt, plus en min punten ten op zichte van een vorige motor, een 796 bv of een ander merk?

Ik kom van een S4R/T met een 998 blok en heb in 2014 proef gereden op een 821.
In vergelijking met mijn S4R/T zit er te weinig vermogen in en heb uiteindelijk een Monster 1200S gekocht.
Mijn vrouw komt van een 796 en is overgestapt naar een Monster 821. Ze is daar zeer tevreden over.
 
Ik ben overgestapt van een kawa z750 naar een monster 821. Ik vind het een geweldige motor, genoeg vermogen om ook op het circuit leuk te sturen. Op de openbare weg heb ik sowieso zat vermogen, gelet op de drukte op de weg en de maximum snelheid die geldt
 
dat kan natuurlijk :-)
het gaat me meer om een idee te krijgen wat iemand die een 821 heeft er van vindt, plus en min punten ten op zichte van een vorige motor, een 796 bv of een ander merk?

Ik heb er op gereden en het is een zeer makkelijk te rijden en soepele motor. Het formaat is ten opzichte van de 696/1100 generatie wat fors maar eenmaal rijdend merk je daar niks van. Blokje loopt heel soepel en heeft power zat maar echt heel spannend wordt het niet. Mist tov de 796/1100 misschien wat karakter maar daar krijg je wel gewoon een heel goede en soepele motor voor terug.
 
Tijd om motor Oma hier eens weg te jagen }) ,

Best al een tijdje stil hier,
zelf bijna klaar om de laatste mods aan te brengen tegen dat de eerste lente zonnestralen er aankomen.
Alleen het nieuwe setje spiegels dat er nog moet op komen ben ik nog niet over uit...
de Rizoma reverse retro's of de spy R60,
iemand suggesties welke het beste zicht geven,piccie's ook altijd welkom :]
 
Ik vind de originele psiegels van de 696/796/1100 niet eens zo verkeerd en passen mooi bij het design.
De nieuwe standaard spiegels van de 821/1200 vind ik ook erg mooi (voor standaard dan) en geven goed zicht.

Spiegels van Rizoma (duur) of Barracuda is meestal wel goed, gewoon een kwestie van smaak. En je hebt er wss adapters voor nodig.
 
Ik vind de originele psiegels van de 696/796/1100 niet eens zo verkeerd en passen mooi bij het design.
De nieuwe standaard spiegels van de 821/1200 vind ik ook erg mooi (voor standaard dan) en geven goed zicht.

Spiegels van Rizoma (duur) of Barracuda is meestal wel goed, gewoon een kwestie van smaak. En je hebt er wss adapters voor nodig.


Hoi Sender,bedankt voor je reactie.
Ik vind persoonlijk de spiegels ook niet lelijk staan op de motor,alleen zit ik steeds op mijn ellebogen te kijken :/ ,en spiegelverbreders gebruiken dat vind ik dan niet meer netjes eruit zien.
 
Hoi Sender,bedankt voor je reactie.
Ik vind persoonlijk de spiegels ook niet lelijk staan op de motor,alleen zit ik steeds op mijn ellebogen te kijken :/ ,en spiegelverbreders gebruiken dat vind ik dan niet meer netjes eruit zien.


Ik heb zelf de originele spiegels vervangen door een setje Ducati Performance Viper.
Het zicht in de originele is inderdaad niet geweldig, maar met dit setje echt ontzettend veel beter.
Enige nadeel is wel dat het afstellen wat langer duurt, aangezien je niet het glas kunt bewegen (wel weer als voordeel dat het niet veranderd als je er lichtjes tegenaan tikt).
 
Als je kijkt boven het zekeringenblok, boven de buis van het frame zie je een stekker waar de mantel van is gescheurd. Kan iemand me vertellen welke stekker dat is en waar ik dat kan bestellen?

https://myalbum.com/photo/CwgWT7WunKva/1k0.jpg

Ik heb eens gekeken op het onderdelen fiche en ik ben bang dat het hoesje niet los leverbaar is en een onderdeel van de hoofddraadboom,en die kost rond de 600,-,
je zou contact met een Ducati dealer op kunnen nemen en vragen of hun er een oplossing voor weten,want je zal vast niet de eerste zijn met dat probleem.
Een goedkope oplossing is die hoes verwijderen en de stekker met elektriciteitstape omwikkelen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met een korte kentekenplaathouder op de 796 in combinatie met 2 leovince pijpen onder de kont ?
Als ik dat zo meet gaat de plaat er niet tussen passen, zou je de uitlaten iets uit elkaar kunnen zetten met busjes ?
 
Hallo,

Jazeker daar heb ik ervaring mee. Heb ze zelf gehad.

De Nederlandse kentekenplaat past er net tussen maar raakt de dempers.
Dit komt omdat de Leovince dempers recht naar achteren wijzen en de originele of Termi's naar buiten wijzen. Ik heb het zelf opgelost door een rubbertje op de eindkap te plakken, zodat ze niet beschadigen. Maar je zou ook de kentekenplaat wat smaller kunnen maken door er een randje af te halen.
 
En alweer eens ciao, maar nu om te blijven...

Sinds vanmorgen de trotse en uberblije eigenaar van een 1200 Monster. En ondanks dat het steen en steenkoud was, het regende en mijn vingers eraf leken te vriezen, ben ik nog nooit zo enthousiast geweest bij het thuisbrengen van een nieuwe fiets...

En ja, de spiegels trillen, en ja, het rubberflapje om het contactslot past nergens naar, en ja, je zit met je voet op de bijrijders-steun, maar het is en blijft gewoon lekker om het gas open te draaien en weg te roffelen....

Wie heeft er, buiten alle Jappen, eigenlijk vervangingsdempers nodig, je kunt toch ook een blok met geluid maken???

Top, helaas is het weer ouderwets bagger, dus de komende dagen zal het vooral vaak poetsen worden, maar als het ook maar een beetje normaal is, gaat ZIJ weer lekker roffelen....
 
Laatst bewerkt:
Zo, eindelijk gisteren de Monster uit zijn winterslaap gehaald.
Heerlijk om de 2 kleppert weer eens te horen, nu maar hopen op een lange en warme zomer!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan