Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

full

De afgelopen weken met de mooie zomeravonden heel wat "rondjes om de kerk" gemaakt. Heerlijk om na het eten zo een paar uurtjes met alleen maar je hobby bezig te zijn. Alle door de dag opgebouwde stress ff uit het hersenpan blazen. Op een van mijn rondjes nog overwogen om misschien in de toekomst elektrisch te gaan rijden. De infrastructuur hebben we al _O-
 
[afbeelding]
De afgelopen weken met de mooie zomeravonden heel wat "rondjes om de kerk" gemaakt. Heerlijk om na het eten zo een paar uurtjes met alleen maar je hobby bezig te zijn. Alle door de dag opgebouwde stress ff uit het hersenpan blazen. Op een van mijn rondjes nog overwogen om misschien in de toekomst elektrisch te gaan rijden. De infrastructuur hebben we al _O-

Mooie foto. Maar...elektrisch rijden?? Stroomt er geen benzine door je aderen dan. Of stroomt er bij jou groene stroom, in directe verbinding met moeder aarde?
 
Laatst bewerkt:
De recensies van mensen die elektrisch rijden zijn redelijk positief. Enige nadeel is de (te) beperkte actieradius. Ander niet genoemd nadeel is dat Motor bijna geen geluid maakt, en men je nog sneller over het hoofd ziet/ niet hoort aankomen. Het heeft dus zijn voor en nadelen. Wel mooie foto overigens :Y
 
Laatst bewerkt:
In de auto hoor je geluid achter je toch niet. Voor voetgangers is het ook heel erg wennen (en vaak schrikken). Zat meegemaakt met elektrische bussen dat mensen totaal geen besef hebben. Maar rijdt wel echt serieus leuk, en snel!

Maar er kan niks tegen een benzine motor. :+
 
Ne ff serieus. Ik heb geen ervaring met elektrisch rijden. Dat wil niet zeggen dat ik het niet een keer zou willen proberen. Maar voorlopig ben ik te verknocht aan mijn gsx 650
full

-f
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met een forumlid nog eens de 5 landentour gereden, die ik midden mei ook al eens gereden heb.


We konden duidelijk merken dat de herfst in aantocht is. Ondanks een zonnetje kwam de temperatuur nergens boven de 15graden uit.
Op het Signal de Botrange was het zelfs rond de 10 graden.
Niet heel erg warm als je de wintervoering niet in de jas hebt :X
Desondanks heerlijk dagje gestuurd. De laatste keer dit jaar?!?
 
Laatst bewerkt:
full

Tja, inderdaad erg stil. Kom laat ik er nog maar eens een fotooke ingooien dan. Gemaakt tijdens één van de rondjes om de kerk. By the way. Binnenkort moet mijn GSX naar de dealer voor de 30.000 km beurt. Ik verwacht dat die dan ook wel zal gaan beginnen over een nieuwe ketting en tandwielen. Ik rij nog steeds met de originele. Wat is jullie ervaring hiermee. Hoeveel km doen jullie met een setje?
 
Ik zit inmiddels op bijna 51.000 en heb nog steeds de originele set. En die ziet er eigenlijk nog prima uit. Manlief heeft weleens wat commentaar op mijn (in zijn ogen) overdreven kettingvet-gebruik, maar dat heeft blijkbaar zijn nut.
 
Goed smeren scheelt idd veel, nu scheelt welk vet je gebruikt ook wel wat qua tijdsinterval tussen de smeerbeurten. Bij mijn F was ik er iets minder netjes mee (en gewoon goedkope ptfe spray) en die ketting was na 25dkm wel op. Nu bij mijn Gixxer bijna dezelfde kilometers met een kettingset die er al onderzat... Betere spray en consequenter met aanbrengen en onderhouden van de ketting. Echt schoonmaken doe ik alleen nooit eigenlijk.
 
Mmmm...bij mij houdt het toch bij 24.000 of 25.000 km wel op met de kettingset. Toch smeer ik wel regelmatig. Volgende maand is hij rond 102.000 weer aan de beurt! Vanmiddag nieuwe remblokken voor laten plaatsen, die lijken ongeveer dezelfde levensduur te hebben, maar dat moet ik even nakijken.
 
Afgelopen weekend de motor maar eens een uitgebreide was- en poetsbeurt gegeven. Toch best een karweitje als je alles strak wil zetten en ook de kleine hoekjes en kantjes niet vergeet. Wat is het dan toch fijn als je twee dagen daarna lekker door het herfstweer rijdt! ;( 8-) :]
full
 
Afgelopen weekend de motor maar eens een uitgebreide was- en poetsbeurt gegeven. Toch best een karweitje als je alles strak wil zetten en ook de kleine hoekjes en kantjes niet vergeet. Wat is het dan toch fijn als je twee dagen daarna lekker door het herfstweer rijdt! ;( 8-) :]
[afbeelding]

Ziet er netjes uit, hoor! Dat kan die van mij ook wel een keer gebruiken. Dit weekend 8 uur lang in de stromende regen gereden in België/Duitsland/Luxemburg, zelfs in het slot van de topkoffer zit zand... Desondanks een fantastische rit gehad.

Oh ja, ik heb de ton voorbij zien komen op de teller!
 
Netjes Eric!.
Ondanks een weekje vrij eigenlijk alleen maandag een rondje over de veluwe gereden (Daar was ik dit jaar nog niet geweest).
Jammer dat je slecht weer had in de Ardennen.

Ik heb afgelopen vrijdag en zaterdag (met de auto) in de vlaamse ardennen (Regio Oudenaarde/Geraardsbergen/Ronse) doorgebracht. Zowel vrijdag als zaterdag heerlijk zonnig weer. Alleen op zaterdag (toen we deel van Parijs Roubaix reden) een kort buitje, maar zat ’s middags alweer zonder jas op het terras in Ieper.
Overigens een schitterend toeromgeving daar. Niet echte haarspeldbochten oid, maar wel leuke slingerende wegen omring door pitoreske dorpjes.
Rondom Ieper enorm veel te vinden over W.O. I en (buiten de kasseistroken) prima asfalt.

Wellicht dat ik in vroege voorjaar nog eens een hotel in die omgeving boekt om er eens te toeren.
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn motor (GSX650F) verlaagd maar daardoor krijg ik hem alleen niet meer opgebokt. (En mijn man ook bijna niet overigens :') ). Het achterwiel komt nu wel heel hoog in de lucht...

Zijn er hier ook mensen met ervaring wb het (laten) aanpassen/inkorten van de middenbok?
 
Laatst bewerkt:
full


Op naar de twee ton!

Inkorten van de middenbok heb ik geen ervaring mee, ik kan mij goed voorstellen dat het lastig opbokken is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan