Yamaha XV Virago topic [deel II]

Net een voorvorkkeerring vervangen en nu nieuwe olie er op maar hoeveel?
Het enige dat ik heb gevonden is 228 ml maar dat lijkt me te weinig.
Iemand hier die het weet?
Het is een 93 XV750.
Dat is ook voor de xv535 het aantal ml dus kan best kloppen! Er staat nu een wph op marktplaats zag ik.
 
Net een voorvorkkeerring vervangen en nu nieuwe olie er op maar hoeveel?
Het enige dat ik heb gevonden is 228 ml maar dat lijkt me te weinig.
Iemand hier die het weet?
Het is een 93 XV750.
Kan goed hoor.
ff in wphb kijken, of online motobase (via motozoom of louis).

Tegenwoordig is t veelal luchtkamer meten. Dat kun je ook nog doen.
 
Hallo Jurgen,

Dank je wel, ik heb het forum gezocht. De Brabantse tak is superstil (en ik las dat het forum gehackt was). Ik ga me daar toch maar registreren, wie weet leer ik gezellige toermaatjes kennen.Hallo Vulcanrider,

Dat doe ik ook regelmatig (best vaak eigenlijk), alleen erop uit trekken (klopt, je eigen tempo rijden is meestal het fijnst) en af en toe met het Viragomaatje. Voorheen reed ik op een motorscooter en ook in clubverband. Dat was eigenlijk een keer in de maand heel gezellig, een dagje tuffen samen en tussendoor een terrasje, vandaar dat ik op zoek ben naar een club met Vifago’s (voor de gezelligheid, om van te leren en om dingen over de motor uit te wisselen).

Dat werkplaatsboek ga ik zoeken, want ik heb een nieuwe Sissybar thuis (van de oude is het leer versleten) en die wil er ik zelf opzetten (wordt mn eerste klusje, lijkt me niet super moeilijk en dat kan ik waarschijnlijk ook wel zonder werkplaatsboek, maar dat boek is altijd handig, die tip kreeg ik ook van iemand die een oude Helix rijdt: ‘koop een werkplaatsboek en begin te sleutelen’).

Goetjes, Syl
 
Laatst bewerkt:
2017-08-03_18.jpg

IMG_20170803_184533.jpg

Ik heb een vraag over een mogelijk bagagerekje aan de sissybar. Op de eerste foto is de nieuwe losse sissybar te zien. Ik heb twee blauwe pijltjes naar gaatjes getekend (die ook aan de overkant op de andere bar zitten).

Op de tweede foto is de sissybar die nu op m’n virago xv535 (1992) zit te zien (precies hetzelfde als de oude). Daar heb ik een blauw pijltje getekend. Dat wijst naar een van die twee gaatjes, het andere gaatje zit verscholen achter de reflector maar er is wel ruimte.

Is het mogelijk om een bagagerekje te monteren in die gaatjes, ondanks die reflector en zo ja welk bagagerekje kan ik dan monteren?

Er zijn er zoveel in zoveel maten maar ik weet niet welke zou passen en als er een past, moet ik dan die reflector verwijderen (zou ik wel jammer vinden)?

Weet iemand van jullie dit?

Bedankt voro jullie hulp, Syl56
 

Klopt forum/site is gehackt geweest.
En ze zijn veel drukker met rijden dan op het forum zitten ;) ;)
Misschien komen we elkaar dan nog wel tegen op een treffen of zo.
 
De nieuwe Sissybar zit erop. Was lastiger dan ik dacht (vastzittende bouten en te laat aan W40 gedacht) maar het is gelukt. En dat bagagerekje gaat ook wel lukken :-)

Nu heeft mijn Virago geen middenbok en die kan er volgens de garage waar ik hem een beurt heb laten geven ook niet onder. Ik vroeg toen of de Datona inrijklem een optie zou zijn om de motor rechtop te kunnen zetten maar dat was geen optie omdat m'n voorband maar 90 is, zo vertelden ze me daar.

Hoe houden (jullie zonder hulp van iemand anders en zonder middenbok) je motor rechtop om je oliepijl te controleren (dat glaasje zit helemaal onderaan en als ik hem zelf rechtop houd en buk, kan ik het niet zien)? Super sterk enzo ben ik niet.....
 
Probleem opgelost, ik heb een inrijklem voor een crossmotor gekocht en daar past de smalle voorband prima in. Hij staat nu zonder middenbok en zonder hulp rechtop :-) Kan ik mooi het oliepeil bekijken.
 
Bongiorno Virago rijders Ik ben - met mijn Virago 700 - nieuw op het forum.
Meteen maar even vragen hoe jullie olie peilen..... door dat ruitje kan ik het echt niet inschatten.......zie het gewoon niet....Ik hoor graag....grazie

full
 
Hoi Youngblood, is het ruitje wel schoon (knipoog)? Ik zet hem rechtop met de inrijklem (geen middenbok) en dan pa ik een zaklantaarn, ga er op mijn knieen bij zitten en kijk. Met mn neus bijna tegen de motor aan :-)
 
Hahaha Syl56 Bij de eigenaar waarvan ik hem in maart kocht moest ik zelfs op een handdoek op de bank gaan zitten... De netheid van de eigenaar was inderdaad ook aan de motor af te lezen .

Ook met zaklantaarn kan ik er geen peil aan optrekken......... denk dat ik maar gewoon moet verversen......... bedankt ...
 
Zo even geleden dat ik een update gaf. Bijna klaar met het blok. Nog een onderdeel spuiten starter deksel zijde.(helaas net verf of) Straks een begin maken aan het frame 8-)
full
 
Gaaf Otzie. Gebruik je ook VHT lak? Dit is glossblack toch? En vergeet niet af te bakken op 90 graden in de oven he! ;)

Ik sta op het punt alleen mijn onderste cilinders te doen. Maar heb de rest laten wetblasten en is gewoon zonde om te lakken. Ga wel ook kijken welke delen ik kan polijsten maar wil eerst even een beetje testen op andere delen of dat wel echt mooi wordt...

Hier btw wekelijkse video's over mijn project: Chiefpep
 
Dag Chiefpep,

Je wekelijkse video's volg ik inderdaad. Je vertelde dat je ook Gloss black ging gebruiken! Gebruik de vht variant lak en ben zeer positief erover! Heb inderdaad alles moeten afgebakken op 90 graden volgens instructies. Heb een paar keer het opnieuw moeten spuiten omdat de primer laag van de deksel op de afbeelding ging krimpen. Blijkbaar teveel lagen gespoten had ik achteraf begrepen.Maar het was het waard.

Het resultaat van het wetblasten in je video's zag er zeker niet slecht uit! alles is net nieuw heb ik het idee. In het linkje hieronder kan je trouwens in Photoshop de kleurstelling een beetje uitproberen misschien dat je nog van gedachten veranderd.

http://www.smcars.net/attachments/virago3-jpg.24396/

Alvast succes met opbouwen!

Gaaf Otzie. Gebruik je ook VHT lak? Dit is glossblack toch? En vergeet niet af te bakken op 90 graden in de oven he! ;)

Ik sta op het punt alleen mijn onderste cilinders te doen. Maar heb de rest laten wetblasten en is gewoon zonde om te lakken. Ga wel ook kijken welke delen ik kan polijsten maar wil eerst even een beetje testen op andere delen of dat wel echt mooi wordt...

Hier btw wekelijkse video's over mijn project: Chiefpep
full
 
Haha mooi man. Ik heb ervaring met de VHT lak. Mijn vorige project stond volledig in de VHT lak. Matt Black was dat alleen. Pakte goed uit. Nu dus alleen het onderste deel. Ben er zeker van dat ik de kleurstelling zo ga doen. Maar handig plaatje! :t
 
Hoi,

Vandaag een testrit gemaakt met mijn Virago 750 en nu blijkt de accu niet bij te laden.
De spanningsregelaar wordt ook erg heet en ik heb deze onder het zadel gebouwd.
Misschien te weinig koeling daardoor. Zou dat de oorzaak kunnen zijn en heeft iemand toevallig er nog een liggen?

IJgBQ5Cl.jpg
 
Hi Kornfed. Die regelaar wordt heet. Dat klopt. En als hij op de originele plek zit, zit die goed. Hij kan zijn hitte kwijt via het frame maar 'windkoeling' helpt ook. Maar nogmaals, de originele plek is goed. Vroegere modellen hadden koelribben, dit is de nieuwere versie. Maar beide werken op je systeem. Ze zijn zijn en gebruikt best wel te vinden en kosten niet de wereld. Probeer in stationair te meten met een voltmeter of er spanning wordt gegenereerd.

Succes!
 
Hoi,

Vandaag een testrit gemaakt met mijn Virago 750 en nu blijkt de accu niet bij te laden.
De spanningsregelaar wordt ook erg heet en ik heb deze onder het zadel gebouwd.
Misschien te weinig koeling daardoor. Zou dat de oorzaak kunnen zijn en heeft iemand toevallig er nog een liggen?

[afbeelding]
Eerst meten.

In de lijst how to staat accu en laadsysteem
 
Terug
Bovenaan Onderaan