Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.729
9.048
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb in de praktijk een stuk of 15 Kraftwerk karren meegemaakt (waaronder 1 van mijn zelf bij een oude werkgever), en iedereen klaagt over gereedschap dat kapot gaat. Doppen die slecht passen, botte tappen, niet fijne schroevendraaiers etc.

Ik ben echt waar, oprecht, meer tevreden over het huismerk Praxis en Biltema gereedschap dan over Kraftwerk.
 
Die van Hornbach heb ik nu al een paar jaar ingebruik en daar nog geen problemen mee gehad
Maar als ik nu voor het kiezen had zou ik voor een stalen werkblad gaan .
Niet dat het houten werkblad slechter wordt maar staal maak je makkelijker schoon .


Ik heb ooit vanuit een oude bar in Amsterdam een grote rvs spoelbak met werkblad opgehaald en in mijn schuurtje verwerkt. Was gratizz :) met wat geduld kan je best wel wat moois verzamelen. De bedoeling van de spoelbak is om er ooit nog een tank, goede pomp en koudontvetter mee te gaan gebruiken. Nu fonteinpomp en Dasty :)

Mijn allereerste en nog steeds gebruikte doppensetjes zijn van LUX, destijds huismerk van de Praxis maar nog goed verkrijgbaar net over de grens. Word wekelijks gebruikt en vroeger bij gebrek aan slagtol ook misbruikt. Alleen de lange dop 17 krijgt een wat minder mooie pasvorm op wielbouten. Maar dat komt omdat ik het spul nu ook al enkele jaren op de slagtol gebruik (Hazet 9012EL SP op 8 bar).
 
Laatst bewerkt:
of kraftwerk inderdaad zo slecht is.

Same old same old. Er werken duizenden bedrijven mee die dat niet deden als ze het prut vonden. Maar de kwaliteit is wel vergelijkbaar met bijv. Sonic. Ook prima spul, maar sommigen vinden het niks. Wat dan wel altijd klopt, is dat een gebruiker die Sonic niks vindt ook niet blij wordt van Kraftwerk en vice-versa.

Pas wel op voor private label stunt aanbiedingen, daar maakt Kraftwerk zich erg schuldig aan de laatste tijd (generieke doppensetjes met een KW sticker). Maar wordt idd wel vaak verward met "Kraftwelle" en 15 andere budget lijntjes met en "herkenbare" naam.
 
Ik heb ooit vanuit een oude bar in Amsterdam een grote rvs spoelbak met werkblad opgehaald en in mijn schuurtje verwerkt. Was gratizz :) met wat geduld kan je best wel wat moois verzamelen. De bedoeling van de spoelbak is om er ooit nog een tank, goede pomp en koudontvetter mee te gaan gebruiken. Nu fonteinpomp en Dasty :)

Mijn allereerste en nog steeds gebruikte doppensetjes zijn van LUX, destijds huismerk van de Praxis maar nog goed verkrijgbaar net over de grens. Word wekelijks gebruikt en vroeger bij gebrek aan slagtol ook misbruikt. Alleen de lange dop 17 krijgt een wat minder mooie pasvorm op wielbouten. Maar dat komt omdat ik het spul nu ook al enkele jaren op de slagtol gebruik (Hazet 9012EL SP op 8 bar).

Hier precies hetzelfde, alleen staat bij mij de perslucht op 10 bar, dan komt het zeker los..
Ik ben nog steeds onder de indruk van LUX, doorstaat hier ook al het geweld waar grote merken al regelmatig zijn afgehaakt...
Ook de lange torx bits met los handvat imponeren mij zeer, waar sonic en mannesman ( waar ik ook gecharmeerd van ben hoor) het vooral op torx lieten afweten, doet de LUX het fantastisch
Enige nadeel van de LUX doppen ...maten staan er in gelaserd, en zijn bij vuil slecht te lezen
 
Dat de inkoper tevreden is wil niet zeggen dat de mannen op de vloer tevreden zijn ;)

Uitgaande van een anonieme super-BV misschien, maar 't lokale motorrevisie bedrijf werkt er ook gewoon mee (5 karrel vol), ken diverse jongens in de motorfietsen hoek die 't dagelijks gebruiken. Maar zelf heb ik er niet zo veel mee.

Wat betreft de oudste perslucht discussie: Een dop van minder goede legering blijft langer in 1 stuk dan een hele goede dop, kwestie van hardheid. Korte versie: Buigt 't niet dan breekt 't wel ;)
 
Heb ook een 1/2 3/8 1/4 ratel van kraftwerk, fijne koffer. Voor de hobby man thuis volgens mij meer da prima :)


Ook schroevendraaiers van de action, tja dan merk je dat niet alles van de action top is :P


De gene die zegt: dat hij Snap on gereedschap nodig heeft, om 2x per jaar wat onderhoudt te doen aan zijn motor. Is volgens mij niet goed bij zijn hoofd :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ze niet echt slecht die Action schroevendraaiers , voor zo ff te grijpen vind ik ze wel te waarderen.

Voor t overige liggen daar nog Gedore en Belzer naast.;)
 
Ik vind ze niet echt slecht die Action schroevendraaiers , voor zo ff te grijpen vind ik ze wel te waarderen.

Voor t overige liggen daar nog Gedore en Belzer naast.;)

Waar het merkgereedschap chroom of meer chroom bevat, is het action gereedschap zeer gevoelig voor roesten.
Wij gebruiken veel bigbags die met een tie-wrap dichtzitten, en 100 operators een gedore kniptang geven vond ik wat gortig, dus op zoek naar een alternatief ( nee geen advies nodig want onze Q afdeling moet eerst fiat geven) de action tangen geprobeerd, en die roestten als een gek
 
De gene die zegt: dat hij Snap on gereedschap nodig heeft, om 2x per jaar wat onderhoudt te doen aan zijn motor. Is volgens mij niet goed bij zijn hoofd :P

Ieder z'n ding natuurlijk, maar als je van begin af aan in goed gereedschap investeert heb je er de rest van je leven plezier van en waarschijnlijk je kinderen daarna ook nog. Ik heb altijd van jongs af aan kwaliteitsgereedschap gekocht (Gedore, Stahlwille, Hazet) en dat sleutelt toch wel heel prettig i.p.v. schroevendraaiers die al snel krom staan of steeksleutels die niet lekker passen en je bouten en moeren vernielen. ;)
 
Ieder z'n ding natuurlijk, maar als je van begin af aan in goed gereedschap investeert heb je er de rest van je leven plezier van en waarschijnlijk je kinderen daarna ook nog. Ik heb altijd van jongs af aan kwaliteitsgereedschap gekocht (Gedore, Stahlwille, Hazet) en dat sleutelt toch wel heel prettig i.p.v. schroevendraaiers die al snel krom staan of steeksleutels die niet lekker passen en je bouten en moeren vernielen. ;)
Dat weet je dus niet als je alleen maar duur gereedschap koopt. Als je kleinkinderen er nog mee kunnen sleutelen heb je het dus niet efficient gekocht en gebruikt.
 
Heb sinds 2 mnd een probleem met mijn compressor.

Als ik hem opstart dan slaat hij aan en begint met vullen van de tank. Soms haalt hij het om door te lopen tot die op druk is maar soms slaat de thermische beveilging er vlak voor in.
Als je die reset dan begint de motor te brommen en heeft hij niet genoeg kracht om aan te slingeren.

Heb de olie gewisseld om te zien of er metaal deeltjes uit zouden komen maar niks gelukkig.
Heb de cilinders er vanaf gehad maar dat ziet eruit als nieuw.
De compressor zit op een appart aangesloten groep.

Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken? Zit helaas geen garantie op,particuliere aankoop gedaan 2 jaar terug.
Compressor is geheel in nieuwstaat en weinig gebruikt enkel voor beetje werk met luchtsleutel.

Omdat hij niet wilt opstarte als hij op druk is zul je denken de aanloopcondensator.
Maar als die loopt en thermische beveiliging afslaat dan zul je denken dat thermische beveiliging te vroeg af slaat?


https://www.btndehaas.nl/airpress-c...MI-aKu4fHO1gIVthXTCh2QFQcQEAkYAyABEgKVlfD_BwE


Mocht iemand een reparatie bedrijf in de buurt van arnhem weten dan is dat ook best, ding moet weer normaal werkend zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds 2 mnd een probleem met mijn compressor.

Als ik hem opstart dan slaat hij aan en begint met vullen van de tank. Soms haalt hij het om door te lopen tot die op druk is maar soms slaat de thermische beveilging er vlak voor in.
Als je die reset dan begint de motor te brommen en heeft hij niet genoeg kracht om aan te slingeren.

Heb de olie gewisseld om te zien of er metaal deeltjes uit zouden komen maar niks gelukkig.
Heb de cilinders er vanaf gehad maar dat ziet eruit als nieuw.
De compressor zit op een appart aangesloten groep.

Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken? Zit helaas geen garantie op,particuliere aankoop gedaan 2 jaar terug.
Compressor is geheel in nieuwstaat en weinig gebruikt enkel voor beetje werk met luchtsleutel.

Omdat hij niet wilt opstarte als hij op druk is zul je denken de aanloopcondensator.
Maar als die loopt en thermische beveiliging afslaat dan zul je denken dat thermische beveiliging te vroeg af slaat?


https://www.btndehaas.nl/airpress-c...MI-aKu4fHO1gIVthXTCh2QFQcQEAkYAyABEgKVlfD_BwE


Mocht iemand een reparatie bedrijf in de buurt van arnhem weten dan is dat ook best, ding moet weer normaal werkend zijn.

Gewoon morgen ff bellen, ze helpen je graag: https://airpress.nl/contactgegevens
 
Idd eerst even bellen. Maar zou het niet in de condensator zoeken, blaast hij wel af nadat je hem uitzet zodat de motor drukloos weer aan kan gaan? Anders zou je terugslagventiel en je ontluchting zomaar kapot kunnen zijn.

Dat hij in de thermische beveiliging schiet bij normaal gebruik (1x 10 minuten aan en dan 20 minuten afkoelen ofzo) is wel vreemd, genoeg koeling? Draait de fan nog mee?
 
Heb sinds 2 mnd een probleem met mijn compressor.

Als ik hem opstart dan slaat hij aan en begint met vullen van de tank. Soms haalt hij het om door te lopen tot die op druk is maar soms slaat de thermische beveilging er vlak voor in.
Als je die reset dan begint de motor te brommen en heeft hij niet genoeg kracht om aan te slingeren.

Heb de olie gewisseld om te zien of er metaal deeltjes uit zouden komen maar niks gelukkig.
Heb de cilinders er vanaf gehad maar dat ziet eruit als nieuw.
De compressor zit op een appart aangesloten groep.

Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken? Zit helaas geen garantie op,particuliere aankoop gedaan 2 jaar terug.
Compressor is geheel in nieuwstaat en weinig gebruikt enkel voor beetje werk met luchtsleutel.

Omdat hij niet wilt opstarte als hij op druk is zul je denken de aanloopcondensator.
Maar als die loopt en thermische beveiliging afslaat dan zul je denken dat thermische beveiliging te vroeg af slaat?


https://www.btndehaas.nl/airpress-c...MI-aKu4fHO1gIVthXTCh2QFQcQEAkYAyABEgKVlfD_BwE


Mocht iemand een reparatie bedrijf in de buurt van arnhem weten dan is dat ook best, ding moet weer normaal werkend zijn.

Klinkt als je ontlastklep die niet lekker meer functioneert.

Deze klep zorgt ervoor dat als de compressor afslaat de druk in de leiding uit de kop van de compressor eraf laat want anders heeft de compressor niet genoeg kracht om weer aan te slaan.

Bij mijn compressor heb ik hetzelfde probleem gehad, even uit elkaar halen en de boel goed schoonmaken was bij mij voldoende.
 
Idd eerst even bellen. Maar zou het niet in de condensator zoeken, blaast hij wel af nadat je hem uitzet zodat de motor drukloos weer aan kan gaan? Anders zou je terugslagventiel en je ontluchting zomaar kapot kunnen zijn.

Dat hij in de thermische beveiliging schiet bij normaal gebruik (1x 10 minuten aan en dan 20 minuten afkoelen ofzo) is wel vreemd, genoeg koeling? Draait de fan nog mee?

Ik lees nu deze reactie pas, dit is ook mijn vermoeden
 
En tap je regelmatig water af uit de compressortank?
Ik heb er ooit eentje gratis overgenomen van iemand die dezelfde klachten had. Bleek de tank voor ca. 75% met water gevuld te zijn......
Na aftappen (kraantje zat muurvast, was nooit losgeweest) geen enkel probleem meer.
 
Bedankt voor de tips, zal de ontlastklep eens schoonmaken.
Hoor wel lucht ontsnappen na het afslaan maar misschien niet genoeg???.
Uiteraard laat ik de tank altijd leeglopen na gebruik en laat het kraantje open staan zodat het vocht er goed uit kan.

De fan van de koeling produceert genoeg lichtstroom langs de cilinders, compressor staat vrj onder de werkbank.

Ik houd jullie op de hoogte als ik wat meer weet
 
Kijk ook even na. of de koelribben wel schoon zijn, als er een dikke laag stof opzit, koelt hij ook niet geweldig. Ik heb een creemers compressor gehad, die houtstof verzamelde. Af en toe schoonblazen deed wonderen.
 
Heb sinds 2 mnd een probleem met mijn compressor.

Als ik hem opstart dan slaat hij aan en begint met vullen van de tank. Soms haalt hij het om door te lopen tot die op druk is maar soms slaat de thermische beveilging er vlak voor in.
Als je die reset dan begint de motor te brommen en heeft hij niet genoeg kracht om aan te slingeren.

Heb de olie gewisseld om te zien of er metaal deeltjes uit zouden komen maar niks gelukkig.
Heb de cilinders er vanaf gehad maar dat ziet eruit als nieuw.
De compressor zit op een appart aangesloten groep.

Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken? Zit helaas geen garantie op,particuliere aankoop gedaan 2 jaar terug.
Compressor is geheel in nieuwstaat en weinig gebruikt enkel voor beetje werk met luchtsleutel.

Omdat hij niet wilt opstarte als hij op druk is zul je denken de aanloopcondensator.
Maar als die loopt en thermische beveiliging afslaat dan zul je denken dat thermische beveiliging te vroeg af slaat?


https://www.btndehaas.nl/airpress-c...MI-aKu4fHO1gIVthXTCh2QFQcQEAkYAyABEgKVlfD_BwE


Mocht iemand een reparatie bedrijf in de buurt van arnhem weten dan is dat ook best, ding moet weer normaal werkend zijn.

Ik heb precies hetzelfde met zo'n Kinzo /Airpress compressor.

Lijkt wel of de zuiger soms vastslaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan