Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Leuk was het zeker, een beetje als een achtbaanrit, doodeng maar daardoor juist wel leuk.
Die pilot roads zullen het niet makkelijk maken maar de NC700x schijnt het best aardig te doen offroad!
De NC bevalt nog steeds? :)

Kan ik geloven, één keer met de XF op een landweggetje gereden door de tractorsporen door, nog met m'n oude Metzeler Tourance bandjes. Gelukkig hadden die een dieper profiel :)
Was wel nog steeds glibberen :')
De NC begint me meer en meer te bevallen, zie video :]
 



Ik had op internet een route gevonden met behoorlijk wat zandpaden en dat leek me wel leuk om te proberen.
Dus vandaag met wat ploeteren een deel van de route gereden :]

[afbeelding]
Redelijk wat van dit soort weggetjes met daartussen stukjes gewoon asfalt *O*

[afbeelding]
Krijg de foto niet gedraaid dus dan maar even zo :+

Al met al ging het best goed! *O* *O* *O*
Niet gevallen, wel vaak het gevoel had bijna te vallen.
De freewind kan het allemaal gewoon aan 8-)



Dat ziet er goed uit
mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar dat is
of zelfs nog brutaler worden en vragen of je mij
via pm kan benaderen waar je dat soort routes
op het internet kan vinden?

maatje van me heeft trouwens nog een mooie freewind
te koop ( ik heb er geen belang bij maar wil desgevraagd
best wel een linkje posten met meer info)

:]
 
Laatst bewerkt:
Mhh, op DR650 forum las ik dat de standaard uitlaat bocht stainless steel is. Ging/ga er vanuit dat dat hetzelfde is op de Willy.
Voor de Freewind is helaas weinig informatie te vinden, zeker is vergelijking tot de DR650.Onverhard zonder zand. Wat moet ik me daar bij voorstellen, grind o.i.d.?

hm, dan laat die van mij dat verrassend weinig merken. Zou het kunnen dat dat bij nieuwere DR's is?

Onverhard zonder zand wordt dan gewoon compacter, klei of leem of een stukje gras. Dus wel een stevige ondergrond waar je niet in wegzakt. :}


Kan ik geloven, één keer met de XF op een landweggetje gereden door de tractorsporen door, nog met m'n oude Metzeler Tourance bandjes. Gelukkig hadden die een dieper profiel :)
Was wel nog steeds glibberen :')
De NC begint me meer en meer te bevallen, zie video :]

Die tourance doen het zeker niet slecht nee.
Leuk filmpje en een mooie route! Je uitlaat geeft ook wel mooi geluid he :9~





Bladiebladibla
De freewind kan het allemaal gewoon aan 8-)



Dat ziet er goed uit
mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar dat is
of zelfs nog brutaler worden en vragen of je mij
via pm kan benaderen waar je dat soort routes
op het internet kan vinden?

maatje van me heeft trouwens nog een mooie freewind
te koop ( ik heb er geen belang bij maar wil desgevraagd
best wel een linkje posten met meer info)

:]



Dit is bij Almelo, de route is hier te downloaden.
Een paar stukken ervan mag je niet in maar daar is omheen te rijden. Een groot deel van het onverharde deel van de route loopt langs gebieden waar mensen wandelen en fietsen. Met mooi weer zou ik het dus afraden.
En met rustig zwaaien en wachten tot mensen hun honden weer bij zich hebben blijven ze hopelijk open O-)

Veel rijplezier :]
 
Dit is bij Almelo, de route is hier te downloaden.
Een paar stukken ervan mag je niet in maar daar is omheen te rijden. Een groot deel van het onverharde deel van de route loopt langs gebieden waar mensen wandelen en fietsen. Met mooi weer zou ik het dus afraden.
En met rustig zwaaien en wachten tot mensen hun honden weer bij zich hebben blijven ze hopelijk open O-)

Veel rijplezier :]

thnx
 
Nope. Ik denk dat ik Roughneckk er even naar laat kijken/repareren mits dat mogelijk is.
Vandaag heb ik de standaard pijp er weer onder gehangen en wat is dat stil zeg. :Z
 
Laatst bewerkt:
Gister ben ik tijdens het rijden de twee schroeven die de linker kant van mijn achterspatbord vast houden verloren.
Eerder is aan de rechterkant het schroefdraad al beschadigd waardoor deze anders bevestigd moesten worden.
Maar nu heb ik dus kilometers achter elkaar met een los achterspatbord gereden -O-

Dus deze schroefjes kunnen blijkbaar los trillen :+
 
Is het nog gelukt? Met deze regen kun je mooi eraan knutselen :+
Nog niet. Druk, druk, druk deze (afgelopen) weken.
Ook nog eens ziek nu dus :t .

Gister ben ik tijdens het rijden de twee schroeven die de linker kant van mijn achterspatbord vast houden verloren.
Eerder is aan de rechterkant het schroefdraad al beschadigd waardoor deze anders bevestigd moesten worden.
Maar nu heb ik dus kilometers achter elkaar met een los achterspatbord gereden -O-

Dus deze schroefjes kunnen blijkbaar los trillen :+
Nog wel heel? Alles kan los trillen op een 1-pitter. :N
 
Nieuw schroefje en een boutje zoeken die erop past :Y
Heeft m'n garagist ook gedaan toen ik de schroefdraad van de alu (jaja alu) achterbrug heb doorgedraaid :)
 
Nieuw schroefje en een boutje zoeken die erop past :Y
Heeft m'n garagist ook gedaan toen ik de schroefdraad van de alu (jaja alu) achterbrug heb doorgedraaid :)

Dat was precies de reden dat de rechterkant er wel nog op zat. schroefdraad verpest en er boutjes op gezet aan die kant :+
En nu dus aan beide kanten.

Verder niet echt schade. het plastig is op sommige plekjes een beetje gesmolten/geschuurd door de ketting en de band maar lijkt er niet op dat dat erg was *O*

En beterschap Solis!
 
*O* Vandaag nieuwe Battlewing 501 laten monteren! Duur geintje inclusief nieuwe tube, maar als het goed is geen omkijken meer aan.
Leek echt heel anders aan te voelen dan de oude TW, maar misschien zit dat wel tussen mijn oren. Alsof die zo de bocht in wilde vallen. Morgen of zondag maar even goed scrubben.
 
Zien er wel uit als fijne bandjes :]
Dat vallen zou kunnen komen doordat je vorige banden vierkant afgesleten waren? :+

Helaas is mijn nieuwe remschijf niet echt lang meegegaan |(
Door het vergeten van mijn schijfslot heb ik de schijf krom gekregen..
Dus nu zit er maar weer een nieuwe op met nieuwe remblokjes, dat kromme remt toch niet zo lekker :+
 
Zien er wel uit als fijne bandjes :]
Dat vallen zou kunnen komen doordat je vorige banden vierkant afgesleten waren? :+
:Y
Ik weet niet precies hoe het heet, maar als je van boven keek was de voorband gesleten in een \_/-vorm, veel slijtage aan de zijkanten en een beetje afgeplat.
Wel echt heerlijk bochtjes draaien zo, ( :9~ ) vandaag een omweggetje genomen naar huis om wat bochten te rijden ipv alleen snelweg.

Helaas is mijn nieuwe remschijf niet echt lang meegegaan |(
Door het vergeten van mijn schijfslot heb ik de schijf krom gekregen..
Dus nu zit er maar weer een nieuwe op met nieuwe remblokjes, dat kromme remt toch niet zo lekker :+
Wat lullig zeg! Maar wel mooi "nieuwe" remmen, dus da's positief. :t
 
:Y
Ik weet niet precies hoe het heet, maar als je van boven keek was de voorband gesleten in een \_/-vorm, veel slijtage aan de zijkanten en een beetje afgeplat.
Wel echt heerlijk bochtjes draaien zo, ( :9~ ) vandaag een omweggetje genomen naar huis om wat bochten te rijden ipv alleen snelweg.Wat lullig zeg! Maar wel mooi "nieuwe" remmen, dus da's positief. :t


Precies dat bedoelde ik inderdaad :Y
Bochtige weggetjes naar huis is altijd het leukst :} :]



De vorige remschijf zat er pas 6000km op, de remblokjes waren nog helemaal goed. Dus het was vooral een beetje jammer O-)
Het remt allemaal wel nog goed, dus de remklauw en voorvork zijn niet beschadigd gelukkig. *O*



Hoe vaak stellen jullie de kleppen eigenlijk, gewoon de aangeraden 12000km?
 
Hoe vaak stellen jullie de kleppen eigenlijk, gewoon de aangeraden 12000km?

Ik stelde ze als ik de tank voor een of andere reden eraf moet halen, wat dus redelijk vaak was :')
Gewoon zo dat interval aanhouden. Kleppen komen niet zomaar los :)
 
Ik zou het eigenlijk ook binnenkort moeten doen... Gekocht met ~24dkm op de teller en betwijfel of daarvoor nog de 2e grote beurt is uitgevoerd.
Ben alleen te arm om 'm daarvoor weg te brengen en ik heb de tools niet om het zelf te kunnen doen. :')
Zwaar leven.
 
Ik stelde ze als ik de tank voor een of andere reden eraf moet halen, wat dus redelijk vaak was :')
Gewoon zo dat interval aanhouden. Kleppen komen niet zomaar los :)

Haha, ik heb zelf de tank er nog nooit af hoeven halen. Hij is er 1x afgeweest in de afgelopen 24000km, voor het kleppen stellen *O*
Toen heb ik het laten doen, maar wilde het nu wel maar zelf gaan doen. Kleppen stellen is dus gewoon goed te doen?


Ik zou het eigenlijk ook binnenkort moeten doen... Gekocht met ~24dkm op de teller en betwijfel of daarvoor nog de 2e grote beurt is uitgevoerd.
Ben alleen te arm om 'm daarvoor weg te brengen en ik heb de tools niet om het zelf te kunnen doen. :')
Zwaar leven.

Die beurtjes zijn best wel duur inderdaad :X
Maar met een doppenset, imbussetje, steek/ringsleutels en eventueel een momentsleutel (en voelermaatjes voor de kleppen) is nagenoeg alles zelf te doen. :}
 
Niet echt Freewind related, maar ik heb een nieuwe dop gekocht! *O*
Airoh Rides Land, systeemhelm. Is namelijk niet fijn om constant beslagen brilglazen te hebben in je full-face als je ergens stilstaat/langzaam rijdt.
p59846.jpg
 
Mooie helm solis!
Beslaat je bril hier niet meer in?



Vorig weekend de kleppen gesteld. Dat is best wel goed te doen *O*
Alleen lekte de keerringen van de klepdeksels daarna. Dat is nu opgelost met vloeibare pakking *D
 
Vorig weekend de kleppen gesteld. Dat is best wel goed te doen *O*
Alleen lekte de keerringen van de klepdeksels daarna. Dat is nu opgelost met vloeibare pakking *D
Vet! Moet ik dan ook maar eens proberen.
Hoe stonden ze trouwens, nog redelijk in spec?
 
Ik hoop het. :Y
:o Zie nu net een andere Freewind op school staan. Exact dezelfde kleur als die van mij.

Ah leuk! *O* Er zijn meer freewindrijders dan wij denken waarschijnlijk :+

Hoop het ook voor je, ga je in ieder geval snel achter komen met dit weer.
En anders toch maar lenzen :P

Vet! Moet ik dan ook maar eens proberen.
Hoe stonden ze trouwens, nog redelijk in spec?

De inlaat kleppen iets te ruim en de uitlaat kleppen iets te dicht, maar volgens mij wel binnen de marges.
Het is wel handig om het eraf halen van de tank met z'n 2en te doen, dan kan de een tillen en de ander ontkoppelen.
 
Helm toch retour. Kinband knelde, zelfs op de grootste stand. _O-

Als mijn huidige ketting + tandwielen op zijn gaan ik denk maar kijken naar een kleiner tandwiel achter. Ik merk dat ik op de snelweg toch echt toeren mis (en de 6e versnelling al helemaal).
Wel weer leuk om dat laatste stukje even binnendoor te knallen, althans totdat je een sukkelende familiebak voor je krijgt. -O-

Vandaag de nieuwe motor van mijn broer opgehaald en weggebracht voor een 25kW-kitje:
(En ik ben maar een klein beetje jaloers...)
e4yN66E.png

Suzuki doet goede zaken bij ons haha!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan