Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Ik heb mezelf onlangs ook een TDM aangeschaft. In eerste instantie met de bedoeling het motorblok voor m'n XTZ te gebruiken.
full

Nu ik er een tijdje mee rij begin ik wel aan dit plan te twijfelen. Misschien toch wel zonde om een redelijk nette TDM uit elkaar te trekken. Daarnaast had ik in de XTZ altijd al een 4TX motortje zitten en het motor karakter van zo'n 3VD blijkt toch wel heel anders. Vind 'm wel mooier klinken en dat ligt er niet aan dat de XTZ rotte lagers heeft :+
 
Een 3VD blok is ook beter geschikt in een XTZ dan een 4TX.
Maar bij velen leeft het idee dat een 4TX blok beter is en meer vermogen levert...
 
Op papier liggen de prestaties van de 4TX toch ook net iets hoger. Maar gevoelsmatig is de 4TX een stuk rustiger, met hetzelfde toerental heb ik bij 3VD vaak de neiging om 'm in z'n 6 te zetten. :+
 
ha die Dré! Rij nu anderhalf jaar TDM (4tx) en heb de suup eigenlijk nog niet gemist. Hoewel, voor het nemen van stoepies en vluchtheuvels was ie beter :) En op het gas door de berm is op een tdm ook wat linker, vooral als je de juiste banden er niet onder hebt.
Maar de extra power en betere remmen vd TDM zijn op straat toch echt wel een voordeel.
groet, mattijs
 
Ik had laatst gevraagd of koffers voor een later TDM op een eerdere konden. Nou, ik heb de koffers in ieder geval binnen! Dit weekend ga ik eens proberen ze erop te zetten!
Groeten
 
Mooie motor idd, deze koffers heb ik ook op mijn 3VD gehad, inderdaad een zee van ruimte! Daar kunnen de 900 koffers niet tegenop :P
 
Laatst bewerkt:
M'n tellernaald/wijzer is afgebroken :?
Een andere naald/wijzer heb ik nog wel maar nou vraag ik mij af of ik met de inbus boutjes die in het zicht zitten ook het glas voor de teller weg kan halen of moet ik echt de hele teller unit demonteren?
 
hi guys, ff off tdm.... (excuus) De strom650 van mn vriendin start slecht. Accu laadt gewoon onvoldoende bij. Accu is al vervangen, recent. Spanning op accu in stilstand is 12,6 dus normaal. Bij stationair echter slechts 12,2. Da's veel te laag voor zover ik weet. Bij 4k toeren 14,5. Da's wel normaal. Mn tdm geeft echter stationair met koude motor al 14,2V. Conclusie? Spanningsregelaar? Lijkt me meest voor de hand liggen. Gewoon maar op gokken en vervangen. Kost vlgs mij 3 tientjes nieuw (tenzij je naar Soes gaat ;) ). Dank alvast voor jullie commentaar!
 
M'n tellernaald/wijzer is afgebroken :?
Een andere naald/wijzer heb ik nog wel maar nou vraag ik mij af of ik met de inbus boutjes die in het zicht zitten ook het glas voor de teller weg kan halen of moet ik echt de hele teller unit demonteren?

Hele unit moet eruit. Die boutjes zijn nep en eigenlijk kunststof clipjes met een inbus uiterlijk, alleen voor de afdekplaat. (Tenminste als we het over een 3VD hebben). De unit is gewoon een "doos" uit 2 helften samen geschroefd. Naald eraf halen en nieuwe erop is easy. Maar die naald moet wel op de dezelfde plek op het asje komen anders klopt je snelheid niet meer. Ben ik ook mee aan het klooien gekomen om dat weer goed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Thanx, gaat idd over een 3VD.
Ik heb ook al eens voor m'n XTZ de tellerunit geopereerd, binnenwerk van een teller (van een xj geloof ik) omgewisseld om de teller weer kloppend te krijgen met het kleinere 19" voorwiel. Dat is ook gelukt dus het naaldje vervangen gaat vast wel lukken.
 
Donderdag jl mijn TDM 4TX 1997 weggebracht voor een Winterslaap. Bij het ontwaken is hij ook toe aan een setje nieuwe banden. Heb ik een mooi moment gekozen voor de winterslaap of ben ik te vroeg geweest en krijgen we nog mooie dagen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan