Kawasaki versys 650 deel 4

quote:

J vd Pal schreef op 25 september 2017 @ 13:12:Gelukt met de langere pijpjes Maarten? Je kunt altijd een keer langskomen als je wilt.


Ik heb nu de verlengde zoals in de afbeelding hier iets boven er in zitten. Dit zijn dus de "korte" originele, maar die heb ik verlengd tot ca. 9 a 10cm.

Daarmee rijdt ik nu gewoon rond.

Wil ooit nog eens een keer een DB-meting doen, aangezien ik persoonlijk zo mijn twijfels heb over of dit binnen de toegestane marge is, maar ik ga er direct niet iets aan veranderen.

Ik heb nu theoretisch dezelfde setup als waarop het E-keur afgegeven is dus laat ik het zo...

Heb jij ook dat er bij het afremmen op de motor behoorlijke klappen uit de uitlaat komen. Het lijkt af en toe wel of de verbranding pas in de uitlaat plaatsvindt.
 
Wat voor type, een e-system of een v-system?
Ik heb zo'n e-system gehad, ideaal. Zeer nauwkeurig af te stellen dus geen smeerboel.
Nu een osco, werkt ook prima. Voor mij geen geklooi met een spuitbus meer met de bijbehorende vette viezigheid ;)

Een V-system, nieuw in doos van MP geplukt voor ongeveer de helft van de nieuwprijs. Instellen is even wat werk maar dan werkt alles ook prima.
 
Nee, past helaas niet op de A en B modellen, alleen vanaf C model.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, want ik heb het niet getest, maar SW-Motec zelf vindt dat het moet passen. ze hebben 2 varianten, 1 voor 09-14 en 1 voor 15-nu
 
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, want ik heb het niet getest, maar SW-Motec zelf vindt dat het moet passen. ze hebben 2 varianten, 1 voor 09-14 en 1 voor 15-nu


Er zijn tot nu toe drie generaties Versys:

Gen 1 2006-2009
Gen 2 2010-2014
Gen 3 2015- ??

Op de Gen 2 en 3 Versys past een middenbok van SW Motech. Op de Gen 1 niet en laat ik die nu net hebben. Waarom SW Motech Gen 2 laat beginnen in 2009 weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je gelijk hebt.

Met mijn KTM Enduro weet ik wat een geklooi het is om, met de motor aan de hand, telkens een halve meter vooruit te lopen, te bukken, kettingvet te spuiten, recht te komen, weer 60 cm vooruit te lopen... te bukken,... enz.... wat een geknoei... -O-
 
donderdag gaat gaat de versys binnen voor zijn 36000km beurt. en heb de versys nu net een jaar in mijn bezit. das niet slecht gereden. het was afgelopen zondag weer een mooi dag tripje van 700km en 9u in het zadel gezeten. heb de 1000 bochten route gereden aangezien ik er in juni niet kon bij zijn. was vertrekken in luxembourg en dan via de vele haarspeld bochten knallen naar de moesel. s'morgens was het wel heel mistig en opletten geblazen. maar rond de middag was het warm en was de mist opgeklaard en kon dus het gas nog verder open gedraaid worden. zit nu echt tot op de schaamrand van mijn banden. en de versys blijft gewoon zijn lijnen volgen zonder een krimp te geven. ben echt super blij met de VERSYS. zijn er hier belgjes die A.S. zondag mee deze route willen rijden. is echt een hele mooie route


Herfsttoer Toervrienden 2017 – Motortreffen Kalender
 
donderdag gaat gaat de versys binnen voor zijn 36000km beurt. en heb de versys nu net een jaar in mijn bezit. das niet slecht gereden. het was afgelopen zondag weer een mooi dag tripje van 700km en 9u in het zadel gezeten. heb de 1000 bochten route gereden aangezien ik er in juni niet kon bij zijn. was vertrekken in luxembourg en dan via de vele haarspeld bochten knallen naar de moesel. s'morgens was het wel heel mistig en opletten geblazen. maar rond de middag was het warm en was de mist opgeklaard en kon dus het gas nog verder open gedraaid worden. zit nu echt tot op de schaamrand van mijn banden. en de versys blijft gewoon zijn lijnen volgen zonder een krimp te geven. ben echt super blij met de VERSYS. zijn er hier belgjes die A.S. zondag mee deze route willen rijden. is echt een hele mooie route


Herfsttoer Toervrienden 2017 – Motortreffen Kalender

Wij hebben ook de 1000 bochten weer gereden, wel gewoon in juni overigens. Prachtige route was het weer *O*
Collega van me was er ook maar die kwam niet verder dan bocht 950, toen kwam die een vangrail tegen en eindigde de route in het ziekenhuis -O-
 
Gisteren de 12v van bol.com gefixt in me dashboard. Ziet er netjes uit!
Alleen kwam ik erachter /was ik vergeten dat ik geen relay heb..... dus werkt nog niet.
Wel al voor ee paar honderd euro onderdelen besteld...
Tankpad. Screen. Quiklock tankring. Topkofferdragers. Handkappen. Relay. Meteen maar een art4 schijfslotje. Katjing.
 
Mijn eerdere lofzang over de SW-Motech middenbok blijkt helaas wat voorbarig :

zelfs bij geringe hellingshoeken schrapen de steuntjes van de middenbok vervaarlijk over het asfalt.

Ik heb de veervoorspanning voor en achter maximaal opgeschroefd, maar dat helpt niet voldoende voor mijn +/- 100 kg.

Vroeg of laat leun ik iëts te ver over en licht het achterwiel zich op.... gevaarlijke toestand !


-O- :( :N
 
Mijn eerdere lofzang over de SW-Motech middenbok blijkt helaas wat voorbarig :

zelfs bij geringe hellingshoeken schrapen de steuntjes van de middenbok vervaarlijk over het asfalt.

Ik heb de veervoorspanning voor en achter maximaal opgeschroefd, maar dat helpt niet voldoende voor mijn +/- 100 kg.

Vroeg of laat leun ik iëts te ver over en licht het achterwiel zich op.... gevaarlijke toestand !


-O- :( :N

Mijne heeft ook een middenbok, die schraapt nooit over het asfalt. En nee, ik ben geen Rossi maar rij zeker niet als een oud wijf :+
Alleen geen idee welk merk het is.
 
Misschien even een foto plaatsen als de standaard omhoog zit.
Wellicht dat deze er niet goed onder zit.
 
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dealer voor controle.

Indien alles correct gemonteerd zit, moet deze SW-MOTECH verwijderd worden en moet er eventueel een HEPCO & BECKER exemplaar onder komen.

Die laatste garandeert géén verlies in hellingshoek, terwijl SW-MOTECH spreekt over een "maximale" hellingshoek (maar dat is een rekbaar begrip... in tegenstelling tot de middenbok zelf die stug blijft en gewoon als hefboom gaat werken bij dieper overhellen => flinke tuimelpartij... ).

Pfffft... -O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien even een foto plaatsen als de standaard omhoog zit.
Wellicht dat deze er niet goed onder zit.

Bij deze de fotootjes die ik gisteravond nog nam (niet geheel scherp, helaas).


full
 
Laatst bewerkt:
Zo kan ik er niet veel aan zien omdat er geen referentiekader is t.o.v. de voetsteunen bijv.

Hij lijkt m.i. hoog genoeg te zitten maar ik kan niet zien wat hij uitsteekt naar de zijkant.
 
Geef mij maar een goede paddockstand. Ik heb al mijn vorige motor's die middenbok hadden ook altijd tegen het asfalt liggen nee voor mij geen middenbok meer. Voor mij mag zelfs de stepjes wat hoger want die leg ik ook bijna tegen het asfalt gelukkig heb ik mijn knieen die waarschuwen dat ze asfalt raken.
 
Het mysterie is opgelost !

Het betreft m.i. nog steeds een ontwerpfout van SW-MOTECH, maar er is een oplossing voorhanden, mits enige extra-aandacht.

Vanop de motorfiets zittend, kan ik het niet (of zeer moeilijk) zien, maar toen ik vanmiddag aan mijn vrouw vroeg om een paar foto’s van de opgeklapte middenbok te nemen, terwijl ik op de motorfiets bleef zitten, werd het probleem duidelijk (zie ook de foto) .

Als ik op de opgebokte motorfiets stap en vervolgens éérst de jiffy weg klap (wat ik normaal altijd doe) , om de motor daarna van de middenbok te duwen, slaat de bovenkant van de hefboom van deze middenbok tegen de opgeklapte jiffy en blijft hij dus halverwege het wegdek steken… .

Daardoor wordt de bodemspeling wel érg klein… en raken de voetjes van de middenbok het asfalt in (zelfs flauwe) bochten.

Dit lijkt me een ontwerpfout te zijn, net zoals de mekanieker van de KAWASAKI-dealer ook een velcro rond de jiffy heeft moeten binden om te beletten dat de middenbok en de jiffy elkaar raken, metaal op metaal.

De enige oplossing, die géén laswerk vereist, is dus : steeds de jiffy uitgeklapt laten, dàn de motor van zijn middenbok duwen en slechts daarna de jiffy opklappen.

Dit is niet logisch of praktisch, omdat ik er dan steeds erg moet op letten dat de motorfiets niet met geweld met de uitgeklapte jiffy tegen de grond mept… .

Tenzij er echter een alternatieve montagemogelijkheid bestaat, vrees ik dat ik hiermee zal moeten leren leven… .

Redelijk knoeiwerk van SW-MOTECH, maar dat heb je wel vaker met aftermarket-spullen...

Jammer dat KAWASAKI hier zelf geen oplossing voor aanbiedt.

full
 
Laatst bewerkt:
Dit hebben ze vast expres gedaan om de slijtvastheid van het verfwerk te testen en hun markt voor spareparts te vergroten. *D

(Ik zag dat je vond dat er te weinig humor in dit draadje was..)

Dit is inderdaad serieus knoeiwerk wat je voor deze prijs niet zou verwachten. |(
 
Het mysterie is opgelost !

Het betreft m.i. nog steeds een ontwerpfout van SW-MOTECH, maar er is een oplossing voorhanden, mits enige extra-aandacht.

Vanop de motorfiets zittend, kan ik het niet (of zeer moeilijk) zien, maar toen ik vanmiddag aan mijn vrouw vroeg om een paar foto’s van de opgeklapte middenbok te nemen, terwijl ik op de motorfiets bleef zitten, werd het probleem duidelijk (zie ook de foto) .

Als ik op de opgebokte motorfiets stap en vervolgens éérst de jiffy weg klap (wat ik normaal altijd doe) , om de motor daarna van de middenbok te duwen, slaat de bovenkant van de hefboom van deze middenbok tegen de opgeklapte jiffy en blijft hij dus halverwege het wegdek steken… .

Daardoor wordt de bodemspeling wel érg klein… en raken de voetjes van de middenbok het asfalt in (zelfs flauwe) bochten.

Dit lijkt me een ontwerpfout te zijn, net zoals de mekanieker van de KAWASAKI-dealer ook een velcro rond de jiffy heeft moeten binden om te beletten dat de middenbok en de jiffy elkaar raken, metaal op metaal.

De enige oplossing, die géén laswerk vereist, is dus : steeds de jiffy uitgeklapt laten, dàn de motor van zijn middenbok duwen en slechts daarna de jiffy opklappen.

Dit is niet logisch of praktisch, omdat ik er dan steeds erg moet op letten dat de motorfiets niet met geweld met de uitgeklapte jiffy tegen de grond mept… .

Tenzij er echter een alternatieve montagemogelijkheid bestaat, vrees ik dat ik hiermee zal moeten leren leven… .

Redelijk knoeiwerk van SW-MOTECH, maar dat heb je wel vaker met aftermarket-spullen...

Jammer dat KAWASAKI hier zelf geen oplossing voor aanbiedt.

[afbeelding]

Dat is idd wel lomp bedacht.....ik wacht nog ff met de middenbok.
Bedankt voor je review :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan