Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Vandaag zelf een 60000km beurt uitgevoerd. Klepspeling was links iets te ruim en rechts precies goed. Wel een stomme fout gemaakt met olie verversen,..na het bijvullen liet ik de motor even lopen. Had ik het teiltje er nog maar onder laten staan. Na 10 seconden liep er olie langs het oliefilter. Wat een smeerboel op de klinkers. Gauw kranten erop en doeken. Was te voorzichtig met vastdraaien. Dacht dat het wel al vast genoeg zat,..niet dus. Loopt wel weer stiller na krapper stellen van kleppen en nieuwe olie. Oh ja loopt lekker met nieuw luchtfilter (wel een gepruts om erbij te kunnen zonder de brandstofleiding los te halen).

Wat een regen steeds. In de morgen al de CV gerepareerd, rot waakvlam ging steeds uit. Nieuw thermokoppel erin en nu weer goed.
Veel gesleuteld,... :P
full
 
In het Norge topic staat een voorstel voor de najaarsmeeting op 30 september of 7 oktober. Bij belangstelling daar even reageren graag. Tis wel wat kort dag....
 
Goedemiddag.

Denk stel me ook maar hier even voor. Mijn naam is Dennis geboren in 91 en sinds kort de eigenaar van een 1200 Sport 8V uit 2011. Dit is de motor waar ik blijkbaar mijn korte motorcarrierre op gewacht heb. Een motor waar je zowel lekker kan cruisen maar ook de sporen kan geven (je moet er wel de nodige moeite voor doen).

Eindelijk een unieke fiets die niet iedereen heeft. De motor doet alles ook zo goed: Weinig trillingen, goede balans, prachtig geluid, rustig (snel)wegtoeren, bak koppel. Een ondergewaardeerde fiets naar mijn mening.

Heeft iemand nog tips voor zijkoffers/tassen en een andere aftermarket einddemper? Ik vind de originele toch net een maatje te groot.

[afbeelding]


Met vriendelijke groet,

Dennis

Dag Dennis , sinds dit jaar ook een sport in bezit uit 2014 Corsa , ik gebruik Hepco en Becker Softbags type street (C-bow bevestiging) past bij uiterlijk van de sport vond Guzzi koffers veeeel te groot.
De demper komt van Zard makkelijk te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Een hartelijke uitnodiging voor de Moto Guzzi Najaarsmeeting: 14 Oktober. Een beetje kort dag, sorry. maar dan kan het nog wel gezellig worden, toch? Zie "Waar is wat te doen".
 
Beste Guzzisten, ben weer tegen 'n oude liefde aangelopen; 'n Breva 1100.
Zag op de site van Moto Guzzi dat ze nu inzetten op Bobbers, Retro en Cruisers.
Hoe staat het nu met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor de Breva?
 
Beste Guzzisten, ben weer tegen 'n oude liefde aangelopen; 'n Breva 1100.
Zag op de site van Moto Guzzi dat ze nu inzetten op Bobbers, Retro en Cruisers.
Hoe staat het nu met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor de Breva?

Ik neem aan dat je die gewoon besteld?
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet nieuw met Italiaanse motoren. En zeker niet van het Piaggio concern. Maar de verkrijgbaarheid van onderdelen is soms ´n regelrechte lijdensweg als het om levertijd gaat. Uiteraard ken ik TLM in Nijmegen maar vroeg me af of dat ook meteen het enige adres is.
 
Ik heb ook een breva gehad. Die kreeg onderhoud bij mc rijen. Nooit problemen gehad met de verkrijgbaarheid van onderdelen.

Zelfs voor mijn guzzies uit de jaren 80 is vrijwel alles gewoon leverbaar
 
Bedankt voor je reactie. Ik haal mijn onderdelen eigenlijk altijd bij de dealer.
Erg prettig te weten dat je geen weken hoeft te wachten op je spullen. :)

@akako; staat je Breva nog ergens bij 'n dealer te koop?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet nieuw met Italiaanse motoren. En zeker niet van het Piaggio concern. Maar de verkrijgbaarheid van onderdelen is soms ´n regelrechte lijdensweg als het om levertijd gaat. Uiteraard ken ik TLM in Nijmegen maar vroeg me af of dat ook meteen het enige adres is.

Oh die ervaring heb ik niet. Je kunt ook goed terecht bij Stein Dinse in Duitsland
 
Bedankt voor de tip! Mijn dealer bestelde de OEM parts voor Aprilia ook in Duitsland. Hoeveelheid en levertijd waren goed en snel. Ga binnenkort´n proefrit plannen met´n Breva.
Ik blijf het´n mooie bike vinden. En dat motorblok! :9
 
Bedankt voor de tip! Mijn dealer bestelde de OEM parts voor Aprilia ook in Duitsland. Hoeveelheid en levertijd waren goed en snel. Ga binnenkort´n proefrit plannen met´n Breva.
Ik blijf het´n mooie bike vinden. En dat motorblok! :9

Combineer dat koffiedrinken met een rode Breva. Doe ik ook.
full
 
Heel mooi, nog als nieuw! Heb 'n zware voorkeur voor deze kleurstelling. *D

full
 
Laatst bewerkt:
Of je laat haar wrappen in de jouw gewenste kleur!!!
Die van mij is oorspronkelijk rood onder de grijze huid...;)
full
 
Ik heb haar zo gekocht. Ze stond lang bij motoport te koop waarop ze daar hebben besloten, de motor wat optisch op te pimpen en hebben zij haar laten ‘wrappen’. Dus ik weet niet wat het kost...
ik heb de motor vorig jaar gekocht bij motoport Wormerveer. Dus daar moeten ze wel weten waar en hoeveel een en ander kost.
 
Tijd om weer eens wat leven in het forum te blazen!

Accu is na bijna 7 jaar echt op en maar besloten om een vers exemplaar aan mijn Breva te geven. Zo'n Motobatt MBTX20UHD via Jaramoto als eerder in dit forum is geadviseerd.

Ben benieuwd of het inderdaad een duidelijk beter resultaat geeft dan de standaard capaciteit.

Nog wel even het accu-bakkie op maat maken natuurlijk. Als dat allemaal gebeurt is zal ik haar maar snel weer eens aanzwengelen; is veel te lang geleden dat mijn Guzzi en ik op samen pad zijn geweest! :]
 
Klinkt goed!! Vooral dat laatste natuurlijk. Gisteren weer eens even gereden. Was echt wel weer even prettig. Beetje fris met die mist smorgens maar mocht de pret niet drukken... fijn weekend!
 
Vandaag ook even een proefritje gemaakt, na de 90.000 km grote beurt bij Lamers. Loopt en start weer als een zonnetje. Als extra kers op de taart eindelijk na bijna 3 jaar in de schuur te hebben gelegen, de middenbok laten stralen en poeder coaten. Ziet er weer uit als nieuw. Ook is de achterremcylinder vervangen. Tijdens het ontluchten na vervanging van de remolie, bleek die niet meer goed terug te komen. Oorzaak roest/slijtage. Ook is er een modificatie aan de startmotor gedaan zodat die weer goed start. Daar had ik het afgelopen jaar wat problemen mee als de motor een tijdje niet gelopen had. Verder de gebruikelijke vervangingen van bougies, filters en oliën. Op 8 februari wordt de Breva alweer 10 jaar oud/jong en ga ik dit jaar hopelijk naar de 100.000 km. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan