Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tell me about it...stom shovelframe...

Zo te zien rijd jij ook met een FX frame...?

Kan er natuurlijk ook zoiets van maken als de jouwe...da's dan alleen wel zonde van alle spullen die ik hier al voor heb...zucht...keuzes keuzes...

Ja mijn is ook een fx , heb eens staat te kijken maar het is nog niet zo simpel om dat pas te maken , lijkt me zelfs ingewikkeld , hoeveel is die 124" hoger
 
Ja mijn is ook een fx , heb eens staat te kijken maar het is nog niet zo simpel om dat pas te maken , lijkt me zelfs ingewikkeld , hoeveel is die 124" hoger

Paar centimeter hoger en een stuk breder...

Hoeft ook niet simpel te zijn, daar heb je vakmensen voor ;) (waar ik me overigens achter ga verschuilen mocht het niet lukken!)
 
Ennnn...het past! Meteen het frame hier en daar verstevigd en wederom dank aan de enige echte custom-kunstenaar:

Marcel van www.thecustomfactory.nl

Foto's volgen in de loop van de week!
 
Dit weekend heerlijk gereden op de shovel. Zondag wel wat startproblemen gehad en op de terugweg een aantal keer stilgevallen.
Net even de accuspanning gemeten. In rust 12,4 volt. Bij starten zakt hij niet onder de 10 volt, maar bij draaiende motor komt hij ook niet hoger dan 12 volt. Is dit voldoende, of betekent dit dat mijn dynamo onvoldoende bijlaadt?
 
Dit weekend heerlijk gereden op de shovel. Zondag wel wat startproblemen gehad en op de terugweg een aantal keer stilgevallen.
Net even de accuspanning gemeten. In rust 12,4 volt. Bij starten zakt hij niet onder de 10 volt, maar bij draaiende motor komt hij ook niet hoger dan 12 volt. Is dit voldoende, of betekent dit dat mijn dynamo onvoldoende bijlaadt?


Mijn ouwe Evo laadt soms dik 14v onder rijden . 12v is te krapjes .
 
Of je gelijkrichter hapert.

Zou ik dan niet teveel in plaats van te weinig V krijgen? Of vergis ik me?
Hoe kan ik best checken waar het probleem zit? Welke stappen moet ik volgen?

Accu lijkt me nog goed. Is nog maar een 4-tal maanden oud. Als ik hem oplaad met een lader, houdt hij een spanning van 12,4 volt en hij zakt niet onder de 10 volt bij het starten van de motor.
 
Zou ik dan niet teveel in plaats van te weinig V krijgen? Of vergis ik me?
Hoe kan ik best checken waar het probleem zit? Welke stappen moet ik volgen?

Accu lijkt me nog goed. Is nog maar een 4-tal maanden oud. Als ik hem oplaad met een lader, houdt hij een spanning van 12,4 volt en hij zakt niet onder de 10 volt bij het starten van de motor.


FF de aansluitingen controleren. willen nog wel eens vet worden.
 
Zou ik dan niet teveel in plaats van te weinig V krijgen? Of vergis ik me?
Hoe kan ik best checken waar het probleem zit? Welke stappen moet ik volgen?

Accu lijkt me nog goed. Is nog maar een 4-tal maanden oud. Als ik hem oplaad met een lader, houdt hij een spanning van 12,4 volt en hij zakt niet onder de 10 volt bij het starten van de motor.


Wat is er dan veranderd ? kort tijdje geleden nog was het verhaal zo ..



Hoi,

Een tijdje geleden (in het vorige HD-topic) had ik wat hulp en raad gevraagd ivm een startmotor die zijn beste tijd had gehad.
Ik wilde jullie graag even een update geven: de motor, een 1984 fxwg shovelhead, start weer zonder problemen. Het grootste probleem zat in de starter solenoide; deze was helemaal versleten. Ik heb deze vervangen door een solenoid van het merk All Balls en omdat ik vond dat deze oude dame na zoveel jaren ook wel eens een nieuwe startmotor verdiende, heb ik deze meteen ook volledig vervangen door een van All Balls. Contactpuntjes getimed, nieuwe condensator, bougies en bougiekabels, en BROEMMMMM! :-)) Olies en filter had ik al vervangen. It's alive, en van dat stationair geluid wordt een mens echt vrolijk.
Een vraag: tot hoever mag de accu bijladen tijdens het draaien van de motor. Nu gaat die vlot boven de 14,5 V.
Via marktplaats heb ik een harley keihin cv carburator gekocht. Deze ga ik er binnenkort maar eens op monteren. Voorlopig staat de originele Kehin butterfly carb er nog op.

Volgende op het programma zijn de remmen en de voorpoten. Waarschijnlijk ga ik daar ook wel wat vragen over hebben.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Tim
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan