Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Beter te duur als niet te koop toch :)

Gaaf ding hoor. Adverteer ook internationaal, daar lopen wat meer verzamelaars rond die dit geld uitgeven..
 
Tsja, tis een Aprilia, dus na twee ritten dit jaar, constateerde ik dat zo opeens de tijdklok opnieuw was gaan lopen??? Geen idee waarom, maar goed.
Toevallig de teller op voltage gezet en toen zag ik dat boven de 5000 toeren, zo nu en dan het voltage terugliep naar 10 soms 9 volt. Hmmm, niegoenie.
Dus de boel doormeten. Dynamo goed, accu van eind 2014, dan de spanningsregelaar zeker.
De boel uit elkaar. Meteen een draadprobleem opgelost bij het achterlicht, daar scheen ook een breuk te zitten.
Regelaar bij Carmo geregeld. Deze erop gezet. En wat denk je: ik kon de brommer aantrappen, liep drie seconden, en weer uit! Alleen met contact een keer uitzetten, weer aantrappen en maar drie seconden lopen.
Tsja, dan maar een verse accu regelen. Deze kwam vandaag.
Na montage, starten lopen. Pffwoei.
Stukkie rijden, groot licht an, en een prik van ongeveer 13 volt à 12,5 volt. Voor mijn gevoel aan de lage kant, maar ik vind het prima zo.
Het viel me al op dat de brommer nogal slecht liep boven de 9.000 toeren, maar dat is nu ook weer over. Ik vermoed dat de stroomvoorziening niet genoeg was om de powervalves helemaal open te zetten ofzo. Het verschil, met voor en na de reparatie, is dag en nacht.

Afijn, tijdens de stilstand meteen de bak omgebouwd. Bij TTW had ik al eens zo'n setje verse tandwielen gescoord, maar dat is ook een verschil van dag en nacht. Dat rijdt echt super.

Nou, ze doet het weer en nu kunnen we vast wel weer twee keer rijden voordat het volgende probleem zich aandient :)
 
Laatst bewerkt:
@gert: wat heb je precies aan je bak gedaan? Van de winter wil ik ook mijn blok uit elkaar halen, vandaar.

en je appi zal het vast wel blijven doen. ;)
 
Volgens het boekje mag er DOT 4 remolie gebruikt worden. Welke remolie gebruikt men hier of maakt het niet zoveel uit voor de RGV zolang je DOT 4 aanhoudt?
 
Mijn bak heb ik upgraded met spulletjes van TTW:
RGV Gear 2nd/6th, The Tuning Works
En deze:
RGV Gear 1st(Tall), The Tuning Works
En verder nog wat vorken en shizzle.

Ik heb hier nog een mooie steun om aan een RS blok te werken. Mag je gerust lenen. Verkopen doe ik die niet!
Plaatje (de TTW tandjes liggen ervoor :) )
RS250parts.JPG
 
Net terug van mijn vakantie in Italië, ik ben naar de GP van Misano geweest, helaas zonder Rossi en naar de Mostra Scambio in Imola, ik heb er een fotoset van gemaakt.
RG's, RGV's en GT's gezien en ook een aantal RSW250 Arpilia's, mijn favoriete 250 GP machine.

Teamheronsuzuki: Mostra Scambio Imola 2017

Heel erg bedankt voor de foto's! :} Ik ken de Mostra wel (van horen zeggen) vwb auto's en onderdelen maar had mezelf nooit gerealiseerd dat t ook zó groot was met motoren en aanverwante zaken, thanks! 8-)

Grtz,fRank
 
Het is het hele circuit rond (5,6 km) en ook nog in de pits, de moeite waard om een keer naar toe te gaan. Het is 1 van de grootste beurzen van Europa.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even de verschillende aprilia's op de weegschaal gezet
full


1) de oranje paarse Mk1 met standaard kuipwerk en jolly moto uitlaat.
2) de zwarte mk1 met racekuip, kawasaki blok en standaard uitlaat ontdaan van alles wat op t circuit niet nodig is.
3) de rode mk2 met racekuip en aftermarket expansie ontdaan van alles wat op t circuit niet nodig is.

Allen met halfvolle tank


voor achter totaal
1) 76 69 145
2) 71 53 124
3) 70 69 139

Ik snap best dat de oranje paarse zwaarder is door het standaard kuipwerk, maar het verschil van 15 kg tussen 2) en 3) verbaast mij wel.
 
Vandaag even de verschillende aprilia's op de weegschaal gezet[afbeelding]

1) de oranje paarse Mk1 met standaard kuipwerk en jolly moto uitlaat.
2) de zwarte mk1 met racekuip, kawasaki blok en standaard uitlaat ontdaan van alles wat op t circuit niet nodig is.
3) de rode mk2 met racekuip en aftermarket expansie ontdaan van alles wat op t circuit niet nodig is.

Allen met halfvolle tank


voor achter totaal
1) 76 69 145
2) 71 53 124
3) 70 69 139

Ik snap best dat de oranje paarse zwaarder is door het standaard kuipwerk, maar het verschil van 15 kg tussen 2) en 3) verbaast mij wel.
Wat dacht je van het kawa blok ;)
 
Goedemiddag,

Is hier toevallig iemand die mijn oude liefde in zijn bezit heeft?

Rs250 Rossi Fummi uit 2001? (MD-RS-23)

Destijds weggedaan wegens plaatsgebrek en sindsdien spijt als haren op een hond.

Ooit hoop ik haar ( of een andere ) weer te mogen omarmen.

Greetz,
Stefan
 
Aha, dus moeten er meer pks uit de appiekawa geperst worden of ik moet wat afslanken. :(
Ben me al weer aan t focussen op de landelijke motordagen.
Laat me niet weer zoek rijden door jouw rgv :+
 
Was best nog aardig weertje vandaag, de RS nog even gepakt voor een toertje door de polder, heerlijk! :]

Ff plaatje gemaakt bij thuiskomst, mag wat mij betreft wel in de OP?

2czsdoh.jpg

En nee die wielstriping is geen roze maar rood, camera maakt er iets anders van... :+

Grtz,fRank
 
Was best nog aardig weertje vandaag, de RS nog even gepakt voor een toertje door de polder, heerlijk! :]

Ff plaatje gemaakt bij thuiskomst, mag wat mij betreft wel in de OP?

[afbeelding]
En nee die wielstriping is geen roze maar rood, camera maakt er iets anders van... :+

Grtz,fRank
Hey Frank, Prima! Regio zuid-zeeland zie ik?! Kan ik er nog wat modificaties bij zetten??
 
Terug
Bovenaan Onderaan