VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het laatste uur ofzo eens flink zitten spitten en denk dat ik eruit ben.
Het blijken 2 beluchtingspijpjes te zijn waar idd langere slangen aan bevestigd te dienen worden als ik het goed heb.
Van 1 wist ik dat wel al maar die 2e vond ik zo vreemd omdat die andere carbs dat dus niet hebben.
Zou ook zomaar kunnen dat deze magna uit een ander deel van de US komt met andere emissie eisen.. maffe yanks.
Bedankt voor jue antwoord btw :)
 
De brandstofslangen gaan aan voorzijde tussen de carburateurs omhoog en worden een middels een T-stuk met elkaar verbonden. (Linkerzijde) Vervolgens gaat de brandstof toevoer naar achteren langs de bovenste framebuis naar de pomp.

De beluchtingspijpjes worden met een stukje slang met elkaar verbonden. Aan achterzijde komt een J-vormige slang. Deze beluchtingslang gaat omhoog over het beugeltje van de bobines. Aan dit beugeltje zit een bevestigingsoogje. Deze J-vormige slang sluit verder nergens op aan.

IMG_6768_zpszcufktre.jpg~original


IMG_6767_zpsuuxkkcj8.jpg~original



IMG_6772_zpsqb3ftwnz.jpg~original


IMG_6769_zpsb4vpifhb.jpg~original



Dit zijn 1000F2 carbs. Daar zit een lange ontluchting slang aan. De 1000F heeft een korte J-vormige slang.. Achter deze lange ontluchting slang zie je nog net het verbindings stuk voor de brandstof toevoer.

Hier wat beter te zien:
IMG_6240.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
De Magnacarburateurs zitten geloof ik iets anders in elkaar maar snap hoe het zit.
Bedankt! :)
 
Geen leuk feestje.....


De achterste uitlaatbochten willen echt niet los van de collector box...


IMAG8366.thumb.jpg.ef456f13daa6b66add2d3a9e408a5682.jpg




IMAG8352.thumb.jpg.3982ad18eb3b67c949ccef19004a0499.jpg




IMAG8353.thumb.jpg.ee277f1e8934f22bbbaff8ce6b9ac96b.jpg



die ook maar uit de weg
IMAG8359.thumb.jpg.bf331c68d341b85979f8cd3e31aa9725.jpg




IMAG8368.thumb.jpg.4fa6f1ca8c4ecfa3cf2cfdc8309cf232.jpg

Ik geloof dat de juiste Franse kreet hier "putain de merde!!@!!" is..... _O-
 
Ja,
daar zitten de 2 achterste bochten OOK erg vast in.... :X

Het zou fijn zijn een extra collector "los" te hebben, maar ja "beggars cannot be choosers...."
 
Laatst bewerkt:
Het wordt steeds lastiger spare parts te vinden voor deze motoren en vooral uitlaatsystemen.

Volgens mij heb ik voor de 750F nog wel wat liggen ter overname. Wel een keer gemeld, maar toen was er geen animo voor. Zal eens kijken of ik eerdaags weer eens de schuur in kan duiken.

En ja, de projecten zijn er gewoon nog steeds... als project :+ :X
 
Heb een kleine olielekkage bij versnellingspookje. Na oliemod. erop gemonteerd te hebben lekt er wat olie bij uitgaande as versnellingspookje.
Kan dit door de hogere oliedruk komen dat de keerringen eruit gedrukt worden?
Betreft een VF750F rc15.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber gespot op speurders Honda vf750 f v4 racer
Ik zoek er nog 1 om zelf een racer te bouwen. Vorig jaar 1 gehad maar die was veel te goed om te verbouwen.Die heeft een tweede leven gekregen op de weg. Mocht iemand nog een vf750f weten met een redelijke lakset maar verder rijp voor de sloop(krukas wel OK) dan houd ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Heb een kleine olielekkage bij versnellingspookje. Na oliemod. erop gemonteerd te hebben lekt er wat olie bij uitgaande as versnellingspookje.
Kan dit door de hogere oliedruk komen dat de keerringen eruit gedrukt worden?
Betreft een VF750F rc15.

Kan van alles zijn, een foto geeft meer duidelijkheid.
 
Ik heb altijd begrepen dat de oliedruk juist iets zakte na montage van de oilmod..
 
Na een rit ligt er een olievlekje op de betonvloer van garage.
Vorige week ketting en tandwielen vervangen. Ketting is schoon, dus dat is het niet.
Het is motorolie,MOTUL 5100 en die waait tijdens rijden op frame en uitlaat na collector.
Achter kettingtandwiel zitten 2 keerringen in behuizing. zou deze lekken of via pookje van versnelling?

full
 
Volgens mij moet de lekkage hoger gezocht worden. (koppeling drukstift)

Even de tandwiel afdekkap verwijderen om te controleren of het gebied boven de schakel as niet nat is..

Edit.. De demper welke op het voorste tandwiel zit is niet juist gemonteerd.. De grote stalen ring hoort binnen de plastic demper te vallen.. Achter de sluitring behoort een O-ring te zitten die op de as afdicht..

Dus eerst het tandwiel met de stalen bout / grote ring monteren. Tussen de grote ring en de uitgaande as van de bak behoort een O-ring.

Als het tandwiel vast zit wordt de transmissie demper met de twee boutjes (Kop 10mm) vastgezet.


honda-vf750f-interceptor-1984-e-usa-california-transmission_bighu0178e2d14_85f5.gif
 
Laatst bewerkt:
Kijk, daar heb ik wat aan. :t
Wil m voor zondag in orde hebben ,want Assen is op 2 1/2 uur rijden als ik naar de British Superbike ga en dan moet het wel pechvrij gebeuren.
Tanx voor de info allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan